
W ramach współpracy z jedną z firm z branży motoryzacyjnej wykonałem stronę internetową oraz zajmuję się od 2019 roku stałą obsługą i optymalizacją kampanii Google Ads.
Do maja 2022 roku łączny budżet przeznaczony na kampanię wyniósł 318.000 zł , z czego udało się wygenerować 244 tys. kliknięć w reklamy, 6.11 mln wyświetleń oraz 18.3 tys konwersji w postaci pozyskania leada przez formularz kontaktowy lub kontakt telefoniczny (średni współczynnik konwersji 7,92%).
[Aktualizacja: do lutego 2024 roku kampania wydała łącznie 585.000 zł!!!]
Podczas realizacji kampanii pojawiały się liczne perturbacje, takie jak pandemia i związane z nią okresy kryzysowe, duży napływ konkurencji na rynek, ataki hakerskie na stronę internetową, itd. Dzięki odpowiedniej i szybkiej reakcji oraz bieżącej optymalizacji kampanii udało się (i nadal się udaje) zachować ciągłość emisji reklam oraz wygenerować zadowalającą ilość konwersji w postaci pozyskanych leadów.
Jak widać w poniższej tabeli prowadzenie tego typu kampanii związane jest z testowaniem najróżniejszych opcji oraz wyborem tych, które przynoszą najlepsze efekty w danej branży, w tym przypadku większość środków przeznaczona została na jedną główną kampanię.
Wyniki takie nie byłyby możliwe bez stałej optymalizacji kampanii, która polega między innymi na odpowiednim doborze wyszukiwanych i wykluczonych słów kluczowych, tekstów reklam, ciągłej pracy nad poprawą wyniku optymalizacji i jakości, odpowiedniej konfiguracji reklam śledzących oraz szeregu innych ustawień.
Istotne w procesie reklamowym jest stałe nadzorowanie konta reklamowego, bieżące reagowanie na ewentualne problemy, błędy, rekomendacje systemowe, działania konkurencji, zmiany w wyniku optymalizacji kampanii, ogólna analiza kampanii i budżetu.
Chcesz osiągać podobne wyniki?
- Dowiedz się więcej o kampaniach Google Ads
- Skontaktuj się ze mną