Instrukcja Hotjar – Zwiększ skuteczność swojej strony

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 6 min

Cześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli generowała jak najwięcej konwersji  w postaci sprzedaży bądź zapytań od potencjalnych klientów. W poniższym filmie pokażę Ci świetne i proste w obsłudze narzędzie analityczne o nazwie Hotjar, które pozwala sprawdzić jak zachowują się użytkownicy na Twojej stronie, wykryć ewentualne błędy, generalnie wyciągnąć wnioski co można na stronie usprawnić. A to wszystko w przyjemnej formie wizualnej. Zapraszam do oglądania.

Uwaga – od czasu nagrania tego wideo interfejs Hotjar został zaktualizowany i nieco różni się od tego, który przedstawiam w filmie, jednak funkcjonalność narzędzia pozostała taka sama.

Instrukcja Hotjar – wprowadzenie

Na początku opowiem Ci jak działa Hotjar i co dokładnie możesz w nim zrobić, następnie pokażę Ci interfejs aplikacji z przykładowymi danymi oraz omówię przykładowe wnioski jakie można wyciągnąć z raportów generowanych przez to narzędzie.

Hotjar do narzędzie analityczne online, dzięki któremu możesz lepiej poznać i zrozumieć użytkowników swojej strony za pomocą zaawansowanych, lecz prostych w obsłudze funkcji, takich jak:

  • mapy kliknięć (heatmaps)
  • nagrania wideo z sesji użytkowników
  • tworzenie ankiet, feedbacku na temat strony internetowej
  • analiza lejków konwersji
  • analiza formularzy kontaktowych

Jak działa Hotjar – instrukcja wideo

W związku, z tym, że instrukcja ma charakter praktyczny (jest to nagranie z ekranu w raz z moim komentarzem), zachęcam do sprawdzenia wersji wideo dostępnej powyżej. W wersji wideo znajdziesz między innymi takie informacje:

Przegląd strony Hotjar

  • przeglądam stronę hotjar.com
  • omówienie podstawowych funkcji – heatmap, nagrania userów, lejki konwersji, analiza formularzy, zapytanie o feedback, ankiety
  • omówienie cennika i wskazanie opcji darmowej

Interfejs aplikacji Hotjar

  • omówienie kolejnych raportów i przykładowych wniosków, np.:

Hotjar heatmap (mapy kliknięć, mapy cieplne strony internetowej)

  • sprawdzenie które linki w menu są najpopularniejsze i wysunięcie ich na wyższe / wcześniejsze pozycje
  • sprawdzenie które z menu linki w ogóle nie są klikane – być może warto przenieść jest do stopki
  • sprawdzenie czy ludzie klikają w coś, co nie jest linkiem np. przyciski, banery, obrazki, itd – warto zrobić z tego linki
  • sprawdzenie do jakiego momentu ludzie scrollują stronę – zarówno wersję desktopów jak i mobilną – być może jest ona zbyt długa i niektóre treści warto przesunąć wyżej
  • w co ludzie klikają na wersji mobilnej – jeśli ekran zabierają elementy, które w ogóle nie są wykorzystywane – warto zastanowić się nad ich usunięciem
  • powyższe analizy można przeprowadzić dla strony głównej oraz podstron

Hotjar recordings (nagrania wideo z sesji użytkowników)

  • jeśli jest bardzo dużo sesji kilkusekundowych bez żadnej akcji – być może strona wczytuje się zbyt długo > sprawdzić PageSpeed Insights?
  • jeśli osoba porusza się po stronie bardzo chaotycznie – być może strona jest mało czytelna i ciężko wychwycić najważniejsze informacje
  • być może wychwycisz jakieś błędy, na które napotykają użytkownicy – niedziałające linki, nieklikalne elementy w które próbują kliknąć, błędy wysyłania formularza, itd
  • analiza ścieżki zakupowej – w którym momencie i na jakiej konkretnie czynności ludzie się zatrzymują i co możesz zrobić, aby to usprawnić?
  • być może dostrzeżesz błędy np. z problemem z zamykaniem rzeczy typu pop up, wyskakujące okienka, itd. Jeśli dużo osób wychodzi ze strony po pojawieniu się pop up – spróbuj z niego zrezygnować
  • na ile podstron wchodzi osoba na konkretnym nagraniu, jakie to podstrony, co nią kieruje, jak możesz usprawnić proces aby szybciej trafiła do informacji docelowej?
  • czy użytkownicy nie mają jakiś problemów z rzeczami, które dla Ciebie są oczywiste?
  • Czy ludzie oglądają slidery? Może nie ma sensu obciążać strony dodatkowymi zdjęciami.
  • Czy ludzie trafiają do treści które są ukryte? Np do opisów które pojawiają się po kliknięciu w coś.

Hotjar funnels (analiza lejków konwersji na stronie internetowej)

  • przykładowe lejki konwersji: na usług – lejek strona główna / oferta lub cennik / kontakt; dla sklepów lejek strona główna / strona koszyka / strony zamówienia / strona podziękowania
  • w którym momencie Twojego lejka ludzie wychodzą i co możesz zrobić, aby usprawnić ten proces? Poprawić działanie strony, ofertę, grafikę i teksty?

Hotjar forms (analiza formularzy kontaktowych)

  • Czy ludzie mają problemy z uzupełnieniem któregoś pola lub wysyłką formularza?

Hotjar feedback (ankiety satysfakcji z użytkowania strony internetowej)

  • co ludzie myślą o Twojej stronie – jaką dają ocenę, jakie wpisują komentarze, itd.

Jak widzisz z Hotjara można wyciągnąć sporo ciekawych wniosków za sprawą bardzo prostych wizualnych analiz.

Najlepszą drogą do poprawienia skuteczności strony internetowej jest analiza zebranych danych, wprowadzanie poprawek i… dalsze testy. W ten sposób krok po kroku możemy:

  •  eliminować błędy i słabe elementy naszej strony,
  • coraz lepiej rozumieć naszych użytkowników,
  • lepiej dostosować ofertę,
  • a w konsekwencji zwiększyć liczbę konwersji – zapytań, telefonów i sprzedaży w sklepie internetowym, czego oczywiście Ci życzę.

Mam nadzieję, że możliwości Hotjara przypadły Ci do gustu. Jeśli chciałbyś wdrożyć to narzędzie w swoim serwisie i potrzebujesz kogoś kto wykona część techniczną – skontaktuj się ze mną. Pomogę Ci skonfigurować całe narzędzie tak, abyś później mógł w prosty sposób analizować raporty, dokładnie tak jak pokazałem Ci przed chwilą.

A jeśli jeszcze nie masz strony internetowej to mogę ją dla Ciebie zbudować – zobacz moją ofertę, portfolio i referencje. Moja firma od kilku lat realizuje tego typu projekty i z pewnością będziemy mogli Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na YouTube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter tutaj.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Chcesz o czymś porozmawiać? Skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Napisz do mnie, chętnie porozmawiam.

Skontaktuj się

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG