Szanowni Państwo, do 16.07 jestem na urlopie. Na wszystkie maile odpowiem po powrocie.

Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak sprawdzać wyniki pozycjonowania strony SEO?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 15 grudnia 2022

Prowadząc lub zlecając pozycjonowanie strony (SEO) istotne jest, aby stale kontrolować osiągane wyniki. Monitorowanie kluczowych wskaźników SEO pozwala oceniać skuteczność podejmowanych działań i wyznaczyć ich dalsze kierunku. Firmy oferujące usługi SEO posiadają różnorodne sposoby raportowania swoich usług, co może wprowadzać zamieszanie wśród klientów. W poniższym artykule przedstawiam, na jakich wskaźnikach opieram swoje działania SEO. Zapraszam do lektury, która pomoże w lepszym zrozumieniu istoty samego pozycjonowania.

Jak sprawdzac wyniki pozycjonowania strony SEO

Swoje działania SEO i ocenę ich skuteczności opieram na następujących wskaźnikach:

  • ogólna analiza widoczności strony w Google – cel: zwiększanie ilości fraz w top 3, top 10, top 50;
  • monitorowanie pozycji dziennych dla poszczególnych fraz – cel: zwiększanie pozycji na najważniejsze frazy kluczowe;
  • analiza danych zgromadzonych w narzędziach od Google (Search Console / Analytics) – cel: monitorowanie ewentualnych problemów ze stroną, zwiększanie liczby wejść ze źródeł organicznych Google;
  • praca nad profilem linków witryny – cel: utrzymywanie profilu linków, który nie narazi strony na kary od Google;

Są to czynności podejmowane cyklicznie w ramach stałej opieki nad SEO. Poprzedza je zawsze wstępna optymalizacja strony internetowej.

03 02

Analiza ogólnej widoczności witryny w Google

Celem pozycjonowania jest stałe podnoszenie pozycji strony w wyszukiwarce. Im wyżej znajduje się witryna tym większe szanse, że zostanie odwiedzona przez użytkowników. Największy ruch osiągają oczywiście strony, które znajdują się na najwyższych pozycjach, a przynajmniej te na pierwszej stronie wyników (top 10). Warto jednak monitorować też frazy, które są niżej (top 50) i pracować nad ich wprowadzaniem do top 10 oraz zwiększaniem wolumenu fraz w top 50.

Do monitorowania ogólnej widoczności (top 3 / top 10 / top 50) w Google posłużyć może wykres Analiza widoczności w polskim narzędziu Senuto. Tego typu wykresu są też dostępne w innych aplikacjach SEO (np. ahrefs). Dzięki tym wykresom jesteśmy w stanie szybko ocenić czy działania SEO zmierzają w dobrym kierunku, a jeśli tak nie jest – wprowadzić stosowne poprawki w strategii SEO.

top 1 geodeta olsztyn

Pozycja dzienna dla konkretnych słów kluczowych

Warto również sprawdzać, na której pozycji pojawia się witryna na konkretne frazy kluczowe w danym dniu (np. za pomocą narzędzi typu WebPozycja, które agregują dane w zgrabnej tabeli z widoku całego miesiąca). Podczas pozycjonowania najczęściej wybieram wspólnie z Klientem (i narzędziami SEO) kilka-kilkanaście najważniejszych fraz, które podlegają stałej obserwacji. Dzięki temu możliwe jest jeszcze lepsze dostosowanie zakresu prowadzonych działań.

jak sprawdzac wyniki seo

Narzędzie Google Search Console

W procesie pozycjonowania niezbędne jest również skorzystanie z Google Search Console. Jest to chyba najbardziej rozbudowane darmowe narzędzie, które pozwala monitorować wyniki pozycjonowania. Narzędzie pozwala sprawdzić ruch na stronie, pozycję w wyszukiwarce na konkretne frazy, ilości wyświetleń danych fraz, itd (zakładka Skuteczność / Wyniki wyszukiwania).

Poza oceną widoczności strony w Google narzędzie to może być używane do eliminowania wszelkiego rodzaju błędów technicznych na stronie i weryfikowania zgodności strony z wymaganiami stawianymi przez Google, weryfikacji czy strona nie otrzymała kary (ręczne działania), czy sprawdzenie zaindeksowanych linków do naszej witryny.

Zarówno profesjonaliści, jak i osoby chcące monitorować skuteczność pozycjonowania powinny skorzystać z tego narzędzia. Stanowi ono absolutną podstawę w całym procesie SEO i nie jest możliwe przeprowadzenie bez niego skutecznego procesu.

03 03

Monitorowanie statystyk Google Analytics

Kolejne narzędzie udostępniane za darmo przez Google, które pozwala w pewnym sensie monitorować wyniki pozycjonowania to Google Analytics. Narzędzie to przede wszystkim daje możliwość zmierzenia wolumenu ruchu na stronie oraz zdobycia informacji skąd pochodzą nasi użytkownicy (zarówno geograficznie, jak i technologicznie – z jakich źródeł, słów kluczowych, itd).

Dzięki temu można określić ile odwiedzin realizowanych jest z wykupionych reklam czy linków sponsorowanych (np. Google Ads), a ile odwiedzin to ruch organiczny (organic search). To właśnie wzrost tego drugiego ma na celu proces pozycjonowania. Jeżeli zatem rośnie to oznacza, że pozycjonowanie przynosi zamierzone efekty i przekłada się na lepszą pozycję strony w wyszukiwarkach.

Monitorowanie profilu linków

Kolejnym istotnym czynnikiem w ocenie działań SEO jest monitorowanie profilu linków prowadzących do witryny. Można tu skorzystać zarówno w darmowych narzędzi jak Search Console lub płatnych bardziej rozbudowanych programów jak np. Ahrefs. Celem tego działania jest budowanie profilu linków, który nie spowoduje nałożenia kar przez Google (filtr), lecz pozwoli witrynie piąć się do góry w wynikach.

Skorzystaj z pomocy specjalisty SEO

Jeżeli chcesz podnieść pozycję strony www w wyszukiwarce Google i zdobyć nowych klientów to najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z pomocy eksperta SEO. Zapraszam do skorzystania z moich usług, które obejmują kompleksowe podejście do SEO – od budowy i optymalizacji strony internetowej przyjaznej Google, przez proces opieki SEO zawierający m.in. link building, stałą optymalizację strony czy monitoring pozycji za pomocą wyżej wymienionych narzędzi. Skontaktuj się ze mną.

giphy 1

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Co wie o Tobie Google i jak poprawić swoją prywatność?

Kategorie: Inne tematy

Google to jedno z tych narzędzi, które zna każdy z nas. Niewiele osób jednak zastanawia się jakie informacje o...

Czytaj więcej

Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...

Czytaj więcej

Kalendarz e-commerce 2018 od Prestashop

Kategorie: E-commerce Reklama w internecie

 Ze względu na archiwalny charakter filmu kalendarz nie jest już dostępny. Zapraszam do subskrypcji kanału YouTube, na którym...

Czytaj więcej

Jak sprawdzać wyniki Google Ads w Google Analytics

Kategorie: Reklama w internecie

Obejrzyj ten film, jeśli chcesz wiedzieć jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Analytics. W tym materiale nawiązuję do...

Czytaj więcej

Adres e-mail powiązany z kontem Google – jak go utworzyć?

Kategorie: Inne tematy

Bardzo często podczas tworzenia usług Google (takich jak Analytics, czy Tag Manager) mam problem z udzieleniem Klientowi dostępu do...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG