Strona www czy sklep internetowy? Nie wiesz co wybrać? Poznaj te wskazówki i przykłady.

Aktualizacja: 18 grudnia 2024 Przeczytasz w: 5 min

Strona internetowa czy sklep? Oto jest pytanie… Jeżeli prowadzisz firmę lub dopiero planujesz ją założyć, w tym filmie podpowiem Ci kiedy warto zainwestować w stronę internetową, a kiedy w sklep.

Czym różni się strona internetowa od sklepu internetowego?

Na wstępie warto zadać sobie pytanie: czym właściwie różni się strona internetowa od sklepu internetowego? Odpowiedź na to pytanie jest kluczowa dla każdego, kto staje przed decyzją o zaistnieniu w przestrzeni cyfrowej. Strona internetowa pełni głównie funkcję informacyjną. Jest to miejsce w sieci, gdzie firmy mogą przedstawić swoją ofertę, misję, wartości oraz szczegółowe informacje o świadczonych usługach lub produkowanych produktach. Strona internetowa często służy także jako platforma do publikacji artykułów, poradników czy badań, stanowiąc źródło wiedzy dla odwiedzających.

Z kolei sklep internetowy jest wyspecjalizowaną formą strony, której głównym celem jest sprzedaż produktów lub usług online. Sklepy internetowe umożliwiają klientom przeglądanie asortymentu, dokonywanie wyboru, a następnie zakup wybranych towarów lub usług bezpośrednio przez internet. Charakteryzuje je integracja z systemami płatności online, co umożliwia natychmiastową transakcję oraz często oferują opcje personalizacji zakupów czy śledzenia statusu zamówienia.

Rozróżnienie to jest fundamentalne, ponieważ wskazuje na różnorodne cele i funkcje, jakie mogą spełniać obecne w internecie witryny. Wybór między stroną a sklepem internetowym powinien być więc świadomą decyzją, opartą na zrozumieniu potrzeb biznesowych oraz oczekiwań i preferencji potencjalnych klientów.

strona dla firmy z branży nieruchomości

Strona internetowa – kiedy jest najlepszym wyborem?

Strona internetowa często jest pierwszym krokiem dla firm usługowych, produkcyjnych, czy turystycznych. Jednak dość często strony budują także firmy handlowe, które oferują produkty wymagające szczegółowej prezentacji i indywidualnej konsultacji przed zakupem. Dzieje się tak, ponieważ strona internetowa służy nie tylko jako wizytówka firmy, ale też jako platforma do dzielenia się wiedzą, przedstawiania oferty, czy nawet edukowania potencjalnych klientów na temat świadczonych usług lub produkowanych towarów.

Dla firm handlowych, które sprzedają drogie produkty wymagające indywidualnej konfiguracji lub prezentacji, strona internetowa może stanowić idealne rozwiązanie. Dzięki niej możliwe jest dokładne przedstawienie wartości, jakie niesie produkt lub usługa, co jest trudne do osiągnięcia w standardowym sklepie internetowym. A ponadto właściciel takiej strony nie musi płacić wysokich prowizji np. dla operatora płatności online (jest to zwykle określony procent od wartości zamówienia).

sklep internetowy z kosmetykami

Sklep internetowy – kiedy warto go rozważyć?

Sklep internetowy jest oczywistym wyborem dla firm handlowych, które chcą sprzedawać produkty masowo online. Jednak w ostatnich latach obserwuje się trend, w którym także firmy oferujące usługi decydują się na uruchomienie sklepu na swojej stronie internetowej. Jest to szczególnie popularne w przypadku produktów, które mogą być łatwo zdigitalizowane i sprzedane online, takich jak e-booki, kursy, plany dietetyczne czy vouchery na usługi.

Integracja sklepu internetowego z tradycyjną stroną usługową otwiera nowe możliwości dla przedsiębiorców, umożliwiając im dywersyfikację źródeł dochodu oraz dostarczanie wartości klientom w nowoczesnej, wygodnej formie. Jeśli prowadzisz działalność usługową, zastanów się czy możesz stworzyć produkty cyfrowe, które będą sprzedawane automatycznie online bez Twojego udziało.

Strona www czy sklep – co będzie odpowiednie dla Ciebie?

Decydując się na obecność w internecie, kluczowe jest zrozumienie różnic między stroną internetową a sklepem online oraz adekwatne dopasowanie wybranego narzędzia do specyfiki i celów prowadzonej działalności. Strona internetowa świetnie sprawdzi się jako centrum informacyjne, miejsce budowania wizerunku firmy i edukacji klientów, natomiast sklep internetowy jest niezbędny dla tych, którzy chcą bezpośrednio sprzedawać produkty lub usługi w przestrzeni cyfrowej.

Każda z tych platform ma swoje unikalne cechy i przynosi różne korzyści. Wybór między nimi nie musi być jednak wykluczający – wiele firm z powodzeniem łączy obie formy obecności online, aby maksymalizować swoje zasięgi i osiągać lepsze wyniki.

Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach dynamicznie zmieniającego się rynku, elastyczność i gotowość do dostosowania strategii internetowej do aktualnych trendów i potrzeb klientów mogą okazać się kluczowe dla sukcesu Twojego biznesu. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na stronę, sklep, czy obie te formy, ważne jest, abyś skupił się na dostarczaniu wartości, która przyciągnie i zatrzyma przy sobie Twoich klientów.

Konsultacja z ekspertem może pomóc Ci dokonać najlepszego wyboru i uniknąć pułapek związanych z niewłaściwą inwestycją w narzędzia cyfrowe. Zatem przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto poświęcić czas na rozmowę z osobą, która ma doświadczenie w tworzeniu i optymalizacji stron oraz sklepów internetowych. W ten sposób zwiększysz szanse na sukces Twojej cyfrowej obecności, która będzie nie tylko efektywna, ale i kosztowo optymalna.

sklep internetowy z ebookami

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź moją płatną ofertę.

Przejdź do oferty

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG