Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Pixel Facebook – co to jest?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2022

Każda osoba działająca w branży reklamowej doskonale wie o tym, jak istotne jest opracowywanie skutecznego przekazu reklamowego. Pomagają w tym nowoczesne narzędzia takie jak Pixel Facebooka. Narzędzie składające się jedynie z kilkunastu linijek kodu posiada olbrzymie możliwości i pozwala na skuteczniejsze docieranie z reklamami Facebook i Instagram Ads do odbiorców. W tym artykule poznasz najważniejsze kwestie związane z Pixelem Facebooka.

Pixel Facebook Co to jest

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest Pixel Facebooka?
  • Jak wygląda kod Pixela Facebooka?
  • Do czego możesz wykorzystać Pixel Facebooka?
  • Jak zainstalować Pixel Facebooka na stronie?
  • Jak sprawdzić, czy Pixel Facebooka jest zainstalowany poprawnie?

Pixel Facebook – co to jest?

Pixel Facebook to narzędzie znajdujące się na koncie reklamowym na Facebooku. Sam skrypt złożony jest z kilkunastu linijek kodu HTML i udostępniany jest zupełnie za darmo. Kod można w łatwy sposób zainstalować na posiadanej stronie internetowej i dzięki temu zdobywać cenne informacje na temat osób odwiedzających witrynę. To narzędzie analityczne jest w stanie oceniać zakres działań osób odwiedzających witrynę i tworzyć na tej podstawie różne grupy odbiorców (np. osoby, które odwiedziły określone podstrony, przesłały formularz kontaktowy, porzuciły koszyk zakupowy, czy dokonały innego zdarzenia). Tym samym narzędzie wspomaga opracowywanie reklam, które następnie będą wyświetlały się na portalu Facebook i Instagram i będą skierowane do precyzyjnie określonego segmentu odbiorców.

Jak wygląda kod Pixela Facebooka?

Kod Pixela Facebooka aktualnie nazywa się „Meta Pixel Code” i składa się z kilkunastu linijek kodu HTML, skrypt ten może wyglądać w następujący sposób:

jak wygląda kod pixela facebooka

Powyższy kod to podstawowe wdrożenie Pixela Facebooka, które zawiera zdarzenie PageView (oznacza wyświetlenie strony, na której znajduje się kod). W momencie otwarcia strony internetowej, zawierającej ten kod, zdarzenie PageView jest wysyłane do konta reklamowego. Osoba, która odwiedzi stronę z powyższym kodem zostanie więc zapisana do listy remarketingowej ludzi, którzy wykonali zdarzenie PageView.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Do czego można wykorzystać Pixel Facebooka?

Pixel Facebooka posiada olbrzymie możliwości i może znacząco wspomagać tworzenie skutecznego przekazu reklamowego w kampaniach Facebook i Instagram Ads. Narzędzie zbiera takie dane jak: osoby odwiedzające, wykonywane czynności, przeglądane podstrony i wiele innych. W rezultacie narzędzie gromadzi wiele cennych informacji na temat osób, które wejdą w interakcję ze stroną i tworzy konkretne listy remarketingowe.

Dla osób zajmujących się marketingiem internetowym pozyskane w ten sposób dane mogą być niezwykle cenne i pozwalają na opracowanie zdecydowanie skuteczniejszych kampanii reklamowych, które będą w stanie dotrzeć do zdefiniowanych odbiorców. W efekcie możliwe będzie uzyskanie wyższej konwersji i zminimalizowanie kosztów przeznaczonych na marketing.

Popularne sposoby wykorzystania Pixela Facebook do tworzenia spersonalizowanych reklam:

  • wyświetlanie reklamy przypominającej osobom, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokończyły zakupu
  • wyświetlanie kodu rabatowego na kolejne zakupy osobom, które dokonały zakupu
  • wyświetlanie reklam produktów, które były oglądane przez daną osobę (remarketing dynamiczny)
  • tworzenie grup podobnych odbiorców do osób, które odwiedziły naszą stronę
  • wyświetlenie reklamy skłaniającej do wykonania określonego działania na stronie osobom, które były na stronie, ale nie wykonały tego zadania
  • tworzenie grup odbiorców w oparciu o zdarzenia, takie jak: dodanie do koszyka, realizacja zakupu, dodanie do listy życzeń, wyszukiwanie na stronie, rejestracja konta, itd.

