Ze względu na dużą liczbę realizowanych projektów, czas odpowiedzi na nowe zapytania może być wydłużony. Dziękuję za wyrozumiałość.

Instrukcja Google Fonts – Zadbaj o fonty w swojej firmie

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 3 min

Jeśli prowadzisz firmę lub zajmujesz się marketingiem to w tym filmie chciałbym zwrócić Twoją uwagę na stosowanie fontów, czyli tzw. czcionek, w swoich materiałach firmowych, czy na stronie internetowej. Pokażę Ci częste błędy, przydatne narzędzia i instrukcję doboru i pobierania odpowiedniego kroju pisma z bazy Google Fonts. Zapraszam do oglądania.

Instrukcja Google Fonts – do czego Ci się to przyda?

Zarządzania fontami we własnej firmie to czynność, o której większość świeżo upieczonych przedsiębiorców prawdopodobnie nawet nie pomyśli. Warto jednak już od początku podejść do tego tematu profesjonalne, aby po kilku latach prowadzenia firmy nie trzeba było sprzątać wizualnego „śmietnika” jaki mogą prezentować niespójne materiały firmowe. Do czego może przydać Ci się to wideo i artykuł?

  • Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność – już na początku możesz zadbać o stosowanie jednolitych fontów na wszystkich materiałach i dokumentach – z tego filmu nauczysz się wybierać i pobierać fonty z Google Fonts.
  • Jeśli masz już stronę lub inne materiały i chcesz dostosować do nich kolejne dokumenty, np. oferty, które tworzysz sam w Wordzie – z tego filmu dowiesz się jak sprawdzić, jaki font jest użyty na stronie lub Twojej wizytówce i jak go znaleźć i pobrać – pokazuję narzędzie Font Identifier.
  • Jeśli ktoś aktualnie wykonuje dla Ciebie jakiś projekt, ale nie jesteś zadowolony z zastosowanych krojów pisma – możesz zasugerować grafikowi skorzystanie z konkretnego fontu z Google Fonts.

Google Fonts – instrukcja wideo

W powyższym nagraniu wideo pokazuję na praktycznym przykładzie (treść z ekranu) między innymi:

  • Częste błędy w pracy z fontami na przykładzie kiepskich projektów znalezionych na GPJP (Grafik Płakał Jak Projektował) – brak polskich znaków, zbyt duża ilość fontów, brak konsekwencji na przestrzeni czasu.
  • Sprawdzanie jaki font masz użyty na stronie – inspekcja elementu w Google Chrome.
  • Sprawdzanie jaki font masz użyty na wizytówce – wykorzystuję tu narzędzie online do sprawdzania fontów https://www.myfonts.com/WhatTheFont/
  • Przegląd Google Fonts:
    • omówienie interfejsu Google Fonts
    • wyszukiwarka po konkretnej nazwie fonta
    • wybór języka – Latin extended
    • wybór rodzaju kroju pisma – szeryfowe, bezszeryfowe, dekoracyjne, odręczne, stała szerokość liter
    • wybór właściwości – Font properties
    • podgląd własnego tekstu, zmiana wielkości i sposobu wyświetlania i sortowania

Jak widzisz (po zapoznaniu się z materiałem wideo) wyszukiwanie i pobieranie fontów nie jest skomplikowane. Mam nadzieję, że ta wiedza do czegoś Ci się przyda i zadbasz o spójny wizerunek swojej firmy pod kątem stosowanych krojów pisma.

Jeśli planujesz zlecenie stworzenia strony internetowej lub sklepu internetowego – zobacz moją ofertę i skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź mój kurs online.

Przejdź do kursu

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki...

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki i ciekawostki. Treści kierowane są głównie do małych firm, które chcą poprawić swoją widoczność w internecie.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Dostępność WCAG