Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 2 stycznia 2023

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według statystyk Twoją stronę internetową odwiedza z reklam dużo osób, jednak nie przekłada się do na odpowiednią liczbę pozyskanych leadów, czy zamówień w sklepie internetowym. Jednym z powodów takiej sytuacji mogą być tzw. „nieprawidłowe kliknięcia”, które mogą obciążać nasz budżet a nie generują wartościowych wizyt na stronie. W dalszej części artykułu (oraz filmie) poznasz jedną z metod na ochronę budżetu za pomocą zewnętrznego narzędzia.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak działa budżet Google Ads?
  • Czym są nieprawidłowe kliknięcia?
  • Jak Google radzi sobie z nieprawidłowymi kliknięciami?
  • Jak chronić budżet reklamowy Google Ads za pomocą zewnętrznych narzędzi na przykładzie ClickCease
  • Czy można uzyskać zwrot od Google za fałszywe kliknięcia?

Jak działa budżet w systemie reklamowym Google Ads?

W reklamach Google Ads budżet ustawiamy na poziomie dziennym, z opcjonalnymi limitem miesięcznym. Za pomocą wstępnych symulacji, takich jak Planer słów kluczowych oraz doświadczenia firmy zajmującej się obsługą kampanii Google Ads, możemy oszacować średni koszt jednego kliknięcia w reklamę (CPC) i na tej podstawie ustalić optymalny budżet dzienny. W momencie, gdy nasze reklamy zaczynają się wyświetlać i są klikane przez użytkowników, płacimy Google’owi za każde kliknięcie w ramach naszego budżetu dziennego. W momencie, gdy budżet dzienny zostaje przekroczony, reklama tego dnia przestaje się wyświetlać (to opis w dużym uproszczeniu, ponieważ realnie Google może przekraczać budżet danego dnia, by potem odejmować go z innych dni).

Tego typu schemat rozliczeń za reklamy daje pole do sporych nadużyć np. ze strony naszej konkurencji, która może próbować „wyklikać” nasze reklamy w taki sposób, aby wyczerpał się nasz budżet dzienny i nasza kampania przestała się wyświetlać danego dnia. Tego typu działania możemy nazwać nieuczciwymi lub fałszywymi kliknięciami (a oficjalnie nieprawidłowymi kliknięciami), ponieważ nie pochodzą one od osób, które są potencjalnym odbiorcą naszej reklamy oraz oferty.

Nieprawidłowe kliknięcia według Google to na przykład:

  • kliknięcia ręczne mające na celu zwiększenie kosztów reklamy lub zwiększenie zysków właścicieli witryn, w których zamieszczone są reklamy;
  • kliknięcia wywołane przez automatyczne narzędzia, roboty i inne oprogramowanie służące do oszustw;
  • kliknięcia uboczne, które nie stanowią dla reklamodawcy żadnej wartości, na przykład omyłkowe dwukrotne kliknięcie reklamy przez użytkownika.

Jak Google radzi sobie z nieprawidłowymi kliknięciami?

Według informacji dostępnych w supporcie Google Ads, system reklamowy potrafi wykrywać fałszywe kliknięcia i zwraca reklamodawcom wydane na nie środki. Skala tego zjawiska w przypadku większości kont, którymi się zajmuję wynosi ok. 2-18% wszystkich kliknięć.

przyklady nieprawidlowych kliknięć

W przypadku wykrycia tego typu nadużyć system reklamowy zwraca reklamodawcom środki, jednak nie potrafi zablokować źródła tych działań. Oznacza to więc, że tak naprawdę proceder fałszywego klikania może codziennie się powtarzać. Jednym ze sposobów walki z tym zjawiskiem jest możliwość rozkładania emisji reklam równomiernie przez całą dobą (lub godziny określone w harmonogramie dziennym reklam). Nadal jednak nie likwiduje to przyczyny problemu.

Tutaj z pomocą może nam przyjść zewnętrzne narzędzie. Na rynku jest ich przynajmniej kilka, jednak chcę pokazać to, z którego ostatnio korzystam, tzn. ClickCease.

Co to jest ClickCease?

ClickCease to zewnętrzna aplikacja, która wykrywa nieprawidłowy ruch z reklam (generowany przez nieprawidłowe kliknięcia) i blokuje IP, z którego ruch ten pochodzi. Pozwala więc usunąć prawdziwe źródło problemu i robi to bardzo skutecznie.

Co ciekawie, narzędzie ClickCease rejestruje każdą sesję, która została zaklasyfikowana jako nieprawidłowy ruch. Mamy do dyspozycji nagrania tych sesji, przyczyny ewentualnych blokad oraz inne ciekawe statystyki. Na dzień dzisiejszy narzędzie współpracuje z systemami Google Ads, Facebook Ads i Microsoft Ads.

clickcease interfejs

Jak wdrożyć narzędzie ClickCease?

Wdrożenie narzędzia polega na utworzeniu konta w tym programie (kliknij tutaj, aby założyć konto) oraz instalacji odpowiednich skryptów na stronie internetowej. Następnym krokiem w korzystaniu z narzędzia jest cykliczna analiza zgromadzonych danych i ewentualne korygowanie błędnie wykrytych nieprawidłowych kliknięć.

clickcease raport

ClickCease poza wykrywaniem i blokowaniem IP tworzy także statystyki potencjalnych oszczędności wynikające z dokonanych blokad.

clickcease oszczędności

Samo narzędzie oraz jego obsługa to dodatkowy koszt związany z prowadzeniem kampanii Google Ads, jednak przy odpowiednim budżecie koszt ten szybko się zwraca i pozwala oczyścić kampanię z nieprawidłowego ruchu, co powinno skutkować większą ilością konwersji w ramach tego samego budżetu reklamowego.

Zwrot środków za nieprawidłowe kliknięcia

ClickCease posiada funkcjonalność generowania raportu nieprawidłowych kliknięć oraz funkcję Apply for Google refund. Dzięki niej możemy złożyć wniosek do Google o zwrot kosztów poniesionych na nieprawidłowe kliknięcia wykryte przez program. Nie mamy jednak gwarancji, że taki zwrot zostanie uznany przez Google (po dość krótkich testach narzędzia nie udało mi się tego wygenerować).

Warto jednak wziąć pod uwagę, że nawet jeśli nie otrzymamy zwrotu z Google, to nadal korzystamy z ogromnego benefitu ClickCease, jakim jest czystszy ruch na naszej stronie internetowej.

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem ochrony budżetu Google Ads za pomocą narzędzia ClickCease, skontaktuj się ze mną.

 

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak wyglądało Allegro w 2000 roku – instrukcja Wayback Machine

Kategorie: Przydatne narzędzia

 Cześć, być może zastanawiałeś się kiedyś, czy jest możliwe sprawdzenie jakiejś strony internetowej z przeszłości. Może chciałbyś z...

Czytaj więcej

Stan witryny w WordPress – dlaczego warto tu zaglądać?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli korzystasz z WordPressa i posiadasz wersję minimum 5.2, w Twoim panelu administracyjnym znajdziesz ekran Stan witryny. W tym...

Czytaj więcej

Skąd wziąć dofinansowanie na budowę sklepu internetowego?

Kategorie: E-commerce

E-commerce rośnie w siłę. W wielu branżach wyprzedził już nawet tradycyjne zakupy. Klienci cenią tę formę transakcji za wygodę,...

Czytaj więcej

5 wskazówek zanim kupisz stronę www

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz zlecić wykonanie strony internetowej dla swojej firmy to polecam Ci obejrzeć najpierw powyższy film. Omawiam w nim 5...

Czytaj więcej

Google Adwords – wybrane możliwości reklamowe (2018)

Kategorie: Reklama w internecie

Szukasz sposobów na pozyskanie dodatkowych klientów na stronie www lub sklepie internetowym? Zobacz, jak może Ci w tym pomóc...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG