Prosta strategia reklamy internetowej dla firm z małych miast (i nie tylko)
Jeśli prowadzisz firmę w małym mieście i nie miałeś/aś jeszcze styczności w reklamą w internecie, to z pewnością zainteresuje Cię przygotowana przeze mnie łatwa do samodzielnego wdrożenia strategia reklamy online dla tego typu firm. Tym bardziej, że większość tych działań możesz zrobić samodzielnie za darmo.
Z tego artykułu dowiesz się:
- dlaczego warto promować firmę w internecie, nawet gdy działasz lokalnie małym mieście
- jakie są darmowe i płatne sposoby promocji firmy w internecie dla firm z małych miast
Reklama firmy w internecie – dlaczego warto?
Jeśli prowadzisz lokalną firmę w małym mieście i nie masz dużej konkurencji (powiedzmy kilka podobnych firm), a w dodatku działasz już długo i wszyscy Cię znają, to możesz zastanawiać się nad zasadnością wdrażania reklamy w internecie. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że konsumenci są coraz młodsi i szukają w internecie dosłownie wszystkiego – w tym takiej firmy jak Twoja.
Nawet jeśli konsument wie o Twoim istnieniu, to mogą go interesować informacje dodatkowe – czym dokładnie się zajmujesz, jakie masz godziny otwarcia, na jakim obszarze świadczysz usługi, jakie produkty masz w swoim punkcie handlowym, itd. Tego typu informacje idealnie jest umieścić właśnie w internecie. Najlepiej w taki sposób, aby dało się je łatwo wyszukać. Przejdźmy więc do konkretów.
Darmowe sposoby promocji firmy w internecie
Darmowe sposoby promocji firmy w internecie polegają na dodawaniu wizytówek Twojej firmy w różnych miejscach, np.:
- wizytówka Google Moja firma
- profil Facebook,
- profil Instagram,
- profil Twitter,
- inne social media, np. LinkedIn, Pinterest
Każdy z tych profili możesz założyć za darmo, w nieskomplikowany sposób. Kluczowe jest jednak to, jakie informacje w nim umieścisz.
Najważniejszym elementem wizytówki, który będzie determinował jej wyświetlanie np. w wynikach Google, jest jej tytuł. Jeśli Twoja firma nazywa się ABCPOL i jesteś stolarzem w Będzinie, to nazwij swoje profile w taki sposób: Stolarz Będzin – ABCPOL. W ten sposób, dzięki zastosowaniu słów kluczowych w tytule, masz wyższe szanse na pokazanie swoich profili w wynikach Google. Kolejnym ważnym elementem takich wizytówek jest maksymalne uzupełnianie treści. Powinieneś wypełnić wszystkie dostępne pola tekstowe, dodać zdjęcia, kategorie, filmy jeśli posiadasz, dane kontaktowe, itd.
Niedrogie sposoby promocji firmy w internecie
Kolejnym krokiem, jaki możemy wykonać samodzielnie, jest dodanie wizytówki naszej firmy do portali branżowych. W zależności od charakteru naszej działalności mogą to być np.:
- OLX
- Fixly
- Oferia
- Oferteo
- Panorama Firm
- PKT
- portale branżowe np. prezentujące sale weselne, obiekty turystyczne, czy firmy z konkretnych branż
W tego typu portalach mamy często możliwość umieszczenia darmowej wizytówki oraz płatnej wersji promowanej. Jeśli wpisujemy w Google słowa kluczowe charakteryzujące naszą działalność i widzimy na wysokich pozycjach jakiś portal ogłoszeniowy – warto zainteresować się płatną promocją w tym portalu. Dzięki temu ludzie, którzy szukają tych słów kluczowych pewnie trafią na dany portal a na nim znajdą Twoją firmę. Pamiętaj, że tutaj również istotne jest poprawne i kompletne uzupełnianie danych w wizytówce oraz stosowanie słów kluczowych.
Tego typu działanie wiąże się z kosztami, jednak nadal są one dużo niższe niż profesjonalna i kompleksowa reklama firmy w internecie, o której dowiesz się niżej.
A jeśli to nie wystarczy…
Jeśli dodałeś już kilkanaście wizytówek w social mediach, portalach ogłoszeniowych czy branżowych, minął miesiąc lub dwa a widoczność Twojej firmy w Google nadal jest niewielka lub żadna… To prawdopodobnie konieczne będzie wdrożenie bardziej kosztownej strategii marketingu online.
Podstawowe działania, które można zrobić w tym zakresie to:
- uruchomienie własnej strony internetowej
- przeprowadzenie próbnej kampanii Google Ads lub reklama płatna w social mediach
- praca nad pozycjonowaniem strony internetowej
- inne działania wynikające ze specyfiki danej branży
Jeśli potrzebujesz pomocy we wdrożeniu tych działań – zarówno podstawowych jak tworzenie wizytówek, jak też zaawansowanych jak wykonanie strony internetowej czy płatne kampanie reklamowe – skontaktuj się ze mną. Wypromowałem w ten sposób setki firm i prawdopodobnie będę w stanie pomóc również Tobie.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Mam nową stronę internetową, ale nie widać jej w Google – co robić?
Kategorie: Strony internetoweWłasna strona internetowa może stanowić świetne narzędzie reklamowe dla firmy. Bardzo często jednak nowo stworzona strona mimo, że świetnie...
Co to jest WCAG i dostępność na stronach internetowych?
Kategorie: Strony internetoweOstatnia dekada przyniosła ogromny postęp w zakresie świadomości ograniczeń, z jakimi mierzą się na co dzień osoby niepełnosprawne. Zarówno...
Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom
Kategorie: Reklama w internecie Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową...
Jak zakryć tablice rejestracyjne na zdjęciu samochodu?
Kategorie: Inne tematyJeśli chciałbyś nauczyć się jak w prosty sposób za darmo zakryć tablice rejestracyjne samochodu na zdjęciu (lub inny jego...
Formaty reklam wideo na YouTube
Kategorie: Reklama w internecieSystem reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
