Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Skąd wziąć zdjęcia do strony www? Darmowe banki zdjęć

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2022

Jeśli zastanawiasz się skąd wziąć zdjęcia na swoją stronę internetową lub bloga, to w tym filmie podam Ci kilka sprawdzonych źródeł z których sam często korzystam – zarówno płatnych jak i darmowych. Zapraszam do oglądania.

Skąd wziąć zdjęcia na stronę?

Istnieje kilka popularnych sposobów na pozyskanie zdjęć do strony internetowej. Mogą to być między innymi:

  • Przeprowadzenie własnej sesji fotograficznej – generuje to najwięcej kosztów finansowych, czasowych, organizacyjnych;
  • Pozyskanie zdjęć od producenta wyrobu, który sprzedajesz – producenci zwykle chętnie udostępniają zdjęcia produktów dystrybutorom;
  • Zakup lub pobranie zdjęć z tak zwanego banku zdjęć, inaczej stocka – najpopularniejszy sposób wśród firm zajmujących się tworzeniem stron oraz osób prowadzących własne blogi czy portale.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Co to jest bank zdjęć (stock)?

Stocki to banki zdjęć. Możesz w nich kupować gotowe zdjęcia umieszczone tam przez ich autorów, na określonych prawach (licencji) i wykorzystywać w swoich projektach graficznych, na stronach internetowych, itd.

W internecie dostępnych jest wiele banków zdjęć – niektóre są płatne, inne darmowe. W powyższymie filmie pokazuję kilka banków, z których często korzystam i które mogę polecić. Niezależnie od tego z jakiego banku zdjęć korzystasz, zawsze warto przeczytać informację na temat licencji, która zwykle jest widoczna gdzieś obok przycisku do pobierania zdjęcia. Licencja taka może zakładać, że np. musimy oznaczyć autora zdjęcia na swojej stronie.

Popularne banki zdjęć

Popularne płatne banki zdjęć, z których korzystam najczęściej to:

  • Depositphotos – bank płatny, z którego aktualnie najczęściej korzystam. Każdy bank zdjęć działa na zasadzie wyszukiwarki – wpisujemy słowo kluczowe, które nas interesuje i przeglądamy wyniki, które możemy jeszcze dodatkowo filtrować np. po orientacji zdjęcia, wykorzystaniu wizerunku osób, itd. Przykładowo możemy wpisać słowo pies i sprawdzić co zaoferuje nam depositphotos. W przypadku moich klientów – gdy kupuję zdjęcia do strony, którą wykonuję dla klienta – proszę o przesłanie z deposit photos numeru pliku (patrz wideo).
  • Adobe Stock – do 2019 roku Fotolia, obecnie Adobe Stock. Kolejny płatny bank zdjęć, który można wziąć pod uwagę.
  • Shutterstock – przykład kolejnego płatnego banku zdjęć.

Popularne darmowe banki zdjęć, z których czasami korzystam, to:

  • pexels.com
  • freepik.com
  • pixabay.com
  • unsplash.com
  • freeimages.com
  • ponadto wyszukiwarka Google (sekcja Grafika, zaznaczenie licencji „do ponownego wykorzystania z modyfikacją”.

Na powyższym wideo pokazuję  między innymi:

  • interfejs różnych stocków
  • sposób poruszania się po stocku i wyszukiwanie zdjęć
  • filtrowanie wyników wyszukiwania (między innymi kadrowanie, kolorystyka, izolowanie zdjęcia, z ludźmi / bez ludzi, itd.)
  • pobieranie zdjęcia ze stocka
  • omówienie rozmiarów zdjęć stockowych
  • przegląd planów cenowych Depositphotos, Adobe Stock, Shutterstock
  • informacja na temat anulowania abonamentu
  • podział wyników na wektory, zdjęcia i klipy wideo

Jeśli dopiero planujesz założyć stronę lub bloga czy sklep internetowy – skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Projekt logo – 5 wskazówek zanim kupisz

Kategorie: Inne tematy

Cześć, jeśli planujesz zlecić komuś wykonanie projektu logo dla swojej firmy, to w tym filmie mam dla Ciebie 5...

Czytaj więcej

Strona internetowa czy Facebook – co wybrać do promowania firmy

Kategorie: Strony internetowe Reklama w internecie

Jeśli zastanawiasz się co będzie lepsze do promowania firmy w internecie – własna strona internetowa czy profil firmowy na Facebooku,...

Czytaj więcej

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej – zapoznaj się z tym krótkim artykułem, w którym podpowiem Ci na jakie...

Czytaj więcej

UX – Co to jest User Experience?

Kategorie: Strony internetowe

Niezależnie od tego, czy klienta przywiodła do nas nasza dopracowana strategia marketingowa, czy też łut szczęścia – powinno zależeć...

Czytaj więcej

Jakie wymiary grafik stosować w social media

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych – obejrzyj ten film i poznaj wymiary grafik stosowane w najpopularniejszych portalach. Zobacz...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG