Nie widać opinii w Google? Sposoby na znikające, usunięte opinie
Zdarzyła Ci się sytuacja, w której ktoś twierdzi, że dodał Ci opinię na wizytówce Google, ale opinia ta nie jest widoczna? Google w ostatnim czasie często usuwa opinie powołując się na niezgodność z zasadami publikacji. W tym filmie przedstawię Ci dwa sposoby na znikające u usunięte opinie w Google.
Google usuwa opinie z różnych powodów, głównie aby zapewnić, że opinie w ich systemie są autentyczne, rzetelne i pomocne dla użytkowników. Oto kilka głównych powodów, dla których Google może usunąć opinię: Google stale pracuje nad udoskonalaniem swoich algorytmów i metod wykrywania, aby zapewnić, że opinie w ich systemie są jak najbardziej rzetelne i przydatne dla użytkowników. Usuwanie opinii, które naruszają wytyczne, jest częścią tego procesu. Na tej stronie przeczytasz więcej o zasadach związanych z opiniami Google: https://support.google.com/contributionpolicy/answer/7400114 Przeprowadziłem różne testy związane w opiniami, profilami i wizytówkami Google. Wynika z nich, że są dwa scenariusze, w których opinia może zostać usunięta oraz co za tym idzie dwa sposoby na poradzenie sobie z sytuacją. Niezależnie od scenariusza, będziesz musiał/a poprosić swojego klienta (autora opinii) o odrobinę wysiłku i wykonanie pewnych kroków zmierzających do publikacji ukrytej opinii. W przypadku pierwszego scenariusza sytuacja jest dość prosta. Autor opinii otrzymuje maila, który wygląda mniej więcej w ten sposób: Należy kliknąć w przycisk Złóż odwołanie i przejść przez formularz zgłoszeniowy, a następnie oczekiwać na rozpatrzenie sprawy. Z mojego doświadczenia po złożeniu odwołania większość opinii od razu jest przywracana. Niestety dość często zdarza się, że Google ukrywa opinie, ale nie informuje o tym drogą mailową. W takiej sytuacji musimy wejść do panelu Google Maps, w którym znajdziemy historię dodanych przez nas opinii. Panel ten znajduje się na tej stronie https://www.google.com/maps/contrib/ i należy znaleźć w nim zakładkę Opinie i odszukać opinię, która ma status „Nie opublikowano”. Po kliknięciu w 3 kropki obok nazwy firmy są dostępne opcje. Najczęściej będzie to możliwość edycji opinii, usunięcia jej, czy dodanie zdjęcia. Warto więc spróbować wyedytować opinię i dodać do niej zdjęcie, być może wtedy zostanie ona pozytywnie rozpatrzona przez Google i pojawi się na Twoim profilu. Jeśli Twój klient ma w tym miejscu opcję odwołania to oczywiście niech spróbuje z niej skorzystać. Jeśli wszystkie opcje zawiodą, pozostanie usunąć opinię i spróbować dodać ją na nowo. Jeśli masz dużo na głowie, to zapisz sobie w kalendarzu zadanie, aby sprawdzić za kilka dni czy opinia została opublikowana albo czy trzeba zrobić coś jeszcze. Bez tego zwykle o tym zapominamy i piękne opinie naszych klientów mogą nigdy nie ujrzeć światła dziennego. A jak już męczysz swojego klienta by dodawał, edytował, odwoływał się, i tak dalej to w ramach rewanżu dobrym pomysłem będzie wyświadczenie mu jakiejś przysługi, udzielenie jakiegoś rabatu, itd. Za to, że poświęca czas na promowanie Twojej firmy. Na ten moment to wszystko, co mogę Ci doradzić w tym temacie. Jeśli z biegiem czasu coś będzie się zmieniać to będę stał się nagrywać dodatkowe instrukcje, dlatego zapraszam do subskrypcji mojego kanału na YouTube, gdzie znajdziesz dużo ciekawych porad związanych z biznesem i marketingiem online. Zobacz na przykład mój film na temat optymalizacji wizytówki Google Moja firma. Jak zweryfikować dowolną firmę w Polsce? Jak sprawdzić, czy jakaś firma istnieje? I po co właściwie to robić? Jeżeli... W ostatnich miesiącach użytkownicy systemu Google Ads masowo dostają informację o konieczności weryfikacji reklamodawcy. W tym artykule przyjrzę się... W tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz... Jeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź... Reklama sklepu internetowego jest podstawą jego funkcjonowania. Uruchomienie kampanii Google Ads jest dobrym wstępem, natomiast kolejnym krokiem powinno być...Dlaczego Google usuwa opinie?
Dwa scenariusze i sposoby na usunięte opinie
Przywracanie opinii za pomocą odwołania przez przycisk w wiadomości email od Google
Przywracanie opinii za pomocą panelu Google Maps
Dodatkowe wskazówki odnośnie przywracania opinii
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Jak zweryfikować firmę? Jak sprawdzić, czy jakaś firma istnieje?
Kategorie: Przydatne narzędzia Weryfikacja konta Google Ads – czym jest i jak ją przeprowadzić?
Kategorie: Reklama w internecie Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)
Kategorie: E-commerce Kto zarządza stroną internetową?
Kategorie: Strony internetowe Google Merchant Center – co to jest?
Kategorie: Przydatne narzędzia
Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Sztuczna inteligencja
Skontaktuj się
Poznaj opinie moich Klientów
Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.
Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.