Zwiększenie ruchu na stronie i jednoczesne zmniejszenie budżetu reklamowego Google Ads (budżet 200.000 zł)
Dla jednej z firm z branży opakowań wykonałem sklep internetowy oraz kilka stron internetowych, a następnie zająłem się prowadzeniem rozbudowanej kampanii Google Ads i pozycjonowaniem SEO.
W ramach prowadzonej kampanii Google Ads uruchomione zostały między innymi reklamy produktowe w wyszukiwarce, reklamy tekstowe w wyszukiwarce na konkretne kategorie asortymentu. Poza tym dodane zostały reklamy śledzące w sieci reklamowej (remarketing) w formie produktów oraz banerów graficznych, a także reklamy w Gmail i YouTube.
Dzięki odpowiedniej optymalizacji kampanii udało się z biegiem lat uzyskać dużo wyższy ruch na stronie bez zwiększania budżetu reklamowego (a nawet z jego zmniejszeniem o kilkaset złotych miesięcznie) i uruchamiania innych działań reklamowych, co obrazuje powyższy wykres Google Analytics porównujący ruch na stronie w lutym 2018 i 2021 roku, a poniżej łączny budżet kampanii Google Ads w tych miesiącach.

Budżet miesięczny i statystyki kampanii w lutym 2018

Budżet miesięczny i statystyki kampanii w lutym 2021
Warto też zwrócić uwagę ma rozkład ruchu na stronie według kanałów pozyskiwania. W lutym 2018 reklamy typu Paid Search (czyli właśnie Google Ads) generowały 41,4% ruchu na stronie, a w lutym 2021 aż 56,7%. Wzrosło też znaczenie kampanii typu Display (sieć reklamowa Google Ads). Podsumowując jednym zdaniem – kampania generuje większy ruch za mniejsze pieniądze.
Wyniki takie nie byłyby możliwe bez stałej optymalizacji kampanii, która polega między innymi na odpowiednim doborze wyszukiwanych i wykluczonych słów kluczowych, tekstów reklam, ciągłej pracy nad poprawą wyniku optymalizacji i jakości, odpowiedniej konfiguracji reklam śledzących oraz szeregu innych ustawień.
Istotne w procesie reklamowym jest stałe nadzorowanie konta reklamowego, bieżące reagowanie na ewentualne problemy, błędy, rekomendacje systemowe, działania konkurencji, zmiany w wyniku optymalizacji kampanii, ogólna analiza kampanii i budżetu.
Prowadzenie tej kampanii Google Ads dało mi dużo doświadczenia i było solidną lekcją, podczas której napotkałem chyba większość możliwych problemów związanych z tym systemem reklamowych i nauczyłem się je rozwiązywać. Łączny budżet tej kampanii przekroczył 200.000 zł.
Chcesz osiągać podobne wyniki?
- Dowiedz się więcej o kampaniach Google Ads
- Skontaktuj się ze mną
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Przebudowa dużego sklepu internetowego i zwiększenie ruchu z 200 do 1500 użytkowników tygodniowo
Kategorie: Efekty stałej współpracyW ramach współpracy z jedną z firm z branży metalowej wykonałem przebudowę sklepu internetowego zawierającego kilkaset produktów – z przestarzałego i...
700% więcej ruchu z Google po roku pozycjonowania strony – case study
Kategorie: Efekty stałej współpracy Reklama w internecie Cześć, jeśli chcesz zobaczyć jakie realne efekty przynosi pozycjonowanie strony to zapraszam cię do obejrzenia tego krótkiego case...
Potężny wzrost ruchu z Google w wyniku kilkuletniego pozycjonowania strony
Kategorie: Efekty stałej współpracyOd 2019 roku współpracuję z jedną z firm z branży medycznej w zakresie optymalizacji i pozycjonowania strony w wyszukiwarce....
Kampania Google Ads z budżetem 318.000 zł
Kategorie: Efekty stałej współpracyW ramach współpracy z jedną z firm z branży motoryzacyjnej wykonałem stronę internetową oraz zajmuję się od 2019 roku stałą obsługą i...
Wprowadzenie strony na TOP 1 Google dla konkurencyjnej frazy lokalnej
Kategorie: Efekty stałej współpracyW 2021 roku rozpocząłem współpracę z firmą geodezyjną z Olsztyna, która miała problem z wypozycjonowaniem swojej strony internetowej do...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
