Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak reklamować w internecie biznes sezonowy?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 16 listopada 2023

Przez kilkanaście lat działalności w branży tworzenia stron www i marketingu online miałem do czynienia z wieloma biznesami sezonowymi. W tym artykule opiszę najbardziej polecane (i niepolecane) formy reklamy w internecie dla tego typu biznesów. Zapraszam do lektury.

Jak reklamowac w internecie biznes sezonowy

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie formy reklamy mogą nie być odpowiednie dla biznesów sezonowych
  • jakie są najlepsze formy reklamy w internecie dla biznesów sezonowych
  • kiedy wybrać Google Ads a kiedy Facebook Ads
  • remarketing w kampanii sezonowej
  • sezonowe biznesy lokalne – wizytówka Google

Biznesy sezonowe – jaka reklama nie będzie odpowiednia?

W przypadku biznesów sezonowych działających np. przez kilka miesięcy w roku (np. wypożyczalnia kajaków, czy szkółka narciarska) zwykle mija się z celem inwestowanie w formy reklamy wymagające stałych nakładów finansowych lub czasowych, takich jak np. pozycjonowanie strony internetowej, czy email marketing. Oczywiście są to dobre i skuteczne formy marketingu online, jednak warto wziąć najpierw do ręki kalkulator i policzyć, czy taka inwestycja ma szansę się zwrócić.

Jakie są najlepsze metody reklamy w internecie dla biznesów sezonowych?

Niezależnie do tego jaką formę reklamy w internecie wybierzesz, musisz najpierw posiadać miejsce, do którego zaprosisz swojego potencjalnego klienta online. Najlepszym rozwiązaniem jest tutaj posiadanie własnej strony internetowej, na której możesz odpowiednio zaprezentować swoją firmę, dotychczasowe dokonania, czy ofertę. Jeśli zamierzasz korzystać tylko i wyłącznie z kampanii np. na Facebooku, wystarczy Ci posiadanie strony firmowej na tym portalu. Sprawdź przy okazji artykuł: Strona internetowa czy strona na Facebooku – co lepiej wybrać oraz moją ofertę tworzenia stron www.

Gdy masz już miejsce, do którego możesz skierować użytkowników, pora na wybór metody pozyskiwania ruchu do naszej strony docelowej.

W mojej ocenie najlepiej przy reklamie biznesów sezonowych sprawdzają się reklamy typu PPC (Pay Per Click). Mogą one być realizowane w różnych systemach reklamowych, np. Google Ads (w postaci reklam w wyszukiwarce Google, czy YouTube), Facebook Ads czy innych social mediach.

Tego typu reklama ma to do siebie, że można szybko ją włączyć i równie szybko wyłączyć. Jest to więc idealne rozwiązanie dla biznesu sezonowego, w przeciwieństwie to np. SEO, gdzie na efekty trzeba zwykle poczekać dobre kilka miesięcy oraz stale inwestować by utrzymywać pozycje.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Kiedy wykorzystać Google Ads, a kiedy Facebook Ads?

Podstawowa różnica między reklamami w Google i Facebooku (lub innych socialach) jest taka, że w Google to klient szuka Ciebie, a w social mediach, to Ty szukasz klienta.

Ustawiając kampanię Google Ads wybieramy (w dużym uproszczeniu) np. lokalizację wyświetlania reklam, słowa kluczowe, na które ma pojawić się reklama, czy treść reklamy. Gdy jakaś osoba wpisuje w Google zadeklarowane przez nas frazy to jest wysoka szansa, że nasza reklama pojawi się w odpowiedzi na to wyszukiwanie jako wynik sponsorowany i przekieruje użytkownika do naszej strony internetowej. My wówczas płacimy Google’owi określoną stawkę za kliknięcie (Pay Per Click), wynikającą z różnych czynników (konkurencyjność słowa kluczowe, ocena kampanii czy strony docelowej).

Natomiast w przypadku Facebook Ads ustalamy najpierw grupę docelową, która może być potencjalnie zainteresowana naszą usługą (według danych demograficznych, zainteresowań, itd.) a następnie system reklamowy serwuje naszą reklamę osobom, które pasują do stworzonego profilu. Reklama taka może kierować do naszego fanpage lub zewnętrznej strony internetowej.

Jak pewnie się domyślasz, zdecydowanie łatwiej jest przekonać do zakupu osobę, która sama szuka w internecie jakiegoś dobra, dlatego też rekomendowany i preferowany przeze mnie jest system reklamowy Google Ads. W mojej ocenie reklama na Facebooku ma sens tylko w sytuacji, gdy jesteśmy w stanie bardzo precyzyjnie stargetować naszą grupę docelową.

Remakerting w kampanii dla biznesu sezonowego

Niezależnie od tego z jakiego systemu reklamowego korzystamy, warto wdrożyć w naszych działaniach kampanię remarketingową. Remarketing polega na wyświetlaniu reklamy osobom, które wcześniej miały styczność z naszą firmą (w określonym oknie czasowym, które można dostosować w zależności od rodzaju biznesu).

W przypadku systemu Google Ads w momencie gdy użytkownik wejdzie na stronę www, zapisuje się w jego przeglądarce plik cookie, na podstawie którego system reklamowy serwuje takiej osobie naszą reklamę w postaci banerów na innych stronach internetowych. Remarketing zdecydowanie zwiększa skuteczność reklamy w internecie, dlatego warto przynajmniej go przetestować.

Sezonowy biznes lokalny? Wypróbuj wizytówkę Google

Jeśli Twój sezonowy biznes ma charakter typowo lokalny, warto zastanowić się nad wdrożeniem wizytówki Google. Koszty takiego działania nie są wygórowane, a przy odpowiedniej optymalizacji jest duża szansa, że nasza firma pojawi się na mapie w wynikach lokalnych. Zachęcam do zapoznania się z artykułem i filmem na temat dobrych praktyk w zakładaniu i prowadzeniu wizytówki Google, a jeśli potrzebujesz pomocy w tym zakresie – skontaktuj się ze mną.

Promocja biznesów lokalnych – podsumowanie

W powyższym artykule opisałem najciekawsze metody reklamowe online dla biznesów lokalnych, które określam jako „profesjonalne”, to znaczy wymagające zwykle pomocy specjalisty w odpowiednim uruchomieniu, konfiguracji i zarządzaniu. Oczywiście istnieją też metody bardziej podstawowe, jak choćby ogłoszenie na OLX, lokalnym portalu, czy Allegro.

Najważniejszym wnioskiem, z jakim chciałbym zostawić Cię po lekturze tego artykułu jest to, aby testować różne metody i rozwiązania pozyskiwania klientów online. To co sprawdza się w 95% przypadków może akurat nie sprawdzić się u Ciebie, ale może zadziała coś innego?

Jeśli masz pytania lub chcesz zlecić przeprowadzenie próbnej kampanii dla Twojego biznesu sezonowego, skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym...

Czytaj więcej

Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto ją mieć?

Kategorie: Reklama w internecie

Widoczność w wyszukiwarce Google może w dzisiejszych czasach zadecydować o sukcesie lub porażce firmy. Zwłaszcza w przypadku działalności lokalnej,...

Czytaj więcej

Co to jest certyfikat SSL i kiedy warto go mieć?

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematy

Certyfikat SSL na stronie internetowej – w poniższym wideo i artykule podpowiadam co to właściwie jest, czy potrzebujesz go...

Czytaj więcej

Strona internetowa czy Facebook – co wybrać do promowania firmy

Kategorie: Strony internetowe Reklama w internecie

Jeśli zastanawiasz się co będzie lepsze do promowania firmy w internecie – własna strona internetowa czy profil firmowy na Facebooku,...

Czytaj więcej

Kod promocyjny Google Ads 1200 zł – jak go uzyskać?

Kategorie: Reklama w internecie

Reklama za pośrednictwem Google Ads to obecnie jedna z podstawowych form promowania firmy w internecie. Korzystają z niej zarówno...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

 

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

function ml_webform_success_1807946(){try{window.top.location.href="https://arturkosinski.pl/newsletter/potwierdz-swoj-adres-e-mail/"}catch(o){window.location.href="https://arturkosinski.pl/newsletter/potwierdz-swoj-adres-e-mail/"}} .

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG