Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak wirus na stronie internetowej niszczy marketing i sprzedaż online?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2024

Jak wirus na stronie internetowej może zniszczyć Twój marketing i sprzedaż online oraz jak się przed tym uchronić? Zobacz na praktycznym przykładzie…

Z tego artykułu dowiesz się:

  • praktyczny przykład co może zrobić wirus z widocznością w Google
  • jak uchronić się przed wirusami na stronie internetowej

Wirus na stronie – case study

W dzisiejszych czasach, gdy większość firm opiera swoje działania marketingowe i sprzedażowe na obecności w sieci, bezpieczeństwo strony internetowej staje się kluczowe. Niestety, wielu przedsiębiorców zaniedbuje ten aspekt, skupiając się głównie na tworzeniu atrakcyjnych treści i kampanii marketingowych. Jednak wirus na stronie internetowej może dosłownie położyć Twoją sprzedaż online i zniweczyć miesiące, a nawet lata pracy nad budowaniem widoczności w Google. Jak się przed tym uchronić? Zobacz na praktycznym przykładzie.

Ta firma miała swój sklep internetowy a ja zajmowałem się budowaniem widoczności sklepu w wynikach organicznych Google. Przez długi czas strona zajmowała topowe miejsca w Polsce w swojej kategorii na najważniejsze ogólnopolskie frazy e-commerce. Pracowaliśmy nad tym blisko 4 lata i efekty były naprawdę dobre. Zarówno w pozycjach, jak i wejściach na stronę oraz konwersjach sprzedażowych.

początek współpracy seo

Screenshot

Gwoli ścisłości – ten sklep nie był robiony ani serwisowany przeze mnie oraz był postawiony na platformie Prestashop, z którą nie mam styczności od wielu lat. W przypadku stron, które wykonuję osobiście na WordPressie, sytuacje opisane w tym materiale raczej nie występują 😉

Nagle pozycje strony zaczęły lawirować a w końcu pojawiło się to, co widać na wykresie poniżej.

spadek pozycji w google

Jeśli jakaś firma pozyskuje klientów głównie dzięki Google to domyślasz się chyba co taka sytuacja oznacza? Kosmiczny spadek wejść na stronę oraz sprzedaży online. Ok, ale jak do tego doszło? Pierwsze miejsce do którego zajrzałem to Google Search Console – czy przypadkiem na stornie nie zostały nałożone żadne kary. Tutaj wszystko było ok.

Google Search Console

Wpisałem więc adres tej strony w Google i zobaczyłem to:

wirus na stronie

Nie pierwszy raz spotkałem się z czym takim i wiem że to wina wirusa na stronie. Wirus na stronie może powodować różnorodne problemy – od wyświetlania niepożądanych treści, przez przekierowania na inne, często niebezpieczne strony, aż po całkowite zablokowanie dostępu do serwisu. W tym przypadku wirus skutecznie zniszczył pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google, co miało bezpośredni wpływ na spadek sprzedaży.

Taki wirus pojawia się najczęściej wtedy gdy silnik strony bądź wtyczki nie są na bieżąco aktualizowane i serwisowane. Takie aktualizacje to błaha i niedroga rzecz, a zobacz jakie może mieć konsekwencje… W przypadku tego klienta autor ich sklepu ratuje już sklep, a ja liczę że widoczność w Google odbuduje się z czasem do pierwotnych poziomów. Jeśli jesteś ciekawy/a jak to będzie dalej przebiegać to obserwuj moją stronę, bo na pewno wrzucę jakąś aktualizację na ten temat.

Jak uniknąć wirusa na stronie internetowej?

Z wirusami na stronach spotykam się dość często i wiem że najlepsze rozwiązanie to nie dopuścić do ich powstania. W tym celu regularnie aktualizuj i serwisuj swoją stronę, a jeśli nie wiesz jak to robić, możesz na przykład skorzystać z mojej opieki nad stronami WordPress. Możesz też skorzystać z mojej oferty tworzenia bezpiecznych stron czy budowania widoczności w Google. Zapraszam do kontaktu.

Najlepszą obroną przed wirusami jest zapobieganie ich powstawaniu. Jak to zrobić? Oto kilka kluczowych kroków, które warto podjąć:

  • Regularne aktualizacje – Każda strona internetowa, niezależnie od platformy, na której jest zbudowana, wymaga regularnych aktualizacji. Aktualizacje dotyczą zarówno samego silnika strony, jak i wtyczek oraz rozszerzeń. To najprostszy sposób, aby uchronić się przed znanymi lukami bezpieczeństwa.
  • Kopie zapasowe – Regularne tworzenie kopii zapasowych strony to kluczowy element ochrony. W przypadku zainfekowania strony, kopia zapasowa umożliwia szybkie przywrócenie strony do stanu sprzed ataku.
  • Monitoring bezpieczeństwa – Warto zainwestować w narzędzia monitorujące bezpieczeństwo strony, które automatycznie wykrywają i usuwają potencjalne zagrożenia. Takie narzędzia mogą również informować o podejrzanej aktywności na stronie.
  • Używanie certyfikatów SSL – Certyfikaty SSL nie tylko zabezpieczają transmisję danych pomiędzy użytkownikiem a serwerem, ale także podnoszą wiarygodność strony w oczach Google i użytkowników.
  • Edukacja i świadomość – Niezależnie od tego, czy zarządzasz stroną samodzielnie, czy powierzasz to zadanie profesjonalistom, ważne jest, aby być świadomym zagrożeń i znać podstawowe zasady bezpieczeństwa w sieci.

Jeśli masz pytania lub potrzebujesz wsparcia w zabezpieczeniu swojej strony internetowej, zapraszam do kontaktu. Chętnie pomogę w budowaniu bezpiecznej i widocznej w sieci strony, która będzie skutecznie wspierać Twój biznes.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

UX – Co to jest User Experience?

Kategorie: Strony internetowe

Niezależnie od tego, czy klienta przywiodła do nas nasza dopracowana strategia marketingowa, czy też łut szczęścia – powinno zależeć...

Czytaj więcej

Błąd 404 na stronie internetowej – co to jest i jak go naprawić?

Kategorie: Strony internetowe

Z tego materiału dowiesz się co to jest błąd 404 na stronie internetowej, jak poprawnie zaprojektować stronę błędu 404,...

Czytaj więcej

Uwaga na podejrzane smsy o przedłużeniu domeny

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Inne tematy

W tym filmie chciałbym podpowiedzieć Ci co zrobić, kiedy jako właściciel strony internetowej dostałeś sms z informacją, że kończy...

Czytaj więcej

Ile kosztuje strona internetowa? Kalkulator wyceny online

Kategorie: Strony internetowe

 Cześć, w tym filmie chciałbym pokazać Ci co zrobiłem, aby klient który jest potencjalnie zainteresowany moimi usługami, mógł...

Czytaj więcej

Wtyczki WordPress – poznaj moje Top 5

Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędzia

Jeśli posiadasz stronę internetową na WordPress (lub planujesz zlecić komuś jej stworzenie), zapoznaj się koniecznie z moimi rekomendacjami na...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG