Szanowni Państwo, do 16.07 jestem na urlopie. Na wszystkie maile odpowiem po powrocie.

Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Nie widać opinii w Google? Sposoby na znikające, usunięte opinie

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 12 marca 2024

Zdarzyła Ci się sytuacja, w której ktoś twierdzi, że dodał Ci opinię na wizytówce Google, ale opinia ta nie jest widoczna? Google w ostatnim czasie często usuwa opinie powołując się na niezgodność z zasadami publikacji. W tym filmie przedstawię Ci dwa sposoby na znikające u usunięte opinie w Google.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Dlaczego Google usuwa i ukrywa opinie? Dlaczego opinie znikają z Google?
  • Dwa scenariusze i sposoby na usunięte opinie
  • Przywracanie opinii za pomocą odwołania przez przycisk w wiadomości email od Google
  • Przywracanie opinii za pomocą panelu Google Maps

Dlaczego Google usuwa opinie?

Google usuwa opinie z różnych powodów, głównie aby zapewnić, że opinie w ich systemie są autentyczne, rzetelne i pomocne dla użytkowników. Oto kilka głównych powodów, dla których Google może usunąć opinię:

  • Naruszenie zasad: Google ma wytyczne dotyczące treści opinii, które zabraniają pewnych rodzajów treści, w tym spamu, treści niezwiązanych z miejscem, nielegalnych treści, obraźliwych słów, fałszywych opinii, treści zawierających osobiste informacje lub treści promujących nienawiść, dyskryminację, przemoc i inne nieodpowiednie zachowania.
  • Fałszywe opinie: Opinie, które są uznane za fałszywe lub manipulacyjne, mogą zostać usunięte. Dotyczy to zarówno pozytywnych, jak i negatywnych opinii, które mogą być dodane przez właścicieli firm, ich konkurencję lub przez osoby, które nie korzystały z usług danej firmy.
  • Duplikaty: Jeśli użytkownik opublikuje więcej niż jedną opinię dla tego samego miejsca, Google może usunąć duplikaty, aby zapewnić różnorodność i autentyczność opinii.
  • Konflikty interesów: Opinie pisane przez właścicieli firm o własnych firmach lub konkurencyjnych firmach mogą zostać usunięte, ponieważ stanowią konflikt interesów.
  • Automatyczne akcje: Systemy Google mogą automatycznie wykrywać i usuwać opinie, które wydają się być generowane automatycznie lub w inny sposób naruszają wytyczne Google.

Google stale pracuje nad udoskonalaniem swoich algorytmów i metod wykrywania, aby zapewnić, że opinie w ich systemie są jak najbardziej rzetelne i przydatne dla użytkowników. Usuwanie opinii, które naruszają wytyczne, jest częścią tego procesu.

Na tej stronie przeczytasz więcej o zasadach związanych z opiniami Google: https://support.google.com/contributionpolicy/answer/7400114

Dwa scenariusze i sposoby na usunięte opinie

Przeprowadziłem różne testy związane w opiniami, profilami i wizytówkami Google. Wynika z nich, że są dwa scenariusze, w których opinia może zostać usunięta oraz co za tym idzie dwa sposoby na poradzenie sobie z sytuacją.

  • Scenariusz nr 1 – opinia zostaje usunięta, a autor opinii dostaje maila z informacją w tej sprawie
  • Scenariusz nr 2 – opinia zostaje usunięta, ale nikt nie zostaje o tym powiadomiony

Niezależnie od scenariusza, będziesz musiał/a poprosić swojego klienta (autora opinii) o odrobinę wysiłku i wykonanie pewnych kroków zmierzających do publikacji ukrytej opinii.

Przywracanie opinii za pomocą odwołania przez przycisk w wiadomości email od Google

W przypadku pierwszego scenariusza sytuacja jest dość prosta. Autor opinii otrzymuje maila, który wygląda mniej więcej w ten sposób:

mail o usuniętej opinii

Należy kliknąć w przycisk Złóż odwołanie i przejść przez formularz zgłoszeniowy, a następnie oczekiwać na rozpatrzenie sprawy. Z mojego doświadczenia po złożeniu odwołania większość opinii od razu jest przywracana.

Przywracanie opinii za pomocą panelu Google Maps

Niestety dość często zdarza się, że Google ukrywa opinie, ale nie informuje o tym drogą mailową. W takiej sytuacji musimy wejść do panelu Google Maps, w którym znajdziemy historię dodanych przez nas opinii. Panel ten znajduje się na tej stronie https://www.google.com/maps/contrib/ i należy znaleźć w nim zakładkę Opinie i odszukać opinię, która ma status „Nie opublikowano”.

nie opublikowana opinia

Po kliknięciu w 3 kropki obok nazwy firmy są dostępne opcje. Najczęściej będzie to możliwość edycji opinii, usunięcia jej, czy dodanie zdjęcia. Warto więc spróbować wyedytować opinię i dodać do niej zdjęcie, być może wtedy zostanie ona pozytywnie rozpatrzona przez Google i pojawi się na Twoim profilu. Jeśli Twój klient ma w tym miejscu opcję odwołania to oczywiście niech spróbuje z niej skorzystać. Jeśli wszystkie opcje zawiodą, pozostanie usunąć opinię i spróbować dodać ją na nowo.

opcje w opiniach

Dodatkowe wskazówki odnośnie przywracania opinii

Jeśli masz dużo na głowie, to zapisz sobie w kalendarzu zadanie, aby sprawdzić za kilka dni czy opinia została opublikowana albo czy trzeba zrobić coś jeszcze. Bez tego zwykle o tym zapominamy i piękne opinie naszych klientów mogą nigdy nie ujrzeć światła dziennego. A jak już męczysz swojego klienta by dodawał, edytował, odwoływał się, i tak dalej to w ramach rewanżu dobrym pomysłem będzie wyświadczenie mu jakiejś przysługi, udzielenie jakiegoś rabatu, itd. Za to, że poświęca czas na promowanie Twojej firmy.

Na ten moment to wszystko, co mogę Ci doradzić w tym temacie. Jeśli z biegiem czasu coś będzie się zmieniać to będę stał się nagrywać dodatkowe instrukcje, dlatego zapraszam do subskrypcji mojego kanału na YouTube, gdzie znajdziesz dużo ciekawych porad związanych z biznesem i marketingiem online. Zobacz na przykład mój film na temat optymalizacji wizytówki Google Moja firma.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...

Czytaj więcej

Pixel Facebook – co to jest?

Kategorie: Reklama w internecie

Każda osoba działająca w branży reklamowej doskonale wie o tym, jak istotne jest opracowywanie skutecznego przekazu reklamowego. Pomagają w...

Czytaj więcej

Typy kampanii Google Ads, które warto znać

Kategorie: Reklama w internecie

Kampanie Google Ads to jedna z najczęściej stosowanych form reklamy w internecie. System reklamowy od Google oferuje szereg rozwiązań,...

Czytaj więcej

Weryfikacja konta Google Ads – czym jest i jak ją przeprowadzić?

Kategorie: Reklama w internecie

W ostatnich miesiącach użytkownicy systemu Google Ads masowo dostają informację o konieczności weryfikacji reklamodawcy. W tym artykule przyjrzę się...

Czytaj więcej

Linki do profili społecznościowych – nowość w wizytówce Google Moja firma

Kategorie: Reklama w internecie

Google kontynuuje rozwój platformy Google Moja firma (czyli popularna wizytówka Google) wprowadzając nową funkcję, która pozwala właścicielom firm na...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG