Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 27 kwietnia 2022

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według statystyk Twoją stronę internetową odwiedza z reklam dużo osób, jednak nie przekłada się do na odpowiednią liczbę pozyskanych leadów, czy zamówień w sklepie internetowym. Jednym z powodów takiej sytuacji mogą być tzw. „nieprawidłowe kliknięcia”, które obciążają nasz budżet a nie generują wartościowych wizyt na stronie. W dalszej części artykułu poznasz jedną z metod na ochronę budżetu za pomocą zewnętrznego narzędzia.

jak chronic budzet google ads przed wyklikiwaniem

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak działa budżet Google Ads?
  • Czym są nieprawidłowe kliknięcia?
  • Jak Google radzi sobie z nieprawidłowymi kliknięciami?
  • Jak chronić budżet reklamowy Google Ads za pomocą zewnętrznych narzędzi na przykładzie ClickCease
  • Czy można uzyskać zwrot od Google za fałszywe kliknięcia?

Jak działa budżet w systemie reklamowym Google Ads?

W reklamach Google Ads budżet ustawiamy na poziomie dziennym, z opcjonalnymi limitem miesięcznym. Za pomocą wstępnych symulacji, takich jak Planer słów kluczowych oraz doświadczenia firmy zajmującej się obsługą kampanii Google Ads, możemy oszacować średni koszt jednego kliknięcia w reklamę (CPC) i na tej podstawie ustalić optymalny budżet dzienny. W momencie, gdy nasze reklamy zaczynają się wyświetlać i są klikane przez użytkowników, płacimy Google’owi za każde kliknięcie w ramach naszego budżetu dziennego. W momencie, gdy budżet dzienny zostaje przekroczony, reklama tego dnia przestaje się wyświetlać (to opis w dużym uproszczeniu, ponieważ realnie Google może przekraczać budżet danego dnia, by potem odejmować go z innych dni).

Tego typu schemat rozliczeń za reklamy daje pole do sporych nadużyć np. ze strony naszej konkurencji, która może próbować „wyklikać” nasze reklamy w taki sposób, aby wyczerpał się nasz budżet dzienny i nasza kampania przestała się wyświetlać danego dnia. Tego typu działania możemy nazwać nieuczciwymi lub fałszywymi kliknięciami (a oficjalnie nieprawidłowymi kliknięciami), ponieważ nie pochodzą one od osób, które są potencjalnym odbiorcą naszej reklamy oraz oferty.

Nieprawidłowe kliknięcia według Google to na przykład:

  • kliknięcia ręczne mające na celu zwiększenie kosztów reklamy lub zwiększenie zysków właścicieli witryn, w których zamieszczone są reklamy;
  • kliknięcia wywołane przez automatyczne narzędzia, roboty i inne oprogramowanie służące do oszustw;
  • kliknięcia uboczne, które nie stanowią dla reklamodawcy żadnej wartości, na przykład omyłkowe dwukrotne kliknięcie reklamy przez użytkownika.

Jak Google radzi sobie z nieprawidłowymi kliknięciami?

Według informacji dostępnych w supporcie Google Ads, system reklamowy potrafi wykrywać fałszywe kliknięcia i zwraca reklamodawcom wydane na nie środki. Skala tego zjawiska w przypadku większości kont, którymi się zajmuję wynosi ok. 2-18% wszystkich kliknięć.

przyklady nieprawidlowych kliknięć

W przypadku wykrycia tego typu nadużyć system reklamowy zwraca reklamodawcom środki, jednak nie potrafi zablokować źródła tych działań. Oznacza to więc, że tak naprawdę proceder fałszywego klikania może codziennie się powtarzać. Jednym ze sposobów walki z tym zjawiskiem jest możliwość rozkładania emisji reklam równomiernie przez całą dobą (lub godziny określone w harmonogramie dziennym reklam). Nadal jednak nie likwiduje to przyczyny problemu.

Tutaj z pomocą może nam przyjść zewnętrzne narzędzie. Na rynku jest ich przynajmniej kilka, jednak chcę pokazać to, z którego ostatnio korzystam, tzn. ClickCease.

Co to jest ClickCease?

ClickCease to zewnętrzna aplikacja, która wykrywa nieprawidłowy ruch z reklam (generowany przez nieprawidłowe kliknięcia) i blokuje IP, z którego ruch ten pochodzi. Pozwala więc usunąć prawdziwe źródło problemu i robi to bardzo skutecznie.

Co ciekawie, narzędzie ClickCease rejestruje każdą sesję, która została zaklasyfikowana jako nieprawidłowy ruch. Mamy do dyspozycji nagrania tych sesji, przyczyny oraz inne ciekawe statystyki. Na dzień dzisiejszy narzędzie współpracuje z systemami Google Ads, Facebook Ads i Microsoft Ads.

clickcease interfejs

Jak wdrożyć narzędzie ClickCease?

Wdrożenie narzędzia polega na utworzeniu konta w tym programie oraz instalacji odpowiednich skryptów na stronie internetowej. Następnym krokiem w korzystaniu z narzędzia jest cykliczna analiza zgromadzonych danych i ewentualne korygowanie błędnie wykrytych nieprawidłowych kliknięć.

clickcease raport

ClickCease poza wykrywaniem i blokowaniem IP tworzy także statystyki potencjalnych oszczędności wynikające z dokonanych blokad.

clickcease oszczędności

Samo narzędzie oraz jego obsługa to dodatkowy koszt związany z prowadzeniem kampanii Google Ads, jednak przy odpowiednim budżecie koszt ten szybko się zwraca i pozwala oczyścić kampanię z nieprawidłowego ruchu, co powinno skutkować większą ilością konwersji w ramach tego samego budżetu reklamowego.

Zwrot środków za nieprawidłowe kliknięcia

ClickCease posiada funkcjonalność generowania raportu nieprawidłowych kliknięć oraz funkcję Apply for Google refund. Dzięki niej możemy złożyć wniosek do Google o zwrot kosztów poniesionych na nieprawidłowe kliknięcia wykryte przez program. Nie mamy jednak gwarancji, że taki zwrot zostanie uznany przez Google i na dzień dzisiejszy nie wykonywałem jeszcze takiego testu, więc trudno mi określić skuteczność tej funkcji.

Warto jednak wziąć pod uwagę, że nawet jeśli nie otrzymamy zwrotu z Google, to nadal korzystamy z ogromnego benefitu ClickCease, jakim jest czystszy ruch na naszej stronie internetowej.

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem ochrony budżetu Google Ads za pomocą narzędzia ClickCease, skontaktuj się ze mną.

 

Zobacz także

Projekt logo – 5 wskazówek zanim kupisz

Kategorie: Inne tematy

Cześć, jeśli planujesz zlecić komuś wykonanie projektu logo dla swojej firmy, to w tym filmie mam dla Ciebie 5...

Czytaj więcej

Problem z płatnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce

Kategorie: E-commerce

W tym artykule opiszę case study problemu, jaki ostatnio spotkał kilku moich Klientów, posiadających sklepy oparte na platformie WordPress...

Czym są konwersje w analityce internetowej?

Kategorie: Inne tematy

Posiadanie strony internetowej to dziś warunek niemal niezbędny dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy organizacji. Wraz z cyfryzacją kolejnych dziedzin...

Czytaj więcej

Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej – zapoznaj się z tym krótkim artykułem, w którym podpowiem Ci na jakie...

Czytaj więcej

Certyfikat Google Ads – co to jest?

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli zastanawiasz się co to jest certyfikat Google Ads, co on daje i jak go zdobyć – odpowiedzi znajdziesz...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu