Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny w Google Analytics 4 (GA4)?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2022

Jeśli korzystasz z Google Analytics do analizy ruchu na swojej stronie internetowej, to jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinieneś sprawdzić oraz wdrożyć, jest wykluczenie ruchu wewnętrznego w tym systemie. Dlaczego i jak to zrobić – przeczytasz w tym artykule.

jak wykluczyć ruch wewnętrzny w google analytics

Z tego artykułu dowiedz się:

  • co to jest ruch wewnętrzny
  • jak wykluczyć ruch wewnętrzny w interfejsie Google Analytics 4
  • jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics

Co to jest ruch wewnętrzny

Ruch wewnętrzny to nic innego, jak ruch generowany przez właściciela strony internetowej, jego pracowników lub inne osoby, które nie są potencjalnymi klientami / osobami mającymi dokonać konwersji na stronie (np. rodzina, znajomy, testerzy, itd). Tego typu wejścia mogą znacząco zaburzyć statystyki naszej strony internetowej i wpłynąć na podejmowanie błędnych decyzji odnośnie działań marketingowych online.

Aby uniknąć tego typu problemów w interfejsie Google Analytics 4 dostępna jest opcja wykluczania ruchu wewnętrznego. Dobrym pomysłem jest wykluczenie takiego ruchu we wszystkich miejscach oraz na wszystkich urządzeniach, z których my lub nasi pracownicy, wchodzimy na naszą stronę internetową.

Jak wykluczyć własne IP w interfejsie Google Analytics 4

Aby wykluczyć ruch wewnętrzny bezpośrednio w panelu Google Analytics 4, możemy skorzystać z wykluczenia naszego adresu IP (biurowego, domowego, czy innych, na których często odwiedzamy swoją stronę):

  • Wejdź w link Administracja w lewym dolnym rogu interfesju (ikona koła zębatego)
  • Ze środkowej kolumny Usługa wybierz opcję Strumienie danych
  • Kliknij w swój strumień danych
  • Zjedź na dół ekranu i wybierz opcję Więcej ustawień tagowania
  • Wybierz opcję Definiowanie ruchu wewnętrznego
  • Utwórz nową regułę niebieskim guzikiem
  • Wprowadź nazwę reguły, np. biuro.
  • Z rozwijanej listy na dole wybierz Adres IP równa się
  • W prawym polu wklej swoje IP, możesz je poznać np. na stronie https://twojeip.wp.pl
  • Kliknij przycisk Utwórz w prawym górnym rogu
  • Gratulacje, właśnie wykluczyłeś swoje IP ze zbierania danych w Google Analytics

wykluczenie ip w googne analytics 1

Podobną operację należy przeprowadzić dla innych miejsc, w których regularnie przeglądasz swoją stronę internetową.

Problem pojawia się w sytuacji, gdy Twoje IP jest zmienne. Wówczas najprostszą metodą na wykluczenie ruchu wewnętrznego z Google Analytics jest skorzystanie z wtyczki Block yourself from Analytics. Jest ona dostępna między innymi dla przeglądarek Chrome, Firefox, czy Opera.

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics

Aby skorzystać z wtyczki Block yourself from Analytics należy:

  • wyszukać wtyczkę w Google, najlepiej w połączeniu z nazwą przeglądarki, z której korzystamy
  • kliknąć pierwszy oficjalny link dostawcy naszej przeglądarki, np. chrome.google.com / addons.mozilla.com / addons.opera.com, itd.
  • zainstalować rozszerzenie za pomocą głównego guzika na podstronie wtyczki
  • po pozytywnej instalacji rozszerzenia należy wejść na swoją stronę internetową i kliknąć w ikonę wtyczki w prawym górnym rogu przeglądarki (na przykładzie Chrome) oraz zaznaczyć checkbox Block analytics for this website

block yourself from analytics

Oczywiście podobne działanie powinniśmy zastosować na wszystkich urządzeniach / przeglądarkach, na których może być generowany ruch wewnętrzny na naszej stronie.

Mam nadzieję, że ta informacja była dla Ciebie przydatna. Jeśli potrzebujesz pomocy z usługą wdrożenie Google Analytics, skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody – jak informować o plikach cookies?

Kategorie: Strony internetowe

Zbieranie danych o użytkownikach strony internetowej czy sklepu internetowego znacznie ułatwia procesy marketingowe – im więcej wiemy o potencjalnym...

Czytaj więcej

Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...

Czytaj więcej

Zakładnie sklepu internetowgo – od czego zacząć

Kategorie: Reklama w internecie

W poniższym wideo oraz artykule omawiam najważniejsze aspekty zakładania sklepu internetowego z punktu widzenia przyszłego właściciela. Jeśli planujesz założyć...

Czytaj więcej

Co powinna zawierać strona internetowa?

Kategorie: Strony internetowe

Planujesz stworzenie strony internetowej, ale nie wiesz jakie informacje powinna ona zawierać? Sprawdź moje wskazówki, bazujące na ponad 10-letnim...

Czytaj więcej

Nie widać opinii w Google? Sposoby na znikające, usunięte opinie

Kategorie: Reklama w internecie

Zdarzyła Ci się sytuacja, w której ktoś twierdzi, że dodał Ci opinię na wizytówce Google, ale opinia ta nie...

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.
Sztuczna inteligencja
Rozwiń informację
Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się

 

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu

Luźniejsze treści

Blisko 15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG