Prosta strategia reklamy internetowej dla firm z małych miast (i nie tylko)
Jeśli prowadzisz firmę w małym mieście i nie miałeś/aś jeszcze styczności w reklamą w internecie, to z pewnością zainteresuje Cię przygotowana przeze mnie łatwa do samodzielnego wdrożenia strategia reklamy online dla tego typu firm. Tym bardziej, że większość tych działań możesz zrobić samodzielnie za darmo.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto promować firmę w internecie, nawet gdy działasz lokalnie małym mieście
- jakie są darmowe i płatne sposoby promocji firmy w internecie dla firm z małych miast
Reklama firmy w internecie – dlaczego warto?
Jeśli prowadzisz lokalną firmę w małym mieście i nie masz dużej konkurencji (powiedzmy kilka podobnych firm), a w dodatku działasz już długo i wszyscy Cię znają, to możesz zastanawiać się nad zasadnością wdrażania reklamy w internecie. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że konsumenci są coraz młodsi i szukają w internecie dosłownie wszystkiego – w tym takiej firmy jak Twoja.
Nawet jeśli konsument wie o Twoim istnieniu, to mogą go interesować informacje dodatkowe – czym dokładnie się zajmujesz, jakie masz godziny otwarcia, na jakim obszarze świadczysz usługi, jakie produkty masz w swoim punkcie handlowym, itd. Tego typu informacje idealnie jest umieścić właśnie w internecie. Najlepiej w taki sposób, aby dało się je łatwo wyszukać. Przejdźmy więc do konkretów.
Darmowe sposoby promocji firmy w internecie
Darmowe sposoby promocji firmy w internecie polegają na dodawaniu wizytówek Twojej firmy w różnych miejscach, np.:
- wizytówka Google Moja firma
- profil Facebook,
- profil Instagram,
- profil Twitter,
- inne social media, np. LinkedIn, Pinterest
Każdy z tych profili możesz założyć za darmo, w nieskomplikowany sposób. Kluczowe jest jednak to, jakie informacje w nim umieścisz.
Najważniejszym elementem wizytówki, który będzie determinował jej wyświetlanie np. w wynikach Google, jest jej tytuł. Jeśli Twoja firma nazywa się ABCPOL i jesteś stolarzem w Będzinie, to nazwij swoje profile w taki sposób: Stolarz Będzin – ABCPOL. W ten sposób, dzięki zastosowaniu słów kluczowych w tytule, masz wyższe szanse na pokazanie swoich profili w wynikach Google. Kolejnym ważnym elementem takich wizytówek jest maksymalne uzupełnianie treści. Powinieneś wypełnić wszystkie dostępne pola tekstowe, dodać zdjęcia, kategorie, filmy jeśli posiadasz, dane kontaktowe, itd.
Niedrogie sposoby promocji firmy w internecie
Kolejnym krokiem, jaki możemy wykonać samodzielnie, jest dodanie wizytówki naszej firmy do portali branżowych. W zależności od charakteru naszej działalności mogą to być np.:
- OLX
- Fixly
- Oferia
- Oferteo
- Panorama Firm
- PKT
- portale branżowe np. prezentujące sale weselne, obiekty turystyczne, czy firmy z konkretnych branż
W tego typu portalach mamy często możliwość umieszczenia darmowej wizytówki oraz płatnej wersji promowanej. Jeśli wpisujemy w Google słowa kluczowe charakteryzujące naszą działalność i widzimy na wysokich pozycjach jakiś portal ogłoszeniowy – warto zainteresować się płatną promocją w tym portalu. Dzięki temu ludzie, którzy szukają tych słów kluczowych pewnie trafią na dany portal a na nim znajdą Twoją firmę. Pamiętaj, że tutaj również istotne jest poprawne i kompletne uzupełnianie danych w wizytówce oraz stosowanie słów kluczowych.
Tego typu działanie wiąże się z kosztami, jednak nadal są one dużo niższe niż profesjonalna i kompleksowa reklama firmy w internecie, o której dowiesz się niżej.
A jeśli to nie wystarczy…
Jeśli dodałeś już kilkanaście wizytówek w social mediach, portalach ogłoszeniowych czy branżowych, minął miesiąc lub dwa a widoczność Twojej firmy w Google nadal jest niewielka lub żadna… To prawdopodobnie konieczne będzie wdrożenie bardziej kosztownej strategii marketingu online.
Podstawowe działania, które można zrobić w tym zakresie to:
- uruchomienie własnej strony internetowej
- przeprowadzenie próbnej kampanii Google Ads lub reklama płatna w social mediach
- praca nad pozycjonowaniem strony internetowej
- inne działania wynikające ze specyfiki danej branży
Jeśli potrzebujesz pomocy we wdrożeniu tych działań – zarówno podstawowych jak tworzenie wizytówek, jak też zaawansowanych jak wykonanie strony internetowej czy płatne kampanie reklamowe – skontaktuj się ze mną. Wypromowałem w ten sposób setki firm i prawdopodobnie będę w stanie pomóc również Tobie.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto ją mieć?
Kategorie: Reklama w internecieWidoczność w wyszukiwarce Google może w dzisiejszych czasach zadecydować o sukcesie lub porażce firmy. Zwłaszcza w przypadku działalności lokalnej,...
Google Merchant Center – co to jest?
Kategorie: Przydatne narzędziaReklama sklepu internetowego jest podstawą jego funkcjonowania. Uruchomienie kampanii Google Ads jest dobrym wstępem, natomiast kolejnym krokiem powinno być...
Jak sprawdzać wyniki pozycjonowania strony SEO?
Kategorie: Reklama w internecieProwadząc lub zlecając pozycjonowanie strony (SEO) istotne jest, aby stale kontrolować osiągane wyniki. Monitorowanie kluczowych wskaźników SEO pozwala oceniać...
Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?
Kategorie: Reklama w internecieJeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...
Atrakcyjne grafiki do social media – zrób to sam z Canva (instrukcja)
Kategorie: Reklama w internecie Przydatne narzędziaLinki z filmu: https://www.canva.com Jeśli prowadzisz konta swojej firmy w mediach społecznościowych i chciałbyś poprawić ich jakość graficzną to...
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
