Instrukcja Google Fonts – Zadbaj o fonty w swojej firmie
Jeśli prowadzisz firmę lub zajmujesz się marketingiem to w tym filmie chciałbym zwrócić Twoją uwagę na stosowanie fontów, czyli tzw. czcionek, w swoich materiałach firmowych, czy na stronie internetowej. Pokażę Ci częste błędy, przydatne narzędzia i instrukcję doboru i pobierania odpowiedniego kroju pisma z bazy Google Fonts. Zapraszam do oglądania.
Instrukcja Google Fonts – do czego Ci się to przyda?
Zarządzania fontami we własnej firmie to czynność, o której większość świeżo upieczonych przedsiębiorców prawdopodobnie nawet nie pomyśli. Warto jednak już od początku podejść do tego tematu profesjonalne, aby po kilku latach prowadzenia firmy nie trzeba było sprzątać wizualnego „śmietnika” jaki mogą prezentować niespójne materiały firmowe. Do czego może przydać Ci się to wideo i artykuł?
- Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność – już na początku możesz zadbać o stosowanie jednolitych fontów na wszystkich materiałach i dokumentach – z tego filmu nauczysz się wybierać i pobierać fonty z Google Fonts.
- Jeśli masz już stronę lub inne materiały i chcesz dostosować do nich kolejne dokumenty, np. oferty, które tworzysz sam w Wordzie – z tego filmu dowiesz się jak sprawdzić, jaki font jest użyty na stronie lub Twojej wizytówce i jak go znaleźć i pobrać – pokazuję narzędzie Font Identifier.
- Jeśli ktoś aktualnie wykonuje dla Ciebie jakiś projekt, ale nie jesteś zadowolony z zastosowanych krojów pisma – możesz zasugerować grafikowi skorzystanie z konkretnego fontu z Google Fonts.
Google Fonts – instrukcja wideo
W powyższym nagraniu wideo pokazuję na praktycznym przykładzie (treść z ekranu) między innymi:
- Częste błędy w pracy z fontami na przykładzie kiepskich projektów znalezionych na GPJP (Grafik Płakał Jak Projektował) – brak polskich znaków, zbyt duża ilość fontów, brak konsekwencji na przestrzeni czasu.
- Sprawdzanie jaki font masz użyty na stronie – inspekcja elementu w Google Chrome.
- Sprawdzanie jaki font masz użyty na wizytówce – wykorzystuję tu narzędzie online do sprawdzania fontów https://www.myfonts.com/WhatTheFont/
- Przegląd Google Fonts:
- omówienie interfejsu Google Fonts
- wyszukiwarka po konkretnej nazwie fonta
- wybór języka – Latin extended
- wybór rodzaju kroju pisma – szeryfowe, bezszeryfowe, dekoracyjne, odręczne, stała szerokość liter
- wybór właściwości – Font properties
- podgląd własnego tekstu, zmiana wielkości i sposobu wyświetlania i sortowania
Jak widzisz (po zapoznaniu się z materiałem wideo) wyszukiwanie i pobieranie fontów nie jest skomplikowane. Mam nadzieję, że ta wiedza do czegoś Ci się przyda i zadbasz o spójny wizerunek swojej firmy pod kątem stosowanych krojów pisma.
Jeśli planujesz zlecenie stworzenia strony internetowej lub sklepu internetowego – zobacz moją ofertę i skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.
Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom
Kategorie: Reklama w internecie Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową...
Co to jest remarketing dynamiczny?
Kategorie: Reklama w internecieDuża ilość odsłon i użytkowników to oczywiście powód do zadowolenia dla każdego właściciela strony internetowej. Wielu właścicieli witryn spotka...
Zakładnie sklepu internetowgo – od czego zacząć
Kategorie: Reklama w internecieW poniższym wideo oraz artykule omawiam najważniejsze aspekty zakładania sklepu internetowego z punktu widzenia przyszłego właściciela. Jeśli planujesz założyć...
System rezerwacji na stronie internetowej – czy warto go mieć i jaki wybrać?
Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędziaW dobie rosnącej cyfryzacji wiele firm zastanawia się nad wprowadzeniem systemu rezerwacji online na swojej stronie internetowej. Takie rozwiązanie...
Jak wykluczyć ruch wewnętrzny w Google Analytics 4 (GA4)?
Kategorie: Przydatne narzędziaJeśli korzystasz z Google Analytics do analizy ruchu na swojej stronie internetowej, to jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinieneś...
Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Sztuczna inteligencja
Skontaktuj się
Poznaj opinie moich Klientów
Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.
Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.