⚠️ Sprawdź mój kurs audio – Podstawy zdobywania klientów przez internet. ⚠️

Google Partner arturkosinski.pl
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę
Otwórz menu

700% więcej ruchu z Google po roku pozycjonowania strony – case study

Cześć, jeśli chcesz zobaczyć jakie realne efekty przynosi pozycjonowanie strony to zapraszam cię do obejrzenia tego krótkiego case study, w którym pokażę Ci jak niedużym kosztem zwiększyłem ruch z wyszukiwarki na stronie o ponad 700% przez rok pracy nad pozycjonowaniem. Nie ma żadnego problemu, abyś Ty również – przy odpowiednim wsparciu – osiągał takie efekty – zapraszam do oglądania

Wykres widoczności Senuto

Widoczność strony w TOP 10

01opt

Spójrzmy najpierw na wykres widoczności strony w aplikacji Senuto dla fraz w TOP10 Google. Warto zwrócić uwagę na rok 2019, w którym nie były wykonywane żadne działania SEO, rok 2020, w którym rozpoczęliśmy współpracę i rozwinęliśmy sklep internetowy oraz rok 2021, gdzie widać już realne efekty wzrostu widoczności strony w TOP 10. W roku 2019 mamy przykładowo około 20 fraz, w roku 2021 – 220 fraz.

Widoczność strony w TOP 50

02opt

Jeszcze ciekawiej sytuacja wygląda w TOP 50, przykładowo w roku 2019 – około 300 fraz w TOP50, w roku 2021 – 1200 fraz. Docelowo oczywiście frazy z TOP50 są pozycjonowanie do TOP10.

Dane z Google Analytics

03opt

Kolejna metryka, do której warto zajrzeć to ruch na stronie w Google Analytics. Porównałem ruch w analogicznych miesiącach w roku 2019 i 2021 – od maja do listopada, ponieważ jest to wysoki sezon sprzedaży dla tego klienta. Warto zwrócić uwagę, że na stronę w roku 2021 wchodziło ponad 450% użytkowników więcej, w liczbach bezwględnych jest to 23.5k do 4.3k użytkowników.

04opt

Można pomyśleć, że ruch w 2021 generowany jest też z innych źródeł niż wyszukiwarka, dlatego warto w Analytics zajrzeć do sekcji Pozyskiwanie i również porównać te same okresy. Widać tutaj, że inne płatne rodzaje reklam, takie jak Social, czy Paid search – nie mają żadnej zmiany, natomiast ruch organiczny z Google i powiązane z nim np. Referral odnotowały duże wzrosty – sam ruch z Google jest 700% większy.

Jak pozycjonowanie przekłada się na biznes?

No dobrze, wiesz już, jaki wzrost ruchu może przynieść pozycjonowanie. Ale jak to się przekłada na biznes? Można się tutaj posłużyć symulacją. W branży przyjmuje się, że średni współczynnik konwersji to 2%, oznacza to, że 2% użytkowników strony korzysta z oferty, kupuje produkt, itd. W omawianym tu okresie czasu w roku 2019 stronę odwiedziło 4.3k użytkowników, a w roku 2021 – 23.5k, czyli 5.5 raza więcej. Załóżmy, że średnia wartość koszyka w tym sklepie internetowym to 200zł. Jeśli pomnożymy 2% użytkowników z 4,3k razy średnią wartość koszyka, wychodzi nam że sklep wygenerował sprzedaż na poziomie 17.000zł. Jeśli podstawimy te wartości to liczby 23.5k użytkowników – wynik symulacji to 94.000zł. Oczywiście jest to symulacja, jednak daje pogląd na to, czego można się spodziewać po skutecznym pozycjonowaniu strony.

06opt

Jak osiągnąć takie efekty pozycjonowania?

Jak osiągnąć takie efekty? Należy skupić się na 4 głównych filarach pozycjonowania stron:

  1. Dobór odpowiednich słów kluczowych – powinieneś zweryfikować jakie słowa są popularne w Twojej branży i pod nie się pozycjonować;
  2. Optymalizacja strony internetowej – optymalizacja początkowa strony pod wybrane słowa kluczowe, a także cykliczne monitorowanie stanu technicznego strony i wprowadzanie bieżących usprawnień optymalizacyjnych;
  3. Rozbudowa strony internetowej – cykliczne dodawanie nowych treści, np. zwiększanie asortymentu sklepu internetowego lub prowadzenie bloga;
  4. Link building – pozyskiwanie linków z innych stron internetowych, prowadzących do Twojej strony. Najlepiej ze stron o wysokiej jakości i powiązanych tematycznie z Twoją branżą.

05opt

Zwykle odpowiednia realizacja tych 4 punktów przynosi rewelacyjne efekty w postaci wzrostu widoczności strony w Google i wzrostu ruchu na stronie. Należy jednak wykonywać je z głową, ponieważ niewłaściwe ruchy narażąją nas na efekt odwrotny – filtr lub ban od Google i całkowice usunięcie naszej strony z wyników. Pozycjonowanie strony zalecam więc powierzyć firmie lub freelancerowi, który posiada odpowiednie umiejętności, narzędzia i doświadczenie w przeprowadzeniu całego procesu.

Jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie swojej strony internetowej lub inne działania związane z marketingiem internetowym, np. kampanie Google Ads – skontaktuj się ze mną. Moja firma od wielu lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy w stanie Ci pomóc.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Wieloletnia dominacja w TOP 3 Google na kluczowe dla firmy frazy ogólnopolskie

Od 2015 roku współpracuję z jedną z firm z branży pośrednictwa pracy w zakresie budowy i pozycjonowania stron oraz innych usług związanych z marketingiem online. Główna strona firmy pozycjonowana jest na...

Zobacz case study

Zwiększenie ruchu na stronie o ponad 150% i jednocześnie zmniejszenie budżetu reklamowego dzięki odpowiednio prowadzonej kampanii Google Ads (budżet ponad 200.000 zł)

Dla jednej z firm z branży opakowań wykonałem sklep internetowy oraz kilka stron internetowych, a następnie zająłem się prowadzeniem rozbudowanej kampanii Google Ads i pozycjonowaniem SEO. W ramach prowadzonej kampanii...

Zobacz case study

Kompleksowa obsługa marketingu online obiektu turystycznego

W ramach współpracy z jednym z obiektów turystycznych od 2013 roku zajmuję się kompleksową obsługą widoczności obiektu w internecie. Długoletnia współpraca obiektu z jedną, rzetelną firmą od marketingu online daje szereg pozytywnych skutków,...

Zobacz case study

5500 zamiast 300 użytkowników dziennie (wzrost o 1733%) dzięki pozycjonowaniu strony po 2 latach współpracy

Od 2019 roku współpracuję z jedną z firm z branży medycznej w zakresie optymalizacji i pozycjonowania strony w wyszukiwarce. W ramach stałej współpracy wykonywałem między innymi następujące działania: Audyt i...

Zobacz case study

170.000 zł wydane na kampanię Google Ads w konkurencyjnej ogólnopolskiej branży – zobacz jaki ruch na stronie udało się zbudować

W ramach współpracy z jedną z firm z branży motoryzacyjnej wykonałem stronę internetową oraz zajmuję się od 2019 roku stałą obsługą i optymalizacją kampanii Google Ads oraz strony www. Wyniki współpracy dla kampanii...

Zobacz case study

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamnij menu