Szanowni Państwo, w najbliższych tygodniach nie przyjmuję nowych zleceń. Więcej w tym filmie.

Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Haczyki w umowach na pozycjonowanie stron

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2022

Obejrzyj ten film, jeśli zamierzasz zlecać usługę pozycjonowanie swojej strony internetowej bądź sklepu. To wideo zostało nagrane w 2015, jednak więszkość wskazówek pozostaje aktualna. Tematy nieaktualne zostały odświeżone w artykule pod filmem.

 

W tym wideo opowiadam o haczykach, jakie stosują nieuczciwe firmy SEO (w umowach na pozycjonowanie stron). Powinieneś o tym wiedzieć, jeżeli zamierasz zlecać tego typu usługi albo po prostu nie przepłacać i nie dać się naciągnąć na niepotrzebne wydatki.

Kary umowne w SEO

Pierwszy haczyk to wysokie kary umowne, a raczej zbyt wysokie kary umowne. Widzisz, przyjęło się w branży pozycjonowania, że klient który zrywa taką umowę powinien zapłacić karę umowną w wysokości np. 80 czy 100 proc. wartości umowy która pozostała do końca. Możesz sobie wyobrazić, że to jest dość duża kwota. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że po zerwaniu umowy nie możesz liczyć na jakiekolwiek efekty pozycjonowania. Takie podejście wydaje się racjonalnie, jeżeli wykonawca poinformował Cię, że minimalny czas trwania umowy to np. 6 czy 12 miesięcy. Wówczas logiczne wydaje się, że ten okres trzeba opłacić.

Wyobraź sobie jednak, że są firmy które życzą sobie za zerwanie umowy karę umowną w wysokości 3x lub 5 większej niż abonament pozostały do ukończenia umowy zgodnie z terminem. Więc to jest sygnał dla Ciebie że warto ten punkt umowy negocjować, że nie powinieneś płacić tak wysokich kar umownych za zerwanie umowy.

Za co dokładnie płacisz w SEO?

Kolejny haczyk to niejasne określenie za co tak naprawdę płacisz w ramach umowy pozycjonowania. Często umowy SEO skonstruowane są w ten sposób, że masz zapi,s że za pojawienie się w pierwszej dziesiątce wyników firma zostaje nagrodzona w dany sposób (tzw. płatność za efekt).  Natomiast gdzieś tam poniżej drobnym drukiem jest napisane, że obecność w pierwszej dziesiątce może wystąpić tylko jeden raz w miesiącu, a zapłacisz musisz wtedy za cały miesiąc. [Aktualizacja – w obecnych czasach nie praktykuje się już rozliczeń za efekt. Wciąż jednak warto wiedzieć za co płacimy, dobrze przeczytać ofertę i umowę. Sprawdź moją ofertę pozycjonowanie stron Olsztyn].

Długi okres wypowiedzenia umowy SEO

Kolejna rzecz to jest długi okres wypowiedzenia umowy. Zazwyczaj te okresy są ustalane na od jednego do trzech miesięcy. To jest taki standardowy przyjęty okres wypowiedzenia umowy na pozycjonowanie. Ale są firmy które ten okres np. wydłużają do sześciu miesięcy. W połączeniu z wysoką karą za zerwanie umowy stajemy się „zakładnikiem” takiej nieuczciwej firmy SEO, jednocześnie nie możemy zlecić tych działań innej firmie, bo nikt nie podejmie się takiej pracy wiedziąc, że inna agencja również wykonuje podobne działania.

Ukryte koszty w umowach na pozycjonowanie

Często też w umowach na pozycjonowanie stosowane są różnego rodzaje różnego rodzaju ukryte opłaty, np. opłata za aktywację usługi, opłata za audyt, optymalizację strony lub coś takiego. Jestem w stanie zrozumieć i popieram wszelkie opłaty, które wiążą się z wykonaniem określonej pracy. Na przykład przeprowadzenie audytu, czy optymalizacja techniczna strony. Nie rozumiem jednak opłaty typu „aktywacja usługi”, czy innych tego typu. Nie dajmy się na to naciągnąć. Osobiście wydzieliłem osobne usługi – audyt, optymalizacja i pozycjonowanie strony. Myślę, że to uczciwe i klarowne podejście.

pozycjonowanie haczyki w umowach

Darmowe pozycjonowanie przez 3 miesiące

Kolejny przykład haczyków SEO to np. darmowe pozycjonowanie przez trzy miesiące. Owszem to byłoby coś ciekawego, gdyby nie fakt, że po tych trzech miesiącach umowa jest skonstruowana w ten sposób, że płacisz ekstremalnie duże pieniądze za kolejne miesiące i w dodatku nie możesz tej umowy zerwać. W tak naprawdę myślisz, że będziesz miał coś za darmo przez trzy miesiące, ale w konsekwencji płacisz dużo dużo więcej w kolejnych miesiącach. Możesz przyjąć za pewnik, że to wszystko co jest na początku za darmo, później zawsze wychodzi że jest dużo droższe. Sprawź przy okazji mój test domen za 0zł.

Pozycjonowanie za efekt

W filmie informuję o podejściu, tzw. pozycjonowaniu za efekt, które sam stosowałem w tamtych czasach. Niestety z biegiem lat wyszukiwarka Google wymusiła zmianę sposobów pozycjonowania stron. Obecnie wiąże się to z dużo większymi nakładami niż kiedyś. Dlatego też, prawdopodobnie żaden specjalista nie zaproponuje obecnie rozliczenia w oparciu o efekt.

Jeśli szukasz freelancera, który zajmie się pozycjonowaniem strony internetowej Twojej firmy – skontaktuj się ze mną.

 

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak włączyć tryb incognito na telefonie?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Jak włączyć tryb incognito na telefonie? W tym filmie pokazuję to na przykładzie przeglądarek Chrome i Safari. Wielu moich...

Czytaj więcej

Weryfikacja konta Google Ads – czym jest i jak ją przeprowadzić?

Kategorie: Reklama w internecie

W ostatnich miesiącach użytkownicy systemu Google Ads masowo dostają informację o konieczności weryfikacji reklamodawcy. W tym artykule przyjrzę się...

Czytaj więcej

Dywersyfikacja źródeł ruchu na stronie – dlaczego warto ją stosować?

Kategorie: Reklama w internecie

Twoją stronę internetową, w zależności od jej specyfikacji i zasięgu, może odwiedzać każdego dnia kilkudziesięciu, kilkuset, a nawet kilkaset...

Czytaj więcej

Google Merchant Center – co to jest?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Reklama sklepu internetowego jest podstawą jego funkcjonowania. Uruchomienie kampanii Google Ads jest dobrym wstępem, natomiast kolejnym krokiem powinno być...

Czytaj więcej

Mam nową stronę internetową, ale nie widać jej w Google – co robić?

Kategorie: Strony internetowe

Własna strona internetowa może stanowić świetne narzędzie reklamowe dla firmy. Bardzo często jednak nowo stworzona strona mimo, że świetnie...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

 

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj poradniki, ciekawostki i nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG