Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Instrukcja Google Alerts – Jak za darmo automatycznie monitorować nowe zlecenia z Twojej branży?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 5 stycznia 2022

Poniżesz znajdziesz pierwszy odcinek mojego wideobloga. Ten materiał został nagrany w 2014 roku, jednak nadal pozostaje aktualny. Opowiadam w nim jak wykorzystać ciekawe darmowe narzędzie Google Alerts do m.in. monitorowania informacji o nowych zleceniach z Twojej branży, czy opiniach na temat Twojej firmy, itd.

Co to jest Google Alerts

W tym materiale pokażę Ci proste i darmowe narzędzie, dzięki któremu możesz monitorować internet w poszukiwaniu interesujących Ciebie treści, oczywiście pod kątem biznesowym. Tak naprawdę to narzędzie samo będzie monitorować za Ciebie internet i będzie Cię tylko informować o wynikach swoich poszukiwań.

Narzędziem o które pokazuję w powyższym wideo jest Google Alerts. Możesz je znaleźć wpisując frazę w wyszukiwarce lub skorzystać z linka https://www.google.com/alerts.

Jak działa Google Alerts

W dalszej części artykułu dowiesz się jak działa Google Alerts, do czego konkretnie możesz je wykorzystać. Pokażę Ci też, do czego ja wykorzystuję to narzędzie na praktycznym przykładzie. Dzięki tym informacjom, jeszcze dzisiaj możesz skorzystać z tego świetnego programu dla dobra swojej firmy.

co to jest google alerts

Aby skorzystać z Google Alerts musisz posiadać konto Google. Po wejściu na stronę podlinkowaną wyżej znajdziesz panel Google Alerts, który jest bardzo prosty. Mamy tu jedynie pole do wpisania zapytania, które program będzie dla nas monitorował.

Narzędzie Google Alerts będzie wysyłać na Twój adres e-mail, zgodnie z ustalonym harmonogramem, informacje o wszystkich nowo zaindeksowanych stronach internetowych, które zawierają słowa kluczowe ustawione w panelu. Możesz na przykład ustawić alert informujący o wszystkich nowo zaindeksowanych stronach i podstronach, które zawierają słowa kluczowe związane z usługą, którą świadczysz, np. ja mogę ustawić alert na hasło tworzenie stron internetowych oraz frazy podobne, a następnie będę otrzymywał stosowne informacje w zadanym harmonogramie. Przykładami takich stron mogą być np. zapytania na forach interentowych, gdzie ktoś szuka wykonawcy stron internetowych, portale ogłoszeniowe, czy inne serwisy. To pierwszy ze sposobów wykorzystania Google Alerts w firmie – powiadomienia o nowych zleceniach.

Monitorowanie opinii o firmie z Google Alerts

Druga metoda wykorzystania Google Alerts w firmie to monitorowanie opinii o Twoim przedsiębiorstwie w internecie. Wystarczy, że ustawisz alert na nazwę Twojej firmy, imię i nazwisko lub nazwy swoich brandów, a narzędzie będzie informować Cię za każdym razem, gdy napotka nowo zaindeksowaną stronę w internecie zawierającą te hasła.

Monitorowanie konkurencji z Google Alerts

Kolejnym sposobem wykorzystania Google Alerts jest monitoring konkurencji. Możesz ustawić alerty na zapytania związane z nazwami firm Twoich konkurentów i sprawdzać, gdzie pojawiają się wzmianki o nich. Być może przyniesie to ciekawe wnioski na temat dodatkowych możliwości promowania Twojej firmy w internecie.

Jak wykorzystuję i wykorzystywałem Google Alerts w swojej firmie

W czasach publikacji nagrania o Google Alerts prowadziłem sklep z szablonami aukcji allegro. Polegało to na tym, że klient mógł wybrać sobie gotowy szablon, wpisać swoje dane, opłacić zamówienie online, a następnie dostawał kod szablonu automatycznie na swojego maila i od razu mógł z niego korzystać. Jako, że sklep działał automatycznie, skupiłem się tylko na jego marketingu i wykorzystałem do tego między innymi Google Alerts – monitorowałem zapytania związane z szablonami allegro i dodawałem komentarze z linkami do mojego sklepu.

Aukcje html na Allegro to już przeszłość, podobnie jak tamten sklep. Ja jednak nadal wykorzystuję Google Alerts np. do monitorowania informacji o mojej firmie i nazwisku. Tobie również polecam skorzystać z tej możliwości.

 

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak być wyżej w Google – 5 wskazówek SEO

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli posiadasz stronę internetową to prawdopodobnie chciałbyś, aby zajmowała ona jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W tym...

Czytaj więcej

Jak dodać administratora strony firmowej na Facebooku?

Kategorie: Reklama w internecie

Jednym z najczęstszych problemów, z jakim spotykam się we współpracy z klientami w zakresie Facebooka, jest dodanie nowego administratora...

Czytaj więcej

Instrukcja Google Fonts – Zadbaj o fonty w swojej firmie

Kategorie: Przydatne narzędzia

Jeśli prowadzisz firmę lub zajmujesz się marketingiem to w tym filmie chciałbym zwrócić Twoją uwagę na stosowanie fontów, czyli...

Czytaj więcej

Instrukcja Google Analytics 4 – podstawy, które warto znać

Kategorie: Przydatne narzędzia

Zapraszam do zapoznania się z instrukcją korzystania z Google Analytics 4. W poniższym materiale w prosty sposób wyjaśniam jak poruszać się...

Czytaj więcej

Freelancer WordPress – jak mogę Ci pomóc?

Kategorie: Strony internetowe

Systemy zarządzania treścią czyli CMS to rozwiązania, które cieszą się dużym uznaniem. Przede wszystkim ułatwiają zarządzanie witryną i pozwalają...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG