W ramach współpracy z jedną z firm z branży metalowej wykonałem przebudowę sklepu internetowego zawierającego kilkaset produktów – z przestarzałego i niedopracowanego systemu Prestashop 1.6 na nowoczesny, szybki i bezproblemowy WordPress WooCommerce.
Następnie zająłem się przeprowadzeniem długoterminowej, kompleksowej kampanii reklamowej w internecie, na którą złożyły się takie działania jak:
- Optymalizacja i pozycjonowanie strony w wyszukiwarce;
- Kampanie Google Ads w wyszukiwarce i sieci reklamowej (w tym reklamy śledzące – remarketing);
- Kampanie Facebook Ads skierowane zarówno do nowych, jak i obecnych klientów;
- Rozbudowa funkcjonalności sklepu internetowego i wsparcie techniczne w jego prowadzeniu;
Poniższy wykres Google Analytics obrazuje przebieg kampanii reklamowej.
Przed przebudową sklepu i zaraz po niej (czerwiec 2020) liczba użytkowników utrzymywała się na poziomie około 200 – 300 tygodniowo. W okolicach lipca 2020 została uruchomiona kampania Google Ads oraz pozycjonowanie strony. W efekcie tych działań liczba użytkowników na stronie zwiększyła się do 800 – 900 tygodniowo i utrzymywała się na stabilnym poziomie przez klika miesięcy.
W grudniu 2020 została dodana kampania Facebook Ads, dzięki której ruch na stronie zwiększył się do 1200 – 1500 tygodniowo.
Istotne w procesie reklamowym (zarówno Google Ads jak i Facebook Ads) jest stałe nadzorowanie konta reklamowego, bieżące reagowanie na ewentualne problemy, błędy, rekomendacje systemowe, działania konkurencji, zmiany w wyniku optymalizacji kampanii, ogólna analiza kampanii i budżetu.
Powyższy fragment tabeli z programu do monitorowania pozycji w Google webpozycja.pl pokazuje, że firma wyświetla się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na najważniejsze frazy związane ze swoim biznesem. Najważniejsze frazy monitorowane są codziennie, a w przypadku ewentualnych wahań pozycji podejmowane są szybkie działania naprawcze.
Aby utrzymywać wysokie pozycje w wyszukiwarce i budować widoczność na kolejne, niezbędne jest stałe monitorowanie strony, bieżąca optymalizacja i rozbudowa strony oraz pozyskiwanie linków do strony (link building). Wśród wielu programów do cyklicznej oceny kondycji strony najczęściej korzystam z narzędzia ahrefs.com, gdzie witryna klienta utrzymuje doskonałe wyniki optymalizacji, a w razie ewentualnych spadków jest szybko korygowana.
Chcesz osiągać podobne wyniki?
- Dowiedz się więcej o kampaniach Google Ads
- Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron
- Dowiedz się więcej o kampaniach Facebook Ads
- Skontaktuj się ze mną