W związku z dużą ilością realizowanych projektów, czas odpowiedzi na nowe zapytania jest aktualnie wydłużony. Dziękuję za wyrozumiałość.

Problem z płatnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 6 min
Problem z platnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce

W tym artykule opiszę case study problemu, jaki ostatnio spotkał kilku moich Klientów, posiadających sklepy internetowe oparte na platformie WordPress WooCommerce i wtyczkę płatności Przelewy24. Jeśli również masz taki sklep, sprawdź, czy ten problem nie dotyczy także Ciebie. Jeśli masz sklep na innej platformie lub inne formy płatności, również zapoznaj się z tym materiałem, ponieważ poznasz w nim wskazówki, jak uchronić się przed poważnymi problemami podczas procesu zakupowego w Twoim sklepie.

Skorzystaj z mojej oferty specjalnej przygotowanej dzięki współpracy z Przelewy24.

Problem z Przelewy24 na sklepach WooCommerce

W 2022 roku nastąpiła duża aktualizacja zarówno wtyczki WooCommerce (do wersji 6.0), jak również wtyczki płatności Przelewy24 dla sklepów WooCommerce. Nie jest to nic niezwykłego, ponieważ technologia w internecie rozwija się z roku na rok i niezbędne jest aktualizowanie oprogramowania w zasadzie we wszystkim, w tym również na stronie internetowej.

Można przyjąć, że przy prawidłowo zbudowanym sklepie internetowym 99% aktualizacji WordPress i WooCommerce nie powoduje żadnych problemów z działaniem sklepu internetowego. Nawet, jeśli już jakieś się pojawią, polegają one zwykle na przeklikaniu czegoś w panelu administracyjnym lub wyłączeniu pewnych komunikatów.

W opisywanym case study miał miejsce problem z grupy tych 1%. Polegał on na tym, że wtyczka Przelewy24 zwyczajnie wyłączyła się po aktualizacji WooCommerce to wersji 6.0. Co więcej, nie dało się jej włączyć, ponieważ niezbędna była ręczna aktualizacja wtyczki – trzeba było pobrać ją z oficjalnego repozytorium Przelewy24, po czym zainstalować i skonfigurować w swoim sklepie WooCommerce.

Ci, którzy tak zrobili i myśleli, że to wszystko, niestety popełnili kolejny błąd. Okazało się bowiem, że płatności nadal nie działały – nawet po aktualizacji wtyczki. Co więc było problemem? Otóż po tej aktualizacji, w panelu Przelewy24 konieczne było wprowadzenie adresu IP sklepu internetowego, który może obsługiwać płatności dla tego konta. Bez wprowadzenia IP, płatności nadal nie działały. Dopiero po wprowadzeniu tych informacji w panelu Przelewy24 proces płatności zaczął ponownie działać.

Dlaczego ta sytuacja ze sklepem WooCommerce i Przelewy24 stała się poważnym problemem

Omawiany tu problem spotkał w jednym wiele sklepów internetowych. Przynajmniej kilka sklepów moich Klientów, jak również mój sklep internetowy z kursami, a zapewne też setki, czy tysiące tego typu sklepów w całej Polsce. Na szczęście w przypadku moich Klientów szybka reakcja pozwoliła wprowadzić niezbędne działania naprawcze, po których te sklepy wróciły do normalnego funkcjonowania. W takich sytuacjach przydaje się mieć administratora świadczącego wsparcie techniczne dla sklepu internetowego, który szybko upora się z problemem.

Ale właściwie, dlaczego ta sytuacja stała się problemem? W mojej ocenie dlatego, że ani ja, ani moi Klienci nie otrzymaliśmy żadnego powiadomienia o tak istotnej zmianie. Po napisaniu tego artykułu otrzymałem informację z Przelewy24, że został w tej sprawie wysłany mailing do sprzedawców, korzystających z wtyczki WooCommerce, a także stosowne pojawiły się informacje na podstronie wtyczki w serwisie Przelewy24. Niestety w niewyjaśnionych przyczyn taki mail nie dotarł do mnie (ani do moich Klientów). Prawdopodobnie nie jesteśmy jedynymi osobami, które nie otrzymały tej wiadomości, ponieważ jak pisze Patryk na webinsider.pl:

Przez formularz kontaktowy wpadła mi dziś rano wiadomość z prośbą o pomoc, bo w sklepie internetowym na WooCommerce „prawdopodobnie kilka dni temu” przestały prawidłowo działać szybkie płatności realizowane przez Przelewy24.

Jak unikać podobnych błędów w przyszłości – niezależnie od platformy sklepowej i dostawcy płatności online

Opisywany tu problem dotyczy sklepu na platformie WooCommerce oraz wtyczki Przelewy24, jednak taka sytuacja może się zdarzyć na każdej platformie sklepowej oraz z każdym operatorem płatności. Jak więc unikać takich problemów?

  • Warto mieć w swoim sklepie internetowym więcej niż jedną metodę płatności. Jeśli korzystasz z Przelewy24, to dodaj też choćby przelew tradycyjny, czy PayPal.
  • W jednym z ostatnich artykułów wspominałem o przeglądzie contentu na stronie internetowej. W przypadku sklepu internetowego, powinniśmy zaplanować cykliczne testy całej ścieżki zakupowej w naszym sklepie. Jak to zrobić? Po prostu raz na tydzień kup coś w swoim sklepie internetowym. Przejdź cały proces zamówienia – od dodania do koszyka, po finalizację zamówienia (łącznie z dokonaniem płatności). Jeśli chcesz uniknąć płacenia prowizji dla operatora płatności, możesz utworzyć w panelu sklepu kupon rabatowy obniżający wartość koszyka np. o 99%, który dostępny będzie tylko dla Twojego adresu email (nikt inny nie może go użyć). Wówczas przy testowych zakupach, gdy zastosujesz taki kupon, wartość koszyka zmniejszy się na tyle, że prowizja dla operatora płatności za testowe zakupy będzie marginalna.

sklep internetowy z dekoracjami

Czy platforma WooCommerce to dobry wybór do budowy sklepu internetowego?

W mojej ocenie, po ponad 10 latach doświadczeń w budowie sklepów, WooCommerce to jedna z najlepszych na świecie platform do tworzenia sklepów internetowych. Żeby być precyzyjnym – platformą jest tutaj WordPress, natomiast WooCommerce to wtyczka pozwalająca rozszerzyć ten CMS o funkcje sklepu internetowego. Na dzień dzisiejszy buduję sklepy praktycznie tylko na tej platformie.

Jak w każdej techonologii, mogą zdarzyć się tutaj jakieś problemy. Musisz wiedzieć, że na przykład na platformie Prestashop, tego typu problemu występują zdecydowanie częściej i dotyczą dużo większej liczby zagadnień – na przykład instalacja jakiegoś modułu może całkowicie wysadzić sklep internetowy – nie brzmi ciekawie, prawda?

Dlatego też już od dawna nie buduję sklepów na Prestashop, chyba, że na wyraźne życzenie Klienta lub w specyficznych warunkach, w których WooCommerce mógłby sobie nie poradzić lub jego wdrożenie byłoby dużo bardziej skomplikowane (Prestashop mimo licznych wad ma też kilka zalet, jednak niech to będzie temat na osobny materiał).

No cóż, to wszystko, co chciałem napisać na temat problemu  jaki spotkał mnie i moich Klientów z wtyczką Przelewy24. Mam nadzieję, że te wskazówki były dla Ciebie przydatne i dzięki temu artykułowi będziesz w stanie lepiej zadbać o poprawne funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. A jeśli poszukujesz wykonawcy takiej usługi, skontaktuj się ze mną.

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Miłej lektury!

Sprawdź moją płatną ofertę.

Przejdź do oferty

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Osobiście nadzoruję każdy projekt i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże agencje.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki i ciekawostki. Treści kierowane są głównie do małych firm, które chcą poprawić swoją widoczność w internecie.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG