Szanowni Państwo, w najbliższych tygodniach nie przyjmuję nowych zleceń. Więcej w tym filmie.

Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Co powinna zawierać strona internetowa?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 24 grudnia 2021

Planujesz stworzenie strony internetowej, ale nie wiesz jakie informacje powinna ona zawierać? Sprawdź moje wskazówki, bazujące na ponad 10-letnim doświadczeniu w tworzeniu stron internetowych.

01 co powinna zawierac strona internetowa

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co powinna zawierać strona internetowa
  • jakie rodzaje treści powinieneś umieścić na stronie internetowej
  • jakie są najważniejsze obszary strony internetowej
  • dodatkowe elementy zwiększające atrakcyjność i skuteczność strony internetowej

Co powinna zawierać strona internetowa – wprowadzenie

Każdy, kto planuje zainwestować w wykonanie strony internetowej, prędzej czy później musi zmierzyć się z zagadnieniem o nazwie „co powinna zawierać strona internetowa”. Nieważne, czy stronę tworzysz samodzielnie za pomocą jakiegoś kreatora, czy zlecasz jej wykonanie wyspecjalizowanej firmie, nadejdzie moment, w którym będzie trzeba zdecydować co należy umieścić na stronie.

Co umieścić na stronie internetowej? Zaufaj specjalistom

Jeżeli korzystasz z usług firmy, która tworzy strony internetowe i posiada odpowiednie doświadczenie, rekomendowanym przeze mnie rozwiązaniem jest zaufanie wykonawcy i przygotowanie treści w oparciu o jego wytyczne. Zawsze możesz też skonfrontować je z moimi wskazówkami, które przeczytasz poniżej, aby ostatecznie stworzyć jak najlepszą prezentację oferty Twojej firmy w internecie.

Jeśli już wybrałeś wykonawcę swojej strony internetowej, spośród tysięcy firm, które się tym zajmują i skłoniło cię do tego coś więcej niż najniższa cena, to warto trzymać się kursu i nie ingerować za mocno w propozycje przedstawiane przez autora strony. Szczególnie jeśli są poparte mocnymi argumentami, takimi jak np. szybkość ładowania, widoczność w Google, prostota obsługi, itd. Z doświadczenia wiem, że czasami klienci potrafią nieźle namieszać w dobrze przygotowanym projekcie, a w efekcie powstaje kiepska strona, którą szybko trzeba będzie poprawiać.

A teraz do rzeczy… Co powinna zawierać strona internetowa?

Moja rekomendacja i jednocześnie plan minimum to podział strony internetowej na 4 główne obszary:

  • Wprowadzenie
  • Prezentacja oferty
  • Potwierdzenie kompetencji
  • Kontakt

Wprowadzenie klienta na stronę internetową

Wprowadzenie strony powinno być rozumiane jako dobrze przygotowana strona główna, ze szczególnym naciskiem na górny fragment, który jest widoczny na pierwszym ekranie po załadowaniu. W tym miejscu musisz dodać taką treść, która pozwoli odbiorcy w 1-2 sekundy zidentyfikować, czy to jest to, czego szuka. Najprostszym rozwiązaniem jest zastosowanie dużego nagłówka prezentującego Twoją ofertę, ale w taki sposób, który od razu informuje o korzyści, jaką wyniesie klient. Pod większym nagłówkiem umieść drugi, mniejszy, który nieco bardziej rozwija temat oraz przycisk sugerujący wykonanie najważniejszej akcji na stronie – np. Skontaktuj się z nami, Zadzwoń do nas, Zobacz ofertę, itd. Poza nagłówkiem warto umieścić jakieś zdjęcie powiązane z tematem. Zobacz poniższy przykład.

02 co powinna zawierac strona internetowa

Poza dobrze przygotowaną sekcją „above the fold” (czyli pierwszy widoczny ekran strony), warto zadbać o to, aby na stronie głównej zaprezentować w skrótowej formie podstawowe informacje o firmie, a także wszystkie inne informacje, jakie znajdują się na stronie. Dobrze tutaj sprawdzają się np. piktogramy, skróty artykułów, slidery, dane kontaktowe, itd.

Prezentacja oferty na stronie internetowej

Prezentacja oferty powinna być przygotowana w taki sposób, aby każda oferta posiadała dedykowaną podstronę. Taka budowa sprawi, że Twoja strona będzie miała większa szanse na uzyskanie lepszej widoczności w Google. Warto zrobić jedną podstronę zbiorczą, na której będą skrótowo opisane wszystkie oferty, a po wejściu w dany temat otworzy się podstrona konkretnej oferty. W obszarze prezentacji oferty warto jak najdokładniej opisać i zobrazować oferowane usługi lub produkty. Im dłuższe i ciekawsze opisy, tym większa szansa na lepsze wyniki w Google, a także na zaciekawienie klientów, którzy lubią czytać i przeglądać materiały graficzne i wideo.

Elementy wzbudzające zaufanie na stronie internetowej

Potwierdzenie kompetencji to obszar strony, który pozwoli zbudować zaufanie w oczach odbiorcy. Powinny się tu znaleźć wszystkie elementy, które mogą potwierdzić, że znasz się na tym co robisz. Mogą to być na przykład:

  • certyfikaty, dyplomy, uprawnienia zawodowe
  • portfolio, zrealizowane projekty
  • logo klientów, partnerów
  • case studies
  • referencje
  • galerie zdjęć

Treści związane z potwierdzeniem kompetencji powinny mieć dedykowane podstrony, a także powtarzalne na całej stronie bloki tematyczne zawierające wybrane elementy, np. 4 ostatnie realizacje, logo wybranych klientów, ostatnie 2 referencje, itd. Bloki tematyczne powinny zawierać przycisk kierujący do pełnej podstrony danego zagadnienia. Zobacz przykład poniżej.

03 opinie na stronie

Kontakt na stronie internetowej

Kontakt powinien być dedykowaną podstroną, dobrze widoczną w pasku menu. Na stronie kontaktowej należy umieścić dane firmy, dane teleadresowe, mapę dojazdu, formularz kontaktowy. Dobrym pomysłem mogą być też zdjęcia biura, czy zespołu pracowników, a także linki do mediów społecznościowych. Dodatkowo na stronie powinien pojawić się powtarzalny blok tematyczny np. Szybki kontakt, zawierający najważniejsze dane kontaktowe. Jeśli Twoim priorytetem są połączenia telefoniczne, zadbaj o to, aby wszystkie numery telefonów wyświetlane na stronie były klikalne (tzn. otwierały połączenie telefoniczne), a także by numer był bardzo dobrze widoczny w górnej części strony, w okolicy logo i menu.

Co jeszcze warto mieć na stronie internetowej?

Dodatkowe elementy, które może zawierać strona internetowa to np.

  • blog, na którym będziesz pisać artykuły branżowe,
  • aktualności z życia firmy,
  • sekcja zapisu na newsletter,
  • podstrona Mapa strony, zawierająca linki do wszystkich podstron,
  • wyszukiwarka, szczególnie jeśli Twoja strona będzie zawierać dużo podstron,
  • widgety social media, np. wtyczka z postami z Facebooka, czat Messenger,
  • informacje wymagane prawnie, np. oznaczenia UE, PFR,
  • opcje poprawiające odbiór strony przez niepełnosprawnych, tzw. standardy WCAG, takie jak możliwość powiększania tekstu, zwiększania kontrastu strony,
  • przełącznik wersji językowych,
  • integracja z Google Analytics, Hotjar, Pixel Facebook.

Funkcji na stronie internetowej może być dużo więcej. Myślę jednak, że jeżeli wdrożysz plan minimum, o którym napisałem wyżej, Twoja strona będzie dobrze przygotowana do skutecznego pozyskiwania klientów przez internet.

Jeśli szukasz rzetelnej firmy, która stworzy dla Ciebie stronę internetową – skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Stan witryny w WordPress – dlaczego warto tu zaglądać?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli korzystasz z WordPressa i posiadasz wersję minimum 5.2, w Twoim panelu administracyjnym znajdziesz ekran Stan witryny. W tym...

Czytaj więcej

Projektowanie stron internetowych w Canva – czy to ma sens?

Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędzia

Profesjonaliści, którzy projektują strony internetowe, z pewnością z szerokim uśmiechem spojrzą na tytuł tego artykułu. Czy Canva – amatorskie...

Czytaj więcej

Instrukcja Hotjar – Zwiększ skuteczność swojej strony

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędzia

Cześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli...

Czytaj więcej

Kto zarządza stroną internetową?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź...

Czytaj więcej

Jak zarejestrować własną domenę internetową – aktualizacja 2019

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Inne tematy

Cześć, w tym filmie pokażę Ci jak samodzielnie zarejestrować własną domenę internetową. Jest to aktualizacja filmu, który umieściłem na...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

 

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG