Szanowni Państwo, w najbliższych tygodniach nie przyjmuję nowych zleceń. Więcej w tym filmie.

Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jakie zmiany szykuje wyszukiwarka Google i jak się na nie przygotować

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 12 stycznia 2022

Uwaga, ten film został opublikowany w roku 2014 i ma charakter archiwalny! Z filmu i artykułu dowiesz się jakie zmiany szykowała wtedy wyszukiwarka Google, jak one mogły wpłynąć widoczność Twojej firmy w internecie oraz jak się na nie przygotować.

 

Zmiany w Google (materiał z 2014 roku)

W tym artykule chciałbym napisać o zmianach jakie szykuje wyszukiwarka Google (sprawdź ofertę pozycjonowanie stron Olsztyn) o tym jak te zmiany mogą wpłynąć na wizerunek twojej firmy w Internecie a także jak możesz się na nie przygotować. Zacznijmy jednak od tego w jakim kierunku zmierza technologia przeglądania internetu. Musisz wiedzieć że ludzie coraz rzadziej przeglądają strony internetowe na komputerach czy laptopach a coraz częściej na urządzeniach mobilnych takich jak smartfony czy tablety.

Standardowe (nie responsywne) strony internetowe nie wyświetlają się poprawnie na tych urządzeniach tzn. nie są czytelne, są niewygodne w użyciu, itd. Aby strona wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych musi być wykonana w tzw. technologii Responisve web design czyli musi być stroną resposnsywną. Strona responsywna to taka, która dopasowuje swoją szerokość do urządzenia na którym jest przeglądana, czyli zarówno na smartfonie, tablecie i komputerze wygląda po prostu dobrze. Łatwo się po niej poruszać i wszystko jest czytelne.

Jak sprawdzić czy Twoja strona internetowa jest responsywna. Możesz to zrobić na dwa sposoby – pierwszy i w zasadzie najprostszy to jest wziąć smartfona i odpalić swoją stronę w przeglądarce i sprawdzić czy ona po prostu wyświetla się poprawnie. Drugi sposób jeśli np. nie dysponujesz smartfonem – otwórz swoją stronę w przeglądarce, złap za któryś bok tej przeglądarki i zacznij zwężać okno. W momencie gdy strona reaguje na zmianę szerokości możesz być pewien że ona jest pasywna i dojdziesz do pewnego tam najwyższego etapu tego zdarzenia.

Strony które nie są responsywne w momencie zwężenia wyświetlają na dole pasek przewijania, co sugeruje że nie dopasowują swojej szerokości do ekranu, na którym są otwierane.

Dlaczego warto zainwestować w coś, co jeszcze kilka lat temu mogło uchodzić za luksusową funkcję strony? W dzisiejszych czasach jest to element niezbędny na stronie internetowej z dwóch powodów. Pierwszy powód jest taki, że powinno Ci zależeć na tym, aby użytkownikom Twojej strony zapewnić jak największą wygodę (user experience). Po to, żeby po prostu z tej strony nie wychodzili, tylko korzystali z niej, kontaktowali się z Tobą itd.

Drugi powód jest taki, że wyszukiwarka Google, która dba o user experience wprowadza ostrzeżenie przed stronami, które nie zawierają wersji responsywnej, czyli mogą nie wyświetlać się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Jak to może wyglądać np. w wynikach wyszukiwania? Możemy zobaczyć informację że „ta strona może nie otwierać się poprawnie”. Pomyśl teraz – jeśli dwie strony będą miały taką informację a trzecia nie to, użytkownik w pierwszej kolejności wejdzie na to która nie ma tej informacji czyli która wyświetli się poprawnie.

Czy Twoja strona będzie w pierwszej grupie, czy w tej drugiej? Pomyślisz może, że przygotowanie takiej wersji responsywnej strony to jest ogromny wydatek i musisz stworzyć swoją stronę na nowo przebudować ją od nowa tworzyć treści architekturę itd. Otóż nie nie do końca. Możesz oczywiście zrobić nową stronę internetową jednak, jeśli kupowałeś stronę np. 1 – 2 lata temu, jest ona całkiem nadal całkiem atrakcyjna i skuteczna, możesz ją rozszerzyć o moduł responsywności, czyli po prostu rozbudować ją w taki sposób aby ona wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Jeśli jesteś zainteresowany taką usługą. Wejdź na stronę arturkosinski.pl. Na dole w menu masz link, gdzie możesz poczytać trochę o tej usłudze i jeśli jesteś zainteresowany, przejdź do kontaktu lub zadzwoń. Dowiesz się ile to może kosztować i jak długo może trwać realizacja takiego zlecenia.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Domeny za 0zł – czy to się opłaca?

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematy

Jeśli planujesz założenie strony internetowej to prędzej czy później natkniesz się na temat rejestracji domeny. Zobaczysz wtedy, że ile...

Czytaj więcej

Jak dodać administratora strony firmowej na Facebooku?

Kategorie: Reklama w internecie

Jednym z najczęstszych problemów, z jakim spotykam się we współpracy z klientami w zakresie Facebooka, jest dodanie nowego administratora...

Czytaj więcej

Skąd się biorą różnice w ilości użytkowników Google Analytics 4 i Universal Analytics?

Kategorie: Reklama w internecie

W pierwszej połowie 2023 roku przeprowadziłem kilkadziesiąt wdrożeń Google Analytics 4. Były to konfiguracje dla prostych stron firmowych, sklepów...

Czytaj więcej

Skuteczne kreacje reklamowe YouTube z modelem ABCD od Google

Kategorie: Reklama w internecie

Osoby, które są zainteresowane marketingiem spotkały się z pewnością z różnymi akronimami związanymi z tworzeniem kreacji reklamowych czy oddziaływaniem...

Czytaj więcej

700% więcej ruchu z Google po roku pozycjonowania strony – case study

Kategorie: Efekty stałej współpracy Reklama w internecie

 Jeśli chcesz zobaczyć jakie realne efekty przynosi pozycjonowanie strony to zapraszam cię do obejrzenia tego krótkiego case study,...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

 

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj poradniki, ciekawostki i nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG