Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1

Poznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów.

Cześć, tym filmem chciałbym rozpocząć cykl Przydatne funkcje w sklepie internetowym. Co jakiś czas pomiędzy regularnymi filmami  będę umieszczał kolejną część tego cyklu, w założeniu każdy odcinek będzie zawierał 5 przydatnych funkcji. Jeśli po obejrzeniu tego filmu będziesz chciał zlecić wdrożenie takich funkcji w swoim sklepie lub zlecić zbudowanie sklepu od podstaw – skontaktuj się ze mną.

Tymczasem zapraszam do oglądania lub czytania.

„Do darmowej dostawy pozostało…”

Najczęściej właściciele sklepów internetowych decydują się na darmową wysyłkę od określonej kwoty, np. 100, 200, czy 500zł. Aby skłonić użytkownika do włożenia dodatkowych produktów do koszyka, warto informować w widoczny sposób jaka kwota pozostała do osiągnięcia darmowej dostawy. Informację taką można zamieszczać np.

  • w okienku po dodaniu do koszyka,
  • w samym koszyku,
  • w bloku koszyka umiejscowionym zwykle gdzieś na górze strony.

Dzięki takiemu zabiegowi możemy skutecznie zwiększyć koszyki naszych klientów.

Cross – selling

Dla niektórych może być to oczywiste, jednak przeglądając wiele sklepów, widzę, że nie do końca. Cross selling, czyli sprzedaż krzyżowa, polega na wyświetlaniu produktów powiązanych z danym produktem. Może to mieć różne formy, np. Akcesoria do tego produktu, Inne produkty z tej kategorii, czy po prostu To również może Ci się przydać. Warto produkty powiązane wyświetlać

  • na podstronie produktu,
  • w okienku po dodaniu do koszyka,
  • w koszyku,
  • a nawet w mailu z potwierdzeniem zamówienia.

Automatyczna przypominajka o porzuconym koszyku

Gdy użytkownik jest na takim etapie składania zamówienia, że zostawił nam już gdzieś swojego maila i ma w koszyku produkty, ale opuszcza stronę i nie dokonuje zakupu, możemy wykorzystać automatyczną przypominajkę mailową o porzuconym koszyku. Taki mail może wysyłać się automatycznie np.

  • po godzinie,
  • następnego dnia
  • po 3 dniach od porzucenia koszyka.

Może zawierać listę produktów, kwotę zamówienia, guzik do dokończenia zamówienia, może też mieć jakiś dodatkowy rabat, który zachęci do zakupu. Jest to bardzo skuteczna metoda do zwiększenia sprzedaży na sklepie.

„Powiadom, kiedy produkt będzie dostępny”

Często prezentujemy na sklepie produkty, których fizycznie nie mamy w magazynie. Wyłączanie takiego produktu z wyświetlania jest kiepskim pomysłem z punktu widzenia wyszukiwarki Google – tracimy wtedy zaindeksowaną podstronę i tym samym pozycję (nawet jeśli nie była wysoka). Lepszym rozwiązaniem jest wygaszenie przycisku Dodaj do koszyka i zaraz obok niego umieszczenie pola do wpisania maila „Powiadom mnie, kiedy ten produkt będzie dostępny”. Silniki sklepów takie jak Prestashop wysyłają użytkownikom automatyczne powiadomienia gdy administrator doda produkt na stan w panelu sklepowym.

Sekcja Porady

Warto jest nie tylko sprzedawać produkty, ale budować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. Pomogą w tym artykuły, które będziemy umieszczać w sekcji nazwanej np. Porady. Możemy w takich artykułach informować np. „Jak dobrać legowisko dla psa”, „Jaki model tabletu będzie dla Ciebie najlepszy”, „Porównanie materiałów wykorzystanych z danej grupie produktów”. Przy takich poradach warto umieszczać od razu linki do produktów, które są omówione w artykule.

Sekcja porad – poza budowaniem wizerunku – pomoże nam też zainstnieć w wyszukiwarce Google – zwykle takie artykuły dobrze indeksują się w wyszukiwarce po tytułach, warto więc nadawać poradom takie tytuły, jakie wpisaliby w wyszukiwarkę potencjalnie zainteresowani klienci. Ciekawe inspiracje do działu porad można znaleźć w Google – „poradniki allegro”.

To wszystko w części pierwszej cyklu Przydatne funkcje w sklepie internetowym. Jeśli będziesz planował budowę lub modyfikacje sklepu internetowego – skontaktuj się ze mną – moja firma od kilku lat świadczy tego typu usługi. Zobacz portfolioreferencje.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter poniżej.

Jeśli masz propozycje innych ciekawych funkcji w sklepie internetowym – napisz je w komentarzu.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Dodaj swój komentarz

10 sposobów na zdobywanie klientów przez internet

jak zdobywać klientów przez internet - ebook

Ekspresowy przewodnik dla właścicieli firm i pracowników działów marketingu.

Zapisz się na mój newsletter, aby otrzymać ebook za darmo.

Zapisując się wyrażasz zgodę na przetwarzanie swojego adresu e-mail do celu wysyłki newslettera przez Artur Kosiński Group
(zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy z dn. 29.08.1997, Dz. U. z 2002 r, Nr.101, poz.926 oraz Rozp. UE z dn. 27.04.2016 roku - RODO).