Google Moja Firma to narzędzie kluczowe dla zwiększania lokalnej widoczności firmy w internecie, wymagające czasem udzielenia dostępu innym użytkownikom dla lepszego zarządzania lub optymalizacji profilu. W poniższym artykule wyjaśniam, jak bezpiecznie i efektywnie dodać nowego administratora / menedżera do Twojej wizytówki.
W jakich sytuacjach możesz potrzebować udzielenia komuś dostępu do wizytówki Google?
Udzielenie dostępu do wizytówki Google Moja Firma jest kluczowe przy współpracy z agencjami marketingowymi lub konsultantami SEO, którzy optymalizują widoczność firmy online. Jest również niezbędne, gdy delegujemy zadania aktualizacji informacji o firmie lub odpowiadania na recenzje, co zwiększa jej wiarygodność. W sytuacji zmiany właściciela firmy lub reorganizacji, nowi zarządzający mogą potrzebować dostępu do kontynuowania efektywnego zarządzania. W każdym z tych przypadków, udostępnienie wizytówki umożliwia lepsze wykorzystanie możliwości, jakie oferuje internetowa obecność firmy.
Jak udzielić dostępu do wizytówki Google krok po kroku?
Aby udzielić komuś dostępu do wizytówki Google Moja firma musisz być jej właścicielem oraz musisz wykonać następujące kroki:
- Wejdź na stronę Menedżera profilu firmy pod adresem https://business.google.com – odszukaj w tabeli swoją wizytówkę i kliknij w jej nazwę, aby przenieść się do panelu zarządzania wizytówką
- Kliknij w 3 kropki znajdujące się mniej więcej w środkowej części ekranu i wybierz opcję Ustawienia profilu firmy
- Kliknij w link Użytkownicy i dostęp
- Kliknij w link Dodaj
- Wpisz adres e-mail osoby, którą chces zaprosić i wybierz poziom uprawnień, np. Menedżer, kliknij w przycisk Zaproś
- W tym momencie zaproszona osoba otrzyma maila z informacją w tej sprawie. Musi zaakceptować zaproszenie poprzez kliknięcie linku w mailu.
I to już wszystko, od teraz zaproszona osoba może zarządzać wizytówką Google. Prawda, że proste? Jeśli chcesz wiedzieć coś więcej o poprawnym konfigurowaniu i optymalizacji wizytówki Google, sprawdź ten artykuł i film: Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto ją mieć?