Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO

Linki z filmu: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

Jeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym filmie poznasz 5 ważnych wskazówek, których wdrożenie może poprawić pozycje Twojej strony. Zapraszam do oglądania.

Wskazówki, które omawiam w filmie to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przez wyszukiwarkę Google w procesie klasyfikacji stron internetowych w wynikach. Wdrożenie tych wskazówek na stronach moich klientów zdecydowanie poprawiło pozycje ich stron na kluczowe dla nich frazy.

Wprowadzenie niektórych wskazówek może być kłopotliwe dla osoby, która nie jest obeznana z tworzeniem i optymalizacją stron internetowych, jednak warto mieć przynajmniej świadomość na co zwrócić uwagę i o co pytać firmę, której zlecasz pozycjonowanie. Jeśli będziesz chciał zlecić mi wdrożenie tych wskazówek na swojej stronie – skontaktuj się ze mną.

1. Meta tagi

Meta tagi to małe fragmenty kodu strony internetowej bardzo istotne z punktu widzenia robota wyszukiwarki. Istnieje dużo różnych meta tagów, ale najważniejsze z nich to tytuł i opis.

Ekran: Gdy jesteś na swojej stronie internetowej – tytuł to to co widzisz w karcie przeglądarki, opis możesz sprawdzić wchodząc w sprawdzenie kodu źródłowego strony i zlokalizowanie fragmentu META DESCRIPTION. Gdy jesteś w wynikach wyszukiwarki Google tytuł to to co widzisz na niebiesko, opis to to co widzisz poniżej. Zielony fragment wyniku to URL, o którym powiem później.

Warto zadbać przede wszystkimi o to, aby meta tagi były w ogóle dodane do strony, a w drugiej kolejności o to, by znalazły się w nich słowa kluczowe, na które chciałbyś być widoczny w Google. Oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku. Tytuł powinien zawierać do około 70 znaków ze spacjami, opis około 150 znaków, choć te wielkości mogą się zmieniać wraz z rozwojem wyszukiwarki.

2. Czas wczytywania strony

Robot wyszukiwarki jest w stanie sprawdzić jak szybko wczytuje się Twoja strona. Te strony, które wczytują się szybciej są lepiej promowane przez wyszukiwarkę i uzyskują wyższe pozycje w wynikach.

Istnieje ciekawe narzędzie do testowania szybkości strony, nazywa się Google Page Speed Insights: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

Wystarczy, że wpiszesz adres swojej strony, a w zamian otrzymasz jej wynik w skali 0-100 dla urządzeń mobilnych i komputerów. Osiągnięcie setki jest dość trudne i często wiąże się np. z znacznym zmniejszeniem jakości zdjęć na Twojej stronie lub w ogóle usunięciem części z nich (zdjęcia zwykle najbardziej obciążają stronę i wpływają na jej czas wczytywania).

Z moich obserwacji wynika, że dobrze jest mieć wynik powyżej 80 punktów. Wejście np. z 85 do 100 w przypadku moich testów nie przyniosło znaczących zmian w wynikach wyszukiwania.

3. Treści na stronie

Kolejną istotną kwestią są treści na Twojej stronie. Google lubi duże ilości unikalnego tekstu, który poza zwykłymi akapitami ma też nagłówki, cytaty, formatowanie (pogrubienia), podlinkowania do podstron w tekście, i tak dalej.

Dobrze jeśli oprócz samego tekstu na stronie są zdjęcia, które są odpowiednio zoptymalizowane dla robotów wyszukiwarek (posiadają atrybut ALT, odpowiednią wielkość i nazwę pliku – patrz film Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie). Zaimportowanie na stronie wideo z YouTube też ma swoje plusy dla wyszukiwarki.

Jeśli chcesz zobaczyć jaka ilość treści jest dla Google satysfakcjonująca proponuję prosty test. Wpisz w google „pozycjonowanie stron” i zobacz strony, które pojawiają się w wynikach naturalnych tzn. bez plakietki Reklama. Zwykle na tych stronach jest dużo treści rozłożonej w ciekawy sposób. Warto brać z nich przykład jeśli chcesz być dobrze widoczny w wynikach Google.

Samą analizę contentu na stronie, czyli tekstów, nagłówków, obrazów, itd. radzę zlecić osobie, które ma w tym doświadczenie. Jako właściciel strony zadbaj o to by tekstu było dużo i by zawierał w sobie słowa kluczowe, na które chcesz być widoczny w wyszukiwarce.

4. URL-e do podstron

Przy okazji punktu 1 wspominałem o zielonym fragmencie w wynikach wyszukiwania. Jest to adres url strony. O ile do strony głównej zależy on tylko od domeny – polecam film o tym jak wybrać skuteczną domenę – dostępny na moim kanale – to przy podstronach masz już pełną dowolność jak ten URL wygląda.

Jeśli jesteś np. administratorem nieruchomości z Warszawy o nazwie abc to na Twojej stronie podstrona O nas może mieć url: abc.pl/o-nas lub zdecydowanie lepszy dla Google abc.pl/zarzadzca-nieruchomosci-warszawa.

Użycie słów kluczowych w URL-ach ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie podstron w Google, warto więc z tej wiedzy skorzystać i pozmieniać URL-e na swojej stronie.

Dobrym pomysłem jest przypisanie różnych słów kluczowych do różnych podstron. Na przykład stronę główną pozycjonujesz na hasło „administrator nieruchomości warszawa” a podstronę O nas na „zarządca nieruchomości warszawa” (za pomocą URL-a i innych technik SEO).

5. RWD

Rwd czyli responsive Web design to technologia projektowania stron www poprawnie wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Robot Google jest w stanie zweryfikować czy Twoja strona korzysta ze znaczników, które pozwalają odpowiednio sformatować stronę pod ekran smartfona czy tabletu. Strony które są wykonane w technologii rwd uzyskują wyższe miejsca niż te które tej funkcjonalności nie mają.

Więcej o responsywności mówiłem w filmie Jak sprawdzić czy Twoja strona jest responsywna – tam znajdziesz dalsze wskazówki w tym temacie.

Z mojego doświadczenia wynika, że samo wprowadzenie omówionych wskazówek w odpowiedni sposób pozwala uzyskać poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Warto jednak, aby taką optymalizację strony przeprowadziła firma, która ma w tym doświadczenie.

Jeśli masz stronę na WordPressie i szukasz kogoś kto ją zoptymalizuje – skontaktuj się ze mną. Jeśli dopiero planujesz założenie strony – również chętnie Ci pomogę.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter poniżej.

To wszystko na dzisiaj, do zobaczenia w kolejnym filmie!

Odbierz darmowy ebook

ebook jak zdobywać klientów przez internet

Ekspresowy przewodnik dla właścicieli firm i pracowników działów marketingu.

Zapisz się na mój newsletter, aby otrzymać ebook za darmo.