Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny w Google Analytics 4 (GA4)?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2022

Jeśli korzystasz z Google Analytics do analizy ruchu na swojej stronie internetowej, to jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinieneś sprawdzić oraz wdrożyć, jest wykluczenie ruchu wewnętrznego w tym systemie. Dlaczego i jak to zrobić – przeczytasz w tym artykule.

jak wykluczyć ruch wewnętrzny w google analytics

Z tego artykułu dowiedz się:

  • co to jest ruch wewnętrzny
  • jak wykluczyć ruch wewnętrzny w interfejsie Google Analytics 4
  • jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics

Co to jest ruch wewnętrzny

Ruch wewnętrzny to nic innego, jak ruch generowany przez właściciela strony internetowej, jego pracowników lub inne osoby, które nie są potencjalnymi klientami / osobami mającymi dokonać konwersji na stronie (np. rodzina, znajomy, testerzy, itd). Tego typu wejścia mogą znacząco zaburzyć statystyki naszej strony internetowej i wpłynąć na podejmowanie błędnych decyzji odnośnie działań marketingowych online.

Aby uniknąć tego typu problemów w interfejsie Google Analytics 4 dostępna jest opcja wykluczania ruchu wewnętrznego. Dobrym pomysłem jest wykluczenie takiego ruchu we wszystkich miejscach oraz na wszystkich urządzeniach, z których my lub nasi pracownicy, wchodzimy na naszą stronę internetową.

Jak wykluczyć własne IP w interfejsie Google Analytics 4

Aby wykluczyć ruch wewnętrzny bezpośrednio w panelu Google Analytics 4, możemy skorzystać z wykluczenia naszego adresu IP (biurowego, domowego, czy innych, na których często odwiedzamy swoją stronę):

  • Wejdź w link Administracja w lewym dolnym rogu interfesju (ikona koła zębatego)
  • Ze środkowej kolumny Usługa wybierz opcję Strumienie danych
  • Kliknij w swój strumień danych
  • Zjedź na dół ekranu i wybierz opcję Więcej ustawień tagowania
  • Wybierz opcję Definiowanie ruchu wewnętrznego
  • Utwórz nową regułę niebieskim guzikiem
  • Wprowadź nazwę reguły, np. biuro.
  • Z rozwijanej listy na dole wybierz Adres IP równa się
  • W prawym polu wklej swoje IP, możesz je poznać np. na stronie https://twojeip.wp.pl
  • Kliknij przycisk Utwórz w prawym górnym rogu
  • Gratulacje, właśnie wykluczyłeś swoje IP ze zbierania danych w Google Analytics

wykluczenie ip w googne analytics 1

Podobną operację należy przeprowadzić dla innych miejsc, w których regularnie przeglądasz swoją stronę internetową.

Problem pojawia się w sytuacji, gdy Twoje IP jest zmienne. Wówczas najprostszą metodą na wykluczenie ruchu wewnętrznego z Google Analytics jest skorzystanie z wtyczki Block yourself from Analytics. Jest ona dostępna między innymi dla przeglądarek Chrome, Firefox, czy Opera.

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics

Aby skorzystać z wtyczki Block yourself from Analytics należy:

  • wyszukać wtyczkę w Google, najlepiej w połączeniu z nazwą przeglądarki, z której korzystamy
  • kliknąć pierwszy oficjalny link dostawcy naszej przeglądarki, np. chrome.google.com / addons.mozilla.com / addons.opera.com, itd.
  • zainstalować rozszerzenie za pomocą głównego guzika na podstronie wtyczki
  • po pozytywnej instalacji rozszerzenia należy wejść na swoją stronę internetową i kliknąć w ikonę wtyczki w prawym górnym rogu przeglądarki (na przykładzie Chrome) oraz zaznaczyć checkbox Block analytics for this website

block yourself from analytics

Oczywiście podobne działanie powinniśmy zastosować na wszystkich urządzeniach / przeglądarkach, na których może być generowany ruch wewnętrzny na naszej stronie.

Mam nadzieję, że ta informacja była dla Ciebie przydatna. Jeśli potrzebujesz pomocy z usługą wdrożenie Google Analytics, skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jakie wymiary grafik stosować w social media

Kategorie: Reklama w internecie

Jeśli prowadzisz profile w mediach społecznościowych – obejrzyj ten film i poznaj wymiary grafik stosowane w najpopularniejszych portalach. Zobacz...

Czytaj więcej

Co sprzedawać w internecie? Instrukcja Google Trends

Kategorie: E-commerce Przydatne narzędzia

Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem sprzedaży w internecie, ale nie masz jeszcze pomysłu co sprzedawać, to zapraszam Cię do...

Czytaj więcej

Twój mail firmowy wpada do spamu – co robić?

Kategorie: Reklama w internecie Inne tematy

Uwaga – w związku z dużą liczbą zapytań, jakie dostaję w nawiązaniu do poniższego filmu, informuję że pierwszą czynnością,...

Czytaj więcej

Jak sprawdzić czy Twoja strona jest responsywna?

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli posiadasz stronę www lub planujesz zlecić jej stworzenie – upewnij się, że jest / będzie ona responsywna. Z...

Czytaj więcej

Jak wybrać szablon do sklepu internetowego WooCommerce (i innych)

Kategorie: E-commerce

Jeśli planujesz założyć sklep internetowy to dobrym pomysłem na obniżenie kosztów początkowych będzie skorzystanie z bazy gotowych szablonów zamiast...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu