Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Prosta strategia reklamy internetowej dla firm z małych miast (i nie tylko)

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022

Jeśli prowadzisz firmę w małym mieście i nie miałeś/aś jeszcze styczności w reklamą w internecie, to z pewnością zainteresuje Cię przygotowana przeze mnie łatwa do samodzielnego wdrożenia strategia reklamy online dla tego typu firm. Tym bardziej, że większość tych działań możesz zrobić samodzielnie za darmo.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego warto promować firmę w internecie, nawet gdy działasz lokalnie małym mieście
  • jakie są darmowe i płatne sposoby promocji firmy w internecie dla firm z małych miast

Reklama firmy w internecie – dlaczego warto?

Jeśli prowadzisz lokalną firmę w małym mieście i nie masz dużej konkurencji (powiedzmy kilka podobnych firm), a w dodatku działasz już długo i wszyscy Cię znają, to możesz zastanawiać się nad zasadnością wdrażania reklamy w internecie. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że konsumenci są coraz młodsi i szukają w internecie dosłownie wszystkiego – w tym takiej firmy jak Twoja.

Nawet jeśli konsument wie o Twoim istnieniu, to mogą go interesować informacje dodatkowe – czym dokładnie się zajmujesz, jakie masz godziny otwarcia, na jakim obszarze świadczysz usługi, jakie produkty masz w swoim punkcie handlowym, itd. Tego typu informacje idealnie jest umieścić właśnie w internecie. Najlepiej w taki sposób, aby dało się je łatwo wyszukać. Przejdźmy więc do konkretów.

giphy 1

Darmowe sposoby promocji firmy w internecie

Darmowe sposoby promocji firmy w internecie polegają na dodawaniu wizytówek Twojej firmy w różnych miejscach, np.:

Każdy z tych profili możesz założyć za darmo, w nieskomplikowany sposób. Kluczowe jest jednak to, jakie informacje w nim umieścisz. 

Najważniejszym elementem wizytówki, który będzie determinował jej wyświetlanie np. w wynikach Google, jest jej tytuł. Jeśli Twoja firma nazywa się ABCPOL i jesteś stolarzem w Będzinie, to nazwij swoje profile w taki sposób: Stolarz Będzin – ABCPOL. W ten sposób, dzięki zastosowaniu słów kluczowych w tytule, masz wyższe szanse na pokazanie swoich profili w wynikach Google. Kolejnym ważnym elementem takich wizytówek jest maksymalne uzupełnianie treści. Powinieneś wypełnić wszystkie dostępne pola tekstowe, dodać zdjęcia, kategorie, filmy jeśli posiadasz, dane kontaktowe, itd.

reklamy

Niedrogie sposoby promocji firmy w internecie

Kolejnym krokiem, jaki możemy wykonać samodzielnie, jest dodanie wizytówki naszej firmy do portali branżowych. W zależności od charakteru naszej działalności mogą to być np.:

  • OLX
  • Fixly
  • Oferia
  • Oferteo
  • Panorama Firm
  • PKT
  • portale branżowe np. prezentujące sale weselne, obiekty turystyczne, czy firmy z konkretnych branż

W tego typu portalach mamy często możliwość umieszczenia darmowej wizytówki oraz płatnej wersji promowanej. Jeśli wpisujemy w Google słowa kluczowe charakteryzujące naszą działalność i widzimy na wysokich pozycjach jakiś portal ogłoszeniowy – warto zainteresować się płatną promocją w tym portalu. Dzięki temu ludzie, którzy szukają tych słów kluczowych pewnie trafią na dany portal a na nim znajdą Twoją firmę. Pamiętaj, że tutaj również istotne jest poprawne i kompletne uzupełnianie danych w wizytówce oraz stosowanie słów kluczowych.

Tego typu działanie wiąże się z kosztami, jednak nadal są one dużo niższe niż profesjonalna i kompleksowa reklama firmy w internecie, o której dowiesz się niżej.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

A jeśli to nie wystarczy…

Jeśli dodałeś już kilkanaście wizytówek w social mediach, portalach ogłoszeniowych czy branżowych, minął miesiąc lub dwa a widoczność Twojej firmy w Google nadal jest niewielka lub żadna… To prawdopodobnie konieczne będzie wdrożenie bardziej kosztownej strategii marketingu online.

Podstawowe działania, które można zrobić w tym zakresie to:

Jeśli potrzebujesz pomocy we wdrożeniu tych działań – zarówno podstawowych jak tworzenie wizytówek, jak też zaawansowanych jak wykonanie strony internetowej czy płatne kampanie reklamowe – skontaktuj się ze mną. Wypromowałem w ten sposób setki firm i prawdopodobnie będę w stanie pomóc również Tobie.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Wizytówka Google Moja Firma – dlaczego warto ją mieć?

Kategorie: Reklama w internecie

Widoczność w wyszukiwarce Google może w dzisiejszych czasach zadecydować o sukcesie lub porażce firmy. Zwłaszcza w przypadku działalności lokalnej,...

Czytaj więcej

Google Merchant Center – co to jest?

Kategorie: Przydatne narzędzia

Reklama sklepu internetowego jest podstawą jego funkcjonowania. Uruchomienie kampanii Google Ads jest dobrym wstępem, natomiast kolejnym krokiem powinno być...

Czytaj więcej

Jak sprawdzać wyniki pozycjonowania strony SEO?

Kategorie: Reklama w internecie

Prowadząc lub zlecając pozycjonowanie strony (SEO) istotne jest, aby stale kontrolować osiągane wyniki. Monitorowanie kluczowych wskaźników SEO pozwala oceniać...

Czytaj więcej

Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...

Czytaj więcej

Atrakcyjne grafiki do social media – zrób to sam z Canva (instrukcja)

Kategorie: Reklama w internecie Przydatne narzędzia

Linki z filmu: https://www.canva.com Jeśli prowadzisz konta swojej firmy w mediach społecznościowych i chciałbyś poprawić ich jakość graficzną to...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG