O czym pisać na blogu firmowym i dlaczego warto go prowadzić?
Jeszcze kilkanaście lat temu samo posiadanie strony internetowej było postrzegane jako wyznacznik wiarygodnego, solidnego przedsiębiorstwa. Wiele od tych czasów się zmieniło – zwiększyły się wymagania zarówno użytkowników, jak i algorytmów Google. Obecnie witryna to już po prostu obowiązek, a jej zawartość decyduje o popularności – ilości wejść i leadów, czyli potencjalnych klientów. Coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie w strukturze strony bloga, który sprzyja budowaniu widoczności w Google i wiarygodności wśród użytkowników. Jakie treści powinny się w nim znaleźć i czy w ogóle warto go prowadzić?
W przeciwieństwie do blogów osobistych, blog przedsiębiorstwa nie powinien stanowić głównego elementu strony internetowej. Warto umieścić go w którejś z dalszych zakładek – np. po prezentacji oferty, ale jeszcze przed opcjami kontaktu. Blog można wyróżnić innym układem treści lub nawet kolorystyką, aby gość od razu miał świadomość jego odmiennego charakteru w porównaniu z całą witryną – sama strona ma reklamować i sprzedawać, natomiast blog jest źródłem przydatnej wiedzy i porad branżowych. Warto jednak pamiętać, że blog powinien odnosić się do oferty firmy, warto więc w specjalnie przeznaczonych miejscach (jak np. pasek boczny) zaprezentować ofertę. Warto dobrze przemyśleć zawartość firmowego bloga. Szkoda czasu i energii na udzielanie porad, których nikt nie potrzebuje. Kieruj się więc przede wszystkim informacjami z rynku. Artykuły blogowe mogą odpowiadać na pytania i wątpliwości poruszane przez klientów podczas rozmowy telefonicznej czy wymiany maili. Zastanów się, jakie treści są atrakcyjne dla branży, w jakiej działa twoja firma – jakie są jej typowe problemy, jakie wiążą się z nią wątpliwości. W artykułach podawaj definicje, opisy rozwiązań, praktyczne porady. Uważaj – czytelnicy nie lubią lania wody, szukają konkretów. Na blogu możesz także pochwalić się nowościami z oferty czy aktualnościami z życia firmy, byle rozsądnie – to nie miejsce na nachalną reklamę. Gdy zaczynałem prowadzić swojego bloga (którego obecnie czytasz), też czy kanał na YouTube, w swoich treściach odpowiadałem po prostu na pytania, które często zadawali moi klienci. Dzięki takiej formule, pytania te dość szybko zaczęły się dobrze pozycjonować, a dzięki temu klienci zaczęli mnie znajdować jako odpowiedź na ich zagwozdki i kontaktują się ze mną w celu wykonania jakiejś usługi czy konsultacji. Tworzenie treści jest również komfortem dla mnie, ponieważ mogłem odesłać klientów do dokładnej odpowiedzi na jakiś temat w artykule czy filmie, zamiast produkować się każdorazowo np. przez telefon czy maila. Gdy klient szuka informacji z Twojej branży i trafi na twojego bloga, gdzie znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytania, a jednocześnie zostanie dyskretnie skierowany do twojej oferty sprzedażowej, jest wysokie prawdopodobieństwo że skontaktuje się z tobą. Na pewno dużo wyższe niż gdyby trafił na suchą ofertę sprzedażową. Prowadzenie bloga firmowego jest zdecydowanie wskazane – zarówno dla nowych firm, chcących zaistnieć na rynku, jak i dla starych, pragnących się utrzymać czy odświeżyć wizerunek i dotrzeć do nowej grupy klientów. Treści blogowe są pożądane z puntu widzenia SEO – ułatwiają wyszukiwanie słów kluczowych, zwiększają widoczność dla fraz typu long tail (najczęściej skonstruowanych w formie pytań – to za ich pomocą klienci przeważnie poszukują treści w Internecie). Zyskujesz możliwość naturalnego linkowania wewnętrznego – np. odsyłania do konkretnych produktów z oferty (np. u mnie będzie to pozycjonowanie stron). Im więcej odwiedzin i zadowolonych czytelników, tym bardziej zwiększa się twój autorytet – nawet jeśli nie jesteś liderem sprzedaży w branży, możesz zostać uznany za eksperta pod kątem technologii, know-how czy praktycznych wskazówek typu DIY. Regularne zamieszczanie wpisów na blogu to także informacja dla kontrahentów, że firma ciągle się rozwija, żyje i dba o klientów czy subskrybentów newslettera. A z aktywnym, dynamicznym partnerem więcej podmiotów będzie chciało robić interesy. Często pada pytanie o zasadność prowadzenia bloga przez małe firmy lub przedsiębiorstwa działające w bardzo wąskim zakresie. Czy i one powinny prowadzić bloga? Jak najbardziej – ile osób, tyle potrzeb. Nawet niewielkie grono stałych czytelników i okazjonalnych gości, przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie – a to najpewniejsza droga do konwersji, leadów a w efekcie – do sprzedaży produktów czy usług z twojej oferty. Nawet niewielkie przedsiębiorstwo może zyskać klientów dzięki wypozycjonowaniu się jako specjalisty. Treści wartościowe dla klienta i odpowiednio wysycone słowami kluczowymi stanowią o sile strony internetowej, dlatego prowadzenie bloga jest bardzo wskazane. Masz pytania dotyczące prowadzenia bloga firmowego? Wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla twojego biznesu. Zapraszam do kontaktu! Jeśli planujesz zlecenie stworzenia strony internetowej i nie wiesz jakiego systemu CMS użyć do jej zarządzania, to zapraszam Cię... Własna strona internetowa może stanowić świetne narzędzie reklamowe dla firmy. Bardzo często jednak nowo stworzona strona mimo, że świetnie... Jeśli potrzebujesz dowiedzieć się jakich plików cookies wykorzystuje Twoja strona internetowa (lub dowolna inna), to w tym krótkim poradniku... Jeżeli interesuje Cię odpowiedź na pytanie co to jest strona internetowa, czy też aplikacja typu one page lub single page,... Jeżeli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej – zapoznaj się z tym krótkim artykułem, w którym podpowiem Ci na jakie...Jak powinien wyglądać blog firmowy?
Czego powinny dotyczyć artykuły blogowe?
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Czy każda firma powinna prowadzić blog?
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
WordPress – instrukcja zarządzania edytorem treści
Kategorie: Strony internetowe Mam nową stronę internetową, ale nie widać jej w Google – co robić?
Kategorie: Strony internetowe Jak sprawdzić jakich cookies używa strona internetowa?
Kategorie: Strony internetowe Strona typu one page, single page – co to jest?
Kategorie: Strony internetowe Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?
Kategorie: Strony internetowe
Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Sztuczna inteligencja
Skontaktuj się
Poznaj opinie moich Klientów
Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.
Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.