Google Partner arturkosinski.pl
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę
Otwórz menu

Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom

Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową contentu na stronie, np. przez prowadzenie bloga, rozbudowane opisy podstron ofertowych, itd. To się zgadza, ale trzeba jeszcze wiedzieć, w jaki sposób pisać teksty, aby roboty wyszukiwarek dobrze je indeksowały. W tym filmie pokażę Ci kilka wskazówek na ten temat. Zapraszam do oglądania.

Jak pisać teskty pod Google?

Skupię się tutaj na postach blogowych, ale te same zasady dotyczą podstron z ofertą, opisów produktów w sklepie internetowym i innych rodzajów treści na stronie. Przede wszystkim – nasze treści powinniśmy odpowiednio tytułować. Podstrony typu wpis blogowy najlepiej indeksują się na swoje tytuły. Warto więc zadbać o to, żeby tytuł odzwierciedlał coś, czego mogą szukać Twoi klienci. Kwestię poszukiwania odpowiednich tytułów omówię w innym wideo, ponieważ to dość rozbudowane zagadnienie i warto przy tym pokazać kilka narzędzi.

Póki co przyjmijmy prostą zasadę – niech nasze posty blogowe będą odpowiedzią na częste pytania, które zadają nam nasi klienci podczas rozmów czy spotkań. Ja jako autor stron internetowych często słyszę pytanie „Ile kosztuje wykonanie strony internetowej?” i na ten temat chciałbym dodać artykuł.

Przejdźmy teraz do ekranu, pokażę Ci na przykładzie edytora WordPressa (edytor klasyczny) i przykładowego tekstu sposób, w jaki powinieneś dodawać artykuły na stronie.

Jak pisać teksty przyjazne wyszukiwarkom – czynności wykonywane na ekranie (zobacz film)

  1. Wchodzę na stronę demo na WordPressie i przechodzę do edycji podstrony.
  2. Przygotowuję demonstracyjny tekst Lorem ipsum.
  3. Zwracamy uwagę, aby przy wklejaniu treści z Worda nie kopiować znaczników html typu <span>, itd. Wklejamy tekst demo i usuwamy zbędne formatowanie.
  4. Informuję, że wskazane jest wykorzystywać jak najwięcej dostępnych opcji formatowania tekstu – nagłówki (z wyłączeniem H1), listy, wyróżnienia (cytat), podlinkowania wewnętrzne, pogrubienia i pochylenia istotnych treści, powtarzanie w treści najważniejszych fraz, w tym pytania z tytułu artykułu.
  5. Formatujemy tekst – w taki sposób, aby dodać nagłówki H2-H5 powiązane z tematyką artykułu, podlinkowanie do oferty tworzenia stron www, pozostałe elementy wymagające sformatowania.
  6. Dodajemy zdjęcie w tekście – uwzględniając odpowiednią nazwę pliku, atrybuty alt, itd.
  7. Wklejamy wideo z YouTube.

Jak widzisz, omówione wskazówki nie są skomplikowanymi działaniami. Wymagają poświęcenia odrobiny czasu podczas dodawania tekstu, ale mogą dać naprawdę spektakularne efekty dla Twojej strony internetowej.

A jeśli już mówimy o stronie internetowej…

Jeśli planujesz zlecić komuś założenie czatu lub stworzenie całej strony internetowej lub sklepu internetowego – zobacz moją ofertę i skontaktuj się ze mną. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter tutaj.

Zobacz także

Co sprzedawać w internecie? Instrukcja Google Trends

Kategorie: Vlog - porady wideo, E-commerce

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży w internecie, ale nie masz jeszcze pomysłu co sprzedawać to zapraszam Cię do obejrzenia instrukcji korzystania z darmowego narzędzia Google Trends. W tym...

Zobacz więcej

Jak przesyłać duże pliki przez internet – instrukcja WeTransfer

Kategorie: Vlog - porady wideo, Inne filmy

Linki z filmu: https://wetransfer.com Jeśli zdarzają Ci się problemy z przesyłaniem dużych plików drogą mailową, np. program pocztowy blokuje dodanie załącznika lub dostajesz zwrotkę, że mail nie został dostarczony, to...

Zobacz więcej

Jakie dane dostępowe do strony www / sklepu powinieneś posiadać jako właściciel

Kategorie: Strony WWW, Vlog - porady wideo, E-commerce

 Posiadanie kompletnych danych dostępowych do swojej strony internetowej jest bardzo istotne. Można sobie nie zdawać z tego sprawy do czasu, aż Twoja strona nagle przestanie działać, a z...

Zobacz więcej

Co to jest Catch-all i dlaczego musisz to mieć

Kategorie: Vlog - porady wideo, Inne filmy

 Cześć, jeśli posiadasz skrzynki mailowe we własnej domenie, np. biuro @ twojafirma.pl to koniecznie musisz zainteresować się włączeniem na swoim serwerze funkcji Catch-all. W tym powiem Ci co...

Zobacz więcej

Jak wyglądało Allegro w 2000 roku – instrukcja Wayback Machine

Kategorie: Vlog - porady wideo, Inne filmy

 Cześć, być może zastanawiałeś się kiedyś, czy jest możliwe sprawdzenie jakiejś strony internetowej z przeszłości. Może chciałbyś z ciekawości sprawdzić jak wyglądały kiedyś popularne serwisy (jak np. Allegro),...

Zobacz więcej

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamnij menu