Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Google Merchant Center – co to jest?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 5 kwietnia 2022

Reklama sklepu internetowego jest podstawą jego funkcjonowania. Uruchomienie kampanii Google Ads jest dobrym wstępem, natomiast kolejnym krokiem powinno być skorzystanie z narzędzia Google Merchant Center, dzięki któremu produkty z twojej oferty będą się wyświetlać bezpośrednio w wyszukiwarce Google, przez co staną się lepiej widoczne i bardziej atrakcyjne dla potencjalnych klientów.

Najefektywniejszym modelem jest powierzenie zarządzania Google Merchant Center tej samej firmie, która obsługuje kampanie Google Ads, ponieważ narzędzia te ściśle z sobą współpracują. Dzięki temu nie ma konieczności czasochłonnego zapoznawania się z detalami operowania Google Merchant Center, a nadzór profesjonalistów jest gwarantem sukcesu kampanii.

google merchant center co to jest

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Co to jest Google Merchant Center?
  • Do czego można wykorzystać Google Merchant Center?
  • Jakie można wdrożyć programy Google Merchant Center?
  • Jak założyć konto Google Merchant Center?
  • Jak dodać produkty do Google Merchant Center?
  • Co zrobić, aby produkty z Google Merchant Center wyświetlały się w Google?

 

Co to jest Google Merchant Center?

Google Merchant Center jest jednym z bogatej oferty narzędzi Google. Jest to rozwiązanie dedykowane wyłącznie dla sklepów internetowych, nie dla stron nie prowadzących sprzedaży (korporacyjnych, wizytówek, blogów itp.). Dzięki Google Merchant Center produkty z oferty twojego sklepu, wraz ze zdjęciami, opisami i cenami, mogą pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

Do czego jest mi to potrzebne? Przede wszystkim jest to typ reklamy zdecydowanie preferowany, a wręcz poszukiwany przez użytkowników Google. Po wpisaniu interesującej frazy, klient ma od razu dostęp do wszystkich danych o produkcie, jeszcze zanim przejdzie do witryny sklepu internetowego. Może dzięki temu wygodnie porównać oferty – sprzedający także ma dzięki temu możliwość wypromować się na tle konkurencji.

Dzięki wspólnemu użytkowaniu narzędzi Google Ads i Google Merchant Center, możliwe jest zoptymalizowanie każdego produktu pod preferencje zarówno klientów, jak i algorytmów wyszukiwania. Dlatego też ich łączenie powoli staje się standardem dla właścicieli sklepów internetowych – nie warto pozostawać w tyle!

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Do czego można wykorzystać Google Merchant Center?

Użytkownicy Google Merchant Center zdecydowanie wygrywają z konkurencją pod względem atrakcyjności reklam trafiających do potencjalnego klienta. Przygotowanie oferty do prezentacji w wyszukiwarce nie jest skomplikowane: należy umieścić w GMC plik, tzw. feed produktowy, zawierający informacje o poszczególnych produktach, zgodnie z zestandaryzowanym wzorcem Google Merchant Center. Co ważne, plik może zawierać zarówno bardzo wiele produktów, jak i kilka, a nawet jeden – zatem narzędzie jest dopasowane również do potrzeb mikroprzedsiębiorstw i rzemieślników prowadzących sprzedaż przez internet. Po zaakceptowaniu, twoja oferta może już być widoczna dla użytkowników wyszukiwarki (choć wskazane jest jeszcze uruchomienie kampanii Google Ads, o czym za chwilę).

Google Merchant Center to narzędzie bardzo wygodne dla klienta. Ma on możliwość porównania ofert wielu sprzedawców bez wchodzenia na strony ich sklepów internetowych czy na platformy zakupowe. Dzięki temu ścieżka zakupowa ulega znacznemu skróceniu, co z kolei przekłada się na zwiększenie ilości konwersji. Jednocześnie koszt reklamy za pośrednictwem Google Merchant Center jest niższy niż w przypadku kampanii banerowych, gdyż minimalizuje ilość ucieczek i „wyklikania” się budżetu bez widocznego efektu.

Dzięki umieszczeniu listy produktów w Google, możliwe jest stworzenie na jej podstawie reklam produktowych Google Ads oraz reklam w ramach remarketingu dynamicznego (nakierowanego na użytkowników, którzy już odwiedzali naszą stronę, oglądali nasze produkty, więc są potencjalnie zainteresowani i być może potrzebują dodatkowego bodźca do podjęcia decyzji).

Ponadto dzięki Google Merchant Center, twoje produkty mogą być wyświetlane za darmo, ze szczególnym uwzględnieniem produktów dostępnych lokalnie – jest to więc świetna opcja dla sklepów internetowych prowadzących sprzedaż z możliwością odbioru osobistego czy identyfikujących się z danym regionem.

Użytkownicy Google Merchant Center mają dostęp do statystyk dotyczących produktów z oferty, a zatem istnieje możliwość jeszcze lepszego wpasowania się w potrzeby klienta poprzez poznanie jego skonkretyzowanych preferencji. Ponadto w ramach Google Merchant Center można wdrożyć kilka innych, interesujących programów sprzedażowych.

Jakie można wdrożyć programy Google Merchant Center?

Dzięki Google Merchant Center można skorzystać z kilku typów programów służących do promowania oferty sklepu internetowego. Dostęp do nich może być ograniczony w niektórych krajach, dlatego warto najpierw sprawdzić dostępne opcje. Do najciekawszych i przynoszących najlepsze efekty programów należą:

  • Bezpłatne informacje o produkcie: możliwość wyświetlania produktów w bezpłatnych informacjach Google, co umożliwia umieszczenie ich w większej ilości miejsc i skuteczniejsze dotarcie do klientów.
  • Reklamy produktowe: korzystając z Google Ads, można tworzyć kampanie produktowe, zaś produkty w Google Merchant Center będą promowane za pomocą zdjęć, opisów oraz cen, co umożliwi precyzyjne monitorowanie efektów kampanii.
  • Remarketing dynamiczny: możliwość wyświetlania reklam displayowych i prezentowania ich konkretnym odbiorcom.
  • Opinie konsumenckie: Google Merchant Center akumuluje oceny od klientów, co pozwala następnie na wyświetlenie plakietki z oceną sprzedawcy na stronie sklepu.
  • Bezpłatne lokalne informacje o produkcie: program przeznaczony dla przedsiębiorców prowadzących także sklepy stacjonarne. Aby wyświetlać darmowe informacje, nie trzeba nawet tworzyć kampanii.
  • Reklamy lokalnego asortymentu produktów: umożliwiają skierowanie potencjalnego kupującego od razu na podstronę z informacjami teleadresowymi sklepu lokalnego.
  • Promocje: możliwość wprowadzenia promocji na określone produkty i zareklamowania ich, także w ramach bezpłatnych informacji.
  • Oceny produktów: możesz pozwolić klientom oceniać poszczególne produkty w pięciostopniowej skali. Oceny będą widoczne dla innych użytkowników. Produkt z wysokimi ocenami ma znacznie większe szanse na zainteresowanie klienta.

Jak założyć konto Google Merchant Center?

Założenie konta Google Merchant Center najlepiej jest powierzyć firmie, która będzie obsługiwać kampanie – wówczas usługa taka nie jest dodatkowo płata, a my zyskujemy gwarancję profesjonalnego podejścia do tematu.

Konto na Google Merchant Center możesz założyć także we własnym zakresie. Przede wszystkim musisz posiadać już konto Google lub je stworzyć (nie musisz w tym celu korzystać z poczty Gmail, możesz posiadać adres w innej domenie). Wystarczy że zalogujesz się do niego a następnie rozwiniesz menu aplikacji Google i przejdziesz na usługi dla firm i wybierzesz Google Merchant Center. Pozostaje wypełnić kilka podstawowych danych dot. firmy (nazwa, adres strony internetowej, kraj itp.) i gotowe – twoje konto w Google Merchant Center już działa. Można przejść do dodawania produktów.

Jak dodać produkty do Google Merchant Center?

Do Google Merchant Center produkty możesz dodać na dwa sposoby: ręcznie oraz automatycznie. W opcji manualnej możesz wykorzystać pliki Excel lub Google Docs, masz również możliwość wprowadzania produktów bezpośrednio w narzędziu Google Merchant Center. Opcja ręczna jest wystarczająca dla małych przedsiębiorców, w których ofercie znajduje się niewiele produktów.

Jednak dla dużych sklepów takie postępowanie byłoby bardzo czasochłonne i niepraktyczne. Znacznie wygodniej jest skorzystać z tzw. feedu produktowego, generowanego automatycznie ze sklepu internetowego.

Feed produktowy jest to po prostu plik zawierający spis produktów i wszystkie dotyczące ich dane, które będą widoczne dla klienta (np. opis, wersje, cena, zdjęcie). Nawet jeśli posiadasz w ofercie niewiele produktów, i tak warto skorzystać z feedu – znacznie ułatwi to pracę w momencie rozbudowania firmy.

Co zrobić, aby produkty z Google Merchant Center wyświetlały się w Google?

Sam wybierasz (lub firma obsługująca Twój marketing online), w których miejscach mają być widoczne twoje produkty. Mogą to być miejsca docelowe reklam Google, reklamy produktowe, reklamy lokalnego asortymentu produktów oraz pozostałe programy promocyjne dostępne w ramach Google Merchant Center.

Najskuteczniejszym i najszybszym sposobem uzyskania wyświetleń reklam jest połączenie Google Merchant Center z kontem Google Ads, co pozwoli na umieszczenie reklam produktowych w wyszukiwarce oraz na monitorowanie ich skuteczności, modyfikowanie parametrów i mierzenie konwersji.

Program Google Merchant Center cieszy się ogromną popularnością zarówno wśród właścicieli sklepów internetowych, jak i wśród ich klientów. Klienci otrzymują kompleksową informację i możliwość porównania produktów bez konieczności wchodzenia na witryny poszczególnych sklepów, sprzedawcy zyskują znacznie większą kontrolę finansów wydanych na reklamę. To dlatego narzędzie Google Merchant Center jest stale rozwijane i co pewien czas pojawiają się nowe, ciekaw funkcje.

Jeśli chcesz, aby Twoją kampanię Google Ads i Google Merchant Center poprowadzili profesjonaliści, zachęcam do kontaktu!

Zobacz także

Ile kosztuje strona internetowa? Kalkulator wyceny online

Kategorie: Strony internetowe

 Cześć, w tym filmie chciałbym pokazać Ci co zrobiłem, aby klient który jest potencjalnie zainteresowany moimi usługami, mógł...

Czytaj więcej

Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?

Kategorie: E-commerce

Jeśli planujesz zbudować sklep internetowy to z pewnością prędzej czy później natkniesz się na dylemat związany z przygotowaniem regulaminu...

Czytaj więcej

Jak sprawdzać wyniki Google Ads w Google Analytics

Kategorie: Reklama w internecie

Obejrzyj ten film, jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Analytics. W tym materiale nawiązuję do...

Czytaj więcej

Zakup strony internetowej – krok po kroku

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz założyć stronę internetową to z tego filmu dowiesz się czego możesz się spodziewać w trakcie współpracy z...

Czytaj więcej

Strona internetowa na abonament – czy to się opłaca?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli rozważasz zakup strony internetowej w rozliczeniu abonamentowym, sprawdź czy to rzeczywiście się opłaca oraz jakie są zalety i wady takiego...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu