Jednym z najczęstszych problemów, z jakim spotykam się we współpracy z klientami w zakresie Facebooka, jest dodanie nowego administratora do strony firmowej. W tym krótkim poradniku wyjaśnię jak to robić krok po kroku.
A jeśli masz już konta firmowe w social mediach, być może zainteresuje Cię moja oferta tworzenia stron internetowych lub mój kurs online o marketingu małych firm.
Kiedy może się przydać dodanie nowego administratora na Facebooku?
Dodanie nowego administratora jest potrzebne w sytuacjach, gdy powierzamy obsługę naszej strony firmowej na Facebooku zewnętrznej firmie. Współpraca taka może polegać na publikowaniu postów, zarządzaniu reklamami, czy też np. komunikacji z klientami przez Messenger.
Facebook przygotował kilka ról dostępnych do przydzielenia, w zależności od funkcji pełnionej przez danego użytkownika, są to:
AdministratorRedaktorModeratorReklamodawcaAnalitykNiestandardowa
Po zmianach na Facebooku dostępne są już tylko dwie role zarządzania stroną – ograniczona i pełna. Rola ograniczona jest wystarczająca, gdy chcemy przekazać komuś profil pod zarządzanie, czy reklamy.
Jak dodać administratora strony na Facebooku?
Nowego administratora może dodać tylko obecny administrator. Aby to uczynić musimy wejść na naszą stronę firmową na Facebooku, przełączyć się na jej zarządzanie, a następnie w lewym menu administracyjnym odszukać opcję Ustawienia.
Po wejściu w ustawienia kierujemy się do opcji Nowe funkcje stron, a następnie Dostęp do strony.
Następnie w prawym oknie mamy możliwość dodania nowego użytkownika (link Dodaj nową osobę) – możemy wpisać tu imię i nazwisko lub adres email używany przez daną osobę na Facebooku. Obok przydzielamy odpowiednią rolę.
Po wykonaniu tej czynności nowy administrator otrzyma powiadomienie, które musi zaakceptować. Od teraz może zarządzać stroną, do której otrzymał dostęp.
To już wszystko, mam nadzieję, że ten krótki poradnik był dla Ciebie pomocny.