Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?

Jeśli planujesz zbudować sklep internetowy to z pewnością prędzej czy później natkniesz się na dylemat związany z przygotowaniem regulaminu sklepu. Skąd wziąć regulamin, na co zwracać uwagę i jakie mogą być konsekwencje posiadania nieodpowiedniego regulaminu – dowiesz się z tego filmu.

Cześć, jeśli planujesz zbudować sklep internetowy to z pewnością prędzej czy później natkniesz się na dylemat związany z przygotowaniem regulaminu sklepu. Skąd wziąć regulamin, na co zwracać uwagę i jakie mogą być konsekwencje posiadania nieodpowiedniego regulaminu – dowiesz się z tego filmu. Zapraszam do oglądania.

Nieprawidłowo sformułowane regulaminy to powszechny problem wśród polskich sklepów internetowych. Co jakiś czas w mediach znaleźć można doniesienia o tym, że jakaś kancelaria prawna pozywa sklepy internetowe za stosowanie niedozwolonych klauzul w regulaminie. Sprawy te często kończą się przykrymi karami finansowymi dla właścicieli sklepów – przykładowy link do takiej sprawy znajduje się w opisie pod filmem.

Najczęstszą przyczyną problemów z regulaminami jest to, że właściciele sklepów zwyczajnie kopiują regulamin w innej strony i wklejają do siebie, podmieniając tylko dane na swoje. Jest to duży błąd, po pierwsze dlatego, że nie wiemy czy regulamin który kopiujemy jest rzeczywiście poprawny i wolny np. od klauzul niedozwolonych, po drugie dlatego, że regulamin w dużym stopniu związany jest z systemem na jakim postawiony jest nasz sklep internetowy, zatem regulamin napisany np. pod Prestashop może zupełnie nie nadawać się do sklepu opartego na innej platformie, ze względu na budowę systemu, formę składania zamówienia, itd. Regulamin powinien być dostosowany do charakteru naszego biznesu, dlatego nie powinniśmy go kopiować z innych stron. Pomijam już fakt, że regulamin podlega też przepisom prawa autorskiego.

Skąd zatem wziąć regulamin sklepu? Spotkałem się z sytuacjami, że właściciele sklepów piszą taki regulamin samodzielnie, bazując na przykład na kilku innych. Z pewnością rozwiązanie to pozwoli nam zaoszczędzić nieco pieniędzy, jednak może zająć sporo czasu, a dodatkowo jeśli nie jesteśmy prawnikami – nadal nie mamy pewności czy dany regulamin jest napisany odpowiednio. Ryzyko ewentualnych kar nadal więc pozostaje.

Najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie napisania regulaminu przez prawnika. Na rynku jest już sporo kancelarii, które się w tym specjalizują, więc z pewnością znajdziesz coś dla siebie. W przypadku moich klientów – którzy zlecają mi stworzenie sklepu internetowego – polecam kancelarię, z którą współpracuję już od kilku lat. Jeśli więc szukasz sprawdzonej kancelarii – nawet jeśli nie jesteś i nie planujesz być moim klientem – możesz odezwać się do mnie po namiary. Koszt takiego regulaminu przygotowanego przez prawnika to zwykle kwota rzędu 200-300zł. Jeśli więc kupujesz sklep internetowy za kilka tysięcy to warto dołożyć ułamek tej kwoty po to, aby zwyczajnie spać spokojnie i zająć się prowadzeniem sklepu, a nie stresować tym, że ktoś może wytoczyć Ci pozew za stosowanie klauzul niedozwolonych, naruszenie obowiązków informacyjnych itd.

Przy okazji zlecania prawnikowi stworzenia regulaminu sklepu warto skonsultować się z nim czy nasz sklep jest dostosowany do wymagań stawianych przez RODO i uzyskać ewentualne wskazówki co można w sklepie poprawić.

To wszystko co chciałem przedstawić w tym krótkim wideo / artykule.  Jeśli planujesz budowę sklepu internetowego – skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter poniżej.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

10 sposobów na zdobywanie klientów przez internet

tworzenie stron internetowych olsztyn

Ekspresowy przewodnik dla właścicieli firm i pracowników działów marketingu.

Zapisz się na mój newsletter, aby otrzymać ebook za darmo.

Zapisując się wyrażasz zgodę na przetwarzanie swojego adresu e-mail do celu wysyłki newslettera przez Artur Kosiński Group
(zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dn. 29.08.1997, Dz. U. z 2002 r, Nr.101, poz.926 oraz Rozp. UE z dn. 27.04.2016 roku - RODO).