Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 13 stycznia 2022

Poznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam do obejrzenia wideo oraz opisu poniżej. Jeśli interesuje Cię tworzenie sklepów internetowych – sprawdź koniecznie moją ofertę.

 

Tym filmem chciałbym rozpocząć cykl Przydatne funkcje w sklepie internetowym. Co jakiś czas pomiędzy regularnymi filmami na moim wideoblogu  będę umieszczał kolejną część tego cyklu, w założeniu każdy odcinek będzie zawierał 5 przydatnych funkcji. Jeśli po obejrzeniu tego filmu będziesz chciał zlecić wdrożenie takich funkcji w swoim sklepie lub zlecić zbudowanie sklepu internetowego od podstaw – skontaktuj się ze mną.

Tymczasem zapraszam do oglądania lub czytania poniżej.

„Do darmowej dostawy pozostało…”

Najczęściej właściciele sklepów internetowych decydują się na darmową wysyłkę od określonej kwoty, np. 100, 200, czy 500zł. Aby skłonić użytkownika do włożenia dodatkowych produktów do koszyka, warto informować w widoczny sposób jaka kwota pozostała do osiągnięcia darmowej dostawy. Informację taką można zamieszczać np.

  • w okienku po dodaniu do koszyka,
  • w samym koszyku,
  • w bloku koszyka umiejscowionym zwykle gdzieś na górze strony.

Dzięki takiemu zabiegowi możemy skutecznie zwiększyć koszyki naszych klientów.

Cross – selling

Dla niektórych może być to oczywiste, jednak przeglądając wiele sklepów, widzę, że nie do końca. Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa, polega na wyświetlaniu produktów powiązanych z danym produktem. Może to mieć różne formy, np. Akcesoria do tego produktu, Inne produkty z tej kategorii, czy po prostu To również może Ci się przydać. Warto produkty powiązane wyświetlać

  • na podstronie produktu,
  • w okienku po dodaniu do koszyka,
  • w koszyku,
  • a nawet w mailu z potwierdzeniem zamówienia.

Automatyczna przypominajka o porzuconym koszyku

Gdy użytkownik jest na takim etapie składania zamówienia, że zostawił nam już gdzieś swojego maila i ma w koszyku produkty, ale opuszcza stronę i nie dokonuje zakupu, możemy wykorzystać automatyczną przypominajkę mailową o porzuconym koszyku. Taki mail może wysyłać się automatycznie np.

  • po godzinie,
  • następnego dnia
  • po 3 dniach od porzucenia koszyka.

Może zawierać listę produktów, kwotę zamówienia, guzik do dokończenia zamówienia, może też mieć jakiś dodatkowy rabat, który zachęci do zakupu. Jest to bardzo skuteczna metoda do zwiększenia sprzedaży na sklepie.

„Powiadom, kiedy produkt będzie dostępny”

Często prezentujemy na sklepie produkty, których fizycznie nie mamy w magazynie. Wyłączanie takiego produktu z wyświetlania jest kiepskim pomysłem z punktu widzenia wyszukiwarki Google – tracimy wtedy zaindeksowaną podstronę i tym samym pozycję (nawet jeśli nie była wysoka). Lepszym rozwiązaniem jest wygaszenie przycisku Dodaj do koszyka i zaraz obok niego umieszczenie pola do wpisania maila „Powiadom mnie, kiedy ten produkt będzie dostępny”. Silniki sklepów takie jak Prestashop wysyłają użytkownikom automatyczne powiadomienia gdy administrator doda produkt na stan w panelu sklepowym.

Sekcja Porady

Warto jest nie tylko sprzedawać produkty, ale budować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. Pomogą w tym artykuły, które będziemy umieszczać w sekcji nazwanej np. Porady. Możemy w takich artykułach informować np. „Jak dobrać legowisko dla psa”, „Jaki model tabletu będzie dla Ciebie najlepszy”, „Porównanie materiałów wykorzystanych z danej grupie produktów”. Przy takich poradach warto umieszczać od razu linki do produktów, które są omówione w artykule. Sekcja porad – poza budowaniem wizerunku – pomoże nam też zaistnieć w wyszukiwarce Google – zwykle takie artykuły dobrze indeksują się w wyszukiwarce po tytułach, warto więc nadawać poradom takie tytuły, jakie wpisaliby w wyszukiwarkę potencjalnie zainteresowani klienci. Ciekawe inspiracje do działu porad można znaleźć w Google – „poradniki allegro”.

To wszystko w części pierwszej cyklu Przydatne funkcje w sklepie internetowym. Jeśli będziesz planował budowę lub modyfikacje sklepu internetowego – skontaktuj się ze mną – moja firma od kilku lat świadczy tego typu usługi. Zobacz portfolio i referencje.

Jeśli wskazówki z tego filmu były dla Ciebie przydatne – daj kciuk w górę pod filmem, a jeśli chcesz dostawać więcej tego typu porad zupełnie za darmo – zasubskrybuj mój kanał i zapisz się na newsletter.

Jeśli masz propozycje innych ciekawych funkcji w sklepie internetowym – napisz je w komentarzu.

Do zobaczenia w kolejnym filmie!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Skąd wziąć regulamin sklepu internetowego?

Kategorie: E-commerce

Jeśli planujesz zbudować sklep internetowy to z pewnością prędzej czy później natkniesz się na dylemat związany z przygotowaniem regulaminu...

Czytaj więcej

Masz czat / Messenger na stronie? Sprawdź ten częsty błąd

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

Cześć, jeśli masz (lub planujesz mieć) na swojej stronie internetowej wtyczkę czatu np. Messenger lub inny to koniecznie sprawdź,...

Czytaj więcej

Jak wybrać szablon do sklepu internetowego WooCommerce (i innych)

Kategorie: E-commerce

Jeśli planujesz założyć sklep internetowy to dobrym pomysłem na obniżenie kosztów początkowych będzie skorzystanie z bazy gotowych szablonów zamiast...

Czytaj więcej

Jakie dane dostępowe do strony www / sklepu powinieneś posiadać jako właściciel

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

 Jakie dane do strony powinieneś otrzymać od wykonawcy? Posiadanie kompletnych danych dostępowych do swojej strony internetowej jest bardzo...

Czytaj więcej

Instrukcja Google Analytics 3 (podstawy)

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędzia

Ten film i artykuł dotyczy starej wersji Google Analytics 3 (Universal Analytics). Zapraszam do obejrzenia instrukcji Google Analytics 4...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG