Jeśli chcesz zobaczyć jakie realne efekty przynosi pozycjonowanie strony to zapraszam cię do obejrzenia tego krótkiego case study, w którym pokażę Ci jak niedużym kosztem zwiększyłem ruch z wyszukiwarki na stronie o ponad 700% przez rok pracy nad pozycjonowaniem. Nie ma żadnego problemu, abyś Ty również – przy odpowiednim wsparciu – osiągał takie efekty – zapraszam do obejrzenia filmu i przeczytania artykułu.
Wykres widoczności Senuto
Widoczność strony w TOP 10
Spójrzmy najpierw na wykres widoczności strony w aplikacji Senuto dla fraz w TOP10 Google. Warto zwrócić uwagę na rok 2019, w którym nie były wykonywane żadne działania SEO, rok 2020, w którym rozpoczęliśmy współpracę i rozwinęliśmy sklep internetowy oraz rok 2021, gdzie widać już realne efekty wzrostu widoczności strony w TOP 10. W roku 2019 mamy przykładowo około 20 fraz, w roku 2021 – 220 fraz.
Widoczność strony w TOP 50
Jeszcze ciekawiej sytuacja wygląda w TOP 50, przykładowo w roku 2019 – około 300 fraz w TOP50, w roku 2021 – 1200 fraz. Docelowo oczywiście frazy z TOP50 są pozycjonowanie do TOP10.
Dane z Google Analytics
Kolejna metryka, do której warto zajrzeć to ruch na stronie w Google Analytics (sprawdź ofertę Wdrożenie Google Analytics). Porównałem ruch w analogicznych miesiącach w roku 2019 i 2021 – od maja do listopada, ponieważ jest to wysoki sezon sprzedaży dla tego klienta. Warto zwrócić uwagę, że na stronę w roku 2021 wchodziło ponad 450% użytkowników więcej, w liczbach bezwględnych jest to 23.5k do 4.3k użytkowników.
Można pomyśleć, że ruch w 2021 generowany jest też z innych źródeł niż wyszukiwarka, dlatego warto w Analytics zajrzeć do sekcji Pozyskiwanie i również porównać te same okresy. Widać tutaj, że inne płatne rodzaje reklam, takie jak Social, czy Paid search – nie mają żadnej zmiany, natomiast ruch organiczny z Google i powiązane z nim np. Referral odnotowały duże wzrosty – sam ruch z Google jest 700% większy.
Jak pozycjonowanie przekłada się na biznes?
No dobrze, wiesz już, jaki wzrost ruchu może przynieść pozycjonowanie. Ale jak to się przekłada na biznes? Można się tutaj posłużyć symulacją. W branży przyjmuje się, że średni współczynnik konwersji to 2%, oznacza to, że 2% użytkowników strony korzysta z oferty, kupuje produkt, itd. W omawianym tu okresie czasu w roku 2019 stronę odwiedziło 4.3k użytkowników, a w roku 2021 – 23.5k, czyli 5.5 raza więcej. Załóżmy, że średnia wartość koszyka w tym sklepie internetowym to 200zł. Jeśli pomnożymy 2% użytkowników z 4,3k razy średnią wartość koszyka, wychodzi nam że sklep wygenerował sprzedaż na poziomie 17.000zł. Jeśli podstawimy te wartości to liczby 23.5k użytkowników – wynik symulacji to 94.000zł. Oczywiście jest to symulacja, jednak daje pogląd na to, czego można się spodziewać po skutecznym pozycjonowaniu strony.
Jak osiągnąć takie efekty pozycjonowania?
Jak osiągnąć takie efekty? Należy skupić się na 4 głównych filarach pozycjonowania stron:
- Dobór odpowiednich słów kluczowych – powinieneś zweryfikować jakie słowa są popularne w Twojej branży i pod nie się pozycjonować;
- Optymalizacja strony internetowej – optymalizacja początkowa strony pod wybrane słowa kluczowe, a także cykliczne monitorowanie stanu technicznego strony i wprowadzanie bieżących usprawnień optymalizacyjnych;
- Rozbudowa strony internetowej – cykliczne dodawanie nowych treści, np. zwiększanie asortymentu sklepu internetowego lub prowadzenie bloga;
- Link building – pozyskiwanie linków z innych stron internetowych, prowadzących do Twojej strony. Najlepiej ze stron o wysokiej jakości i powiązanych tematycznie z Twoją branżą.
Zwykle odpowiednia realizacja tych 4 punktów przynosi rewelacyjne efekty w postaci wzrostu widoczności strony w Google i wzrostu ruchu na stronie. Należy jednak wykonywać je z głową, ponieważ niewłaściwe ruchy narażają nas na efekt odwrotny – filtr lub ban od Google i całkowite usunięcie naszej strony z wyników. Pozycjonowanie strony zalecam więc powierzyć firmie lub freelancerowi, który posiada odpowiednie umiejętności, narzędzia i doświadczenie w przeprowadzeniu całego procesu.
Jeśli chcesz zlecić pozycjonowanie swojej strony internetowej lub inne działania związane z marketingiem internetowym, np. kampanie Google Ads – skontaktuj się ze mną. Moja firma od wielu lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy w stanie Ci pomóc.
Do zobaczenia w kolejnym filmie!