Strona internetowa czy Facebook – co wybrać do promowania firmy

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 4 min
Strona internetowa czy Facebook co wybrać do promowania firmy

Jeśli zastanawiasz się co będzie lepsze do promowania firmy w internecie – własna strona internetowa czy profil firmowy na Facebooku, zapoznaj się z wadami i zaletami obydwu tych rozwiązań i poznaj moje rekomendacje.

Własna strona internetowa, czy profil firmowy na Facebooku?

W internecie istnieje wiele możliwości prezentacji klientom swojej firmy, oferty, czy produktów. Wśród nich najczęściej stosowane rozwiązania to własna strona internetowa oraz profil firmowy na Facebooku, czyli najpopularniejsze aktualnie medium społecznościowe. Wielu właścicieli firm zastanawia się, który z tych wariantów jest lepszy do skutecznego promowania firmy w internecie. Postanowiłem porównać te dwie metody prezentacji firmy online pod kątem trzech kluczowych aspektów, które mogą mieć wpływ na podjęcie decyzji i przedstawić moją rekomendację w tym zakresie.

Koszty wdrożenia strony internetowej a profilu Facebook

Pierwszym aspektem, na który na pewno większość przedsiębiorców zwróci uwagę, jest koszt wdrożenia strony internetowej oraz profilu Facebook. W tym temacie zdecydowanie wygrywa Facebook, którego utworzenie jest po prostu darmowe. Natomiast stworzenie strony internetowej niesie za sobą wydatki (w przypadku strony firmowej można przyjąć, że najczęściej są to kwoty rzędu 1000 – 3000 zł netto, w zależności od specyfikacji projektu). Sprawdź przy okazji ile kosztuje strona internetowa.

Potencjalna grupa docelowa strony internetowej oraz konta Facebook

Drugim aspektem, który należy wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, czy wybrać stronę internetową czy konto na Facebooku, jest wielkość potencjalnej grupy docelowej.

W przypadku strony internetowej, grupa odbiorców to wszyscy, którzy mają dostęp do internetu. Wystarczy dowolne urządzenie, połączenie z internetem i każdy może trafić na Twoją stronę internetową (szczególnie gdy zadbasz np. o jej pozycjonowanie – sprawdź ofertę pozycjonowanie stron Olsztyn lub przeprowadzenie kampanii Google Ads).

W przypadku konta na Facebooku – Twoją wizytówkę mogą zobaczyć tylko osoby, które posiadają swój profil na Facebooku. Co prawda użytkowników Facebooka na świecie jest dużo (według oficjalnych raportów w 2021 roku było ich ponad 2.8 miliarda na całym świecie). Wciąż jednak nie są to wszyscy użytkownicy internetu, a co więcej, wiele osób, które ma konto na Facebooku, korzysta np. tylko z Messengera, nie wchodząc w ogóle na Facebook’owy wall.

02 Strona internetowa czy Facebook co wybrać do promowania firmy

Możliwości prezentacji oferty i działań reklamowych

Prezentacja naszej oferty na Facebooku jest ograniczona do sekcji, które udostępnia ten portal. Możemy w nim dodać między innymi:

  • logo i zdjęcie w tle
  • przycisk CTA
  • dane kontaktowe
  • sekcje dodatkowe, takie jak: Sklep, Opinie, Zdjęcia, Filmy, Wydarzenia, itd.
  • Posty ze zdjęciami, wideo, tekstem – które niestety są wyświetlane tylko wąskiemu wycinkowi Twoich fanów

Prezentacja oferty na stronie internetowej daje o wiele większe pole do popisu. W przypadku strony, która jest projektowana indywidualnie pod Twoje potrzeby, twórca może pokierować projektem w taki sposób, aby jak najlepiej wyeksponować Twoje mocne strony, kluczowe elementy oferty czy najważniejszą akcję, której oczekujemy od Twoich przyszłych użytkowników.  Doświadczony projektant stron internetowych będzie w stanie oprowadzić Twoich klientów w atrakcyjny sposób po Twojej ofercie i skierować ich do kontaktu z Tobą. To niewątpliwa przewaga strony internetowej nad profilem na Facebooku.

Kolejną istotną różnicą między stroną internetową a Facebookiem, jest możliwość prowadzenia dalszych działań marketingowych. W przypadku konta na Facebooku mamy do dyspozycji tylko ekosystem FB, czyli reklam na Facebooku, Instagramie, Messengerze, itd. Z kolei w przypadku strony internetowej, do dyspozycji mamy cały arsenał działań reklamowych online, takich jak pozycjonowanie stron, kampanie Google Ads, email marketing, czy zaawansowana analityka internetowa i integracje z ciekawymi narzędziami.

Strona internetowa czy Facebook – rekomendowane działanie

Z powyższego opisu wynikać może, że strona internetowa ma zdecydowaną przewagę nad kontem firmowym na Facebooku. W zasadzie jedyną zaletą Facebooka jest niski próg wejścia. Najlepszą rekomendacją, jakiej można udzielić w tym temacie to zalecenie uruchomienia obydwu tych usług do promocji swojej firmy. Dzięki temu, że będziemy posiadać własną stronę internetową oraz profil na Facebooku, mamy szerokie możliwości dotarcia do potencjalnych klientów i możemy wykorzystać wszystkie dostępne formy reklamy online.

Mam nadzieję, że wskazówki z tego artykułu były dla Ciebie przydatne. Jeśli po przeczytaniu tego tekstu jesteś zainteresowany zleceniem mi wykonania strony internetowej dla Twojej firmy, skontaktuj się ze mną. Również chętnie pomogę Ci w uruchomieniu konta na Facebooku i przeprowadzeniu kampanii Facebook Ads.

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź moją płatną ofertę.

Przejdź do oferty

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG