O czym pisać na blogu firmowym i dlaczego warto go prowadzić?
Jeszcze kilkanaście lat temu samo posiadanie strony internetowej było postrzegane jako wyznacznik wiarygodnego, solidnego przedsiębiorstwa. Wiele od tych czasów się zmieniło – zwiększyły się wymagania zarówno użytkowników, jak i algorytmów Google. Obecnie witryna to już po prostu obowiązek, a jej zawartość decyduje o popularności – ilości wejść i leadów, czyli potencjalnych klientów. Coraz więcej firm decyduje się na umieszczenie w strukturze strony bloga. Jakie treści powinny się w nim znaleźć i czy w ogóle warto go prowadzić?
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jak powinien wyglądać blog firmowy?
- Czego powinny dotyczyć artykuły blogowe?
- Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
- Czy każda firma powinna prowadzić blog?
Jak powinien wyglądać blog firmowy?
W przeciwieństwie do blogów osobistych, blog przedsiębiorstwa nie powinien stanowić głównego elementu strony internetowej. Warto umieścić go w którejś z dalszych zakładek – np. po prezentacji oferty, ale jeszcze przed opcjami kontaktu.
Blog można wyróżnić innym kolorem, aby gość od razu miał świadomość jego odmiennego charakteru w porównaniu z całą witryną – sama strona ma reklamować i sprzedawać, natomiast blog jest źródłem przydatnej wiedzy i porad branżowych.
Czego powinny dotyczyć artykuły blogowe?
Warto dobrze przemyśleć zawartość firmowego bloga. Szkoda czasu i energii na udzielanie porad, których nikt nie potrzebuje. Kieruj się więc przede wszystkim informacjami z rynku.
Artykuły blogowe mogą odpowiadać na pytania i wątpliwości poruszane przez klientów podczas rozmowy telefonicznej czy wymiany maili. Zastanów się, jakie treści są atrakcyjne dla branży, w jakiej działa twoja firma – jakie są jej typowe problemy, jakie wiążą się z nią wątpliwości. W artykułach podawaj definicje, opisy rozwiązań, praktyczne porady. Uważaj – czytelnicy nie lubią lania wody, szukają konkretów. Na blogu możesz także pochwalić się nowościami z oferty czy aktualnościami z życia firmy, byle rozsądnie – to nie miejsce na nachalną reklamę.
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
Prowadzenie bloga firmowego jest zdecydowanie wskazane – zarówno dla nowych firm, chcących zaistnieć na rynku, jak i dla starych, pragnących się utrzymać czy odświeżyć wizerunek i dotrzeć do nowej grupy klientów.
Treści blogowe są pożądane z puntu widzenia SEO – ułatwiają wyszukiwanie słów kluczowych, zwiększają widoczność dla fraz typu long tail (najczęściej skonstruowanych w formie pytań – to za ich pomocą klienci przeważnie poszukują treści w Internecie). Zyskujesz możliwość naturalnego linkowania wewnętrznego – np. odsyłania do konkretnych produktów z oferty (np. u mnie będzie to pozycjonowanie stron). Im więcej odwiedzin i zadowolonych czytelników, tym bardziej zwiększa się twój autorytet – nawet jeśli nie jesteś liderem sprzedaży w branży, możesz zostać uznany za eksperta pod kątem technologii, know-how czy praktycznych wskazówek typu DIY.
Regularne zamieszczanie wpisów na blogu to także informacja dla kontrahentów, że firma ciągle się rozwija, żyje i dba o klientów czy subskrybentów newslettera. A z aktywnym, dynamicznym partnerem więcej podmiotów będzie chciało robić interesy.
Czy każda firma powinna prowadzić blog?
Często pada pytanie o zasadność prowadzenia bloga przez małe firmy lub przedsiębiorstwa działające w bardzo wąskim zakresie. Czy i one powinny prowadzić bloga?
Jak najbardziej – ile osób, tyle potrzeb. Nawet niewielkie grono stałych czytelników i okazjonalnych gości, przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie – a to najpewniejsza droga do konwersji, leadów a w efekcie – do sprzedaży produktów czy usług z twojej oferty.
Nawet niewielkie przedsiębiorstwo może zyskać klientów dzięki wypozycjonowaniu się jako specjalisty. Treści wartościowe dla klienta i odpowiednio wysycone słowami kluczowymi stanowią o sile strony internetowej, dlatego prowadzenie bloga jest bardzo wskazane.
Masz pytania dotyczące prowadzenia bloga firmowego? Wspólnie znajdziemy najlepsze rozwiązanie dla twojego biznesu. Zapraszam do kontaktu!
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Co powinna zawierać strona internetowa?
Kategorie: Strony internetowePlanujesz stworzenie strony internetowej, ale nie wiesz jakie informacje powinna ona zawierać? Sprawdź moje wskazówki, bazujące na ponad 10-letnim...
Co to jest WCAG i dostępność na stronach internetowych?
Kategorie: Strony internetoweOstatnia dekada przyniosła ogromny postęp w zakresie świadomości ograniczeń, z jakimi mierzą się na co dzień osoby niepełnosprawne. Zarówno...
Masz czat / Messenger na stronie? Sprawdź ten częsty błąd
Kategorie: Strony internetowe E-commerceCześć, jeśli masz (lub planujesz mieć) na swojej stronie internetowej wtyczkę czatu np. Messenger lub inny to koniecznie sprawdź,...
Ile kosztuje strona internetowa? Kalkulator wyceny online
Kategorie: Strony internetowe Cześć, w tym filmie chciałbym pokazać Ci co zrobiłem, aby klient który jest potencjalnie zainteresowany moimi usługami, mógł...
Instrukcja Google Analytics 3 (podstawy)
Kategorie: Strony internetowe E-commerce Przydatne narzędziaTen film i artykuł dotyczy starej wersji Google Analytics 3 (Universal Analytics). Zapraszam do obejrzenia instrukcji Google Analytics 4...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
