
Prowadzisz firmę lub dopiero ją zakładasz i myślisz o stworzeniu sklepu internetowego? Nie wiesz jakich kosztów powinieneś się spodziewać i jakie funkcje powinien on zawierać? Sprawdź moje wskazówki w poniższym artykule.
Czy każda firma powinna mieć sklep internetowy?
Posiadanie sklepu internetowego zależy przede wszystkim od oferty firmy. Zdecydowanie ta forma sprzedaży polecana jest przedsiębiorstwom handlowym, także oferującym swoje produkty w hurcie. Część firm usługowych również może sprzedawać online, jeśli oferta ma charakter ustandaryzowany (np. biura podróży) lub gdy poza usługami sprzedawane są także produkty (np. kursy online, zapisy na konsultacje, itd).
Sklepy internetowe Olsztyn – jeśli szukasz sprawdonego wykonawcy – skontaktuj się ze mną.
Niektóre firmy handlowe rozpoczynają swoją działalność e-commerce na platformach handlowych, typu allegro, ebay, czy amazon. Korzystanie z platform sprzedażowych to duża wygoda dla kupujących, ponieważ mają wiele ofert w jednym miejscu. Sprzedający muszą się jednak liczyć z ogromną konkurencją, wymuszającą zaniżanie cen lub korzystanie z płatnych reklam. Co więcej, każda transakcja czy oferta jest płatna, co dodatkowo pomniejsza ostateczny przychód ze sprzedaży.
Posiadanie własnego sklepu internetowego wymaga większych nakładów na początku, ale inwestycja szybko się zwraca dzięki pominięciu prowizji marketplace czy innych opłat abonamentowych (za wyjątkiem corocznego odnawiania hostingu i domeny). Również reklama produktów z własnego sklepu internetowego za pośrednictwem narzędzi oferowanych przez Google czy Facebook jest o wiele skuteczniejsza, niż w przypadku oferty umieszczonej na platformie sprzedażowej, ponieważ raz sprowadzony użytkownik może później np. być targetowany za pomocą remarketingu lub innych narzędzi reklamowych, a ponadto może szybko zapoznać się z naszymi innymi ofertami poprzez optymalnie zaprojektowaną nawigację w sklepie internetowym.
Od czego zależy cena sklepu internetowego?
Podstawą do stworzenia sklepu internetowego jest miejsce na serwerze, gdzie będą przechowywane jego pliki (hosting) oraz adres, pod jakim znajdować się będzie sklep (domena), certyfikat SSL i skrzynki mailowe. Na starcie koszty te są najczęściej niewielkie i nie przekraczają kilkuset złotych.
Cena samego sklepu zależy natomiast od jego architektury, na którą składa się strona wizualna (szablon graficzny) oraz dostępne funkcjonalności.
Jaki szablon sklepu internetowego wybrać?
Sklep internetowy może bazować na szablonie gotowym lub zaprojektowanym indywidualnie. Szablon gotowy może być wykonany przez firmę budującą sklep, a także kupiony na stronach typu Themeforest. Jeśli zastanawiasz się jakie są różnice między tego typu szablonami i co najlepiej wybrać, zachęcam do przeczytania artykułu jak wybrać szablon sklepu internetowego.
Mówiąc w skrócie – szablon gotowy wiąże się z mniejszą ilością czasu poświęconego na budowę sklepu internetowego, a więc również niższym kosztem. Natomiast szablon indywidualny daje nam pełne pole możliwości dopasowania wyglądu sklepu do potrzeb konkretnego Klienta.
Jakie funkcje powinien mieć sklep internetowy?
Istnieje zestaw funkcji niezbędnych dla funkcjonowania sklepu. Należą do nich m.in. możliwość przeglądania oferty po kategoriach, wyszukiwarka, koszyk, produkty z wariantami, wybór formy płatności i dostawy, powiadomienia mailowe, płatności online, czy choćby intuicyjny panel administracyjny do przeglądania zamówień. Decydując się na zakup sklepu internetowego, warto wybrać solidnego wykonawcę, który te funkcje oferuje w standardzie dla każdego tworzonego przez siebie e-sklepu. Sprawdź, jakie funkcje standardowe posiada każdy budowany przeze mnie sklep internetowy.
Aby twój sklep internetowy był jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, możesz rozważyć uzupełnienie standardowych funkcji o ciekawe dodatki (np. czat, widgety social mediów, elementy interaktywne, system opinii o produktach, dodatkowe waluty i języki, niestandardowe formy dostawy, blog, integracja z usługami Google, itd). Najczęściej funkcje te będą dodatkowo płatne i mogą wymagać dokupienia dodatkowych modułów u zewnętrznych producentów. Sprawdź popularne dodatki do sklepów internetowych, które wybierają moi Klienci.
A więc ile kosztuje sklep internetowy?
Odpowiadając na pytanie zadane w tytule artykułu: ile kosztuje sklep internetowy? Zwykle należy liczyć się z kosztami rzędu kilka – kilkanaście tysięcy złotych za wybudowanie sklepu internetowego. Tego typu sklepu nie posiadają żadnych opłat stałych, abonamentów, czy ukrytych opłat. Dostajemy gotową platformę i możemy z niej korzystać bezterminowo pod warunkiem opłacania raz na rok domeny i hostingu.
Handel to specyficzna branża – sprzedawca, który nie idzie z duchem czasu, tak naprawdę zostaje w tyle i musi się liczyć z odpływem klientów. Dlatego też warto swoim odbiorcom zaoferować to, co lubią – czyli szybkie, wygodne i bezpieczne zakupy za pośrednictwem funkcjonalnego i estetycznego sklepu internetowego.
Szukasz firmy, która wykona dla Ciebie sklep internetowy? Skorzystaj z darmowej indywidualnej wyceny i fachowej pomocy przy doborze modułów i funkcji. Zapraszam do kontaktu!