Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Skuteczne kreacje reklamowe YouTube z modelem ABCD od Google

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 24 stycznia 2023

Osoby, które są zainteresowane marketingiem spotkały się z pewnością z różnymi akronimami związanymi z tworzeniem kreacji reklamowych czy oddziaływaniem na klienta, takimi jak np. SLB, AIDA, AIDCAS, itp. Warto przy tej okazji wiedzieć, że również Google zaprojektowało własny model tworzenia skutecznych kreacji reklamowych (dedykowanych kampaniom na YouTube) i nazwało go ABCD. W tym artykule przedstawię najważniejsze założenia tego systemu.

Skuteczne kreacje reklamowe YouTube

Z tego artykułu dowiesz się:

  • co to jest model ABCD w reklamach wideo
  • jakie są najważniejsze założenia modelu ABCD
  • jak tworzyć skuteczne kreacje reklamowe wideo – konkretne wskazówki od Google

Co to jest model ABCD?

ABCD to model pomagający tworzyć skuteczne kreacje reklamowe na YouTube opracowany przez Google. Według giganta z Mountain View wykorzystanie wskazówek z tego modelu ułatwia opracowanie koncepcji kreacji i przygotowanie reklamy wideo, która odniesie sukces.

Zasady ABCD powstały w wyniku analizy kreacji kilkunastu tysięcy reklam na YouTube, na podstawie współpracy ludzi i systemów uczących się (te ostatnie potrafią na przykład określić liczbę ujęć w reklamach, odsetek klatek przedstawiających ludzi czy rozmiar logo w kreacji).

Niestety Google zastrzega sobie, że nie ma uniwersalnych elementów doskonałej kreacji reklamowej, a zasady ABCD powinny być raczej solidnym punktem wyjścia, niż gotową receptą na udaną reklamę. Google zaleca testowanie różnych kreacji w kampaniach na YouTube i reagowanie na zmiany zachowania konsumentów, które postępuje na naszych oczach. Sprawdźmy teraz, co dokładnie oznacza ABCD.

Podstawowe założenia modelu ABCD dla reklam YouTube

Rozwinięcie akronimu ABCD to:

  • A – Attention – przykuwanie uwagi – „Przyciągnij i utrzymaj uwagę widzów za pomocą ciekawej narracji.”
  • B – Branding – prezentacja marki – „Pokazuj elementy marki wcześnie, często i w atrakcyjny sposób.”
  • C – Connection – nawiązywanie kontaktu – „Wywołaj u odbiorców określone myśli lub odczucia.”
  • D – Direction – kierowanie – „Poproś widzów o podjęcie działania.”

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Można powiedzieć, że brzmi to banalnie, jednak w rzeczywistości w toku pracy nad kreacją reklamową wideo warto zapomnieć o którymś z istotnych czynników, jak prezentacja marki czy konkretne wezwanie do działania. Sprawdźmy, co dokładnie Google rekomenduje dla poszczególnych punktów z modelu ABCD.

A – Przyciągnij i utrzymaj uwagę widzów za pomocą ciekawej narracji

Jak Google zaleca przyciągnąć i utrzymać uwagę widzów? Między innymi przez zastosowanie szybkiego tempa, wąskiego kadrowania wideo oraz szybkiego przejścia do sedna komunikatu. Google rekomenduje również wzmocnienie przekazu za pomocą odpowiednich dźwięków i tekstów, zastosowania wysokiego kontrastu i optymalizację pod kątem wyświetlania na urządzeniach mobilnych.

B – Pokazuj elementy marki wcześnie, często i w atrakcyjny sposób

Google rekomenduje pokazywać markę lub produkt już we wczesnym etapie reklamy i kontynuować tą prezentację aż do końca trwania kreacji.  Poza fizycznym pokazaniem produktu warto wzmacniać go przez wzmianki werbalne (lektor lub wypowiedzi aktorów) oraz pokazywanie takich elementów marki, które będą pasować do danego przekazu

C – Wywołaj u odbiorców konkretne myśli lub uczucia

Google rekomenduje tworzenie kreacji z ludźmi, ponieważ wtedy narracja związana z produktem będzie ciekawsza. Stosowany język powinien być zwięzły i prosty, odwołujący się do emocji i zawierający techniki marketingu narracyjnego (humor, zaskoczenie, intryga, itd).

D – Poproś widzów o podjęcie działania.

To być może banalne, ale warto pamiętać, aby w kreacji reklamowej umieścić jasne, konkretne i zwięzłe wezwanie do działania.  Po prostu powiedz swoim widzom, co mają zrobić po obejrzeniu reklamy. Wezwanie do działania można pokazać na ekranie, a także użyć głosu lektora / aktora występującego w reklamie. Warto stosować jedno wezwanie do działania.

Model ABCD tworzenia reklam wideo – podsumowanie

Jak widzisz, Google daje dość dużo ciekawych wskazówek na temat tworzenia reklam wideo w opracowanym modelu ABCD. Reklamy takie można później wykorzystać między innymi w kampaniach na YouTube (sprawdź formaty reklam na YouTube w innym artykule) przy wykorzystaniu systemu Google Ads. Według mnie najistotniejsze w całym procesie marketingowym jest wspomniane już wyżej eksperymentowanie i testowanie różnych rozwiązań, systemów reklamowych, rodzajów kampanii, kreacji reklamowych, itd. Potrzebujesz wsparcia przy prowadzeniu kampanii reklam na YouTube? Skontaktuj się ze mną.

 

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak poprawnie umieszczać logo na stronie internetowej?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli posiadasz stronę internetową lub dopiero planujesz ją założyć, koniecznie zadbaj o poprawność dodania logo firmowego w górnej części strony. Z tego...

Czytaj więcej

Dlaczego moja strona nie wyświetla się w Google?

Kategorie: Strony internetowe

Posiadasz stronę internetową, ale nie jest ona widoczna w Google? Sprawdź moje wskazówki co zrobić, aby Twoja strona była...

Czytaj więcej

Integracja sklepu WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku (wideo)

Kategorie: E-commerce

W tym filmie i artykule pokażę Ci w jaki sposób zintegrować sklep WooCommerce z Ceneo.pl krok po kroku oraz...

Czytaj więcej

Instrukcja Google Analytics 4 – podstawy, które warto znać

Kategorie: Przydatne narzędzia

Zapraszam do zapoznania się z instrukcją korzystania z Google Analytics 4. W poniższym materiale w prosty sposób wyjaśniam jak poruszać się...

Czytaj więcej

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny w Google Analytics 4 (GA4)?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Jeśli korzystasz z Google Analytics do analizy ruchu na swojej stronie internetowej, to jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinieneś...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG