Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę
Otwórz menu

Zwiększ skuteczność swojej strony z Hotjar

Cześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli generowała jak najwięcej konwersji  w postaci sprzedaży bądź zapytań od potencjalnych klientów. W tym filmie pokażę Ci świetne i proste w obsłudze narzędzie analityczne o nazwie Hotjar, które pozwala sprawdzić jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie, wykryć ewentualne błędy, generalnie wyciągnąć wnioski co można na stronie usprawnić. A to wszystko w przyjemnej formie wizualnej. Zapraszam do oglądania.

Na początku opowiem Ci jak działa Hotjar  i co dokładnie możesz w nim zrobić, następnie pokażę Ci interfejs aplikacji z przykładowymi danymi oraz omówię przykładowe wnioski jakie można wyciągnąć z raportów generowanych przez to narzędzie.

Jak działa Hotjar


Treść z ekranu (zobacz wideo)

  • przeglądam stronę hotjar.com
  • omówienie podstawowych funkcji – heatmap, nagrania userów, lejki konwersji, analiza formularzy, zapytanie o feedback, ankiety
  • omówienie cennika i wskazanie opcji darmowej

Interfejs aplikacji

  • omówienie kolejnych raportów i przykładowych wniosków, np.:

Heatmap:

  • sprawdzenie które linki w menu są najpopularniejsze i wysunięcie ich na wyższe / wcześniejsze pozycje
  • sprawdzenie które z menu linki w ogóle nie są klikane – być może warto przenieść jest do stopki
  • sprawdzenie czy ludzie klikają w coś, co nie jest linkiem np. przyciski, banery, obrazki, itd – warto zrobić z tego linki
  • sprawdzenie do jakiego momentu ludzie scrollują stronę – zarówno wersję desktopów jak i mobilną – być może jest ona zbyt długa i niektóre treści warto przesunąć wyżej
  • w co ludzie klikają na wersji mobilnej – jeśli ekran zabierają elementy, które w ogóle nie są wykorzystywane – warto zastanowić się nad ich usunięciem
  • powyższe analizy można przeprowadzić dla strony głównej oraz podstron

Recordings:

  • jeśli jest bardzo dużo sesji kilkusekundowych bez żadnej akcji – być może strona wczytuje się zbyt długo > sprawdzić PageSpeed Insights?
  • jeśli osoba porusza się po stronie bardzo chaotycznie – być może strona jest mało czytelna i ciężko wychwycić najważniejsze informacje
  • być może wychwycisz jakieś błędy, na które napotykają użytkownicy – niedziałające linki, nieklikalne elementy w które próbują kliknąć, błędy wysyłania formularza, itd
  • analiza ścieżki zakupowej – w którym momencie i na jakiej konkretnie czynności ludzie się zatrzymują i co możesz zrobić, aby to usprawnić?
  • być może dostrzeżesz błędy np. z problemem z zamykaniem rzeczy typu pop up, wyskakujące okienka, itd. Jeśli dużo osób wychodzi ze strony po pojawieniu się pop up – spróbuj z niego zrezygnować
  • na ile podstron wchodzi osoba na konkretnym nagraniu, jakie to podstrony, co nią kieruje, jak możesz usprawnić proces aby szybciej trafiła do informacji docelowej?
  • czy użytkownicy nie mają jakiś problemów z rzeczami, które dla Ciebie są oczywiste?
  • Czy ludzie oglądają slidery? Może nie ma sensu obciążać strony dodatkowymi zdjęciami.
  • Czy ludzie trafiają do treści które są ukryte? Np do opisów które pojawiają się po kliknięciu w coś.

Funnels:

  • przykładowe lejki konwersji: na usług – lejek strona główna / oferta lub cennik / kontakt; dla sklepów lejek strona główna / strona koszyka / strony zamówienia / strona podziękowania
  • w którym momencie Twojego lejka ludzie wychodzą i co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces? Poprawić działanie strony, ofertę, grafikę i teksty?

Forms:

  • Czy ludzie mają problemy z uzupełnieniem któregoś pola lub wysyłką formularza?

Feedback

  • co ludzie myślą o Twojej stronie – jaką dają ocenę, jakie wpisują komentarze, itd.

Jak widzisz z Hotjara można wyciągnąć sporo ciekawych wniosków za sprawą bardzo prostych wizualnych analiz.

Najlepszą drogą do poprawienia skuteczności strony internetowej jest analiza zebranych danych, wprowadzanie poprawek i… dalsze testy. W ten sposób krok po kroku możemy:

  •  eliminować błędy i słabe elementy naszej strony,
  • coraz lepiej rozumieć naszych użytkowników,
  • lepiej dostosować ofertę,
  • a w konsekwencji zwiększyć liczbę konwersji – zapytań, telefonów i sprzedaży w sklepie internetowym, czego oczywiście Ci życzę.

Mam nadzieję, że możliwości Hotjara przypadły Ci do gustu. Jeśli chciałbyś wdrożyć to narzędzie w swoim serwisie i potrzebujesz kogoś kto wykona część techniczną – skontaktuj się ze mną. Pomogę Ci skonfigurować całe narzędzie tak, abyś później mógł w prosty sposób analizować raporty, dokładnie tak jak pokazałem Ci przed chwilą.

A jeśli jeszcze nie masz strony internetowej to mogę ją dla Ciebie zbudować – zobacz moją ofertę, portfolio i referencje. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter tutaj.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Uwaga na podejrzane smsy o przedłużeniu domeny

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce, Inne filmy

 W tym filmie chciałbym podpowiedzieć Ci co zrobić kiedy jako właściciel strony internetowej dostałeś sms z informacją, że kończy się okres abonamentowy Twojej domeny lub serwera, podczas gdy...

Zobacz więcej

Co to jest certyfikat SSL i kiedy warto go mieć?

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce, Reklama w internecie, Inne filmy

 Certyfikat SSL – w tym wideo podpowiadam co to właściwie jest, czy rzeczywiście potrzebujesz go na swojej stronie, ile kosztuje i jak go wdrożyć. Cześć, operatorzy hostingów intensywnie...

Zobacz więcej

Aktualizacje WordPressa – jak i dlaczego musisz je robić

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo

Cześć, jeśli posiadasz lub planujesz założyć stronę na WordPressie to koniecznie zapoznaj się z tematem aktualizacji tego systemu. W tym filmie powiem Ci jak i dlaczego powinieneś aktualizować swoją stronę....

Zobacz więcej

Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie www?

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce

   Cześć, w tym filmie opowiem o tym jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie lub sklepie internetowym. Najczęściej prowadzeniem stron internetowych lub sklepów zajmują się sami właściciele i...

Zobacz więcej

Domeny za 0zł – czy to się opłaca?

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce, Reklama w internecie, Inne filmy

 Cześć, jeśli planujesz założenie strony internetowej to prędzej czy później natkniesz się na temat rejestracji domeny. Zobaczysz wtedy, że ile firm sprzedających domeny, tyle promocji i cen. W...

Zobacz więcej

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamnij menu