Instrukcja Hotjar – Zwiększ skuteczność swojej strony
Cześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli generowała jak najwięcej konwersji w postaci sprzedaży bądź zapytań od potencjalnych klientów. W poniższym filmie pokażę Ci świetne i proste w obsłudze narzędzie analityczne o nazwie Hotjar, które pozwala sprawdzić jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie, wykryć ewentualne błędy, generalnie wyciągnąć wnioski co można na stronie usprawnić. A to wszystko w przyjemnej formie wizualnej. Zapraszam do oglądania.
Uwaga – od czasu nagrania tego wideo interfejs Hotjar został zaktualizowany i nieco różni się od tego, który przedstawiam w filmie, jednak funkcjonalność narzędzia pozostała taka sama.
Instrukcja Hotjar – wprowadzenie
Na początku opowiem Ci jak działa Hotjar i co dokładnie możesz w nim zrobić, następnie pokażę Ci interfejs aplikacji z przykładowymi danymi oraz omówię przykładowe wnioski jakie można wyciągnąć z raportów generowanych przez to narzędzie.
Hotjar do narzędzie analityczne online, dzięki któremu możesz lepiej poznać i zrozumieć użytkowników swojej strony za pomocą zaawansowanych, lecz prostych w obsłudze funkcji, takich jak:
- mapy kliknięć (heatmaps)
- nagrania wideo z sesji użytkowników
- tworzenie ankiet, feedbacku na temat strony internetowej
- analiza lejków konwersji
- analiza formularzy kontaktowych
Jak działa Hotjar – instrukcja wideo
W związku, z tym, że instrukcja ma charakter praktyczny (jest to nagranie z ekranu w raz z moim komentarzem), zachęcam do sprawdzenia wersji wideo dostępnej powyżej. W wersji wideo znajdziesz między innymi takie informacje:
Przegląd strony Hotjar
- przeglądam stronę hotjar.com
- omówienie podstawowych funkcji – heatmap, nagrania userów, lejki konwersji, analiza formularzy, zapytanie o feedback, ankiety
- omówienie cennika i wskazanie opcji darmowej
Interfejs aplikacji Hotjar
- omówienie kolejnych raportów i przykładowych wniosków, np.:
Hotjar heatmap (mapy kliknięć, mapy cieplne strony internetowej)
- sprawdzenie które linki w menu są najpopularniejsze i wysunięcie ich na wyższe / wcześniejsze pozycje
- sprawdzenie które z menu linki w ogóle nie są klikane – być może warto przenieść jest do stopki
- sprawdzenie czy ludzie klikają w coś, co nie jest linkiem np. przyciski, banery, obrazki, itd – warto zrobić z tego linki
- sprawdzenie do jakiego momentu ludzie scrollują stronę – zarówno wersję desktopów jak i mobilną – być może jest ona zbyt długa i niektóre treści warto przesunąć wyżej
- w co ludzie klikają na wersji mobilnej – jeśli ekran zabierają elementy, które w ogóle nie są wykorzystywane – warto zastanowić się nad ich usunięciem
- powyższe analizy można przeprowadzić dla strony głównej oraz podstron
Hotjar recordings (nagrania wideo z sesji użytkowników)
- jeśli jest bardzo dużo sesji kilkusekundowych bez żadnej akcji – być może strona wczytuje się zbyt długo > sprawdzić PageSpeed Insights?
- jeśli osoba porusza się po stronie bardzo chaotycznie – być może strona jest mało czytelna i ciężko wychwycić najważniejsze informacje
- być może wychwycisz jakieś błędy, na które napotykają użytkownicy – niedziałające linki, nieklikalne elementy w które próbują kliknąć, błędy wysyłania formularza, itd
- analiza ścieżki zakupowej – w którym momencie i na jakiej konkretnie czynności ludzie się zatrzymują i co możesz zrobić, aby to usprawnić?
- być może dostrzeżesz błędy np. z problemem z zamykaniem rzeczy typu pop up, wyskakujące okienka, itd. Jeśli dużo osób wychodzi ze strony po pojawieniu się pop up – spróbuj z niego zrezygnować
- na ile podstron wchodzi osoba na konkretnym nagraniu, jakie to podstrony, co nią kieruje, jak możesz usprawnić proces aby szybciej trafiła do informacji docelowej?
- czy użytkownicy nie mają jakiś problemów z rzeczami, które dla Ciebie są oczywiste?
- Czy ludzie oglądają slidery? Może nie ma sensu obciążać strony dodatkowymi zdjęciami.
- Czy ludzie trafiają do treści które są ukryte? Np do opisów które pojawiają się po kliknięciu w coś.
Hotjar funnels (analiza lejków konwersji na stronie internetowej)
- przykładowe lejki konwersji: na usług – lejek strona główna / oferta lub cennik / kontakt; dla sklepów lejek strona główna / strona koszyka / strony zamówienia / strona podziękowania
- w którym momencie Twojego lejka ludzie wychodzą i co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces? Poprawić działanie strony, ofertę, grafikę i teksty?
Hotjar forms (analiza formularzy kontaktowych)
- Czy ludzie mają problemy z uzupełnieniem któregoś pola lub wysyłką formularza?
Hotjar feedback (ankiety satysfakcji z użytkowania strony internetowej)
- co ludzie myślą o Twojej stronie – jaką dają ocenę, jakie wpisują komentarze, itd.
Jak widzisz z Hotjara można wyciągnąć sporo ciekawych wniosków za sprawą bardzo prostych wizualnych analiz.
Najlepszą drogą do poprawienia skuteczności strony internetowej jest analiza zebranych danych, wprowadzanie poprawek i… dalsze testy. W ten sposób krok po kroku możemy:
- eliminować błędy i słabe elementy naszej strony,
- coraz lepiej rozumieć naszych użytkowników,
- lepiej dostosować ofertę,
- a w konsekwencji zwiększyć liczbę konwersji – zapytań, telefonów i sprzedaży w sklepie internetowym, czego oczywiście Ci życzę.
Mam nadzieję, że możliwości Hotjara przypadły Ci do gustu. Jeśli chciałbyś wdrożyć to narzędzie w swoim serwisie i potrzebujesz kogoś kto wykona część techniczną – skontaktuj się ze mną. Pomogę Ci skonfigurować całe narzędzie tak, abyś później mógł w prosty sposób analizować raporty, dokładnie tak jak pokazałem Ci przed chwilą.
A jeśli jeszcze nie masz strony internetowej to mogę ją dla Ciebie zbudować – zobacz moją ofertę, portfolio i referencje. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.
Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter tutaj.
Do zobaczenia w kolejnym filmie!
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Jak zarejestrować własną domenę internetową – aktualizacja 2019
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Inne tematyCześć, w tym filmie pokażę Ci jak samodzielnie zarejestrować własną domenę internetową. Jest to aktualizacja filmu, który umieściłem na...
Mam nową stronę internetową, ale nie widać jej w Google – co robić?
Kategorie: Strony internetoweWłasna strona internetowa może stanowić świetne narzędzie reklamowe dla firmy. Bardzo często jednak nowo stworzona strona mimo, że świetnie...
Strony internetowe na Smart Watch i Smart TV
Kategorie: Strony internetoweZastanawiałeś się kiedyś, jak wygląda strona internetowa na urządzeniach typu Smart Watch, czy Smart TV? Jeśli nie, najwyższy czas...
Jak wirus na stronie internetowej niszczy marketing i sprzedaż online?
Kategorie: Strony internetoweJak wirus na stronie internetowej może zniszczyć Twój marketing i sprzedaż online oraz jak się przed tym uchronić? Zobacz...
Jak zabezpieczyć adres e-mail i formularz na stronie internetowej WordPress?
Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędzia1000+ spamowych maili na minutę? To nie brzmi zbyt dobrze i na pewno nie chcesz doświadczyć takiej sytuacji. W...
Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Sztuczna inteligencja
Skontaktuj się
Poznaj opinie moich Klientów
Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.
Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.