⚠️ Sprawdź mój kurs audio – Podstawy zdobywania klientów przez internet. ⚠️

Google Partner arturkosinski.pl
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę
Otwórz menu

Zwiększ skuteczność swojej strony z Hotjar

Cześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli generowała jak najwięcej konwersji  w postaci sprzedaży bądź zapytań od potencjalnych klientów. W tym filmie pokażę Ci świetne i proste w obsłudze narzędzie analityczne o nazwie Hotjar, które pozwala sprawdzić jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie, wykryć ewentualne błędy, generalnie wyciągnąć wnioski co można na stronie usprawnić. A to wszystko w przyjemnej formie wizualnej. Zapraszam do oglądania.

Na początku opowiem Ci jak działa Hotjar  i co dokładnie możesz w nim zrobić, następnie pokażę Ci interfejs aplikacji z przykładowymi danymi oraz omówię przykładowe wnioski jakie można wyciągnąć z raportów generowanych przez to narzędzie.

Jak działa Hotjar


Treść z ekranu (zobacz wideo)

  • przeglądam stronę hotjar.com
  • omówienie podstawowych funkcji – heatmap, nagrania userów, lejki konwersji, analiza formularzy, zapytanie o feedback, ankiety
  • omówienie cennika i wskazanie opcji darmowej

Interfejs aplikacji

  • omówienie kolejnych raportów i przykładowych wniosków, np.:

Heatmap:

  • sprawdzenie które linki w menu są najpopularniejsze i wysunięcie ich na wyższe / wcześniejsze pozycje
  • sprawdzenie które z menu linki w ogóle nie są klikane – być może warto przenieść jest do stopki
  • sprawdzenie czy ludzie klikają w coś, co nie jest linkiem np. przyciski, banery, obrazki, itd – warto zrobić z tego linki
  • sprawdzenie do jakiego momentu ludzie scrollują stronę – zarówno wersję desktopów jak i mobilną – być może jest ona zbyt długa i niektóre treści warto przesunąć wyżej
  • w co ludzie klikają na wersji mobilnej – jeśli ekran zabierają elementy, które w ogóle nie są wykorzystywane – warto zastanowić się nad ich usunięciem
  • powyższe analizy można przeprowadzić dla strony głównej oraz podstron

Recordings:

  • jeśli jest bardzo dużo sesji kilkusekundowych bez żadnej akcji – być może strona wczytuje się zbyt długo > sprawdzić PageSpeed Insights?
  • jeśli osoba porusza się po stronie bardzo chaotycznie – być może strona jest mało czytelna i ciężko wychwycić najważniejsze informacje
  • być może wychwycisz jakieś błędy, na które napotykają użytkownicy – niedziałające linki, nieklikalne elementy w które próbują kliknąć, błędy wysyłania formularza, itd
  • analiza ścieżki zakupowej – w którym momencie i na jakiej konkretnie czynności ludzie się zatrzymują i co możesz zrobić, aby to usprawnić?
  • być może dostrzeżesz błędy np. z problemem z zamykaniem rzeczy typu pop up, wyskakujące okienka, itd. Jeśli dużo osób wychodzi ze strony po pojawieniu się pop up – spróbuj z niego zrezygnować
  • na ile podstron wchodzi osoba na konkretnym nagraniu, jakie to podstrony, co nią kieruje, jak możesz usprawnić proces aby szybciej trafiła do informacji docelowej?
  • czy użytkownicy nie mają jakiś problemów z rzeczami, które dla Ciebie są oczywiste?
  • Czy ludzie oglądają slidery? Może nie ma sensu obciążać strony dodatkowymi zdjęciami.
  • Czy ludzie trafiają do treści które są ukryte? Np do opisów które pojawiają się po kliknięciu w coś.

Funnels:

  • przykładowe lejki konwersji: na usług – lejek strona główna / oferta lub cennik / kontakt; dla sklepów lejek strona główna / strona koszyka / strony zamówienia / strona podziękowania
  • w którym momencie Twojego lejka ludzie wychodzą i co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces? Poprawić działanie strony, ofertę, grafikę i teksty?

Forms:

  • Czy ludzie mają problemy z uzupełnieniem któregoś pola lub wysyłką formularza?

Feedback

  • co ludzie myślą o Twojej stronie – jaką dają ocenę, jakie wpisują komentarze, itd.

Jak widzisz z Hotjara można wyciągnąć sporo ciekawych wniosków za sprawą bardzo prostych wizualnych analiz.

Najlepszą drogą do poprawienia skuteczności strony internetowej jest analiza zebranych danych, wprowadzanie poprawek i… dalsze testy. W ten sposób krok po kroku możemy:

  •  eliminować błędy i słabe elementy naszej strony,
  • coraz lepiej rozumieć naszych użytkowników,
  • lepiej dostosować ofertę,
  • a w konsekwencji zwiększyć liczbę konwersji – zapytań, telefonów i sprzedaży w sklepie internetowym, czego oczywiście Ci życzę.

Mam nadzieję, że możliwości Hotjara przypadły Ci do gustu. Jeśli chciałbyś wdrożyć to narzędzie w swoim serwisie i potrzebujesz kogoś kto wykona część techniczną – skontaktuj się ze mną. Pomogę Ci skonfigurować całe narzędzie tak, abyś później mógł w prosty sposób analizować raporty, dokładnie tak jak pokazałem Ci przed chwilą.

A jeśli jeszcze nie masz strony internetowej to mogę ją dla Ciebie zbudować – zobacz moją ofertę, portfolio i referencje. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter tutaj.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Masz czat / Messenger na stronie? Sprawdź ten częsty błąd

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce

 Cześć, jeśli masz (lub planujesz mieć) na swojej stronie internetowej wtyczkę czatu np. Messenger lub inny to koniecznie sprawdź, czy nie występuje u Ciebie irytujący użytkowników błąd, który...

Zobacz więcej

Jak zarejestrować własną domenę internetową – aktualizacja 2019

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce, Inne filmy

Cześć, w tym filmie pokażę Ci jak samodzielnie zarejestrować własną domenę internetową. Jest to aktualizacja filmu, który umieściłem na moim kanale w 2014 roku, skorzystamy z usług tego samego operatora,...

Zobacz więcej

Ile kosztuje strona internetowa? Kalkulator wyceny online

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo

 Cześć, w tym filmie chciałbym pokazać Ci co zrobiłem, aby klient który jest potencjalnie zainteresowany moimi usługami, mógł w 2 minuty poznać szacunkowy koszt wykonania zlecenia. Dotyczy to...

Zobacz więcej

Zakup strony www – krok po kroku

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo

 Cześć, jeśli planujesz założyć stronę internetową to z tego filmu dowiesz się czego możesz się spodziewać w trakcie współpracy z wybranym przez Ciebie wykonawcą oraz jak to wszystko...

Zobacz więcej

Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie www?

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce

   Cześć, w tym filmie opowiem o tym jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie lub sklepie internetowym. Najczęściej prowadzeniem stron internetowych lub sklepów zajmują się sami właściciele i...

Zobacz więcej

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamnij menu