Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Instrukcja Google Fonts – Zadbaj o fonty w swojej firmie

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2022

Jeśli prowadzisz firmę lub zajmujesz się marketingiem to w tym filmie chciałbym zwrócić Twoją uwagę na stosowanie fontów, czyli tzw. czcionek, w swoich materiałach firmowych, czy na stronie internetowej. Pokażę Ci częste błędy, przydatne narzędzia i instrukcję doboru i pobierania odpowiedniego kroju pisma z bazy Google Fonts. Zapraszam do oglądania.

Instrukcja Google Fonts – do czego Ci się to przyda?

Zarządzania fontami we własnej firmie to czynność, o której większość świeżo upieczonych przedsiębiorców prawdopodobnie nawet nie pomyśli. Warto jednak już od początku podejść do tego tematu profesjonalne, aby po kilku latach prowadzenia firmy nie trzeba było sprzątać wizualnego „śmietnika” jaki mogą prezentować niespójne materiały firmowe. Do czego może przydać Ci się to wideo i artykuł?

  • Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność – już na początku możesz zadbać o stosowanie jednolitych fontów na wszystkich materiałach i dokumentach – z tego filmu nauczysz się wybierać i pobierać fonty z Google Fonts.
  • Jeśli masz już stronę lub inne materiały i chcesz dostosować do nich kolejne dokumenty, np. oferty, które tworzysz sam w Wordzie – z tego filmu dowiesz się jak sprawdzić, jaki font jest użyty na stronie lub Twojej wizytówce i jak go znaleźć i pobrać – pokazuję narzędzie Font Identifier.
  • Jeśli ktoś aktualnie wykonuje dla Ciebie jakiś projekt, ale nie jesteś zadowolony z zastosowanych krojów pisma – możesz zasugerować grafikowi skorzystanie z konkretnego fontu z Google Fonts.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Google Fonts – instrukcja wideo

W powyższym nagraniu wideo pokazuję na praktycznym przykładzie (treść z ekranu) między innymi:

  • Częste błędy w pracy z fontami na przykładzie kiepskich projektów znalezionych na GPJP (Grafik Płakał Jak Projektował) – brak polskich znaków, zbyt duża ilość fontów, brak konsekwencji na przestrzeni czasu.
  • Sprawdzanie jaki font masz użyty na stronie – inspekcja elementu w Google Chrome.
  • Sprawdzanie jaki font masz użyty na wizytówce – wykorzystuję tu narzędzie online do sprawdzania fontów https://www.myfonts.com/WhatTheFont/
  • Przegląd Google Fonts:
    • omówienie interfejsu Google Fonts
    • wyszukiwarka po konkretnej nazwie fonta
    • wybór języka – Latin extended
    • wybór rodzaju kroju pisma – szeryfowe, bezszeryfowe, dekoracyjne, odręczne, stała szerokość liter
    • wybór właściwości – Font properties
    • podgląd własnego tekstu, zmiana wielkości i sposobu wyświetlania i sortowania

Jak widzisz (po zapoznaniu się z materiałem wideo) wyszukiwanie i pobieranie fontów nie jest skomplikowane. Mam nadzieję, że ta wiedza do czegoś Ci się przyda i zadbasz o spójny wizerunek swojej firmy pod kątem stosowanych krojów pisma.

Jeśli planujesz zlecenie stworzenia strony internetowej lub sklepu internetowego – zobacz moją ofertę i skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom

Kategorie: Reklama w internecie

 Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową...

Czytaj więcej

Co to jest remarketing dynamiczny?

Kategorie: Reklama w internecie

Duża ilość odsłon i użytkowników to oczywiście powód do zadowolenia dla każdego właściciela strony internetowej. Wielu właścicieli witryn spotka...

Czytaj więcej

Zakładnie sklepu internetowgo – od czego zacząć

Kategorie: Reklama w internecie

W poniższym wideo oraz artykule omawiam najważniejsze aspekty zakładania sklepu internetowego z punktu widzenia przyszłego właściciela. Jeśli planujesz założyć...

Czytaj więcej

System rezerwacji na stronie internetowej – czy warto go mieć i jaki wybrać?

Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędzia

W dobie rosnącej cyfryzacji wiele firm zastanawia się nad wprowadzeniem systemu rezerwacji online na swojej stronie internetowej. Takie rozwiązanie...

Czytaj więcej

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny w Google Analytics 4 (GA4)?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Jeśli korzystasz z Google Analytics do analizy ruchu na swojej stronie internetowej, to jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinieneś...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG