Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak sprawdzać wyniki Google Ads w Google Analytics

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2022

Obejrzyj ten film, jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Analytics. W tym materiale nawiązuję do poprzedniego nagrania – instrukcja Google Analytics – gdzie zapowiadałem, że pokażę w jaki sposób sprawdzać wyniki kampanii Ads w panelu GA. Przy okazji może zainteresuje Cię moja oferta wdrożenia Google Analytics.

Sprawdzanie wyników Google Ads w Analytics – kiedy Ci się przyda?

Możliwość sprawdzania wyników kampanii Google Ads w panelu Google Analytics to bardzo interesująca funkcja, która powinna zaciekawić wszystkie osoby, które prowadzą lub zlecają prowadzenie kampanii. Możemy bowiem wyciągnąć z tych danych ciekawe wnioski. Kiedy dokładnie i jak może przydać się sprawdzanie wyników Google Ads w Google Analytics?

  • gdy ktoś prowadzi dla Ciebie kampanię, ale nie masz dostępu do konta reklamowego. W takiej sytuacji możesz zweryfikować w Analytics jakie kampanie są uruchomione, jakie ponosisz realne koszty kampanii i jakie są wyniki kampanii (ilość kliknięć, wyświetleń, konwersji, itd);
  • gdy chcesz zestawić wyniki Google Ads z innymi danymi, które masz dostępne w Analytics;

Dla przypomnienia – aby móc sprawdzać wyniki Google Ads w Analytics trzeba połączyć ze sobą te obydwa konta (wymagany jest do tego dostęp administracyjny). Warto też wprowadzić odpowiednie ustawienia startowe do Analytics, o którym mówiłem w poprzednim filmie (instrukcja Google Analytics), jak choćby waluta konta.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Przeglądanie wyników Google Ads w Analytics – instrukcja wideo

Przejdźmy teraz do ekranu i zobaczmy jakie dane z Ads możesz przeglądać w Analytics (zobacz wideo powyżej). W filmie pokazuję między innymi:

  • omówienie interfejsu Google Analytics z kampaniami Google Ads
  • prezentacja tabeli Kampanie
  • omówienie zakresu dat w Google Analytics
  • omówienie wykresu Google Analytics i jego parametrów, modyfikacje wykresu
  • przegląd listy kampanii na koncie Google Ads
  • informacja na temat stronicowania tabeli
  • przegląd ilości kliknięć, kosztów, wyświetleń w poszczególnych kampaniach
  • współczynnik odrzuceń, strony na sesje w kampaniach Google Ads
  • konwersje e-commerce, współczynnik konwersji kampanii Google Ads
  • zagnieżdżenie tabel z wynikami Google Ads (kampanie, grupy reklam, słowa kluczowe)
  • różnica między słowami kluczowymi zdefiniowanymi w kampanii a realnie wyszukiwanymi hasłami
  • przegląd zakładki Wyszukiwane słowa
  • omówienie typów dopasowania słów kluczowych
  • omówienie panelu Pora dnia (popularne godziny dla kampanii Google Ads)
  • omówienie panelu Kierowanie w sieci reklamowej (np. pod kątem grup remarketingowych)
  • omówienie panelu Kampanie produktowe

Jeśli przy okazji szukasz kogoś, kto poprowadzi Twoją kampanię – skontaktuj się ze mną. Prowadzę tego typu kampanie od wielu lat i z pewnością będę w stanie Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Aktualizacje WordPress – jak i dlaczego musisz je robić

Kategorie: Strony internetowe

Cześć, jeśli posiadasz lub planujesz założyć stronę na WordPressie to koniecznie zapoznaj się z tematem aktualizacji tego systemu. W tym...

Czytaj więcej

Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym...

Czytaj więcej

Jak zmienić zdjęcie prostokątne na kwadratowe

Kategorie: Inne tematy

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak w prosty sposób zmienić zdjęcie z prostokątnego na kwadratowe bez znajomości programów graficznych, z...

Czytaj więcej

Co sprzedawać w internecie? Instrukcja Google Trends

Kategorie: E-commerce Przydatne narzędzia

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży w internecie, ale nie masz jeszcze pomysłu co sprzedawać, to zapraszam Cię do...

Czytaj więcej

Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1

Kategorie: E-commerce

Poznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG