Pixel Facebook – co to jest?
Każda osoba działająca w branży reklamowej doskonale wie o tym, jak istotne jest opracowywanie skutecznego przekazu reklamowego. Pomagają w tym nowoczesne narzędzia takie jak Pixel Facebooka. Narzędzie składające się jedynie z kilkunastu linijek kodu posiada olbrzymie możliwości i pozwala na skuteczniejsze docieranie z reklamami Facebook i Instagram Ads do odbiorców. W tym artykule poznasz najważniejsze kwestie związane z Pixelem Facebooka.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Co to jest Pixel Facebooka?
- Jak wygląda kod Pixela Facebooka?
- Do czego możesz wykorzystać Pixel Facebooka?
- Jak zainstalować Pixel Facebooka na stronie?
- Jak sprawdzić, czy Pixel Facebooka jest zainstalowany poprawnie?
Pixel Facebook – co to jest?
Pixel Facebook to narzędzie znajdujące się na koncie reklamowym na Facebooku. Sam skrypt złożony jest z kilkunastu linijek kodu HTML i udostępniany jest zupełnie za darmo. Kod można w łatwy sposób zainstalować na posiadanej stronie internetowej i dzięki temu zdobywać cenne informacje na temat osób odwiedzających witrynę. To narzędzie analityczne jest w stanie oceniać zakres działań osób odwiedzających witrynę i tworzyć na tej podstawie różne grupy odbiorców (np. osoby, które odwiedziły określone podstrony, przesłały formularz kontaktowy, porzuciły koszyk zakupowy, czy dokonały innego zdarzenia). Tym samym narzędzie wspomaga opracowywanie reklam, które następnie będą wyświetlały się na portalu Facebook i Instagram i będą skierowane do precyzyjnie określonego segmentu odbiorców.
Jak wygląda kod Pixela Facebooka?
Kod Pixela Facebooka aktualnie nazywa się „Meta Pixel Code” i składa się z kilkunastu linijek kodu HTML, skrypt ten może wyglądać w następujący sposób:
Powyższy kod to podstawowe wdrożenie Pixela Facebooka, które zawiera zdarzenie PageView (oznacza wyświetlenie strony, na której znajduje się kod). W momencie otwarcia strony internetowej, zawierającej ten kod, zdarzenie PageView jest wysyłane do konta reklamowego. Osoba, która odwiedzi stronę z powyższym kodem zostanie więc zapisana do listy remarketingowej ludzi, którzy wykonali zdarzenie PageView.
Do czego można wykorzystać Pixel Facebooka?
Pixel Facebooka posiada olbrzymie możliwości i może znacząco wspomagać tworzenie skutecznego przekazu reklamowego w kampaniach Facebook i Instagram Ads. Narzędzie zbiera takie dane jak: osoby odwiedzające, wykonywane czynności, przeglądane podstrony i wiele innych. W rezultacie narzędzie gromadzi wiele cennych informacji na temat osób, które wejdą w interakcję ze stroną i tworzy konkretne listy remarketingowe.
Dla osób zajmujących się marketingiem internetowym pozyskane w ten sposób dane mogą być niezwykle cenne i pozwalają na opracowanie zdecydowanie skuteczniejszych kampanii reklamowych, które będą w stanie dotrzeć do zdefiniowanych odbiorców. W efekcie możliwe będzie uzyskanie wyższej konwersji i zminimalizowanie kosztów przeznaczonych na marketing.
Popularne sposoby wykorzystania Pixela Facebook do tworzenia spersonalizowanych reklam:
- wyświetlanie reklamy przypominającej osobom, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokończyły zakupu
- wyświetlanie kodu rabatowego na kolejne zakupy osobom, które dokonały zakupu
- wyświetlanie reklam produktów, które były oglądane przez daną osobę (remarketing dynamiczny)
- tworzenie grup podobnych odbiorców do osób, które odwiedziły naszą stronę
- wyświetlenie reklamy skłaniającej do wykonania określonego działania na stronie osobom, które były na stronie, ale nie wykonały tego zadania
- tworzenie grup odbiorców w oparciu o zdarzenia, takie jak: dodanie do koszyka, realizacja zakupu, dodanie do listy życzeń, wyszukiwanie na stronie, rejestracja konta, itd.
Jak zainstalować Pixel Facebooka na stronie?
Istnieje wiele sposobów na instalację Pixela Facebooka na stronie internetowej, m. in:
- ręczna instalacja za pomocą edytora kodu HTML
- instalacja przez Google Tag Manager
- instalacja przez dedykowaną wtyczkę np. do WordPress, czy PrestaShop
Osoby, którym nieobcy jest kod HTML mogą w prosty sposób dodać kod Pixela do swojej strony przez edycję plików źródłowych serwisu. Kod Pixela wystarczy pobrać z Managera zdarzeń na Facebooku, a następnie wkleić w odpowiednim miejscu na swojej stronie.
Jeśli korzystasz z Google Tag Manager, możesz dodać kod Pixela za pomocą nowego tagu o nazwie „Niestandardowy kod HTML”. W polu edycji tagu powinieneś wkleić kod Pixela skopiowany z Facebooka, a jako Regułę uruchamiającą tag wybrać wyświetlenie każdej postrony (domyślnie All pages).
Jeśli platforma Twojej strony internetowej posiada dedykowaną wtyczkę do integracji Pixela Facebooka – zalecam skorzystanie z tej metody. Dzięki temu będziesz w stanie w prosty sposób dodać sam Pixel, ale także na przykład synchronizować katalog produktów pomiędzy sklepem internetowym a sklepem na Facebooku. W Managerze zdarzeń obok opcji ręcznej instalacji Pixela pojawia się opcja „Użyj integracji z partnerem”, gdzie znajdują się aktualnie obsługiwane platformy. Jeśli Twoja strona internetowa lub sklep jest tam dostępna – wybierz odpowiednią opcję i postępuj zgodnie ze wskazówkami instalatora.
Jak sprawdzić, czy Pixel Facebooka jest zainstalowany poprawnie?
Jeśli udało Ci się zainstalować kod Pixela Facebooka, warto sprawdzić czy instalacja przebiegła poprawnie. Możemy to zweryfikować w Managerze zdarzeń, gdzie będzie budował się wykres aktywności pixela, a przy poszczególnych zdarzeniach pojawią się kolorowe kropki symbolizujące ich status (dążymy do tego, aby kropki były zielone).
Ponadto możemy skorzystać z wtyczki do Chrome „Facebook Pixel Helper”. Po zainstalowaniu wtyczki wystarczy, że wejdziemy na naszą stronę internetową i aktywujemy plugin w górnym prawym rogu przeglądarki. Otrzymamy wówczas komunikat, czy na stronie jest zainstalowany Pixel.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)
Kategorie: E-commerceW tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz...
Czym są konwersje w analityce internetowej?
Kategorie: Inne tematyPosiadanie strony internetowej to dziś warunek niemal niezbędny dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy organizacji. Wraz z cyfryzacją kolejnych dziedzin...
Strona typu one page, single page – co to jest?
Kategorie: Strony internetoweJeżeli interesuje Cię odpowiedź na pytanie co to jest strona internetowa, czy też aplikacja typu one page lub single page,...
Google Merchant Center – co to jest?
Kategorie: Przydatne narzędziaReklama sklepu internetowego jest podstawą jego funkcjonowania. Uruchomienie kampanii Google Ads jest dobrym wstępem, natomiast kolejnym krokiem powinno być...
Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?
Kategorie: Reklama w internecieJeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