Jak zainstalować Pixel Facebooka na stronie?

Istnieje wiele sposobów na instalację Pixela Facebooka na stronie internetowej, m. in:

  • ręczna instalacja za pomocą edytora kodu HTML
  • instalacja przez Google Tag Manager
  • instalacja przez dedykowaną wtyczkę np. do WordPress, czy PrestaShop

Osoby, którym nieobcy jest kod HTML mogą w prosty sposób dodać kod Pixela do swojej strony przez edycję plików źródłowych serwisu. Kod Pixela wystarczy pobrać z Managera zdarzeń na Facebooku, a następnie wkleić w odpowiednim miejscu na swojej stronie.

jak zainstalować kod pixel facebooka

Jeśli korzystasz z Google Tag Manager, możesz dodać kod Pixela za pomocą nowego tagu o nazwie „Niestandardowy kod HTML”. W polu edycji tagu powinieneś wkleić kod Pixela skopiowany z Facebooka, a jako Regułę uruchamiającą tag wybrać wyświetlenie każdej postrony (domyślnie All pages).

pixel facebook w google tag manager

Jeśli platforma Twojej strony internetowej posiada dedykowaną wtyczkę do integracji Pixela Facebooka – zalecam skorzystanie z tej metody. Dzięki temu będziesz w stanie w prosty sposób dodać sam Pixel, ale także na przykład synchronizować katalog produktów pomiędzy sklepem internetowym a sklepem na Facebooku. W Managerze zdarzeń obok opcji ręcznej instalacji Pixela pojawia się opcja „Użyj integracji z partnerem”, gdzie znajdują się aktualnie obsługiwane platformy. Jeśli Twoja strona internetowa lub sklep jest tam dostępna – wybierz odpowiednią opcję i postępuj zgodnie ze wskazówkami instalatora.

instalacja pixela przez wtyczkę

Jak sprawdzić, czy Pixel Facebooka jest zainstalowany poprawnie?

Jeśli udało Ci się zainstalować kod Pixela Facebooka, warto sprawdzić czy instalacja przebiegła poprawnie. Możemy to zweryfikować w Managerze zdarzeń, gdzie będzie budował się wykres aktywności pixela, a przy poszczególnych zdarzeniach pojawią się kolorowe kropki symbolizujące ich status (dążymy do tego, aby kropki były zielone).

zdarzenia pixel facebook

Ponadto możemy skorzystać z wtyczki do Chrome „Facebook Pixel Helper”. Po zainstalowaniu wtyczki wystarczy, że wejdziemy na naszą stronę internetową i aktywujemy plugin w górnym prawym rogu przeglądarki. Otrzymamy wówczas komunikat, czy na stronie jest zainstalowany Pixel.

facebook pixel helper

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak poprawnie umieszczać logo na stronie internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli posiadasz stronę internetową lub dopiero planujesz ją założyć, koniecznie zadbaj o poprawność dodania logo firmowego w górnej części strony. Z tego...

Czytaj więcej

Jak sprawdzać wyniki pozycjonowania strony SEO?

Kategorie: Reklama w internecie

Prowadząc lub zlecając pozycjonowanie strony (SEO) istotne jest, aby stale kontrolować osiągane wyniki. Monitorowanie kluczowych wskaźników SEO pozwala oceniać...

Czytaj więcej

Tania strona internetowa? Uważaj na te rzeczy.

Kategorie: Strony internetowe

„Kupiłam tanią stronę internetową i wykonawca zapadł się pod ziemię po opłaceniu faktury”. To tylko jeden z możliwych negatywnych...

Czytaj więcej

Typy kampanii Google Ads, które warto znać

Kategorie: Reklama w internecie

Kampanie Google Ads to jedna z najczęściej stosowanych form reklamy w internecie. System reklamowy od Google oferuje szereg rozwiązań,...

Czytaj więcej

Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1

Kategorie: E-commerce

Poznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG