Jakie zmiany szykuje wyszukiwarka Google i jak się na nie przygotować
Uwaga, ten film został opublikowany w roku 2014 i ma charakter archiwalny! Z filmu i artykułu dowiesz się jakie zmiany szykowała wtedy wyszukiwarka Google, jak one mogły wpłynąć widoczność Twojej firmy w internecie oraz jak się na nie przygotować.
Zmiany w Google (materiał z 2014 roku)
W tym artykule chciałbym napisać o zmianach jakie szykuje wyszukiwarka Google (sprawdź ofertę pozycjonowanie stron Olsztyn) o tym jak te zmiany mogą wpłynąć na wizerunek twojej firmy w Internecie a także jak możesz się na nie przygotować. Zacznijmy jednak od tego w jakim kierunku zmierza technologia przeglądania internetu. Musisz wiedzieć że ludzie coraz rzadziej przeglądają strony internetowe na komputerach czy laptopach a coraz częściej na urządzeniach mobilnych takich jak smartfony czy tablety.
Standardowe (nie responsywne) strony internetowe nie wyświetlają się poprawnie na tych urządzeniach tzn. nie są czytelne, są niewygodne w użyciu, itd. Aby strona wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych musi być wykonana w tzw. technologii Responisve web design czyli musi być stroną resposnsywną. Strona responsywna to taka, która dopasowuje swoją szerokość do urządzenia na którym jest przeglądana, czyli zarówno na smartfonie, tablecie i komputerze wygląda po prostu dobrze. Łatwo się po niej poruszać i wszystko jest czytelne.
Jak sprawdzić czy Twoja strona internetowa jest responsywna. Możesz to zrobić na dwa sposoby – pierwszy i w zasadzie najprostszy to jest wziąć smartfona i odpalić swoją stronę w przeglądarce i sprawdzić czy ona po prostu wyświetla się poprawnie. Drugi sposób jeśli np. nie dysponujesz smartfonem – otwórz swoją stronę w przeglądarce, złap za któryś bok tej przeglądarki i zacznij zwężać okno. W momencie gdy strona reaguje na zmianę szerokości możesz być pewien że ona jest pasywna i dojdziesz do pewnego tam najwyższego etapu tego zdarzenia.
Strony które nie są responsywne w momencie zwężenia wyświetlają na dole pasek przewijania, co sugeruje że nie dopasowują swojej szerokości do ekranu, na którym są otwierane.
Dlaczego warto zainwestować w coś, co jeszcze kilka lat temu mogło uchodzić za luksusową funkcję strony? W dzisiejszych czasach jest to element niezbędny na stronie internetowej z dwóch powodów. Pierwszy powód jest taki, że powinno Ci zależeć na tym, aby użytkownikom Twojej strony zapewnić jak największą wygodę (user experience). Po to, żeby po prostu z tej strony nie wychodzili, tylko korzystali z niej, kontaktowali się z Tobą itd.
Drugi powód jest taki, że wyszukiwarka Google, która dba o user experience wprowadza ostrzeżenie przed stronami, które nie zawierają wersji responsywnej, czyli mogą nie wyświetlać się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Jak to może wyglądać np. w wynikach wyszukiwania? Możemy zobaczyć informację że „ta strona może nie otwierać się poprawnie”. Pomyśl teraz – jeśli dwie strony będą miały taką informację a trzecia nie to, użytkownik w pierwszej kolejności wejdzie na to która nie ma tej informacji czyli która wyświetli się poprawnie.
Czy Twoja strona będzie w pierwszej grupie, czy w tej drugiej? Pomyślisz może, że przygotowanie takiej wersji responsywnej strony to jest ogromny wydatek i musisz stworzyć swoją stronę na nowo przebudować ją od nowa tworzyć treści architekturę itd. Otóż nie nie do końca. Możesz oczywiście zrobić nową stronę internetową jednak, jeśli kupowałeś stronę np. 1 – 2 lata temu, jest ona całkiem nadal całkiem atrakcyjna i skuteczna, możesz ją rozszerzyć o moduł responsywności, czyli po prostu rozbudować ją w taki sposób aby ona wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych.
Jeśli jesteś zainteresowany taką usługą. Wejdź na stronę arturkosinski.pl. Na dole w menu masz link, gdzie możesz poczytać trochę o tej usłudze i jeśli jesteś zainteresowany, przejdź do kontaktu lub zadzwoń. Dowiesz się ile to może kosztować i jak długo może trwać realizacja takiego zlecenia.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Kto zarządza stroną internetową?
Kategorie: Strony internetoweJeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź...
Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?
Kategorie: Strony internetoweJeżeli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej – zapoznaj się z tym krótkim artykułem, w którym podpowiem Ci na jakie...
Wtyczki WordPress – poznaj moje Top 5
Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędziaJeśli posiadasz stronę internetową na WordPress (lub planujesz zlecić komuś jej stworzenie), zapoznaj się koniecznie z moimi rekomendacjami na...
Przydatne funkcje w sklepie internetowym – cz. 1
Kategorie: E-commercePoznaj 5 przydatnych funkcji w sklepie internetowym, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i usprawnisz korzystanie ze sklepu przez klientów. Zapraszam...
Prosta strategia reklamy internetowej dla firm z małych miast (i nie tylko)
Kategorie: Reklama w internecieJeśli prowadzisz firmę w małym mieście i nie miałeś/aś jeszcze styczności w reklamą w internecie, to z pewnością zainteresuje...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
