Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

O czym pisać na blogu firmowym i dlaczego warto go prowadzić?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2023

Jeszcze kilkanaście lat temu samo posiadanie strony internetowej było postrzegane jako wyznacznik wiarygodnego, solidnego przedsiębiorstwa. Wiele od tych czasów się zmieniło – zwiększyły się wymagania zarówno użytkowników, jak i algorytmów Google. Obecnie witryna to już po prostu obowiązek, a jej zawartość decyduje o popularności – ilości wejść i leadów, czyli potencjalnych klientów. Coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie w strukturze strony bloga. Jakie treści powinny się w nim znaleźć i czy w ogóle warto go prowadzić?

O czym pisac na blogu firmowym

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak powinien wyglądać blog firmowy?
  • Czego powinny dotyczyć artykuły blogowe?
  • Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
  • Czy każda firma powinna prowadzić blog?

Jak powinien wyglądać blog firmowy?

W przeciwieństwie do blogów osobistych, blog przedsiębiorstwa nie powinien stanowić głównego elementu strony internetowej. Warto umieścić go w którejś z dalszych zakładek – np. po prezentacji oferty, ale jeszcze przed opcjami kontaktu.

Blog można wyróżnić innym kolorem, aby gość od razu miał świadomość jego odmiennego charakteru w porównaniu z całą witryną – sama strona ma reklamować i sprzedawać, natomiast blog jest źródłem przydatnej wiedzy i porad branżowych.

Czego powinny dotyczyć artykuły blogowe?

Warto dobrze przemyśleć zawartość firmowego bloga. Szkoda czasu i energii na udzielanie porad, których nikt nie potrzebuje. Kieruj się więc przede wszystkim informacjami z rynku.

Artykuły blogowe mogą odpowiadać na pytania i wątpliwości poruszane przez klientów podczas rozmowy telefonicznej czy wymiany maili. Zastanów się, jakie treści są atrakcyjne dla branży, w jakiej działa twoja firma – jakie są jej typowe problemy, jakie wiążą się z nią wątpliwości. W artykułach podawaj definicje, opisy rozwiązań, praktyczne porady. Uważaj – czytelnicy nie lubią lania wody, szukają konkretów. Na blogu możesz także pochwalić się nowościami z oferty czy aktualnościami z życia firmy, byle rozsądnie – to nie miejsce na nachalną reklamę.

Podstawy zdobywania klientów przez internet Kurs audio

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

Prowadzenie bloga firmowego jest zdecydowanie wskazane – zarówno dla nowych firm, chcących zaistnieć na rynku, jak i dla starych, pragnących się utrzymać czy odświeżyć wizerunek i dotrzeć do nowej grupy klientów.

Treści blogowe są pożądane z puntu widzenia SEO – ułatwiają wyszukiwanie słów kluczowych, zwiększają widoczność dla fraz typu long tail (najczęściej skonstruowanych w formie pytań – to za ich pomocą klienci przeważnie poszukują treści w Internecie). Zyskujesz możliwość naturalnego linkowania wewnętrznego – np. odsyłania do konkretnych produktów z oferty (np. u mnie będzie to pozycjonowanie stron). Im więcej odwiedzin i zadowolonych czytelników, tym bardziej zwiększa się twój autorytet – nawet jeśli nie jesteś liderem sprzedaży w branży, możesz zostać uznany za eksperta pod kątem technologii, know-how czy praktycznych wskazówek typu DIY.

Regularne zamieszczanie wpisów na blogu to także informacja dla kontrahentów, że firma ciągle się rozwija, żyje i dba o klientów czy subskrybentów newslettera. A z aktywnym, dynamicznym partnerem więcej podmiotów będzie chciało robić interesy.

Czy każda firma powinna prowadzić blog?

Często pada pytanie o zasadność prowadzenia bloga przez małe firmy lub przedsiębiorstwa działające w bardzo wąskim zakresie. Czy i one powinny prowadzić bloga?

Jak najbardziej – ile osób, tyle potrzeb. Nawet niewielkie grono stałych czytelników i okazjonalnych gości, przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie – a to najpewniejsza droga do konwersji, leadów a w efekcie – do sprzedaży produktów czy usług z twojej oferty.

Nawet niewielkie przedsiębiorstwo może zyskać klientów dzięki wypozycjonowaniu się jako specjalisty. Treści wartościowe dla klienta i odpowiednio wysycone słowami kluczowymi stanowią o sile strony internetowej, dlatego prowadzenie bloga jest bardzo wskazane.

Masz pytania dotyczące prowadzenia bloga firmowego? Wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla twojego biznesu. Zapraszam do kontaktu!

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Co powinna zawierać strona internetowa?

Kategorie: Strony internetowe

Planujesz stworzenie strony internetowej, ale nie wiesz jakie informacje powinna ona zawierać? Sprawdź moje wskazówki, bazujące na ponad 10-letnim...

Czytaj więcej

Co to jest WCAG i dostępność na stronach internetowych?

Kategorie: Strony internetowe

Ostatnia dekada przyniosła ogromny postęp w zakresie świadomości ograniczeń, z jakimi mierzą się na co dzień osoby niepełnosprawne. Zarówno...

Czytaj więcej

Masz czat / Messenger na stronie? Sprawdź ten częsty błąd

Kategorie: Strony internetowe E-commerce

Cześć, jeśli masz (lub planujesz mieć) na swojej stronie internetowej wtyczkę czatu np. Messenger lub inny to koniecznie sprawdź,...

Czytaj więcej

Ile kosztuje strona internetowa? Kalkulator wyceny online

Kategorie: Strony internetowe

 Cześć, w tym filmie chciałbym pokazać Ci co zrobiłem, aby klient który jest potencjalnie zainteresowany moimi usługami, mógł...

Czytaj więcej

Instrukcja Google Analytics 3 (podstawy)

Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędzia

Ten film i artykuł dotyczy starej wersji Google Analytics 3 (Universal Analytics). Zapraszam do obejrzenia instrukcji Google Analytics 4...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG