Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Nowoczesna strona internetowa – jaka powinna być?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 3 czerwca 2022

Strona internetowa to narzędzie, bez którego obecnie nie może obyć się prawdopodobnie żadna działalność komercyjna ani publiczna. Także osoby prywatne coraz częściej decydują się na zakładanie własnych witryn w celu dzielenia się swoimi poglądami czy twórczością. Dla przedsiębiorcy strona internetowa stanowi miejsce, w którym najczęściej dochodzi do pierwszego kontaktu z potencjalnym klientem. To ze strony dowiaduje się on o profilu działalności firmy, zapoznaje się z jej ofertą i wyrabia sobie zdanie o niej na zasadzie pierwszego wrażenia. Jaka powinna być strona internetowa, aby zachęcać użytkowników do konwersji? Poznaj najważniejsze (według mnie) zasady tworzenia nowoczesnych, profesjonalnych, przyjaznych witryn internetowych.

nowoczesna strona internetowa

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Strona internetowa – bogactwo czy minimalizm?
  • Czy istnieje jeden szablon dobry dla każdej strony internetowej?
  • Dlaczego wersja mobilna strony internetowej jest taka ważna?
  • Co zniechęca użytkowników stron internetowych?
  • Jak zachęcić użytkowników do konwersji?
  • Jakie treści umieścić na stronie internetowej?
  • Jak zapewnić bezpieczeństwo strony internetowej?
  • Jak mierzyć skuteczność strony internetowej?
  • Na co jeszcze zwrócić uwagę przy projektowaniu strony internetowej?

Strona internetowa – bogactwo czy minimalizm?

Wiele firm ulega pokusie pochwalenia się wszystkimi swoimi atutami na stronie internetowej. Powstają witryny z mnóstwem zakładek, pełne multimediów, o bogatej grafice, z animacjami, z treściami dotyczącymi najdrobniejszych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Tymczasem użytkownik najczęściej wcale nie tego szuka. Najczęściej wchodzi on na stronę internetową aby zdobyć najbardziej podstawowe informacje o firmie – jaki jest profil jej działalności, jakie oferuje produkty czy usługi, jak można się skontaktować z przedstawicielem. Nowoczesna strona internetowa powinna odnosić się do tych właśnie potrzeb użytkownika. Witryna musi być zatem przede wszystkim prosta i czytelna – aby jak najszybciej mógł on znaleźć to, czego szuka. Nadmiar informacji może skutecznie zniechęcić do żmudnych poszukiwań.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Czy istnieje jeden szablon dobry dla każdej strony internetowej?

Stronę internetową można zaprojektować od samego początku (od białej kartki), można także bazować na dostępnych w sieci szablonach – tak płatnych, jak i darmowych. Czy istnieje zatem jakiś „złoty szablon” – idealny dla każdego rodzaju strony?

Sprawdź przy okazji artykuł – wady i zalety stron z gotowych szablonów.

Niestety nie. Każda firma posiada swoją unikatową specyfikę, każda ma do przekazania nieco inną informację. I każda chce przecież wyróżnić się na tle konkurencji. To dlatego tak istotne jest tworzenie witryny indywidualnie dla każdego biznesu, z myślą o celu, jaki ma spełniać strona (informować? sprzedawać? budować wizerunek?). Od koncepcji, poprzez pierwsze szkice, aż po wdrożenie projektu, strona internetowa powinna być wykonana pod konkretnego klienta. Nie wyklucza to wykorzystania gotowych szablonów, jednak muszą one zostać dostosowane przez developera do potrzeb firmy.

Fragment prototypu (szkicu będącego podstawą projektu graficznego strony) może wyglądać następująco:

fragment prototypu

Dlaczego wersja mobilna strony internetowej jest taka ważna?

Już ponad połowa (a w przypadku wielu stron niemal większość) użytkowników stron internetowych wchodzi na nie za pośrednictwem urządzeń mobilnych – najczęściej smartfonów, rzadziej tabletów. Trend ten z pewnością będzie nadal wzrastał – dynamika życia, specyfika pracy, zakupów, rozrywki – wszystko to sprawia, że przy komputerze siadamy najczęściej tylko w pracy, zaś w pozostałych sytuacjach z Internetu korzystamy mobilnie.

Dlatego właśnie strona internetowa nie tylko powinna, ale po prostu musi wyglądać równie dobrze na wszystkich urządzeniach. Wymaga to zaawansowanych prac nad jej architekturą i szatą graficzną. Należy pamiętać, że wersja mobilna strony to nie po prostu pomniejszona strona klasyczna – wersja mobilna zawierać musi te same funkcjonalności, ale w odchudzonej wersji. Chodzi o szybkość ładowania, łatwość skalowania treści, ale i nie sprawiającą trudności obsługę przy pomocy jednego kciuka. Najczęściej strony mobilne tworzy się już obecnie jako tzw. strony responsywne.

Strona internetowa na abonament czy to się oplaca

Co zniechęca użytkowników stron internetowych?

Pośród licznych czynników stresogennych, z pewnością na jednym z wyższych miejsc plasuje się ikonka wirującego okręgu, symbolizująca ładowanie się strony. Zbyt wolno działająca witryna irytuje użytkownika i zniechęca do korzystania z niej, zatem jednym z kluczowych aspektów nowoczesnej strony jest jej szybkość.

Aspekt ten ma znaczenie dla samych użytkowników, ale i dla botów Google, nieustannie skanujących Internet i umożliwiających pozycjonowanie organiczne witryn. Im szybsza strona, tym lepiej wypadniemy w tym rankingu i tym większa szansa, że w wynikach wyszukiwania znajdziemy się wyżej od zbyt wolnej konkurencji.

Jak zachęcić użytkowników do konwersji?

Strona internetowa nie istnieje tylko po to, żeby robić dobre wrażenie. Jej głównym celem jest zawsze konwersja, rozumiana inaczej dla każdego biznesu (wypełnienie formularza, wykonanie połączenia telefonicznego albo po prostu zescrollowanie do znajdujących się niżej treści).

Jak sprawić, żeby nasza strona generowała konwersje? Przede wszystkim nie wolno niczego pozostawić przypadkowi, domyślności czy dobrej woli użytkownika. Na witrynie muszą znaleźć się wyraźne CTA (Call to Action – wezwania do działania). I znowu, CTA będzie inne dla różnych firm i różnych typów stron (od wielkiego czerwonego guzika z napisem ZADZWOŃ TERAZ po subtelny hiperlink w treści artykułu blogowego).

Istotnym jest, aby CTA powtarzały się na stronie i były dla użytkownika dostępne z każdego jej poziomu. Schowanie CTA w zakładce „Kontakt” nie wystarczy.

Strona internetowy dla firmy z branży projektowania bim

Jakie treści umieścić na stronie internetowej?

Obraz wyraża więcej niż tysiąc słów? Być może, ale na pewno nie dla wyszukiwarek internetowych. Tutaj nadal dominuje komunikacja tekstowa (choć istnieją już oczywiście wyszukiwarki obrazów, ale o tym kiedy indziej).

Warto podkreślić, iż na dobrej stronie internetowej muszą znaleźć się treści pisane – i to treści dobrej jakości, żeby użytkownicy chętnie do nich sięgali, generując ruch na stronie. Ale i to nie wystarczy – treści te muszą być zoptymalizowane pod SEO (Search Engine Optimalization – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych). Oznacza to konieczność umieszczania w każdym tekście słów kluczowych, których poszukują użytkownicy. Jeśli nie czujesz się na siłach by pisać profesjonalne treści, warto zwrócić się do copywritera.

Jak zapewnić bezpieczeństwo strony internetowej?

Użytkownicy coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na zawartość strony, ale także na jej zabezpieczenia. To bardzo pozytywny trend – oznacza on bowiem, że jesteśmy społecznie świadomi zagrożeń związanych z cyberprzestępczością.

Każdą stronę internetową należy zabezpieczyć przed wyciekiem danych (tych, o które prosimy użytkownika w formie zapisywania plików cookies). Dla każdej domeny należy wykupić certyfikat SSL, który jest protokołem sieciowym spełniającym standardy szyfrowania stron WWW. Dla stron wymagających danych wrażliwych czy finansowych (takich jak sklepy internetowe, przychodnie internetowe), należy wdrożyć także dodatkowe zabezpieczenia.

Jak mierzyć skuteczność strony internetowej?

Czy moja strona w ogóle mi coś daje, czy tylko regularnie wydaję pieniądze bez sensu? Pytanie to przedsiębiorcy zadają sami sobie, a także swoim działom marketingu. Jaki jest wymierny zysk z prowadzenia strony internetowej?

Aby zmierzyć skuteczność strony internetowej, zastosować można liczne narzędzia analityczne, w dużej mierze udostępniane darmowo przez Googe (np. Google Analytics 4). Dla jeszcze lepszego wglądu w sytuację strony, rekomenduje się również narzędzia Google Tag Manager, Pixel Facebook czy Hotjar. O dobranie najbardziej optymalnych narzędzi analitycznych dla naszej strony warto poprosić specjalistę – ich ilość utrudnia wybór osobom spoza branży. Konieczne jest z pewnością mierzenie konwersji, ale także mierzenie skuteczności i kosztów internetowych kampanii reklamowych (np. Google Ads).

03 02

Na co jeszcze zwrócić uwagę przy projektowaniu strony internetowej?

Powyższe zagadnienia nie wyczerpują oczywiście tematu budowy nowoczesnej strony internetowej. Zagadnienie projektowania witryn to temat niezwykle rozbudowany i traktuje o nim wiele książek, artykułów czy tutoriali na YouTube. Materiałów na ten temat jest tak dużo, że łatwo się pogubić próbując samodzielnie zbudować swoją stronę internetową. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy fachowca, który zajmuje się projektowaniem nowoczesnych stron internetowych i pomoże przejść przez cały proces od wstępnego pomysłu, po sprawnie działający serwis internetowy.

Jeszcze dwie dekady temu strona internetowa była ciekawym dodatkiem do biznesu a firma, która ją posiadała, uważana była za wyjątkowo profesjonalną. Dziś te akcenty zostały odwrócone – przedsiębiorstwo bez strony internetowej jest traktowane podejrzliwie przez potencjalnych klientów a brak tak podstawowego narzędzia już na wstępie zniechęca część kontrahentów. Dlatego tak istotne jest posiadanie witryny, nawet jeśli miałaby to być tylko prosta wizytówka.

Nie chodzi jednak o samo umieszczenie strony w sieci – źle zaprojektowana, powolna, nieintuicyjna witryna zniechęca użytkowników równie mocno, co jej całkowity brak. Warto zatem pamiętać o wszystkich aspektach, bez których nowoczesna strona internetowa nie może się obejść.

Chcesz stworzyć nowoczesną, profesjonalną i przyjazną użytkownikowi stronę internetową? A może dostrzegasz niedostatki swojej witryny i wahasz się nad jej modyfikacją? Chętnie doradzimy i zajmiemy się wykonaniem – zachęcam do kontaktu!

Zobacz także

Strona internetowa czy Facebook – co wybrać do promowania firmy

Kategorie: Strony internetowe Reklama w internecie

Jeśli zastanawiasz się co będzie lepsze do promowania firmy w internecie – własna strona internetowa czy profil firmowy na Facebooku,...

Czytaj więcej

WordPress i komunikat „Zalecana aktualizacja PHPa” – co robić?

Kategorie: Strony internetowe

Strony internetowe na systemie WordPress posiadają wbudowany mechanizm sprawdzania wersji języka PHP na serwerze (hostingu). Z tego artykułu dowiesz...

Czytaj więcej

Masz czat / Messenger na stronie? Sprawdź ten częsty błąd

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

Cześć, jeśli masz (lub planujesz mieć) na swojej stronie internetowej wtyczkę czatu np. Messenger lub inny to koniecznie sprawdź,...

Czytaj więcej

Ile kosztuje strona internetowa? Kalkulator wyceny online

Kategorie: Strony internetowe

 Cześć, w tym filmie chciałbym pokazać Ci co zrobiłem, aby klient który jest potencjalnie zainteresowany moimi usługami, mógł...

Czytaj więcej

Strony internetowe na Smart Watch i Smart TV

Kategorie: Strony internetowe

Zastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda strona internetowa na urządzeniach typu Smart Watch, czy Smart TV? Jeśli nie, najwyższy czas...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu