W związku z dużą ilością realizowanych projektów, czas odpowiedzi na nowe zapytania jest aktualnie wydłużony. Dziękuję za wyrozumiałość.

Historia Gadu-Gadu. Co poszło nie tak?

Aktualizacja: 11 listopada 2024 Przeczytasz w: 4 min

Gadu Gadu – największy polski komunikator internetowy z początków XXI wieku. Czy ten program w ogóle jeszcze istnieje? Jaka jest jego historia i czego możemy się z niej nauczyć? Zapraszam Cię na kilkuminutową podróż do przeszłości…

Początki Gadu-Gadu

GG zostało stworzone przez programistę Łukasza Foltyna w 2000 roku. Według informacji podawanych przez firmę, już pierwszego dnia w systemie zarejestrowało się 10 tys. osób. Przy okazji wielki szacunek dla Pana Łukasza, jest nawet taki demot, że dzięki niemu istnieje większość związków w Polsce. 

twórca gadu gadu

W tamtych czasach nie było smartfonów, social mediów, nielimitowanych sms-ów, dopiero wchodziły takie rzeczy jak stałe łącza internetowe. Właśnie w takich realiach GG stawało się nieodłącznym elementem życia wielu młodych ludzi. Stało się platformą, na której narodziło się wiele przyjaźni i miłości.

Każdy użytkownik GG miał swój unikalny numer – coś jak numer telefonu – i po tych numerach można było się wyszukiwać i ze sobą pisać. Przyznasz, że dziś w dobie social mediów, zdecydowanie łatwiej jest kogoś znaleźć w internecie 😃

Gadu-Gadu w trakcie swojego funkcjonowania wprowadzało wiele innowacji, które dzisiaj możemy uznać za standardowe – emotikony, listy kontaktów, statusy, możliwość wysyłania obrazków i plików. W swoim szczycie, komunikator miał 7 milionów aktywnych użytkowników. 

Co ciekawe Gadu-Gadu było pierwszym na świecie komunikatorem użytym do publicznej dyskusji na orbicie okołoziemskiej. Była to rozmowa pomiędzy użytkownikami a kosmonautami na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) zorganizowana 27 czerwca 2008 roku.

Gadu-Gadu osiągnęło wielki sukces jako ulubiony komunikator w Polsce, ale z czasem zaczęło tracić na popularności. Co poszło nie tak? 

Dlaczego Gadu-Gadu zaczęło tracić na popularności?

Dlaczego Gadu-Gadu zaczęło tracić na popularności? Złożyły się na to różne przyczyny. 

GG miewało awarie, kolejne wersje aplikacji spotykały się z krytyką m.in. za przeładowanie funkcjami, czy dużą ilość reklam. 

Ponadto w międzyczasie pojawiały się nowe rodzaje urządzeń (smartfony i tablety), a także nowe platformy do komunikacji, takie jak Skype (2004), WhatsApp (2009) czy Facebook w Polsce i jego Chat (2008) – czyli dzisiejszy Messenger. Programy te oferowały nowoczesne funkcje, działały na różnych urządzeniach, a to zaczęło przyciągać ludzi. Gadu-Gadu próbowało nadążyć, wprowadzając nowości jak wersja mobilna, ale te zmiany prawdopodobnie przyszły trochę za późno i nie były wystarczające, aby utrzymać użytkowników przy sobie.

Dziś Gadu-Gadu nadal istnieje, choć już nie jako lider rynku komunikatorów. Zobacz sobie na stronie gg.pl jak to obecnie wygląda. Myślę, że w dzisiejszych czasach mało kto już z tego korzysta, ale dla wielu z nas ten program pozostaje symbolem pewnej epoki.

Czego możemy nauczyć się z tej historii?

Myślę, że warto mieć gdzieś z tyłu głowy to, że… nic nie trwa wiecznie, a już szczególnie dominacja w biznesie. Świat zmienia się bardzo szybko, a wraz z nim rynki, konsumenci, konkurencja, technologie, i tak dalej. Dlatego jeśli już uda nam się coś osiągnąć, na przykład rozwinąć firmę, to nie należy osiadać na laurach, bo ta sytuacja może szybko się zmienić.

Jako zwykli ludzie, nie koniecznie przedsiębiorcy, powinniśmy zastanowić się jak może wyglądać świat na przykład za 20 lat i jakie będzie nasze miejsce w tym świecie. Czy będziemy nadążać za tym co się dzieje, czy zostaniemy gdzieś w tyle, tak jak zostało Gadu-Gadu? To już indywidualna sprawa każdej osoby, jednak moim zdaniem, warto stale się rozwijać i być na bieżąco z nowymi technologami. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, to możesz zacząć choćby od mojego filmu o tym jak zacząć korzystać z AI.

Historia Gadu-Gadu to koniec końców historia upadku internetowego giganta. Jednak program ten miał swoje złote lata i wywarł ogromny wpływ na życie wielu Polaków. Jeśli to wideo / artykuł przywołało Ci jakieś wspomnienia związane z Gadu-Gadu i czasami młodości, koniecznie wyślij ten film swoim znajomym, z którymi kiedyś pisałeś na GG. Będzie mi miło jak zostawisz łapkę w górę pod filmem i subskrypcję kanału YouTube

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź moją płatną ofertę.

Przejdź do oferty

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki i ciekawostki. Treści kierowane są głównie do małych firm, które chcą poprawić swoją widoczność w internecie.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG