
Dla jednej z firm z branży opakowań wykonałem sklep internetowy oraz kilka stron internetowych, a następnie zająłem się prowadzeniem rozbudowanej kampanii Google Ads i pozycjonowaniem SEO.
W ramach prowadzonej kampanii Google Ads uruchomione zostały między innymi reklamy produktowe w wyszukiwarce, reklamy tekstowe w wyszukiwarce na konkretne kategorie asortymentu. Poza tym dodane zostały reklamy śledzące w sieci reklamowej (remarketing) w formie produktów oraz banerów graficznych, a także reklamy w Gmail i YouTube.
Dzięki odpowiedniej optymalizacji kampanii udało się z biegiem lat uzyskać dużo wyższy ruch na stronie bez zwiększania budżetu reklamowego (a nawet z jego zmniejszeniem o kilkaset złotych miesięcznie) i uruchamiania innych działań reklamowych, co obrazuje powyższy wykres Google Analytics porównujący ruch na stronie w lutym 2018 i 2021 roku, a poniżej łączny budżet kampanii Google Ads w tych miesiącach.

Budżet miesięczny i statystyki kampanii w lutym 2018

Budżet miesięczny i statystyki kampanii w lutym 2021
Warto też zwrócić uwagę ma rozkład ruchu na stronie według kanałów pozyskiwania. W lutym 2018 reklamy typu Paid Search (czyli właśnie Google Ads) generowały 41,4% ruchu na stronie, a w lutym 2021 aż 56,7%. Wzrosło też znaczenie kampanii typu Display (sieć reklamowa Google Ads). Podsumowując jednym zdaniem – kampania generuje większy ruch za mniejsze pieniądze.
Wyniki takie nie byłyby możliwe bez stałej optymalizacji kampanii, która polega między innymi na odpowiednim doborze wyszukiwanych i wykluczonych słów kluczowych, tekstów reklam, ciągłej pracy nad poprawą wyniku optymalizacji i jakości, odpowiedniej konfiguracji reklam śledzących oraz szeregu innych ustawień.
Istotne w procesie reklamowym jest stałe nadzorowanie konta reklamowego, bieżące reagowanie na ewentualne problemy, błędy, rekomendacje systemowe, działania konkurencji, zmiany w wyniku optymalizacji kampanii, ogólna analiza kampanii i budżetu.
Prowadzenie tej kampanii Google Ads dało mi dużo doświadczenia i było solidną lekcją, podczas której napotkałem chyba większość możliwych problemów związanych z tym systemem reklamowych i nauczyłem się je rozwiązywać. Łączny budżet tej kampanii przekroczył 200.000 zł.
Chcesz osiągać podobne wyniki?
- Dowiedz się więcej o kampaniach Google Ads
- Skontaktuj się ze mną