Od czego zacząć reklamę w internecie?
Obejrzyj ten film, jeśli nie wiesz od czego zacząć reklamę w internecie. W filmie przestawiam najszybszą i najtańszą metodę, która pozwala sprawdzić, czy widoczność w internecie przyniesie Twojej firmie porządane efekty. Wideo dotyczy kampanii Google Ads i jest w nim przedstawiona oferta cenowa. Z uwagi na to, że film był publikowany w 2014 roku, a w systemie Google Ads zaszło od tego czasu mnóstwo zmian, ta propozycja cenowa nie jest już aktualna. Jednak merytorycznie film pozostaje aktualny i zawarta w nim odpowiedź na pytanie od czego zacząć reklamę w internecie – jest jak najbardziej warta obejrzenia w 2022 roku.
Od czego zacząć reklamę w internecie – transkrypcja wideo
Powyższy film jest powiązany z poprzednim, w którym opowiadałem Ci czym się różni pozycjonowanie stron od reklam płatnych w Google AdWords Ads. Zgodnie z zapowiedzią odpowiadam w tym filmie na pytanie, które bardzo często pada z ust klientów, którzy do mnie dzwonią. Mianowicie od czego zacząć reklamę w internecie, jak zacząć się reklamować, jak sprawdzi,ć czy to w ogóle jest dla Ciebie?
Istnieje sposób, który według mnie jest najlepszy do tego by przetestować reklamę internetową – jest to kampania Google Ads, czyli płatna reklama w wynikach wyszukiwania Google na zadanie słowa kluczowe. Szczegóły tej formy reklamy znaleźć możesz pod linkiem powyżej. Jest to świetny sposób na reklamę, ponieważ pokazujesz swój komunikat tam, gdzie ludzie rzeczywiście szukają usług, czy produktów, które oferujesz. Nie jest to więc nachalna reklama banerowa na portalach czy Facebooku.
Dlaczego warto wykorzystać Google Ads na początek reklamy w internecie?
Dlaczego warto na pierwszą reklamę wykorzystać reklamę w Google? Dlatego, że daje ona praktycznie natychmiastowe efekty. Można ją uruchomić w ciągu nawet 24 godzin i na bieżąco kontrolować to, jak kampania przebiega, jakie przynosi efekty, a także modyfikować i optymalizować ją stosowanie do bieżących potrzeb (elastycznie zmieniać słowa kluczowe, budżet, zasięg reklam, itd).
To, co zwykle proponuję Klientom na początek, to próbna miesięczna dwumiesięczna kampania reklamowa. Szczegółową ofertę i zakres takiej kampanii znajdziesz w zakładce Kampanie Google Ads. Warto wiedzieć, że na pierwszą kampanię reklamową Klient otrzymuje kupon bonusowy do wykorzystania na budżet reklamowy. Aktualnie (styczeń 2022) wartość kuponu bonusowego to 375 zł (taką kwotę mogą udostępniąć firmy będące w programie Google Partners, do którego należę). Jeśli interesują Cię szczegółowe informacje na temat kuponów Google Ads – skontaktuj się ze mną.
W przeciwieństwie to innych form reklamy, kampania Google Ads na szereg zalet:
- w porównaniu do pozycjonowania stron, efekty kampanii Google Ads są widoczne już po kilku dniach (nie po kilku miesiącach, jak w pozycjonowaniu)
- w porównaniu do kampanii Facebook Ads, zaletą reklam Google jest to, że wyświetlamy je tylko osobom, które szukają takich treści, jakie prezentujemy. Na Facebooku działa to w drugą stronę – to reklamodawca szuka potencjalnej grupy docelowej i próbuje „wcisnąć” im swoją reklamę.
Jak rozpocząć reklamę w internecie?
Jeśli więc planujesz rozpocząć kampanię reklamową w internecie, polecam Ci zainteresować się systemem Google Ads. Z kampanii Google Ads możesz uzyskać szczegółowe raporty, takie jak:
- ilość wyświetleń i kliknięć w Twoje reklamy
- średnią stawkę za jedno kliknięcie
- raport lokalizacji wyświetlania reklam
- raport wyszukiwanych słów kluczowych
- raport demograficzny odbiorców reklamy
- raport o konwersjach, w tym pomiar sprzedaży w sklepie internetowym
- raport urządzeń, na których wyświetlane były reklamy
- szereg innych raportów
- wyniki kampanii możesz też monitorować w Google Analytics, zobacz jak sprawdzać wyniki kampanii Google Ads w Google Analytics
Skontaktuj się ze mną, jeśli szukasz rzetelnej firmy – Partnera Google – do przeprowadzenia kampanii Google Ads.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Google Authenticator i uwierzytelnianie dwuskładnikowe – co to jest?
Kategorie: Przydatne narzędziaBezpieczeństwo w sieci jest (lub powinno być) priorytetem zarówno właścicieli stron, jak i ich użytkowników. Wobec coraz sprawniejszych metod...
Instrukcja Hotjar – Zwiększ skuteczność swojej strony
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędziaCześć, jeśli posiadasz już stronę internetową, to prawdopodobnie zależy Ci na tym, by była ona jak najbardziej skuteczna, czyli...
Jak reklamować w internecie biznes sezonowy?
Kategorie: Reklama w interneciePrzez kilkanaście lat działalności w branży tworzenia stron www i marketingu online miałem do czynienia z wieloma biznesami sezonowymi....
Projekt logo – 5 wskazówek zanim kupisz
Kategorie: Inne tematyCześć, jeśli planujesz zlecić komuś wykonanie projektu logo dla swojej firmy, to w tym filmie mam dla Ciebie 5...
Mam nową stronę internetową, ale nie widać jej w Google – co robić?
Kategorie: Strony internetoweWłasna strona internetowa może stanowić świetne narzędzie reklamowe dla firmy. Bardzo często jednak nowo stworzona strona mimo, że świetnie...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
