Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto ją mieć?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 31 sierpnia 2022

Widoczność w wyszukiwarce Google może w dzisiejszych czasach zadecydować o sukcesie lub porażce firmy. Zwłaszcza w przypadku działalności lokalnej, informacje kontaktowe, mapa dojazdu czy zdjęcia potrafią skutecznie zachęcić (lub zniechęcić) potencjalnych klientów do skorzystania z oferty przedsiębiorstwa. Jeśli chcesz mieć pewność, że klienci zobaczą w Google te dane, które sam chcesz im przekazać – dowiedz się, jak założyć i prowadzić profil Google Moja Firma.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest wizytówka Google Moja Firma?
  • Co znajduje się na wizytówce Google Moja Firma?
  • Czy wizytówka Google Moja Firma jest płatna?
  • Jak zaprojektować dobrą wizytówkę Moja Firma?
  • Kiedy wizytówka Moja Firma będzie aktywna?
  • Czy wizytówkę Google Moja Firma można aktualizować?
  • Kto może zamieszczać opinie o firmie w ramach wizytówki Google Moja Firma?
  • Jak zwiększyć ilość wyświetleń wizytówki Google Moja Firma?

Co to jest wizytówka Google Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma to profil firmy widoczny w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu nazwy firmy w wyszukiwarce, użytkownik widzi konto Google Moja Firma, którego zawartość można dostosować do naszych preferencji. Najczęściej przekazujemy potencjalnym klientom podstawowe informacje – dane kontaktowe, godziny otwarcia, mapa dojazdu.

Wizytówka Google Moja Firma wyświetla się bezpośrednio pod paskiem wyszukiwania, w widżecie Mapy Google, lub po prawej stronie paska wyników wyszukiwania, gdzie widoczna jest miniatura (zdjęcie), mapa, nazwa firmy i dalsze dane.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Co znajduje się na wizytówce Google Moja Firma?

Użytkownik wyszukujący firmę w Google najczęściej potrzebuje podstawowych informacji – i takie też powinna zawierać wizytówka Google Moja Firma. To miejsce na konkrety. W ramach profilu GMF warto zatem zamieścić następujące dane:

  • Nazwa firmy: istotne jest, aby była to nazwa faktycznie funkcjonująca (np. znajdująca się na szyldzie, wizytówkach, w logotypie), nie zaś nazwa formalna (z dokumentów księgowych firmy). Ułatwi to identyfikację przedsiębiorstwa potencjalnym klientom. W nazwie nie powinniśmy zamieszczać m.in. adresów stron internetowych, znaków specjalnych, słów pisanych samymi wielkimi literami, czy danych o godzinach otwarcia i lokalizacji (będzie na to miejsce w dalszej części wizytówki). Dobrą praktyką wpływającą na lepszą widoczność wizytówki jest umieszczenie zaraz za nazwą firmy najważniejszego słowa kluczowego, opisującego naszą działalność.
  • Adres firmy: musi to być dokładny adres, pod którym faktycznie znajduje się firma. Zamieszczenie poprawnego adresu umożliwia ustawienie trasy dojazdu, co znacznie ułatwia klientom dostanie się do firmy. Możliwe jest wskazanie klatki lub piętra, a także podanie bardziej szczegółowych danych, jeśli przedsiębiorstwo działa w miejscu trudnym do sprecyzowania standardowymi danymi adresowymi. Oddziały (takie jak specjalistyczne praktyki lekarskie, filie bibliotek, delegatury urzędów, wydziały uczelni, indywidualne sklepy należące do sieci itp.), mogą mieć oddzielne wizytówki. Zaś firmy prowadzące działalność wirtualnie lub u klienta nie powinny podawać adresu.
  • Dane kontaktowe: telefon, witryna, adres strony internetowej – wszystkie te dane powinny dotyczyć konkretnej lokalizacji firmy, wskazanej adresem. Nie powinny odsyłać do innych stron ani do portali społecznościowych. Nie wolno zamieszczać numerów telefonów powodujących naliczanie dodatkowych opłat (tzw. numery premium).
  • Godziny otwarcia: można je podać dla każdego dnia indywidualnie, z zaznaczeniem dni specjalnych (np. świąt). Przedsiębiorstwa działające sezonowo mogą podać informację o tymczasowym zamknięciu firmy.
  • Opis firmy: powinien być krótki i zawierać najważniejsze informacje: profil działalności, oferta, misja firmy, kilka słów o jej historii. Opis nie może wprowadzać w błąd ani dotyczyć kwestii luźno powiązanych z firmą (nie może to być wpis o charakterze blogowym, np. dotyczący użytkowania oferowanego asortymentu). Nie może także zawierać informacji o promocjach, linków czy sformułowań niedozwolonych (np. wulgarnych czy o charakterze erotycznym, nawet jeśli taki właśnie jest profil firmy).
  • Kategorie: warto skoncentrować się na jednej lub maksymalnie kilku kategoriach (nie należy podawać wszystkich profili uwzględnionych w PKD). Co ważne, kategoria powinna być jak najwęższa, ponieważ kategorie wyższego rzędu zostaną wówczas automatycznie przypisane przez Google (np. dla obiektu oferującego zakwaterowanie, w którym znajduje się także basen, można wpisać kategorię „Hotel z basenem”, a Google automatycznie zakwalifikuje firmę także jako „Hotel”, „Miejsca noclegowe”, „Basen” czy „Obiekt rekreacyjny”).
  • Menu: mogą je dodać nie tylko firmy oferujące usługi gastronomiczne, ale wszystkie przedsiębiorstwa, których ofertę lub usługi da się zaprezentować w postaci cennika (np. warsztat rowerowy, salon kosmetyczny).

Czy wizytówka Google Moja Firma jest płatna?

Wielu przedsiębiorców może otrzymać telefon lub mail z ofertą założenia wizytówki Google Moja Firma, abonamentu za jej utrzymanie, opłat za aktualizację czy za gwarancję pozycjonowania na pierwszej stronie wyników Google. Warto wtedy zastanowić się, czy nie jest to próba oszustwa, ponieważ…

Założenie wizytówki Google Moja Firma jest darmowe (jeśli robimy to we własnym zakresie, a można to zrobić dość łatwo na stronie business.google.com), podobnie jak jej aktualizacja, czy utrzymanie. Abonament czy dodatkowe opłaty mogą dotyczyć wyłącznie sytuacji, gdy zewnętrznej firmie polecamy stałe zarządzanie naszą wizytówką lub pozycjonowanie naszej strony www (i powiązanej z nią wizytówki GMF).

Jak zaprojektować dobrą wizytówkę Moja Firma?

Wizytówka Google Moja Firma powinna stanowić rzetelne źródło wiedzy o przedsiębiorstwie dla użytkownika, który poszukuje podstawowych informacji. Nie warto się zatem rozpisywać nadmiernie o historii, wizji czy szczegółowych atrybutach oferowanych artykułów – na to zdecydowanie lepsze jest miejsce na stronie internetowej.

W wizytówce Google Moja Firma skoncentrujmy się na jak najdokładniejszym uzupełnieniu profilu, a zatem prawidłowym podaniu nazwy, adresu, godzin otwarcia itp. Nie zapominajmy o linku do strony internetowej i o słowach kluczowych w krótkim opisie. Najważniejsze słowo kluczowe powinno znaleźć się także w samej nazwie wizytówki.

Kiedy wizytówka Moja Firma będzie aktywna?

Założenie wizytówki Google Moja Firma nie powoduje jeszcze automatycznie jej wyświetlenia. Do jej aktywizacji potrzebna jest weryfikacja – chroni to użytkowników sieci przed osobami zakładającymi fikcyjne firmy – dla głupiego żartu lub w próbie dokonania oszustwa.

Weryfikacja nastąpi tradycyjną drogą pocztową: kod aktywacyjny znajdzie się w liście i będzie aktywny przez 30 dni od odbioru przesyłki. Pozwoli to na sprawdzenie, czy pod danym adresem faktycznie działa firma. Aktualnie Google umożliwia także weryfikację wizytówki za pomocą kodu SMS wysłanego na numer powiązany z firmą.

Czy wizytówkę Google Moja Firma można aktualizować?

Nie tylko można, ale trzeba. Przede wszystkim dbajmy, aby w wizytówce Google Moja Firma zawsze znajdowały się aktualne, poprawne dane kontaktowe i adresowe. Warto dodawać cykliczne wpisy, produkty oraz zdjęcia.

W pewnych sytuacjach aktualizacja jest szczególnie istotna – dotyczy to np. godzin otwarcia w okresie świątecznym czy wakacyjnym, a także informacji wynikających z aktualnych zdarzeń (np. procedura kontaktu w firmą w czasie lockdownu spowodowanego pandemią).

Kto może zamieszczać opinie o firmie w ramach wizytówki Google Moja Firma?

W wizytówce Google Moja Firma istnieje możliwość wystawiania ocen przez innych użytkowników. Najczęściej będą to twoi klienci, choć zdarzać się mogą także wpisy konkurencji czy innych osób, pragnących zaszkodzić naszemu biznesowi. Opinii nie można usuwać, jednakże można na nie odpowiadać – to bardzo ważne, ponieważ kolejni potencjalni klienci mają okazję zapoznać się nie tylko z zarzutem, ale i z ripostą.

Dobrą praktyką jest reagowanie zarówno na negatywne, jak i na pozytywne opinie – żadna z nich nie powinna pozostać bez komentarza. Warto zachęcać swoich zadowolonych klientów do pozostawiania opinii, wiadomo bowiem, że najczęściej trud dokonania wpisu podejmują z własnej inicjatywy osoby nieusatysfakcjonowane, co może nierealnie zaniżyć ocenę firmy.

Jak zwiększyć ilość wyświetleń wizytówki Google Moja Firma?

Podobnie jak treści na naszej stronie internetowej, Wizytówka Google Moja Firma jest tym skuteczniejsza, im częściej wyświetla się użytkownikom. Aby zwiększyć ilość wyświetleń profilu można na przykład:

  • popracować nad pozycjonowaniem strony powiązanej z wizytówką GMF;
  • umieścić na stronie internetowej mapkę, ułatwiającą dojazd do siedziby firmy;
  • połączyć konto GMF z kampaniami Google Ads, aby wyświetlać wizytówkę jako płatny wynik reklamowy;
  • śledzić zmiany w Google Moja Firma – ten typ prezentacji firmy mocno ewoluował w ostatnich latach i na pewno będzie się nadal rozwijać. Warto więc wdrażać wszystkie nowe funkcjonalności.

Poprawnie skonfigurowana, treściwa i atrakcyjna wizytówka Google Moja Firma, może być jednym z podstawowych narzędzi pozyskiwania klientów lokalnych. Dla mniejszych firm działających lokalnie, może to być w ogóle jedyne potrzebne narzędzie – potencjalnym klientom wystarczy, że do nas dotrą.

Jako że wizytówka Google Moja Firma jest darmowa i łatwa w prowadzeniu, warto poświęcić chwilę na jej założenie i aktualizację.

Potrzebujesz pomocy lub porady przy zakładaniu albo optymalizacji wizytówki Google Moja Firma? A może chcesz zwiększyć widoczność swojej w firmy w Google? Z przyjemnością pomożemy – zachęcam do kontaktu!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak wyróżnić aukcję Allegro po wyłączeniu szablonów html w 2017?

Kategorie: E-commerce Reklama w internecie

Uwaga, ze względu na dużą liczbę zapytań informuję, że nie świadczę już usług związanych ze sprzedażą na platformie Allegro...

Czytaj więcej

Jak poprawnie umieszczać logo na stronie internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli posiadasz stronę internetową lub dopiero planujesz ją założyć, koniecznie zadbaj o poprawność dodania logo firmowego w górnej części strony. Z tego...

Czytaj więcej

Instrukcja WooCommerce – zarządzanie produktami

Kategorie: E-commerce

W poniższej instrukcji WooCommerce pokażę Ci, jak zarządzać produktami w sklepie internetowym opartym na tej platformie. Jeśli posiadasz sklep...

Czytaj więcej

Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?

Kategorie: E-commerce

Jeśli planujesz zbudować sklep internetowy to z pewnością prędzej czy później natkniesz się na dylemat związany z przygotowaniem regulaminu...

Czytaj więcej

Google Authenticator i uwierzytelnianie dwuskładnikowe – co to jest?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Bezpieczeństwo w sieci jest (lub powinno być) priorytetem zarówno właścicieli stron, jak i ich użytkowników. Wobec coraz sprawniejszych metod...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.