Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

WooCommerce czy PrestaShop – jaki silnik sklepu wybrać?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 28 lipca 2023

Planujesz budowę sklepu internetowego? Ta decyzja jest niemal w każdym wypadku słuszna, ponieważ już o kilku lat handel przenosi się do sieci. Jeśli dopiero startujesz z biznesem online, masz wiele kwestii do przemyślenia, a podstawową jest wybór silnika. Jednymi z najpopularniejszych są obecnie WooCommerce i PrestaShop. To, na jakiej platformie postawisz swój sklep, będzie miało kluczowe znaczenie dla jego funkcjonowania, a także dla kosztów prowadzenia i ewentualnych trudności, jakie mogą się pojawić po drodze. Warto wybrać nie ten silnik, który polecają znajomi albo influencerzy, ale taki, który jak najlepiej spełni twoje potrzeby. W tym artykule przedstawię najważniejsze wady i zalety wspominanych silników.

WooCommerce czy PrestaShop jaki silnik sklepu wybrać

Z tego artykułu dowiesz się:

WooCommerce – jakie są zalety i wady?

WooCommerce to wtyczka e-commerce dla WordPressa – najpopularniejszego systemu do budowy stron internetowych. WooCommerce to obecnie najpopularniejszy system sprzedaży online w skali globalnej – aż 23% wszystkich sklepów internetowych na świecie korzysta z tego właśnie silnika.

WooCommerce to przede wszystkim łatwa obsługa (zarówno przez użytkownika i administratora). Z punktu widzenia administratora na uwagę zasługuje przejrzysty panel administracyjny oraz proste i szybkie zarządzanie sklepem (dodawanie produktów, zdjęć, zmiana, cen, itd.). Z punktu widzenia użytkownika na uwagę zasługuje intuicyjna i krótka ścieżka zakupowa, czy przejrzyste szablony.

WooCommerce jest dostępny za darmo. To świetna wiadomość zwłaszcza dla małych przedsiębiorców, nie dysponujących wielkimi budżetami. Najważniejsza informacja dla początkującego przedsiębiorcy – za WooCommerce nie musisz płacić żadnego miesięcznego abonamentu. Twoim jedynym kosztem jest jednorazowe uruchomienie sklepu internetowego (sprawdź moją ofertę) i późniejsze coroczne odnowienie domeny i hostingu,

WooCommerce posiada wiele darmowych wtyczek, które pozwalają skonfigurować sklep w dowolny sposób. Dla bardziej wymagających istnieje też szeroka oferta płatnych wtyczek i szablonów. Na WooCommerce można postawić sklep internetowy każdego typu, z dowolnym asortymentem, a nawet zaawansowanymi kalkulatorami przeliczającymi ceny i ilości produktów.

WooCommerce jest popularny wśród developerów i właścicieli sklepów. Większość developerów doskonale radzi sobie z WooCommerce, tak w zakresie instalacji wersji podstawowej i dostępnych wtyczek, jak i w przypadku pisania własnych modułów oraz szablonów, skrojonych na indywidualne potrzeby klienta.

Czy WooCommerce ma jakieś wady? Oczywiście, głównie dotyczą one bolączek samego WordPressa, czyli podatność na wirusy, czy ataki hakerskie (warto zabezpieczyć się w takiej sytuacji stałą opieką nad sklepem). Pośród wad WooCommerce można też wspomnieć o braku w standardowej wersji pewnych przydatnych dla administratora funkcji – np. możliwości stworzenia grupy klientów i nadawania im rabatów, zaawansowanego zarządzania cenami czy opcji międzynarodowych, co w części przypadków przekłada się na pewne utrudnienia na poziomie administracyjnym i wymaga kombinacji lub płatnych wtyczek. Te funkcje są natomiast dostępne w bazowej wersji kolejnego silnika, który chcę przedstawić, czyli Prestashop.

PrestaShop – jakie są zalety i wady?

PrestaShop to oprogramowanie również bardzo popularne i dostępne w ramach darmowej licencji. Choć mniej przeze mnie lubiane 🙂

Presta radzi sobie świetnie z brakami zgłaszanymi w przypadku WooCommerce – oferuje już w podstawowej wersji rozbudowane możliwości dostosowania produktów, zarządzania cenami, klientami, liczne raporty, itd. PrestaShop to potężne narzędzie (można powiedzieć – kombajn e-commerce), które z powodzeniem obsłuży bardzo duże sklepy internetowe, dlatego też chętnie stosują je międzynarodowe firmy, prowadzące sprzedaż w wielu krajach.

Paradoksalnie, to właśnie główne zalety PrestaShop, stanowić mogą również kluczowe wady rozwiązania. Choć sama instalacja jest bezpłatna, to jednak poszczególne moduły z oficjalnego sklepu Addons PrestaShop są już dość drogie. Ze względu na rozbudowany kod, częściej zdarzają się także problemy techniczne w trakcie użytkowania czy podczas aktualizacji systemu, brak kompatybilności między modułami, problemy z szablonami, „zamulający” panel administracyjny, itd. Problemy techniczne związane z tym silnikiem występowały w moich realizacjach na tyle często, że w pewnym momencie zrezygnowałem z dalszego tworzenia sklepów na PrestaShop i stosuję aktualnie ten silnik tylko w wyjątkowych sytuacjach.

Co sprawdzi się lepiej dla twojego sklepu – WooCommerce czy PrestaShop?

Aby zdecydować, który z silników lepiej sprosta potrzebom twojego sklepu, należy przeanalizować rozmiar sklepu i indywidualne potrzeby. W praktyce większość klientów decyduje się na WooCommerce, idealny dla małych i średnich sklepów, bezproblemowy w obsłudze, jak praktycznie i wolny od usterek technicznych (a przynajmniej w zestawieniu z PrestaShop).

Natomiast duży projekt wymagający rozbudowanej bazy produktów czy obsługi międzynarodowej korzystniej może być wykonać na PrestaShop, pomimo wspomnianych wcześniej wad.

Obie platformy bardzo dynamicznie się rozwijają. Developerzy starają się zarówno wyeliminować usterki, jak i lepiej dopasować kod do potrzeb użytkowników. Najlepiej skorzystać więc z porady eksperta, a nawet kilku, zanim podejmiesz decyzję o wyborze silnika.

Warto wspomnieć, że świat nie kończy się na WooCommerce i PrestaShop. Istnieją również inne platformy dla e-commerce (uwaga – często abonamentowe), takie jak Shoper, Shoplo czy Magento. Część developerów proponuje klientom te właśnie rozwiązania, biorąc pod uwagę specyficzne wymagania danego projektu.

Chcesz zlecić wykonanie sklepu internetowego ale nie wiesz, na który silnik się zdecydować? Przeanalizuję Twoje potrzeby i dopasuję najlepsze rozwiązanie, a następnie wdrożę je w życie. Zapraszam do kontaktu!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Instrukcja WooCommerce – zarządzanie produktami

Kategorie: E-commerce

W poniższej instrukcji WooCommerce (w formie tekstowej i wideo) pokażę Ci, jak zarządzać produktami w sklepie internetowym opartym na tej...

Czytaj więcej

Jak zarejestrować własną domenę internetową – aktualizacja 2019

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Inne tematy

Cześć, w tym filmie pokażę Ci jak samodzielnie zarejestrować własną domenę internetową. Jest to aktualizacja filmu, który umieściłem na...

Czytaj więcej

Problem z płatnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce

Kategorie: E-commerce

W tym artykule opiszę case study problemu, jaki ostatnio spotkał kilku moich Klientów, posiadających sklepy internetowe oparte na platformie...

Czytaj więcej

Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie www?

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

Cześć, w poniższym filmie opowiem o tym, jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie lub sklepie internetowym. Najczęściej prowadzeniem stron...

Czytaj więcej

Sklep internetowy – jak zacząć? Checklista 10 rzeczy do przemyślenia.

Kategorie: E-commerce

Planujesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz jak zacząć? To jest checklista 10 rzeczy, które musisz przemyśleć najlepiej jeszcze...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG