Ze względu na dużą liczbę realizowanych projektów, czas odpowiedzi na nowe zapytania może być wydłużony. Dziękuję za wyrozumiałość.

Strona typu one page, single page – co to jest?

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 6 min
strona one page single page co to jest

Jeżeli interesuje Cię odpowiedź na pytanie co to jest strona internetowa, czy też aplikacja typu one page lub single page, w poniższym artykule znajdziesz odpowiedź.

Co to jest one page lub single page?

Jak pewnie zauważyłeś, przemierzając internete, strony internetowe mają różne „rozmiary”. Wyróżnić możemy proste strony wizytówki, średniej wielkości strony firmowe, a także duże sklepy e-commerce czy portale informacyjne. W branży tworzenia stron internetowych, pośród różnych typów serwisów, bardzo często wykorzystywane są tzw. strony one page / single page. Co to właściwie oznacza, że strona internetowa jest one page?

One page, czy też single page jest to – jak sama nazwa może sugerować – strona internetowa, która składa się tylko ze strony głównej i nie zawiera podstron. Cała treść takiej strony internetowej zbudowana jest na jednej, długiej stronie startowej. Bardzo często nazywam tego typu witryny stronami wizytówkami (takie nazewnictwo od wielu lat stosuję w mojej oficjalnej ofercie tworzenia stron internetowych). Zwykle strony internetowe one page składają się z kilku sekcji:

  • nagłówek z logo i nawigacją
  • intro, w formie baneru, slidera, czy też wideo w tle oraz wprowadzenia tekstowego
  • sekcje informacyjne (np. o firmie, oferta, galeria)
  • sekcja kontaktowa (np. w raz z formularzem kontaktowym)
  • stopka

Nagłówek strony one page

Strony internetowe one page zawierają bardzo podobny nagłówek jak klasyczne strony z podstronami. Różnica polega tu jednak na tym, że linki w menu nie powodują przeładowania strony w celu otwarcia wybranej podstrony, a jedynie przesuwają nas w inny obszar strony głównej (taki, który jest przypisany do danego linka w menu). Czyli klikając w link O firmie ekran zjeżdża niżej, by pokazać tą włąśnie sekcję. W klasycznych stronach internetowych kliknięcie w logo przenosi nas zwykle do strony głównej, natomiast w strone single page logo przesuwa nas na samą górę strony (tzn. na jej początek).

Intro strony single page

Podobnie jak na klasycznych stronach w podstronami, single page może zawierać efektowne intro wprowadzające nas w tematykę strony. Intro strony one page może zawierać np. zdjęcie w tle, ruchomy slider ze zdjęciami, czy też wideo w tle. Zwykle na elemencie graficznym nałożona jest warstwa tekstowa z dużym nagłówkiem wprowadzającym, krótkim opisem i przyciskiem najważniejszej akcji, np. Skontaktuj się z nami.

Sekcje informacyjne na stronie one page

W dalszych częściach strony internetowej one page pokazuje się zwykle kolejne sekcje informacyjne. Najczęściej są to np. sekcja O nas, Oferta, Referencje, Galeria, czy inne elementy, o których pisałem w artykule co powinna zawierać strona internetowa.

Jak dużo sekcji na one page / single page należy umieścić? W mojej ocenie nie powinny być ich więcej niż 5 – 7. Wynika z to z faktu, że jak jest ich więcej, nasza strona one page staje się bardzo długa i scrollowanie jej może trwać w nieskończoność, a także czas potrzebny na jej załadowanie może się znacznie wydłużyć – sprawdź mój artykuł jak sprawdzić szybkość strony internetowej. W przypadku, gdy potrzebujemy na stronie internetowej umieścić większą ilość treści, warto rozważyć wdrożenie klasycznej strony internetowej z podstronami. A jeśli już koniecznie chcemy skorzystać ze strony single page, to zadbajmy o to, aby część treści była dostępna w formie sliderów, czyli pokazywała się po kliknięciu strzałek lewo / prawo.

przyklad slidera na stronie one page

Sekcja kontaktowa na stronie single page

Sekcja kontaktu na stronach internetowych zawiera zwykle takie informacje jak:

  • dane teleadresowe firmy
  • dane rejestrowe firmy
  • mapa dojazdu
  • formularz kontaktowy
  • ikony social media
  • inne elementy indywidualne

W przypadku strony single page, z uwagi na często duże przeciążenie nadmiernym kodem takiej strony, zalecam rezygnację z wczytywania interaktywnej mapy Google, czy rozbudowanego formularza kontaktowego.

Wiesz już co to jest strona one page i jak może być zbudowana. Przyjrzyjmy się teraz wadom i zaletom tego typu rozwiązań.

Wady i zalety stron one page, single page

Pośród niewątpliwych zalet stron one page wyróżnić można:

  • niższe koszty wdrożenia takiej strony internetwej, względem strony z podstronami
  • szybszy czas wykonania takiej strony
  • mniejsza ilość contentu do przygotowania – z reguły takie strony mają niedużo treści

Jakie są natomiast wady stosowania stron one page?

  • Strony tego typu zwykle gorzej się pozycjonują (choć nie jest to reguła), a przynajmniej mają ograniczone możliwości generowania ruchu z Google, ponieważ można je zoptymalizować tylko na wąski wycinek słów kluczowych, w przeciwieństwie do stron internetowych z podstronami, gdzie każda podstrona może być pozycjonowana na inne zagadnienie i nie mamy tu praktycznie żadnych limitów. Google lubi duże strony, które zawierają dużo treści i szczegółowo omawiają dane zagadnienie. Niestety stoi to w sprzeczności z technologią budowy strony single page, która jest stworzona do raczej oszczędnego pokazywania treści.
  • Strony single page są zwykle przeładowane kodem źródłowym i multimediami. Wpływa to negatywnie na czas załadowania takiej strony, co ma wpływ nie tylko na wyniki w Google, ale też na user experience, czyli doświadczenia użytkowników naszej strony. Nikt z nas nie lubi przecież długo czekać na załadowanie strony.

przyklad strony one page single page

Kiedy warto zastosować stronę internetową one page, single page

Pomimo niektórych swoich wad, strony internetowe one page mają pewne zastosowania, gdzie są idealnym rozwiązaniem:

  • Strony typu single page można z powodzeniem stosować, jeśli zależy nam na tym, aby nasza widoczność w internecie ograniczała się tylko do prostej wizytówki i nie planujemy pozyskiwania ruchu z internetu.
  • Strony one page znajdują swoje zastosowanie jako tzw. landing page, czyli strony lądowania dla kampanii reklamowych w internecie. Na stronie lądowania zwykle użytkownik jest kierowany do wykonania jednego konkretnego zadania, np. zapisu na newsletter, przesłania formularza, itd. W takich sytuacjach idealnym rozwiązaniem jest strona one page.

Ile kosztuje strona one page, single page?

Trudno oszacować z góry koszt wykonania strony internetowej one page, ponieważ każdy projekt może mieć indywidualne założenia, które z kolei mogą mieć wpływ na ilość pracy potrzebnej do jego realizacji. Aby jednak zobrazować Klientom orientacyjne koszty takich usług w mojej firmie, przyjąłem założenie, że wycena dotyczy strony single page z 5 sekcjami informacyjnymi oraz zawiera pewien standardowy zestaw cech, takich jak:

  • platforma WordPress
  • szkolenie wideo z obsługi strony
  • indywidualny projekt graficzny (strona składa się z 5 sekcji)
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych
  • hosting i domena
  • wdrożenie podstawowe Google Analytics
  • zakup 3 zdjęć ze stocka
  • wersja językowa: polski
  • formularz kontaktowy
  • wtyczki optymalizacyjne
  • itd.

Aktualną cenę wykonania takiej strony internetowej oraz dokładny zakres tej usługi znajdziesz w zakładce Oferta lub kalkulatorze Wycena online.

Jeśli jesteś zainteresowany wykonaniem strony one page (lub każdej innej) dla swojej firmy, skontaktuj się ze mną.

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź mój kurs online.

Przejdź do kursu

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki...

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki i ciekawostki. Treści kierowane są głównie do małych firm, które chcą poprawić swoją widoczność w internecie.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Dostępność WCAG