Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Instrukcja Hotjar – Zwiększ skuteczność swojej strony

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2022

Cześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli generowała jak najwięcej konwersji  w postaci sprzedaży bądź zapytań od potencjalnych klientów. W poniższym filmie pokażę Ci świetne i proste w obsłudze narzędzie analityczne o nazwie Hotjar, które pozwala sprawdzić jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie, wykryć ewentualne błędy, generalnie wyciągnąć wnioski co można na stronie usprawnić. A to wszystko w przyjemnej formie wizualnej. Zapraszam do oglądania.

Instrukcja Hotjar – wprowadzenie

Na początku opowiem Ci jak działa Hotjar i co dokładnie możesz w nim zrobić, następnie pokażę Ci interfejs aplikacji z przykładowymi danymi oraz omówię przykładowe wnioski jakie można wyciągnąć z raportów generowanych przez to narzędzie.

Hotjar do narzędzie analityczne online, dzięki któremu możesz lepiej poznać i zrozumieć użytkowników swojej strony za pomocą zaawansowanych, lecz prostych w obsłudze funkcji, takich jak:

  • mapy kliknięć (heatmaps)
  • nagrania wideo z sesji użytkowników
  • tworzenie ankiet, feedbacku na temat strony internetowej
  • analiza lejków konwersji
  • analiza formularzy kontaktowych

Jak działa Hotjar – instrukcja wideo

W związku, z tym, że instrukcja ma charakter praktyczny (jest to nagranie z ekranu w raz z moim komentarzem), zachęcam do sprawdzenia wersji wideo dostępnej powyżej. W wersji wideo znajdziesz między innymi takie informacje:

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Przegląd strony Hotjar

  • przeglądam stronę hotjar.com
  • omówienie podstawowych funkcji – heatmap, nagrania userów, lejki konwersji, analiza formularzy, zapytanie o feedback, ankiety
  • omówienie cennika i wskazanie opcji darmowej

Interfejs aplikacji Hotjar

  • omówienie kolejnych raportów i przykładowych wniosków, np.:

Hotjar heatmap (mapy kliknięć, mapy cieplne strony internetowej)

  • sprawdzenie które linki w menu są najpopularniejsze i wysunięcie ich na wyższe / wcześniejsze pozycje
  • sprawdzenie które z menu linki w ogóle nie są klikane – być może warto przenieść jest do stopki
  • sprawdzenie czy ludzie klikają w coś, co nie jest linkiem np. przyciski, banery, obrazki, itd – warto zrobić z tego linki
  • sprawdzenie do jakiego momentu ludzie scrollują stronę – zarówno wersję desktopów jak i mobilną – być może jest ona zbyt długa i niektóre treści warto przesunąć wyżej
  • w co ludzie klikają na wersji mobilnej – jeśli ekran zabierają elementy, które w ogóle nie są wykorzystywane – warto zastanowić się nad ich usunięciem
  • powyższe analizy można przeprowadzić dla strony głównej oraz podstron

Hotjar recordings (nagrania wideo z sesji użytkowników)

  • jeśli jest bardzo dużo sesji kilkusekundowych bez żadnej akcji – być może strona wczytuje się zbyt długo > sprawdzić PageSpeed Insights?
  • jeśli osoba porusza się po stronie bardzo chaotycznie – być może strona jest mało czytelna i ciężko wychwycić najważniejsze informacje
  • być może wychwycisz jakieś błędy, na które napotykają użytkownicy – niedziałające linki, nieklikalne elementy w które próbują kliknąć, błędy wysyłania formularza, itd
  • analiza ścieżki zakupowej – w którym momencie i na jakiej konkretnie czynności ludzie się zatrzymują i co możesz zrobić, aby to usprawnić?
  • być może dostrzeżesz błędy np. z problemem z zamykaniem rzeczy typu pop up, wyskakujące okienka, itd. Jeśli dużo osób wychodzi ze strony po pojawieniu się pop up – spróbuj z niego zrezygnować
  • na ile podstron wchodzi osoba na konkretnym nagraniu, jakie to podstrony, co nią kieruje, jak możesz usprawnić proces aby szybciej trafiła do informacji docelowej?
  • czy użytkownicy nie mają jakiś problemów z rzeczami, które dla Ciebie są oczywiste?
  • Czy ludzie oglądają slidery? Może nie ma sensu obciążać strony dodatkowymi zdjęciami.
  • Czy ludzie trafiają do treści które są ukryte? Np do opisów które pojawiają się po kliknięciu w coś.

Hotjar funnels (analiza lejków konwersji na stronie internetowej)

  • przykładowe lejki konwersji: na usług – lejek strona główna / oferta lub cennik / kontakt; dla sklepów lejek strona główna / strona koszyka / strony zamówienia / strona podziękowania
  • w którym momencie Twojego lejka ludzie wychodzą i co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces? Poprawić działanie strony, ofertę, grafikę i teksty?

Hotjar forms (analiza formularzy kontaktowych)

  • Czy ludzie mają problemy z uzupełnieniem któregoś pola lub wysyłką formularza?

Hotjar feedback (ankiety satysfakcji z użytkowania strony internetowej)

  • co ludzie myślą o Twojej stronie – jaką dają ocenę, jakie wpisują komentarze, itd.

Jak widzisz z Hotjara można wyciągnąć sporo ciekawych wniosków za sprawą bardzo prostych wizualnych analiz.

Najlepszą drogą do poprawienia skuteczności strony internetowej jest analiza zebranych danych, wprowadzanie poprawek i… dalsze testy. W ten sposób krok po kroku możemy:

  •  eliminować błędy i słabe elementy naszej strony,
  • coraz lepiej rozumieć naszych użytkowników,
  • lepiej dostosować ofertę,
  • a w konsekwencji zwiększyć liczbę konwersji – zapytań, telefonów i sprzedaży w sklepie internetowym, czego oczywiście Ci życzę.

Mam nadzieję, że możliwości Hotjara przypadły Ci do gustu. Jeśli chciałbyś wdrożyć to narzędzie w swoim serwisie i potrzebujesz kogoś kto wykona część techniczną – skontaktuj się ze mną. Pomogę Ci skonfigurować całe narzędzie tak, abyś później mógł w prosty sposób analizować raporty, dokładnie tak jak pokazałem Ci przed chwilą.

A jeśli jeszcze nie masz strony internetowej to mogę ją dla Ciebie zbudować – zobacz moją ofertę, portfolio i referencje. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter tutaj.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Dlaczego moja strona nie wyświetla się w Google?

Kategorie: Strony internetowe

Posiadasz stronę internetową, ale nie jest ona widoczna w Google? Sprawdź moje wskazówki co zrobić, aby Twoja strona była...

Czytaj więcej

Strona internetowa na abonament – czy to się opłaca?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli rozważasz zakup strony internetowej w rozliczeniu abonamentowym, sprawdź czy to rzeczywiście się opłaca oraz jakie są zalety i wady takiego...

Czytaj więcej

Kto zarządza stroną internetową?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź...

Czytaj więcej

5 wskazówek zanim kupisz stronę www

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz zlecić wykonanie strony internetowej dla swojej firmy to polecam Ci obejrzeć najpierw powyższy film. Omawiam w nim 5...

Czytaj więcej

WordPress – instrukcja zarządzania edytorem treści

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz zlecenie stworzenia strony internetowej i nie wiesz jakiego systemu CMS użyć do jej zarządzania, to zapraszam Cię...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu