⚠️ Sprawdź mój kurs audio – Podstawy zdobywania klientów przez internet. ⚠️

Google Partner arturkosinski.pl
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę
Otwórz menu

Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO

Linki z filmu: Google Page Speed Insights – narzędzie do testowania szybkości ładowania strony www: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

Jeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym filmie poznasz 5 ważnych wskazówek, których wdrożenie może poprawić pozycje Twojej strony. Zapraszam do oglądania. Jeśli chciałbyś, abym rzucił okiem na Twoją stronę, zapoznaj się z moją ofertą audytu strony WordPress.

Wskazówki, które omawiam w filmie to najważniejsze czynniki brane pod uwagę przez wyszukiwarkę Google w procesie klasyfikacji stron internetowych w wynikach. Wdrożenie tych wskazówek na stronach moich klientów zdecydowanie poprawiło pozycje ich stron na kluczowe dla nich frazy.

Wprowadzenie niektórych wskazówek może być kłopotliwe dla osoby, która nie jest obeznana z tworzeniem i optymalizacją stron internetowych, jednak warto mieć przynajmniej świadomość na co zwrócić uwagę i o co pytać firmę, której zlecasz pozycjonowanie. Jeśli będziesz chciał zlecić mi wdrożenie tych wskazówek na swojej stronie – skontaktuj się ze mną.

1. Meta tagi na stronie internetowej a widoczność Google

Meta tagi to małe fragmenty kodu strony internetowej bardzo istotne z punktu widzenia robota wyszukiwarki Google. Istnieje dużo różnych meta tagów, ale najważniejsze z nich to tytuł i opis.

Gdy jesteś na swojej stronie internetowej – tytuł to to co widzisz w karcie przeglądarki, natomiast opis możesz sprawdzić wchodząc w sprawdzenie kodu źródłowego strony i zlokalizowanie fragmentu META DESCRIPTION. Gdy jesteś w wynikach wyszukiwarki Google tytuł to to co widzisz na niebiesko, opis to to co widzisz poniżej. Zielony fragment wyniku to URL, o którym napiszę później.

Warto zadbać przede wszystkimi o to, aby meta tagi były w ogóle dodane do strony, a w drugiej kolejności o to, by znalazły się w nich słowa kluczowe, na które chciałbyś być widoczny w Google. Oczywiście z zachowaniem zdrowego rozsądku. Tytuł powinien zawierać do około 70 znaków ze spacjami, opis około 150 znaków, choć te wielkości mogą się zmieniać wraz z rozwojem wyszukiwarki.

2. Czas wczytywania strony internetowej a widoczność w Google

Robot wyszukiwarki Google jest w stanie sprawdzić jak szybko wczytuje się Twoja strona. Te strony, które wczytują się szybciej są lepiej promowane przez wyszukiwarkę i uzyskują wyższe pozycje w wynikach.

Istnieje ciekawe narzędzie do testowania szybkości strony, nazywa się Google Page Speed Insights: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl

Wystarczy, że wpiszesz adres swojej strony, a w zamian otrzymasz jej wynik w skali 0-100 dla urządzeń mobilnych i komputerów. Osiągnięcie setki jest dość trudne i często wiąże się np. z znacznym zmniejszeniem jakości zdjęć na Twojej stronie lub w ogóle usunięciem części z nich (zdjęcia zwykle najbardziej obciążają stronę i wpływają na jej czas wczytywania).

Z moich obserwacji wynika, że dobrze jest mieć wynik powyżej 80 punktów. Wejście np. z 85 do 100 w przypadku moich testów nie przyniosło znaczących zmian w wynikach wyszukiwania.

3. Treści na stronie a widoczność w Google

Kolejną istotną kwestią są treści na Twojej stronie. Google lubi duże ilości unikalnego tekstu, który poza zwykłymi akapitami ma też nagłówki, cytaty, formatowanie (pogrubienia), podlinkowania do podstron w tekście, i tak dalej. Dobrze jeśli oprócz samego tekstu na stronie są zdjęcia, które są odpowiednio zoptymalizowane dla robotów wyszukiwarek (posiadają atrybut ALT, odpowiednią wielkość i nazwę pliku – patrz film Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie). Zaimportowanie na stronie wideo z YouTube też ma swoje plusy dla wyszukiwarki.

Jeśli chcesz zobaczyć jaka ilość treści jest dla Google satysfakcjonująca proponuję prosty test. Wpisz w google „pozycjonowanie stron” i zobacz strony, które pojawiają się w wynikach naturalnych tzn. bez plakietki Reklama. Zwykle na tych stronach jest dużo treści rozłożonej w ciekawy sposób. Warto brać z nich przykład jeśli chcesz być dobrze widoczny w wynikach Google.

Samą analizę contentu na stronie, czyli tekstów, nagłówków, obrazów, itd. radzę zlecić osobie, które ma w tym doświadczenie – sprawdź moją ofertę audytu strony WordPress. Jako właściciel strony zadbaj o to by tekstu było dużo i by zawierał w sobie słowa kluczowe, na które chcesz być widoczny w wyszukiwarce.

4. URL-e do podstron a widoczność w Google

Przy okazji punktu 1 wspominałem o zielonym fragmencie w wynikach wyszukiwania. Jest to adres url strony. O ile do strony głównej zależy on tylko od domeny – polecam film o tym jak wybrać skuteczną domenę oraz jego aktualizację z 2019 roku – to przy podstronach masz już pełną dowolność jak ten URL wygląda.

Jeśli jesteś np. administratorem nieruchomości z Warszawy o nazwie ABC to na Twojej stronie podstrona O nas może mieć url: abc.pl / o-nas lub zdecydowanie lepszy dla Google abc.pl / zarzadzca-nieruchomosci-warszawa.  Użycie słów kluczowych w URL-ach ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie podstron w Google, warto więc z tej wiedzy skorzystać i pozmieniać URL-e na swojej stronie.

Dobrym pomysłem jest przypisanie różnych słów kluczowych do różnych podstron. Na przykład stronę główną pozycjonujesz na hasło „administrator nieruchomości warszawa” a podstronę O nas na „zarządca nieruchomości warszawa” (za pomocą URL-a i innych technik SEO).

5. RWD – strona reponsywna a widoczność w Google

Rwd czyli responsive web design (strony responsywne) to technologia projektowania stron www poprawnie wyświetlanych na urządzeniach mobilnych. Robot Google jest w stanie zweryfikować czy Twoja strona korzysta ze znaczników, które pozwalają odpowiednio sformatować stronę pod ekran smartfona czy tabletu. Strony które są wykonane w technologii responsywnej uzyskują wyższe miejsca niż te które tej funkcjonalności nie mają. Więcej o responsywności mówiłem w filmie Jak sprawdzić czy Twoja strona jest responsywna – tam znajdziesz dalsze wskazówki w tym temacie.

A więc… jak być wyżej w Google?

Z mojego doświadczenia wynika, że samo wprowadzenie omówionych wskazówek w odpowiedni sposób pozwala uzyskać poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Warto jednak, aby taką optymalizację strony przeprowadziła firma, która ma w tym doświadczenie.

Jeśli masz stronę na WordPressie i szukasz kogoś kto ją zoptymalizuje – skontaktuj się ze mną. Jeśli dopiero planujesz założenie strony – również chętnie Ci pomogę.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał na YouTube i zapisz się na newsletter.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Kalendarz e-commerce 2018 od Prestashop

Kategorie: Vlog - porady wideo, E-commerce, Reklama w internecie

 Ze względu na archiwalny charakter filmu kalendarz nie jest już dostępny. Zapraszam do subskrypcji kanału YouTube, na którym udostępniam więcej narzędzi tego typu. W tym krótkim filmie podpowiem...

Zobacz więcej

Jak wybrać szablon do sklepu internetowego WooCommerce (i innych)

Kategorie: Vlog - porady wideo, E-commerce

Cześć, jeśli planujesz założyć sklep internetowy to dobrym pomysłem na obniżenie kosztów początkowych będzie skorzystanie z bazy gotowych szablonów zamiast projektowania sklepu indywidualnie. W tym filmie pokażę Ci gdzie...

Zobacz więcej

Zadbaj o fonty w swojej firmie – Instrukcja Google Fonts

Kategorie: Vlog - porady wideo, Inne filmy

Cześć, jeśli prowadzisz firmę lub zajmujesz się marketingiem to w tym filmie chciałbym zwrócić Twoją uwagę na stosowanie fontów, czyli tzw. czcionek, w swoich materiałach firmowych. Pokażę Ci częste...

Zobacz więcej

Jakie wymiary grafik stosować w social media

Kategorie: Vlog - porady wideo, Reklama w internecie

Jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych – obejrzyj ten film i poznaj wymiary grafik stosowane w najpopularniejszych portalach. Zobacz też wideo jak samodzielnie tworzyć piękne grafiki do social media....

Zobacz więcej

Jak zmienić zdjęcie prostokątne na kwadratowe

Kategorie: Vlog - porady wideo, Inne filmy

Cześć, jeśli chcesz dowiedzieć się jak w prosty sposób zmienić zdjęcie z prostokątnego na kwadratowe bez znajomości programów graficznych, z wykorzystaniem darmowej aplikacji online to zapraszam do obejrzenia tego...

Zobacz więcej

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamnij menu