Weryfikacja konta Google Ads – czym jest i jak ją przeprowadzić?
W ostatnich miesiącach użytkownicy systemu Google Ads masowo dostają informację o konieczności weryfikacji reklamodawcy. W tym artykule przyjrzę się bliżej temu, czym dokładnie jest weryfikacja konta Google Ads i jak krok po kroku przeprowadzić ten proces oraz jakie konsekwencje mogą nam grozić, jeśli tego nie zrobimy.
Z tego artykułu dowiesz się:
- co to jest weryfikacja reklamodawcy Google Ads i dlaczego Google ją przeprowadza?
- co się stanie jeśli nie wykonasz weryfikacji Google Ads?
- w jaki sposób dokonać weryfikacji konta Google Ads?
Co to jest weryfikacja reklamodawcy Google Ads?
W dobie cyfrowej komunikacji i marketingu internetowego, reklamy Google stały się jednym z głównych narzędzi do promowania usług i produktów. Aby jednak zapewnić bezpieczeństwo użytkownikom i przejrzystość dla reklamodawców, Google wprowadziło program weryfikacji reklamodawców.
Weryfikacja konta Google Ads ma na celu potwierdzenie tożsamości reklamodawców, zapewniając jednocześnie, że przestrzegają oni standardów i wytycznych Google. Proces ten składa się z kilku kroków, poczynając od wypełnienia kwestionariusza dotyczącego działalności reklamodawcy, a kończąc na dostarczeniu szczegółowych informacji na temat ich praktyk reklamowych.
Co się stanie, jak nie wykonam weryfikacji reklamodawcy w Google Ads?
Jeśli Google Ads wymusza na Tobie wykonanie weryfikacji (tzn. dostajesz maila takiego, jak ten powyżej) to w przypadku nie przeprowadzenia tej operacji, Twoje reklamy zostaną wstrzymane do czasu, aż to zrobisz.
Dopóki Google nie wymusza na Tobie dokonania weryfikacji (czyli pozostaje ona jedynie w sferze rekomendacji systemowych), to nie musisz tego robić. Jednak jeśli to zrobisz, możesz cieszyć się dodatkowymi funkcjami w systemie reklamowym, takimi jak np. wyświetlanie nazwy firmy i logo przy reklamie w wyszukiwarce.
Podsumowując – najlepiej przeprowadzić weryfikację jak najszybciej, by poprawić efektywność swoich reklam, zwiększyć zaufanie użytkowników oraz uniknąć potencjalnych problemów z zawieszeniem konta reklamowego.
Jak zrobić weryfikację reklamodawcy Google Ads?
Przejdźmy teraz krok po kroku proces weryfikacji reklamodawcy.
- Aby rozpocząć weryfikację musisz zalogować się na swoje konto Google Ads i z prawego górnego menu wybrać opcję Narzędzia i ustawienia, a następnie w prawej kolumnie Weryfikacja reklamodawcy
- W kolejnym oknie kliknij niebieski przycisk Rozpocznij weryfikację.
- W pierwszym etapie weryfikacji musisz opisać swoją firmę – czy jesteś / nie jesteś agencją reklamową i czy płacisz budżet Google bezpośrednio czy przez agencję.
- W kolejnym etapie musisz zweryfikować dane swojej firmy i przesłać do Google niezbędne dokumenty uwierzytelniające osobę podłączoną do konta reklamowego oraz samą firmę. Najczęściej te dokumenty to zdjęcie dowodu osobistego oraz dokument CEIDG / KRS, który można pobrać za darmo online.
- Poza wprowadzeniem do systemu dokumentów musisz określić nazwę firmy oraz jej adres (dane te powinny być zgodne z przesłanymi dokumentami).
- Po wypełnieniu wszystkich pól Twój formularz zostaje poddany ocenie przez Google. Trwa to zwykle kilka dni roboczych i na koniec otrzymasz maila z pozytywną lub negatywną decyzją weryfikacyjną. W przypadku decyzji negatywnej musisz odnieść się do wskazanych uwag i poprawić dane lub przesłane dokumenty.
To już wszystko, dzięki zweryfikowanemu kontu Google Ads jesteś bardziej wiarygodny, możesz wyświetlać logo i nazwę swojej firmy w reklamach. Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji na temat weryfikacji Google Ads, sprawdź artykuł w oficjalnym Centrum Zasad Google Ads.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Nowoczesna strona internetowa – jaka powinna być?
Kategorie: Strony internetoweStrona internetowa to narzędzie, bez którego obecnie nie może obyć się prawdopodobnie żadna działalność komercyjna ani publiczna. Także osoby...
Masowy spam na Messengerze. Nie daj sobie ukraść konta!
Kategorie: Inne tematyW ostatnich tygodniach (listopad 2023) użytkownicy kont firmowych i reklamowych na Facebooku otrzymują masowy spam na firmową skrzynkę Messengera...
Przegląd treści na stronie internetowej – dlaczego i kiedy warto go robić?
Kategorie: Strony internetoweW tym artykule chciałbym zwrócić Twoją uwagę na ważne zagadnienie, jakim jest przegląd i aktualizacja treści na stronie internetowej....
Kto zarządza stroną internetową?
Kategorie: Strony internetoweJeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź...
Aktualizacje WordPress – jak i dlaczego musisz je robić
Kategorie: Strony internetoweCześć, jeśli posiadasz lub planujesz założyć stronę na WordPressie to koniecznie zapoznaj się z tematem aktualizacji tego systemu. W tym...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
