Z filmu dowiesz się w jaki sposób Google promuje strony responsywne, czyli takie z wersjami na urządzenia mobilne. Zobacz też jak sprawdzić, czy Twoja strona jest responsywna. To wideo zostało nagrane w 2015 roku i aktualnie te informacje nie są aktualne. Obejrzyj, jeśli interesują Cię ciekawostki z przeszłości internetu.
Pół rok przed publikacją tego wideo umieściłem na swoim kanale YouTube film informujący o tym, jakie zmiany szykuje wyszukiwarka Google i jak się na nie przygotować. Informowałem wówczas o tym, że Google będzie „tępić” strony, które nie są responsywne, tzn. dostosowane do urządzeń mobilnych. Zobacz przy okazji jak sprawdzić czy strona jest responsywna.
Przygotowując się do tego wideo i przeglądając wyniki wyszukiwania Google na urządzeniu mobilnym, zauważyłem dopisek „Na komórki” przy niektórych wynikach (screen widoczny jest w powyższym wideo). Tego typu napis sugeruje, że dana strona ma wersję na komórki i będzie się poprawnie wyświetlać. Można więc powiedzieć, że wyszukiwarka Google chwali i promuje to co dobre, czyli strony, które są reponsywne i ułatwiają życie użytkownikom internetu.
W nagraniu informuję, że tylko kwestią czasu jest, aż Google zacznie karać strony, które nie są zoptymalizowane pod urządzenia mobilne. Zalecam też upewnienie się, że Twoja strona posiada wersję responsywną i wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach.
Dalsza część wideo to intensywna autopromocja, wobec tego nie została już ona poddana transkrypcji 😀