Problem z płatnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce
W tym artykule opiszę case study problemu, jaki ostatnio spotkał kilku moich Klientów, posiadających sklepy internetowe oparte na platformie WordPress WooCommerce i wtyczkę płatności Przelewy24. Jeśli również masz taki sklep, sprawdź, czy ten problem nie dotyczy także Ciebie. Jeśli masz sklep na innej platformie lub inne formy płatności, również zapoznaj się z tym materiałem, ponieważ poznasz w nim wskazówki, jak uchronić się przed poważnymi problemami podczas procesu zakupowego w Twoim sklepie.
Skorzystaj z mojej oferty specjalnej przygotowanej dzięki współpracy z Przelewy24.
W 2022 roku nastąpiła duża aktualizacja zarówno wtyczki WooCommerce (do wersji 6.0), jak również wtyczki płatności Przelewy24 dla sklepów WooCommerce. Nie jest to nic niezwykłego, ponieważ technologia w internecie rozwija się z roku na rok i niezbędne jest aktualizowanie oprogramowania w zasadzie we wszystkim, w tym również na stronie internetowej. Można przyjąć, że przy prawidłowo zbudowanym sklepie internetowym 99% aktualizacji WordPress i WooCommerce nie powoduje żadnych problemów z działaniem sklepu internetowego. Nawet, jeśli już jakieś się pojawią, polegają one zwykle na przeklikaniu czegoś w panelu administracyjnym lub wyłączeniu pewnych komunikatów. W opisywanym case study miał miejsce problem z grupy tych 1%. Polegał on na tym, że wtyczka Przelewy24 zwyczajnie wyłączyła się po aktualizacji WooCommerce to wersji 6.0. Co więcej, nie dało się jej włączyć, ponieważ niezbędna była ręczna aktualizacja wtyczki – trzeba było pobrać ją z oficjalnego repozytorium Przelewy24, po czym zainstalować i skonfigurować w swoim sklepie WooCommerce. Ci, którzy tak zrobili i myśleli, że to wszystko, niestety popełnili kolejny błąd. Okazało się bowiem, że płatności nadal nie działały – nawet po aktualizacji wtyczki. Co więc było problemem? Otóż po tej aktualizacji, w panelu Przelewy24 konieczne było wprowadzenie adresu IP sklepu internetowego, który może obsługiwać płatności dla tego konta. Bez wprowadzenia IP, płatności nadal nie działały. Dopiero po wprowadzeniu tych informacji w panelu Przelewy24 proces płatności zaczął ponownie działać. Omawiany tu problem spotkał w jednym wiele sklepów internetowych. Przynajmniej kilka sklepów moich Klientów, jak również mój sklep internetowy z kursami, a zapewne też setki, czy tysiące tego typu sklepów w całej Polsce. Na szczęście w przypadku moich Klientów szybka reakcja pozwoliła wprowadzić niezbędne działania naprawcze, po których te sklepy wróciły do normalnego funkcjonowania. W takich sytuacjach przydaje się mieć administratora świadczącego wsparcie techniczne dla sklepu internetowego, który szybko upora się z problemem. Ale właściwie, dlaczego ta sytuacja stała się problemem? W mojej ocenie dlatego, że ani ja, ani moi Klienci nie otrzymaliśmy żadnego powiadomienia o tak istotnej zmianie. Po napisaniu tego artykułu otrzymałem informację z Przelewy24, że został w tej sprawie wysłany mailing do sprzedawców, korzystających z wtyczki WooCommerce, a także stosowne pojawiły się informacje na podstronie wtyczki w serwisie Przelewy24. Niestety w niewyjaśnionych przyczyn taki mail nie dotarł do mnie (ani do moich Klientów). Prawdopodobnie nie jesteśmy jedynymi osobami, które nie otrzymały tej wiadomości, ponieważ jak pisze Patryk na webinsider.pl: Przez formularz kontaktowy wpadła mi dziś rano wiadomość z prośbą o pomoc, bo w sklepie internetowym na WooCommerce „prawdopodobnie kilka dni temu” przestały prawidłowo działać szybkie płatności realizowane przez Przelewy24. Opisywany tu problem dotyczy sklepu na platformie WooCommerce oraz wtyczki Przelewy24, jednak taka sytuacja może się zdarzyć na każdej platformie sklepowej oraz z każdym operatorem płatności. Jak więc unikać takich problemów? W mojej ocenie, po ponad 10 latach doświadczeń w budowie sklepów, WooCommerce to jedna z najlepszych na świecie platform do tworzenia sklepów internetowych. Żeby być precyzyjnym – platformą jest tutaj WordPress, natomiast WooCommerce to wtyczka pozwalająca rozszerzyć ten CMS o funkcje sklepu internetowego. Na dzień dzisiejszy buduję sklepy praktycznie tylko na tej platformie. Jak w każdej techonologii, mogą zdarzyć się tutaj jakieś problemy. Musisz wiedzieć, że na przykład na platformie Prestashop, tego typu problemu występują zdecydowanie częściej i dotyczą dużo większej liczby zagadnień – na przykład instalacja jakiegoś modułu może całkowicie wysadzić sklep internetowy – nie brzmi ciekawie, prawda? Dlatego też już od dawna nie buduję sklepów na Prestashop, chyba, że na wyraźne życzenie Klienta lub w specyficznych warunkach, w których WooCommerce mógłby sobie nie poradzić lub jego wdrożenie byłoby dużo bardziej skomplikowane (Prestashop mimo licznych wad ma też kilka zalet, jednak niech to będzie temat na osobny materiał). No cóż, to wszystko, co chciałem napisać na temat problemu jaki spotkał mnie i moich Klientów z wtyczką Przelewy24. Mam nadzieję, że te wskazówki były dla Ciebie przydatne i dzięki temu artykułowi będziesz w stanie lepiej zadbać o poprawne funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. A jeśli poszukujesz wykonawcy takiej usługi, skontaktuj się ze mną. Jeśli planujesz założenie strony internetowej to prędzej czy później natkniesz się na temat rejestracji domeny. Zobaczysz wtedy, że ile... Strona internetowa czy sklep? Oto jest pytanie… Jeżeli prowadzisz firmę lub dopiero planujesz ją założyć, w tym filmie podpowiem Ci kiedy... Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży w internecie, ale nie masz jeszcze pomysłu co sprzedawać, to zapraszam Cię do... Cześć, w poniższym filmie opowiem o tym, jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie lub sklepie internetowym. Najczęściej prowadzeniem stron... Nowe rozporządzenie GPSR wprowadza zasady bezpieczeństwa dla produktów sprzedawanych online. Dowiedz się, jakie obowiązki nakłada na sklepy internetowe i...Problem z Przelewy24 na sklepach WooCommerce
Dlaczego ta sytuacja ze sklepem WooCommerce i Przelewy24 stała się poważnym problemem
Jak unikać podobnych błędów w przyszłości – niezależnie od platformy sklepowej i dostawcy płatności online
Czy platforma WooCommerce to dobry wybór do budowy sklepu internetowego?
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Domeny za 0zł – czy to się opłaca?
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematy Strona www czy sklep internetowy? Nie wiesz co wybrać? Poznaj te wskazówki i przykłady.
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Co sprzedawać w internecie? Instrukcja Google Trends
Kategorie: E-commerce Przydatne narzędzia Jak poprawnie umieszczać zdjęcia na stronie www?
Kategorie: Strony internetowe E-commerce GPSR – co to jest? Nowe rozporządzenie unijne dot. bezpieczeństwa produktów
Kategorie: E-commerce
Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Sztuczna inteligencja
Skontaktuj się
Poznaj opinie moich Klientów
Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.
Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.