Jak sprawdzać wyniki Google Ads w Google Analytics
Obejrzyj ten film, jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Analytics. W tym materiale nawiązuję do poprzedniego nagrania – instrukcja Google Analytics – gdzie zapowiadałem, że pokażę w jaki sposób sprawdzać wyniki kampanii Ads w panelu GA. Przy okazji może zainteresuje Cię moja oferta wdrożenia Google Analytics.
Sprawdzanie wyników Google Ads w Analytics – kiedy Ci się przyda?
Możliwość sprawdzania wyników kampanii Google Ads w panelu Google Analytics to bardzo interesująca funkcja, która powinna zaciekawić wszystkie osoby, które prowadzą lub zlecają prowadzenie kampanii. Możemy bowiem wyciągnąć z tych danych ciekawe wnioski. Kiedy dokładnie i jak może przydać się sprawdzanie wyników Google Ads w Google Analytics?
- gdy ktoś prowadzi dla Ciebie kampanię, ale nie masz dostępu do konta reklamowego. W takiej sytuacji możesz zweryfikować w Analytics jakie kampanie są uruchomione, jakie ponosisz realne koszty kampanii i jakie są wyniki kampanii (ilość kliknięć, wyświetleń, konwersji, itd);
- gdy chcesz zestawić wyniki Google Ads z innymi danymi, które masz dostępne w Analytics;
Dla przypomnienia – aby móc sprawdzać wyniki Google Ads w Analytics trzeba połączyć ze sobą te obydwa konta (wymagany jest do tego dostęp administracyjny). Warto też wprowadzić odpowiednie ustawienia startowe do Analytics, o którym mówiłem w poprzednim filmie (instrukcja Google Analytics), jak choćby waluta konta.
Przeglądanie wyników Google Ads w Analytics – instrukcja wideo
Przejdźmy teraz do ekranu i zobaczmy jakie dane z Ads możesz przeglądać w Analytics (zobacz wideo powyżej). W filmie pokazuję między innymi:
- omówienie interfejsu Google Analytics z kampaniami Google Ads
- prezentacja tabeli Kampanie
- omówienie zakresu dat w Google Analytics
- omówienie wykresu Google Analytics i jego parametrów, modyfikacje wykresu
- przegląd listy kampanii na koncie Google Ads
- informacja na temat stronicowania tabeli
- przegląd ilości kliknięć, kosztów, wyświetleń w poszczególnych kampaniach
- współczynnik odrzuceń, strony na sesje w kampaniach Google Ads
- konwersje e-commerce, współczynnik konwersji kampanii Google Ads
- zagnieżdżenie tabel z wynikami Google Ads (kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe)
- różnica między słowami kluczowymi zdefiniowanymi w kampanii a realnie wyszukiwanymi hasłami
- przegląd zakładki Wyszukiwane słowa
- omówienie typów dopasowania słów kluczowych
- omówienie panelu Pora dnia (popularne godziny dla kampanii Google Ads)
- omówienie panelu Kierowanie w sieci reklamowej (np. pod kątem grup remarketingowych)
- omówienie panelu Kampanie produktowe
Jeśli przy okazji szukasz kogoś, kto poprowadzi Twoją kampanię – skontaktuj się ze mną. Prowadzę tego typu kampanie od wielu lat i z pewnością będę w stanie Ci pomóc.
Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Aktualizacje WordPress – jak i dlaczego musisz je robić
Kategorie: Strony internetoweCześć, jeśli posiadasz lub planujesz założyć stronę na WordPressie to koniecznie zapoznaj się z tematem aktualizacji tego systemu. W tym...
Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO
Kategorie: Reklama w internecieJeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym...
Jak zmienić zdjęcie prostokątne na kwadratowe
Kategorie: Inne tematyJeśli chcesz dowiedzieć się jak w prosty sposób zmienić zdjęcie z prostokątnego na kwadratowe bez znajomości programów graficznych, z...
Co sprzedawać w internecie? Instrukcja Google Trends
Kategorie: E-commerce Przydatne narzędziaJeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży w internecie, ale nie masz jeszcze pomysłu co sprzedawać, to zapraszam Cię do...
Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1
Kategorie: E-commercePoznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
