Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę
Otwórz menu

Zwiększenie ruchu na stronie o ponad 150% i jednocześnie zmniejszenie budżetu reklamowego dzięki odpowiednio prowadzonej kampanii Google Ads (budżet ponad 200.000 zł)

Dla jednej z firm z branży opakowań wykonałem sklep internetowy oraz kilka stron internetowych, a następnie zająłem się prowadzeniem rozbudowanej kampanii Google Ads i pozycjonowaniem SEO.

W ramach prowadzonej kampanii Google Ads uruchomione zostały między innymi reklamy produktowe w wyszukiwarce, reklamy tekstowe w wyszukiwarce na konkretne kategorie asortymentu. Poza tym dodane zostały reklamy śledzące w sieci reklamowej (remarketing) w formie produktów oraz banerów graficznych, a także reklamy w Gmail i YouTube.

07 01

Dzięki odpowiedniej optymalizacji kampanii udało się z biegiem lat uzyskać dużo wyższy ruch na stronie bez zwiększania budżetu reklamowego (a nawet z jego zmniejszeniem o kilkaset złotych miesięcznie) i uruchamiania innych działań reklamowych, co obrazuje powyższy wykres Google Analytics porównujący ruch na stronie w lutym 2018 i 2021 roku, a poniżej łączny budżet kampanii Google Ads w tych miesiącach.

07 02

Budżet miesięczny i statystyki kampanii w lutym 2018

07 03

Budżet miesięczny i statystyki kampanii w lutym 2021

Warto też zwrócić uwagę ma rozkład ruchu na stronie według kanałów pozyskiwania. W lutym 2018 reklamy typu Paid Search (czyli właśnie Google Ads) generowały 41,4% ruchu na stronie, a w lutym 2021 aż 56,7%. Wzrosło też znaczenie kampanii typu Display (sieć reklamowa Google Ads). Podsumowując jednym zdaniem – kampania generuje większy ruch za mniejsze pieniądze. 

07 04

Wyniki takie nie byłyby możliwe bez stałej optymalizacji kampanii, która polega między innymi na odpowiednim doborze wyszukiwanych i wykluczonych słów kluczowych, tekstów reklam, ciągłej pracy nad poprawą wyniku optymalizacji i jakości, odpowiedniej konfiguracji reklam śledzących oraz szeregu innych ustawień.

Istotne w procesie reklamowym jest stałe nadzorowanie konta reklamowego, bieżące reagowanie na ewentualne problemy, błędy, rekomendacje systemowe, działania konkurencji, zmiany w wyniku optymalizacji kampanii, ogólna analiza kampanii i budżetu.

Prowadzenie tej kampanii Google Ads dało mi dużo doświadczenia i było solidną lekcją, podczas której napotkałem chyba większość możliwych problemów związanych z tym systemem reklamowych i nauczyłem się je rozwiązywać. Łączny budżet tej kampanii przekroczył 200.000 zł. 

07 05

Chcesz osiągać podobne wyniki?

Zobacz także

Wieloletnia dominacja w TOP 3 Google na kluczowe dla firmy frazy ogólnopolskie

Od 2015 roku współpracuję z jedną z firm z branży pośrednictwa pracy w zakresie budowy i pozycjonowania stron oraz innych usług związanych z marketingiem online. Główna strona firmy pozycjonowana jest na...

Zobacz case study

5500 zamiast 300 użytkowników dziennie (wzrost o 1733%) dzięki pozycjonowaniu strony po 2 latach współpracy

Od 2019 roku współpracuję z jedną z firm z branży medycznej w zakresie optymalizacji i pozycjonowania strony w wyszukiwarce. W ramach stałej współpracy wykonywałem między innymi następujące działania: Audyt i...

Zobacz case study

Kompleksowa obsługa marketingu online obiektu turystycznego

W ramach współpracy z jednym z obiektów turystycznych od 2013 roku zajmuję się kompleksową obsługą widoczności obiektu w internecie. Długoletnia współpraca obiektu z jedną, rzetelną firmą od marketingu online daje szereg pozytywnych skutków,...

Zobacz case study

170.000 zł wydane na kampanię Google Ads w konkurencyjnej ogólnopolskiej branży – zobacz jaki ruch na stronie udało się zbudować

W ramach współpracy z jedną z firm z branży motoryzacyjnej wykonałem stronę internetową oraz zajmuję się od 2019 roku stałą obsługą i optymalizacją kampanii Google Ads oraz strony www. Wyniki współpracy dla kampanii...

Zobacz case study

Obniżenie średniego kosztu za kliknięcie (CPC) w kampanii Google Ads o 50% dzięki odpowiedniej optymalizacji kampanii

Dla jednego z biur projektowych wykonałem audyt i kompleksową optymalizację konta Google Ads po poprzednim wykonawcy oraz zajmuję się stałą obsługą kampanii reklamowej w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google. W efekcie tych działań...

Zobacz case study

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamnij menu