Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Prosta strategia reklamy internetowej dla firm z małych miast (i nie tylko)

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022

Jeśli prowadzisz firmę w małym mieście i nie miałeś/aś jeszcze styczności w reklamą w internecie, to z pewnością zainteresuje Cię przygotowana przeze mnie łatwa do samodzielnego wdrożenia strategia reklamy online dla tego typu firm. Tym bardziej, że większość tych działań możesz zrobić samodzielnie za darmo.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego warto promować firmę w internecie, nawet gdy działasz lokalnie małym mieście
  • jakie są darmowe i płatne sposoby promocji firmy w internecie dla firm z małych miast

Reklama firmy w internecie – dlaczego warto?

Jeśli prowadzisz lokalną firmę w małym mieście i nie masz dużej konkurencji (powiedzmy kilka podobnych firm), a w dodatku działasz już długo i wszyscy Cię znają, to możesz zastanawiać się nad zasadnością wdrażania reklamy w internecie. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że konsumenci są coraz młodsi i szukają w internecie dosłownie wszystkiego – w tym takiej firmy jak Twoja.

Nawet jeśli konsument wie o Twoim istnieniu, to mogą go interesować informacje dodatkowe – czym dokładnie się zajmujesz, jakie masz godziny otwarcia, na jakim obszarze świadczysz usługi, jakie produkty masz w swoim punkcie handlowym, itd. Tego typu informacje idealnie jest umieścić właśnie w internecie. Najlepiej w taki sposób, aby dało się je łatwo wyszukać. Przejdźmy więc do konkretów.

giphy 1

Darmowe sposoby promocji firmy w internecie

Darmowe sposoby promocji firmy w internecie polegają na dodawaniu wizytówek Twojej firmy w różnych miejscach, np.:

Każdy z tych profili możesz założyć za darmo, w nieskomplikowany sposób. Kluczowe jest jednak to, jakie informacje w nim umieścisz. 

Najważniejszym elementem wizytówki, który będzie determinował jej wyświetlanie np. w wynikach Google, jest jej tytuł. Jeśli Twoja firma nazywa się ABCPOL i jesteś stolarzem w Będzinie, to nazwij swoje profile w taki sposób: Stolarz Będzin – ABCPOL. W ten sposób, dzięki zastosowaniu słów kluczowych w tytule, masz wyższe szanse na pokazanie swoich profili w wynikach Google. Kolejnym ważnym elementem takich wizytówek jest maksymalne uzupełnianie treści. Powinieneś wypełnić wszystkie dostępne pola tekstowe, dodać zdjęcia, kategorie, filmy jeśli posiadasz, dane kontaktowe, itd.

reklamy

Niedrogie sposoby promocji firmy w internecie

Kolejnym krokiem, jaki możemy wykonać samodzielnie, jest dodanie wizytówki naszej firmy do portali branżowych. W zależności od charakteru naszej działalności mogą to być np.:

  • OLX
  • Fixly
  • Oferia
  • Oferteo
  • Panorama Firm
  • PKT
  • portale branżowe np. prezentujące sale weselne, obiekty turystyczne, czy firmy z konkretnych branż

W tego typu portalach mamy często możliwość umieszczenia darmowej wizytówki oraz płatnej wersji promowanej. Jeśli wpisujemy w Google słowa kluczowe charakteryzujące naszą działalność i widzimy na wysokich pozycjach jakiś portal ogłoszeniowy – warto zainteresować się płatną promocją w tym portalu. Dzięki temu ludzie, którzy szukają tych słów kluczowych pewnie trafią na dany portal a na nim znajdą Twoją firmę. Pamiętaj, że tutaj również istotne jest poprawne i kompletne uzupełnianie danych w wizytówce oraz stosowanie słów kluczowych.

Tego typu działanie wiąże się z kosztami, jednak nadal są one dużo niższe niż profesjonalna i kompleksowa reklama firmy w internecie, o której dowiesz się niżej.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

A jeśli to nie wystarczy…

Jeśli dodałeś już kilkanaście wizytówek w social mediach, portalach ogłoszeniowych czy branżowych, minął miesiąc lub dwa a widoczność Twojej firmy w Google nadal jest niewielka lub żadna… To prawdopodobnie konieczne będzie wdrożenie bardziej kosztownej strategii marketingu online.

Podstawowe działania, które można zrobić w tym zakresie to:

Jeśli potrzebujesz pomocy we wdrożeniu tych działań – zarówno podstawowych jak tworzenie wizytówek, jak też zaawansowanych jak wykonanie strony internetowej czy płatne kampanie reklamowe – skontaktuj się ze mną. Wypromowałem w ten sposób setki firm i prawdopodobnie będę w stanie pomóc również Tobie.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Mam nową stronę internetową, ale nie widać jej w Google – co robić?

Kategorie: Strony internetowe

Własna strona internetowa może stanowić świetne narzędzie reklamowe dla firmy. Bardzo często jednak nowo stworzona strona mimo, że świetnie...

Czytaj więcej

Co to jest WCAG i dostępność na stronach internetowych?

Kategorie: Strony internetowe

Ostatnia dekada przyniosła ogromny postęp w zakresie świadomości ograniczeń, z jakimi mierzą się na co dzień osoby niepełnosprawne. Zarówno...

Czytaj więcej

Jak pisać i formatować teksty przyjazne wyszukiwarkom

Kategorie: Reklama w internecie

 Cześć, być może już gdzieś słyszałeś, że aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarce, powinieneś pracować nad rozbudową...

Czytaj więcej

Jak zakryć tablice rejestracyjne na zdjęciu samochodu?

Kategorie: Inne tematy

Jeśli chciałbyś nauczyć się jak w prosty sposób za darmo zakryć tablice rejestracyjne samochodu na zdjęciu (lub inny jego...

Czytaj więcej

Formaty reklam wideo na YouTube

Kategorie: Reklama w internecie

System reklamowy Google Ads umożliwia emisję reklam wideo na platformie YouTube. Jeśli Twoja firma posiada jakieś zasoby wideo, zdecydowanie warto...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG