Jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych – obejrzyj ten film i poznaj wymiary grafik stosowane w najpopularniejszych portalach. Zobacz też wideo jak samodzielnie tworzyć piękne grafiki do social media.
Cześć, jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych (np. dla swojej firmy) to pewnie nie raz zauważyłeś, że grafiki, które tam dodajesz są w niepożądany przez Ciebie sposób obcinane. W tym filmie poznasz zalecane wymiary grafik w najważniejszych mediach społecznościowych – ta wiedza przyda Ci się jeśli sam tworzysz takie grafiki lub zlecasz je zewnętrznej firmie. Zapraszam do oglądania.
Warto wiedzieć, że wymiary grafik mogą zmieniać się z biegiem czasu, dlatego poza tym co usłyszysz w tym filmie – warto zajrzeć na wskazane powyżej linki i sprawdzić ich aktualność, szczególnie jeśli film oglądasz dużo później niż w roku 2018, kiedy jest publikowany. Przyjrzyjmy się zatem wymiarom grafik w najpopularniejszych mediach społecznościowych.
1) Wymiary grafik na Facebooka
- https://www.facebook.com/PagesSizesDimensions/
- https://www.facebook.com/pg/PagesSizesDimensions/posts/?ref=page_internal
2) Wymiary grafik na Instagram
3) Wymiary grafik na Twittera
- https://blog.snappa.com/twitter-header-size/
- https://help.twitter.com/en/managing-your-account/how-to-customize-your-profile
4) Wymiary grafik na LinkedIn
- https://linkfluencer.com/blog/ultimate-linkedin-image-size-guide/
- https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/70781/image-specifications-for-your-company-pages-and-career-pages?lang=en
5) Wymiary grafik na YouTube
- https://support.google.com/youtube/answer/2972003?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en
- https://support.google.com/youtube/answer/2976309?hl=en&ref_topic=16549
6) Wymiary grafik w innych social mediach
Podsumowując – logo zawsze dobrze mieć w kwadracie (zobacz też wideo: 5 wskazówek zanim kupisz projekt logo) – jaki on nie będzie (im większy tym lepiej) to zawsze wpasuje się w pole zdjęcia profilowego na każdym portalu. Jeśli chodzi o inne grafiki – w przypadku, gdy stosujemy zdjęcia i mogą one zostać przycięte – nie ma potrzeby ich specjalnego przerabiania pod każdy profil społecznościowy. Jeśli jednak poza zdjęciem umieszczamy też na grafice logo lub jakieś informacje tekstowe – powinniśmy dostosować taką grafikę pod wybrane portale.
Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter.
Do zobaczenia w kolejnym filmie!