Instrukcja Google Alerts – Jak za darmo automatycznie monitorować nowe zlecenia z Twojej branży?
Poniżesz znajdziesz pierwszy odcinek mojego wideobloga. Ten materiał został nagrany w 2014 roku, jednak nadal pozostaje aktualny. Opowiadam w nim jak wykorzystać ciekawe darmowe narzędzie Google Alerts do m.in. monitorowania informacji o nowych zleceniach z Twojej branży, czy opiniach na temat Twojej firmy, itd.
Co to jest Google Alerts
W tym materiale pokażę Ci proste i darmowe narzędzie, dzięki któremu możesz monitorować internet w poszukiwaniu interesujących Ciebie treści, oczywiście pod kątem biznesowym. Tak naprawdę to narzędzie samo będzie monitorować za Ciebie internet i będzie Cię tylko informować o wynikach swoich poszukiwań.
Narzędziem o które pokazuję w powyższym wideo jest Google Alerts. Możesz je znaleźć wpisując frazę w wyszukiwarce lub skorzystać z linka https://www.google.com/alerts.
Jak działa Google Alerts
W dalszej części artykułu dowiesz się jak działa Google Alerts, do czego konkretnie możesz je wykorzystać. Pokażę Ci też, do czego ja wykorzystuję to narzędzie na praktycznym przykładzie. Dzięki tym informacjom, jeszcze dzisiaj możesz skorzystać z tego świetnego programu dla dobra swojej firmy.
Aby skorzystać z Google Alerts musisz posiadać konto Google. Po wejściu na stronę podlinkowaną wyżej znajdziesz panel Google Alerts, który jest bardzo prosty. Mamy tu jedynie pole do wpisania zapytania, które program będzie dla nas monitorował.
Narzędzie Google Alerts będzie wysyłać na Twój adres e-mail, zgodnie z ustalonym harmonogramem, informacje o wszystkich nowo zaindeksowanych stronach internetowych, które zawierają słowa kluczowe ustawione w panelu. Możesz na przykład ustawić alert informujący o wszystkich nowo zaindeksowanych stronach i podstronach, które zawierają słowa kluczowe związane z usługą, którą świadczysz, np. ja mogę ustawić alert na hasło tworzenie stron internetowych oraz frazy podobne, a następnie będę otrzymywał stosowne informacje w zadanym harmonogramie. Przykładami takich stron mogą być np. zapytania na forach interentowych, gdzie ktoś szuka wykonawcy stron internetowych, portale ogłoszeniowe, czy inne serwisy. To pierwszy ze sposobów wykorzystania Google Alerts w firmie – powiadomienia o nowych zleceniach.
Monitorowanie opinii o firmie z Google Alerts
Druga metoda wykorzystania Google Alerts w firmie to monitorowanie opinii o Twoim przedsiębiorstwie w internecie. Wystarczy, że ustawisz alert na nazwę Twojej firmy, imię i nazwisko lub nazwy swoich brandów, a narzędzie będzie informować Cię za każdym razem, gdy napotka nowo zaindeksowaną stronę w internecie zawierającą te hasła.
Monitorowanie konkurencji z Google Alerts
Kolejnym sposobem wykorzystania Google Alerts jest monitoring konkurencji. Możesz ustawić alerty na zapytania związane z nazwami firm Twoich konkurentów i sprawdzać, gdzie pojawiają się wzmianki o nich. Być może przyniesie to ciekawe wnioski na temat dodatkowych możliwości promowania Twojej firmy w internecie.
Jak wykorzystuję i wykorzystywałem Google Alerts w swojej firmie
W czasach publikacji nagrania o Google Alerts prowadziłem sklep z szablonami aukcji allegro. Polegało to na tym, że klient mógł wybrać sobie gotowy szablon, wpisać swoje dane, opłacić zamówienie online, a następnie dostawał kod szablonu automatycznie na swojego maila i od razu mógł z niego korzystać. Jako, że sklep działał automatycznie, skupiłem się tylko na jego marketingu i wykorzystałem do tego między innymi Google Alerts – monitorowałem zapytania związane z szablonami allegro i dodawałem komentarze z linkami do mojego sklepu.
Aukcje html na Allegro to już przeszłość, podobnie jak tamten sklep. Ja jednak nadal wykorzystuję Google Alerts np. do monitorowania informacji o mojej firmie i nazwisku. Tobie również polecam skorzystać z tej możliwości.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO
Kategorie: Reklama w internecieJeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym...
Jak dodać administratora strony firmowej na Facebooku?
Kategorie: Reklama w internecieJednym z najczęstszych problemów, z jakim spotykam się we współpracy z klientami w zakresie Facebooka, jest dodanie nowego administratora...
Instrukcja Google Fonts – Zadbaj o fonty w swojej firmie
Kategorie: Przydatne narzędziaJeśli prowadzisz firmę lub zajmujesz się marketingiem to w tym filmie chciałbym zwrócić Twoją uwagę na stosowanie fontów, czyli...
Instrukcja Google Analytics 4 – podstawy, które warto znać
Kategorie: Przydatne narzędziaZapraszam do zapoznania się z instrukcją korzystania z Google Analytics 4. W poniższym materiale w prosty sposób wyjaśniam jak poruszać się...
Freelancer WordPress – jak mogę Ci pomóc?
Kategorie: Strony internetoweSystemy zarządzania treścią czyli CMS to rozwiązania, które cieszą się dużym uznaniem. Przede wszystkim ułatwiają zarządzanie witryną i pozwalają...

Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Skontaktuj się
Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.
Poznaj opinie moich Klientów

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.


Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.
