Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Problem z płatnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 31 stycznia 2022

W tym artykule opiszę case study problemu, jaki ostatnio spotkał kilku moich Klientów, posiadających sklepy oparte na platformie WordPress WooCommerce i wtyczkę płatności Przelewy24. Jeśli również masz taki sklep, sprawdź, czy ten problem nie dotyczy także Ciebie. Jeśli masz sklep na innej platformie lub inne formy płatności, również zapoznaj się z tym materiałem, ponieważ poznasz w nim wskazówki, jak uchronić się przed poważnymi problemami podczas procesu zakupowego w Twoim sklepie.

Problem z platnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jaki problem spotkał sklep WooCommerce mój oraz moich Klientów, posiadających płatności Przelewy24
  • z czego wynikał ten problem i jak udało się go rozwiązać
  • jak unikać podobnych błędów w przyszłości – niezależnie od platformy sklepowej i dostawcy płatności online
  • czy WooCommerce to dobra platforma do budowy sklepu internetowego

Problem z Przelewy24 na sklepach WooCommerce

W ostatnim czasie nastąpiła duża aktualizacja zarówno wtyczki WooCommerce (do wersji 6.0), jak również wtyczki płatności Przelewy24 dla sklepów WooCommerce. Nie jest to nic niezwykłego, ponieważ technologia w internecie rozwija się z roku na rok i niezbędne jest aktualizowanie oprogramowania w zasadzie we wszystkim, w tym również na stronie internetowej.

Można przyjąć, że przy prawidłowo zbudowanym sklepie internetowym 99% aktualizacji WordPress i WooCommerce nie powoduje żadnych problemów z działaniem sklepu internetowego. Nawet, jeśli już jakieś się pojawią, polegają one zwykle na przeklikaniu czegoś w panelu administracyjnym lub wyłączeniu pewnych komunikatów.

W opisywanym case study miał miejsce problem z grupy tych 1%. Polegał on na tym, że wtyczka Przelewy24 zwyczajnie wyłączyła się po aktualizacji WooCommerce to wersji 6.0. Co więcej, nie dało się jej włączyć, ponieważ niezbędna była ręczna aktualizacja wtyczki – trzeba było pobrać ją z oficjalnego repozytorium Przelewy24, po czym zainstalować i skonfigurować w swoim sklepie WooCommerce.

Ci, którzy tak zrobili i myśleli, że to wszystko, niestety popełnili kolejny błąd. Okazało się bowiem, że płatności nadal nie działały – nawet po aktualizacji wtyczki. Co więc było problemem? Otóż po tej aktualizacji, w panelu Przelewy24 konieczne było wprowadzenie adresu IP sklepu internetowego, który może obsługiwać płatności dla tego konta. Bez wprowadzenia IP, płatności nadal nie działały. Dopiero po wprowadzeniu tych informacji w panelu Przelewy24 proces płatności zaczął ponownie działać.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Dlaczego ta sytuacja ze sklepem WooCommerce i Przelewy24 stała się poważnym problemem

Omawiany tu problem spotkał w jednym wiele sklepów internetowych. Przynajmniej kilka sklepów moich Klientów, jak również mój sklep internetowy z kursami, a zapewne też setki, czy tysiące tego typu sklepów w całej Polsce. Na szczęście w przypadku moich Klientów szybka reakcja pozwoliła wprowadzić niezbędne działania naprawcze, po których te sklepy wróciły do normalnego funkcjonowania. W takich sytuacjach przydaje się mieć administratora świadczącego wsparcie techniczne dla sklepu internetowego, który szybko upora się z problemem.

Ale właściwie, dlaczego ta sytuacja stała się problemem? W mojej ocenie dlatego, że ani ja, ani moi Klienci nie otrzymaliśmy żadnego powiadomienia o tak istotnej zmianie. Po napisaniu tego artykułu otrzymałem informację z Przelewy24, że został w tej sprawie wysłany mailing do sprzedawców, korzystających z wtyczki WooCommerce, a także stosowne pojawiły się informacje na podstronie wtyczki w serwisie Przelewy24. Niestety w niewyjaśnionych przyczyn taki mail nie dotarł do mnie (ani do moich Klientów). Prawdopodobnie nie jesteśmy jedynymi osobami, które nie otrzymały tej wiadomości, ponieważ jak pisze Patryk na webinsider.pl:

Przez formularz kontaktowy wpadła mi dziś rano wiadomość z prośbą o pomoc, bo w sklepie internetowym na WooCommerce „prawdopodobnie kilka dni temu” przestały prawidłowo działać szybkie płatności realizowane przez Przelewy24.

Jak unikać podobnych błędów w przyszłości – niezależnie od platformy sklepowej i dostawcy płatności online

Opisywany tu problem dotyczy sklepu na platformie WooCommerce oraz wtyczki Przelewy24, jednak taka sytuacja może się zdarzyć na każdej platformie sklepowej oraz z każdym operatorem płatności. Jak więc unikać takich problemów?

  • Warto mieć w swoim sklepie internetowym więcej niż jedną metodę płatności. Jeśli korzystasz z Przelewy24, to dodaj też choćby przelew tradycyjny, czy PayPal.
  • W jednym z ostatnich artykułów wspominałem o przeglądzie contentu na stronie internetowej. W przypadku sklepu internetowego, powinniśmy zaplanować cykliczne testy całej ścieżki zakupowej w naszym sklepie. Jak to zrobić? Po prostu raz na tydzień kup coś w swoim sklepie internetowym. Przejdź cały proces zamówienia – od dodania do koszyka, po finalizację zamówienia (łącznie z dokonaniem płatności). Jeśli chcesz uniknąć płacenia prowizji dla operatora płatności, możesz utworzyć w panelu sklepu kupon rabatowy obniżający wartość koszyka np. o 99%, który dostępny będzie tylko dla Twojego adresu email (nikt inny nie może go użyć). Wówczas przy testowych zakupach, gdy zastosujesz taki kupon, wartość koszyka zmniejszy się na tyle, że prowizja dla operatora płatności za testowe zakupy będzie marginalna.

sklep internetowy z dekoracjami

Czy platforma WooCommerce to dobry wybór do budowy sklepu internetowego?

W mojej ocenie, po ponad 10 latach doświadczeń w budowie sklepów, WooCommerce to jedna z najlepszych na świecie platform do tworzenia sklepów internetowych. Żeby być precyzyjnym – platformą jest tutaj WordPress, natomiast WooCommerce to wtyczka pozwalająca rozszerzyć ten CMS o funkcje sklepu internetowego. Na dzień dzisiejszy buduję sklepy praktycznie tylko na tej platformie.

Jak w każdej techonologii, mogą zdarzyć się tutaj jakieś problemy. Musisz wiedzieć, że na przykład na platformie Prestashop, tego typu problemu występują zdecydowanie częściej i dotyczą dużo większej liczby zagadnień – na przykład instalacja jakiegoś modułu może całkowicie wysadzić sklep internetowy – nie brzmi ciekawie, prawda?

Dlatego też już od dawna nie buduję sklepów na Prestashop, chyba, że na wyraźne życzenie Klienta lub w specyficznych warunkach, w których WooCommerce mógłby sobie nie poradzić lub jego wdrożenie byłoby dużo bardziej skomplikowane (Prestashop mimo licznych wad ma też kilka zalet, jednak niech to będzie temat na osobny materiał).

No cóż, to wszystko, co chciałem napisać na temat problemu  jaki spotkał mnie i moich Klientów z wtyczką Przelewy24. Mam nadzieję, że te wskazówki były dla Ciebie przydatne i dzięki temu artykułowi będziesz w stanie lepiej zadbać o poprawne funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego. A jeśli poszukujesz wykonawcy takiej usługi, skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak wyróżnić aukcję Allegro po wyłączeniu szablonów html w 2017?

Kategorie: E-commerce Reklama w internecie

Uwaga, ze względu na dużą liczbę zapytań informuję, że nie świadczę już usług związanych ze sprzedażą na platformie Allegro...

Czytaj więcej

Jakie dane dostępowe do strony www / sklepu powinieneś posiadać jako właściciel

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

 Jakie dane do strony powinieneś otrzymać od wykonawcy? Posiadanie kompletnych danych dostępowych do swojej strony internetowej jest bardzo...

Czytaj więcej

Kalendarz e-commerce 2018 od Prestashop

Kategorie: E-commerce Reklama w internecie

 Ze względu na archiwalny charakter filmu kalendarz nie jest już dostępny. Zapraszam do subskrypcji kanału YouTube, na którym...

Czytaj więcej

Domeny za 0zł – czy to się opłaca?

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematy

Jeśli planujesz założenie strony internetowej to prędzej czy później natkniesz się na temat rejestracji domeny. Zobaczysz wtedy, że ile...

Czytaj więcej

Co to jest certyfikat SSL i kiedy warto go mieć?

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Reklama w internecie Inne tematy

Certyfikat SSL na stronie internetowej – w poniższym wideo i artykule podpowiadam co to właściwie jest, czy potrzebujesz go...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.