Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Twój mail firmowy wpada do spamu – co robić?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 14 stycznia 2022

Uwaga – w związku z dużą liczbą zapytań, jakie dostaję w nawiązaniu do poniższego filmu, informuję że pierwszą czynnością, jaką powinien podjąć właściciel maila wpadającego do SPAM-u jest kontakt z dostawcą serwera. Dostawa na podstawie logów serwera będzie w stanie podjąć bardziej skuteczne działania naprawcze, niż właściciel skrzynki czy osoby zewnętrzne (np. ja).

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Wspomniany w filmie link do sprawdzenia list RBL: http://www.anti-abuse.org (patrz sekcja Multi-RBL Check po prawej stronie)

Mail wpada do spamu – pomocy!

W powyższym filmie chciałbym naświetlić temat maili wpadających do spamu. Jest to niewątpliwie duży problem gdy wysyłamy pilne informacje, oferty, umowy, obsługujemy klientów – odbiorca może mieć wrażenie, że potraktowaliśmy go niepoważnie, tymczasem maile od nas leżą od kilku dni w folderze spam. Nie chodzi w tym filmie o maile masowe, newslettery, tylko o zwykłe skrzynki firmowe na prywatnych domenach. Za chwilę poznasz najczęstsze przyczyny wpadania do spamu i kilka wskazówek co można z tym fantem zrobić. Zapraszam do oglądania oraz przeczytania transkrypcji poniżej.

Zakładam, że nie wysyłasz ze swojej skrzynki co chwilę 200 maili o takiej samej treści do różnych adresatów, zawierających dużo linków, podejrzane załączniki, wrażliwe słowa kluczowe sklasyfikowane jako spam lub z grafiką przeważającą nad tekstem. Jeśli tak jest – to właśnie to może być przyczyną tego, że Twoje maile wpadają do spamu i zaprzestanie tego procederu powinno pomóc.

Co jednak w sytuacji, gdy korzystasz z poczty jak normalny użytkownik, a mimo to wpadasz do spamu? Są dwa realne scenariusze – albo odbiorca dodał Cię w swojej skrzynce do czarnej listy nadawców – z tym fantem nic nie zrobisz, ale dotyczy to tylko skrzynki tego konkretnego odbiorcy. Drugi scenariusz jest taki, że Twoja domena wpadła na aktualizowaną codziennie listę adresów wysyłających SPAM, tzw. RBL (realtime blacklist). 

Ale dlaczego miałbyś wpaść na listę RBL, jeśli korzystasz ze swojej skrzynki „normalnie”? Najczęstszą przyczyną takiej sytuacji są wirusy, które rozsyłają maile korzystając z naszej domeny. Wirus może być na Twoim komputerze, gdzie korzystasz z danej poczty lub na serwerze w plikach Twojej strony internetowej.

Co zrobić gdy Twój mail wpada do spamu?

  • Po pierwsze warto zgłosić sprawę do operatora Twojego hostingu.
  • Po drugie należy przeskanować komputer w poszukiwaniu wirusów i usunąć jeśli coś zostanie znalezione.
  • Po trzecie należy zmienić hasła do maili. Najlepiej używać długich haseł zawierających duże i małe litery, cyfry i znaki specjalne. Wskazane jest cyklicznie zmieniać swoje hasło (np. co 2 tygodnie lub co miesiąc). Jeśli nie masz pomysłu na hasło – wpisz w google „generator haseł”.
  • Po czwarte należy przeskanować pliki strony internetowej w poszukiwaniu skryptów wysyłających maile (w tym może pomóc Ci operator hostingu lub autor Twojej strony). Jeśli coś zostanie wykryte, należy to usunąć.
  • Po piąte należy zaktualizować naszą stronę do najnowszej wersji systemu CMS (najczęściej wirusy dostają się na strony z nieaktualizowanym systemem, wtyczkami lub szablonami). Jeśli Twój cms ma taką możliwość – warto włączyć automatyczne aktualizacje i doinstalować wtyczki podwyższające bezpieczeństwo, blokujące roboty, itd. (np. WordPress oferuje takie rozwiązania i jeśli masz problem akurat z WordPressem – to mogę Ci pomóc, dowiedz się więcej o wsparciu technicznym dla stron www i skontaktuj się ze mną).
  • Po szóste należy zmienić dane dostępowe do serwera, na którym trzymamy stronę.
  • Po siódme – powinniśmy sprawdzić listy RBL w poszukiwaniu naszej domeny i wysłać powiadomienia do administratorów tych list o pozbyciu się problemu. Przykładową stronę przeszukujące listy RBL znajdziesz na początku tego tekstu. Możesz też wygooglować frazę RBL i pobawić się w detektywa we własnym zakresie. Na wybranej stronie należy wpisać naszą domenę lub adres IP naszego serwera i sprawdzić, czy jesteśmy zablokowani na którejś liście. Jeśli tak – klikamy w nią i… czytamy. Zwykle na stronach konkretnych list jest możliwość usunięcia naszej domeny (po uprzednim usunięciu przyczyny problemu), należy kierować się instrukcją przedstawioną na danej stronie. Listy z założenia są aktualizowane na bieżąco, jednak z doświadczenia wiem, że maile mogą jeszcze łapać się do spamu przez kilka dni po interwencji.

No coż, mam nadzieję, że ten film będziesz mógł potraktować tylko jako ciekawostkę i temat wpadania maili do spamu nigdy Cię nie spotka. Jeśli tak się zdarzy – skontaktuj się ze mną. Poza ratowaniem maili moja firma zajmuje się głównie tworzeniem stron www i sklepów internetowych – więc jeśli masz takie zapotrzebowanie – będziemy w stanie Ci pomóc.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem na Youtube, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter.

Jeśli masz inne wskazówki lub ciekawe doświadczenia z wpadaniem do spamu – podziel się w komentarzu pod filmem na YouTube.

Do usłyszenia w kolejnym filmie!

Zobacz także

Certyfikat Google Ads – co to jest?

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli zastanawiasz się co to jest certyfikat Google Ads, co on daje i jak go zdobyć – odpowiedzi znajdziesz...

Czytaj więcej

WordPress – instrukcja zarządzania edytorem treści

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz zlecenie stworzenia strony internetowej i nie wiesz jakiego systemu CMS użyć do jej zarządzania, to zapraszam Cię...

Czytaj więcej

Czym są konwersje w analityce internetowej?

Kategorie: Inne tematy

Posiadanie strony internetowej to dziś warunek niemal niezbędny dla funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy organizacji. Wraz z cyfryzacją kolejnych dziedzin...

Czytaj więcej

UX – Co to jest User Experience?

Kategorie: Strony internetowe

Niezależnie od tego, czy klienta przywiodła do nas nasza dopracowana strategia marketingowa, czy też łut szczęścia – powinno zależeć...

Czytaj więcej

Kalendarz e-commerce 2018 od Prestashop

Kategorie: E-commerce Reklama w internecie

 Ze względu na archiwalny charakter filmu kalendarz nie jest już dostępny. Zapraszam do subskrypcji kanału YouTube, na którym...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu