Jak sprawdzać wyniki Google Ads w Google Analytics
Obejrzyj ten film, jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Analytics. W tym materiale nawiązuję do poprzedniego nagrania – instrukcja Google Analytics – gdzie zapowiadałem, że pokażę w jaki sposób sprawdzać wyniki kampanii Ads w panelu GA. Przy okazji może zainteresuje Cię moja oferta wdrożenia Google Analytics.
Sprawdzanie wyników Google Ads w Analytics – kiedy Ci się przyda?
Możliwość sprawdzania wyników kampanii Google Ads w panelu Google Analytics to bardzo interesująca funkcja, która powinna zaciekawić wszystkie osoby, które prowadzą lub zlecają prowadzenie kampanii. Możemy bowiem wyciągnąć z tych danych ciekawe wnioski. Kiedy dokładnie i jak może przydać się sprawdzanie wyników Google Ads w Google Analytics?
- gdy ktoś prowadzi dla Ciebie kampanię, ale nie masz dostępu do konta reklamowego. W takiej sytuacji możesz zweryfikować w Analytics jakie kampanie są uruchomione, jakie ponosisz realne koszty kampanii i jakie są wyniki kampanii (ilość kliknięć, wyświetleń, konwersji, itd);
- gdy chcesz zestawić wyniki Google Ads z innymi danymi, które masz dostępne w Analytics;
Dla przypomnienia – aby móc sprawdzać wyniki Google Ads w Analytics trzeba połączyć ze sobą te obydwa konta (wymagany jest do tego dostęp administracyjny). Warto też wprowadzić odpowiednie ustawienia startowe do Analytics, o którym mówiłem w poprzednim filmie (instrukcja Google Analytics), jak choćby waluta konta.
Przeglądanie wyników Google Ads w Analytics – instrukcja wideo
Przejdźmy teraz do ekranu i zobaczmy jakie dane z Ads możesz przeglądać w Analytics (zobacz wideo powyżej). W filmie pokazuję między innymi:
- omówienie interfejsu Google Analytics z kampaniami Google Ads
- prezentacja tabeli Kampanie
- omówienie zakresu dat w Google Analytics
- omówienie wykresu Google Analytics i jego parametrów, modyfikacje wykresu
- przegląd listy kampanii na koncie Google Ads
- informacja na temat stronicowania tabeli
- przegląd ilości kliknięć, kosztów, wyświetleń w poszczególnych kampaniach
- współczynnik odrzuceń, strony na sesje w kampaniach Google Ads
- konwersje e-commerce, współczynnik konwersji kampanii Google Ads
- zagnieżdżenie tabel z wynikami Google Ads (kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe)
- różnica między słowami kluczowymi zdefiniowanymi w kampanii a realnie wyszukiwanymi hasłami
- przegląd zakładki Wyszukiwane słowa
- omówienie typów dopasowania słów kluczowych
- omówienie panelu Pora dnia (popularne godziny dla kampanii Google Ads)
- omówienie panelu Kierowanie w sieci reklamowej (np. pod kątem grup remarketingowych)
- omówienie panelu Kampanie produktowe
Jeśli przy okazji szukasz kogoś, kto poprowadzi Twoją kampanię – skontaktuj się ze mną. Prowadzę tego typu kampanie od wielu lat i z pewnością będę w stanie Ci pomóc.
Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
700% więcej ruchu z Google po roku pozycjonowania strony – case study
Kategorie: Efekty stałej współpracy Reklama w internecie Cześć, jeśli chcesz zobaczyć jakie realne efekty przynosi pozycjonowanie strony to zapraszam cię do obejrzenia tego krótkiego case...
Strona internetowa czy Facebook – co wybrać do promowania firmy
Kategorie: Strony internetowe Reklama w internecieJeśli zastanawiasz się co będzie lepsze do promowania firmy w internecie – własna strona internetowa czy profil firmowy na Facebooku,...
Certyfikat Google Ads – co to jest?
Kategorie: Reklama w internecieJeśli zastanawiasz się co to jest certyfikat Google Ads, co on daje i jak go zdobyć – odpowiedzi znajdziesz...
Kod promocyjny Google Ads 1200 zł – jak go uzyskać?
Kategorie: Reklama w internecieReklama za pośrednictwem Google Ads to obecnie jedna z podstawowych form promowania firmy w internecie. Korzystają z niej zarówno...
Jak wyróżnić aukcję Allegro po wyłączeniu szablonów html w 2017?
Kategorie: E-commerce Reklama w internecieUwaga, ze względu na dużą liczbę zapytań informuję, że nie świadczę już usług związanych ze sprzedażą na platformie Allegro...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
