Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

System rezerwacji na stronie internetowej – czy warto go mieć i jaki wybrać?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 9 kwietnia 2024

W dobie rosnącej cyfryzacji wiele firm zastanawia się nad wprowadzeniem systemu rezerwacji online na swojej stronie internetowej. Takie rozwiązanie oferuje wygodę dla klientów i automatyzację procesów dla biznesu, ale czy jest dla każdego i czy rzeczywiście warto je mieć? Poznaj moje doświadczenia i rekomendacje w tym temacie.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co to jest i jakie korzyści daje system rezerwacji na stronie internetowej?
  • dla jakich branż warto zastosować system rezerwacji?
  • system dedykowany czy gotowe rozwiązanie w modelu płatności jednorazowej lub subskrypcyjnej?
  • jaki system rezerwacji polecam dla większości małych i średnich firm?
  • przykłady strony z wdrożonym systemem rezerwacji

System rezerwacji na stronie internetowej – co to jest, jakie ma możliwości i jakie korzyści daje?

System rezerwacji na stronie internetowej pozwala – jak sama nazwa wskazuje – rezerwować terminy (wizyt w placówce, konsultacji online, noclegów, usług, biletów, itd.) za pośrednictwem Twojej strony internetowej. Działa to zazwyczaj tak, że użytkownik odwiedza stronę internetową, wybiera dostępną usługę, datę i godzinę, ewentualnie inne parametry, a następnie dokonuje rezerwacji, często z możliwością opłacenia jej od razu przez internet.

Jest to więc narzędzie pozwalające na automatyzację pewnych procesów, takich jak odbieranie telefonów od klientów, ręczne zarządzanie kalendarzem wizyt, wysyłanie przypomnień o zbliżającej się wizycie. Dla Ciebie, jako przedsiębiorcy, oznacza to oszczędność czasu i zasobów, minimalizacja błędów ludzkich, czy przejrzysty system z bazą danych o klientach. Dla Twojego klienta to wygoda i szybkość dokonywania rezerwacji o każdej porze dnia i nocy bez konieczności dzwonienia, pisania maili, ale za to z możliwością opłacenia usługi online. Przyznasz, że brzmi interesująco? 😉

Czy system rezerwacji online ma jakieś wady? Oczywiście, że tak. Z pewnością jedną z nich jest koszt wdrożenia lub utrzymania takiego systemu, jednak jak pokażę za chwilę, nie musi być on być wygórowany. Inną wadą posiadania takiego systemu jest konieczność przeszkolenia personelu z zarządzania nim, co może rodzić opory dla osób czujących się niepewnie w technologiach komputerowych. Również część klientów może zwyczajnie nie być zainteresowana dokonywaniem rezerwacji przez system online, jednak dla tych osób zawsze pozostaje do dyspozycji tradycyjny telefon czy e-mail.

ezgif 5 fad94c978a

Dla jakich branż warto wdrożyć system rezerwacji online?

Mówiąc w skrócie – system rezerwacji online przez stronę internetową można (a nawet należy) zastosować dla każdej branży, gdzie dla sprzedawanego produktu / usługi można przyporządkować określony stały czas trwania.

Szczególnie warto rozważyć wdrożenie systemu rezerwacji w takich branżach jak:

  • branża beauty – gabinety kosmetyczne, fryzjerzy, barberzy, masaże, SPA
  • usługi medyczne – gabinety lekarskie, stomatolodzy, psycholodzy
  • turystyka i rekreacja – hotele, domki, noclegi, biura podróży, wypożyczalnie sprzętu rekreacyjnego i wodnego
  • gastronomia – rezerwacja stolików w restauracji
  • sport – rezerwacja sal sportowych, lekcji indywidualnych
  • edukacja – lekcje językowe, warsztaty, szkolenia
  • biznes, konsulting, prawo, księgowość, marketing – konsultacje biznesowe, prawne, marketingowe, księgowe, rezerwacja sal konferencyjnych,
  • motoryzacja – wymiana opon, mechanika samochodowa, wypożyczalnia samochodów, usługi transportowe
  • rozrywka – bilety na wydarzenia
  • usługi dla zwierząt – hotel dla zwierząt, strzyżenie psów
  • inne, które w tej chwili nie przyszły mi do głowy 🙂

To tylko część możliwości. Warto zastanowić się, czy w Twojej branży wdrożenie systemu rezerwacji ma sens. Jeśli tak, z pewnością interesuje Cię w jaki sposób wdrożyć taki system.

Dedykowany system rezerwacji czy gotowe rozwiązanie w modelu płatności jednorazowej lub subskrypcyjnej?

System rezerwacji można nabyć różnych formach. Między innymi:

  • system dedykowany zaprojektowany i zaprogramowany indywidualnie pod konkretną firmę i jej potrzeby
  • system bazujący na gotowym rozwiązaniu płatnym jednorazowo
  • system bazujący na gotowym rozwiązaniu subskrypcyjnym

Jakie są wady i zalety poszczególnych rozwiązań i które warto wybrać?

System dedykowany to duże koszty wdrożenia i utrzymania, w praktyce zarezerwowany raczej dla dużych firm z dużymi zasobami i dużą liczbą procesów do automatyzacji. Jeśli jesteś mikro, czy małą firmą, szkoda Twojego czasu na zgłębianie tematu systemu dedykowanego, którego koszt to kwoty rzędu kilkadziesiąt – kilkaset tysięcy złotych, a swoje cele możesz osiągnąć za ułamek tej kwoty.

Zdecydowanie bardziej przystępnym cenowo i szybszym do wdrożenia rozwiązaniem jest skorzystanie z gotowego systemu rezerwacji w modelu płatności jednorazowej lub subskrypcji.

Jeśli posiadasz stronę na WordPress możesz rozejrzeć się za wtyczkami do rezerwacji, z których można polecić np. WP Amelia. Wtyczkę taką możesz kupić za jednorazową opłatę rzędu kilkaset – kilka tysięcy złotych w opcji Lifetime. Wtyczka ma duże możliwości, jednak jest przygotowana raczej na rynek anglojęzyczny (tłumaczenia, dostępne metody płatności, kwestie prawne, itd). Należy więc liczyć się też z dość dużym kosztem wdrożenia wtyczki na Twoją stronę, spolszczenia jej i dostosowania tak, by działała zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. W zamian z to możesz korzystać z takiej wtyczki dożywotnio, bez dodatkowych opłat, co wydaje się kuszącym rozwiązaniem.

cennik WP Amelia

Istnieje jeszcze jedna opcja na wdrożenie systemu rezerwacji online na stronie internetowej. Jest to skorzystanie z platformy rozliczanej w formie subskrypcji (tzw. SaaS). Tego typu systemy są zwykle dobrze dostosowane do polskiego rynku, działają domyślnie po polsku i mają dużo wbudowanych opcji. Implementacja takiego systemu polega najczęściej na wklejeniu na stronie internetowej gotowego kodu, który powoduje wyświetlenie formularza rezerwacji. Oznacza to więc niskie koszty wdrożenia (właściwie tylko konfiguracja samego systemu bez większych ingerencji programistycznych w stronę www), ale wiąże się z koniecznością opłacania abonamentu, by korzystać z systemu.

Jaki system rezerwacji na stronę internetową polecam dla większości małych i średnich firm?

Z poprzedniej części artykułu wiesz, że na pewno nie polecę systemu dedykowanego. Jeśli rozważasz wdrożenie systemu rezerwacji skupiłbym się na wyborze gotowej wtyczki do WordPressa (tylko unikaj darmowych, bo z nimi będą później same problemy) lub gotowej platformy SasS.

Jeśli jesteś już pewien, że chcesz i będziesz korzystać z systemu rezerwacji, w długim terminie korzystniej cenowo będzie jednorazowo wdrożyć wtyczkę typu Amelia, gdzie za całe wdrożenie zapłacisz kwotę rzędu kilku tysięcy złotych i później już nic Cię nie interesuje.

Jeśli nie jesteś pewien, czy taki system rezerwacji online to odpowiednie rozwiązanie dla Ciebie – warto zainteresować się platformą subskrypcyjną. Masz tutaj niskie koszty wdrożenia i możliwość przetestowania platformy, a jeśli pomysł okażę się niewypałem, możesz po prostu zrezygnować z subskrypcji. W ostatnim czasie najwięcej wdrożeń systemów rezerwacji online przeprowadzałem właśnie w tym modelu, a najczęściej wybieraną przez Klientów platformą było Bookero. System ten ma przystępne ceny, dużo funkcjonalności i bardzo dobry support. Polecam zapoznać się z ich stroną i cennikiem oraz przetestować rozwiązanie w ramach 14-dniowego okresu próbnego.

cennik Bookero

Przykłady stron z wdrożonym systemem rezerwacji.

Poniżej przedstawiam dwa przykłady wdrożeń systemu rezerwacji. Pierwszy oparty o wtyczkę do WordPress, drugi o platformę Bookero.

Dla firmy Oponex (warsztat zajmujący się wymianą opon i mechaniką samochodową) zbudowałem stronę internetową WordPress z gotową wtyczką rezerwacji. Przy rezerwacji terminu klient może wybrać rodzaj auta, rodzaj usługi oraz termin, a następnie wpisać swoje dane i wysłać zgłoszenie. Administrator musi taką rezerwację zaakceptować, po czym termin znika z kalendarza. Wygląda to mniej więcej w ten sposób:

opnex rezerwacje

Drugi przykład to strona internetowa gabinetu epilacji laserowej byebyehair. Na stronie został wdrożony system Bookero, który uprzednio skonfigurowałem pod działalność Klienta. System ten może być połączony z płatnościami Przelewy24 (choć aktualnie nie jest), wysyła powiadomienia SMS, może też być zintegrowany z systemem do wystawiania faktur. Na stronie internetowej wygląda to w ten sposób, że wybieramy usługę, następnie aktywuje się kalendarz dostępnych terminów, następnie wpisujemy swoje dane i dokonujemy rezerwacji. Proste i schludne rozwiązanie, dostosowane graficznie do strony internetowej.

bbh rezerwacje

Chcesz wdrożyć system rezerwacji na swojej stronie?

Jak widzisz rozwiązanie takie ma wiele zalet, a nie musi kosztować fortuny, szczególnie jeśli korzystamy z gotowej platformy takiej jak Bookero. Jeśli chcesz wdrożyć system rezerwacji na swojej stronie, skontaktuj się ze mną. Ogarnę za Ciebie wszystko kompleksowo – od konfiguracji systemu, przez połączenie ze stroną internetową, po szkolenie z zarządzania rezerwacjami. Przekonaj się, jakie to miłe uczucie odbierać rezerwacje online bez konieczności prowadzenia długich rozmów, czy wertowania kalendarza w poszukiwaniu terminów.

ezgif 5 bfe3f0f94e

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

UX – Co to jest User Experience?

Kategorie: Strony internetowe

Niezależnie od tego, czy klienta przywiodła do nas nasza dopracowana strategia marketingowa, czy też łut szczęścia – powinno zależeć...

Czytaj więcej

Strona www czy sklep internetowy? Nie wiesz co wybrać? Poznaj te wskazówki i przykłady.

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

Strona internetowa czy sklep? Oto jest pytanie… Jeżeli prowadzisz firmę lub dopiero planujesz ją założyć, w tym filmie podpowiem Ci kiedy...

Czytaj więcej

Jak wirus na stronie internetowej niszczy marketing i sprzedaż online?

Kategorie: Strony internetowe

Jak wirus na stronie internetowej może zniszczyć Twój marketing i sprzedaż online oraz jak się przed tym uchronić? Zobacz...

Czytaj więcej

Dlaczego moja strona nie wyświetla się w Google?

Kategorie: Strony internetowe

Posiadasz stronę internetową, ale nie jest ona widoczna w Google? Sprawdź moje wskazówki co zrobić, aby Twoja strona była...

Czytaj więcej

Jak zabezpieczyć adres e-mail i formularz na stronie internetowej WordPress?

Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędzia

1000+ spamowych maili na minutę? To nie brzmi zbyt dobrze i na pewno nie chcesz doświadczyć takiej sytuacji. W...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Dostępność WCAG