Jak wykluczyć ruch wewnętrzny w Google Analytics 4 (GA4)?
Jeśli korzystasz z Google Analytics do analizy ruchu na swojej stronie internetowej, to jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinieneś sprawdzić oraz wdrożyć, jest wykluczenie ruchu wewnętrznego w tym systemie. Dlaczego i jak to zrobić – przeczytasz w tym artykule.
Z tego artykułu dowiedz się:
- co to jest ruch wewnętrzny
- jak wykluczyć ruch wewnętrzny w interfejsie Google Analytics 4
- jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics
Co to jest ruch wewnętrzny
Ruch wewnętrzny to nic innego, jak ruch generowany przez właściciela strony internetowej, jego pracowników lub inne osoby, które nie są potencjalnymi klientami / osobami mającymi dokonać konwersji na stronie (np. rodzina, znajomy, testerzy, itd). Tego typu wejścia mogą znacząco zaburzyć statystyki naszej strony internetowej i wpłynąć na podejmowanie błędnych decyzji odnośnie działań marketingowych online.
Aby uniknąć tego typu problemów w interfejsie Google Analytics 4 dostępna jest opcja wykluczania ruchu wewnętrznego. Dobrym pomysłem jest wykluczenie takiego ruchu we wszystkich miejscach oraz na wszystkich urządzeniach, z których my lub nasi pracownicy, wchodzimy na naszą stronę internetową.
Jak wykluczyć własne IP w interfejsie Google Analytics 4
Aby wykluczyć ruch wewnętrzny bezpośrednio w panelu Google Analytics 4, możemy skorzystać z wykluczenia naszego adresu IP (biurowego, domowego, czy innych, na których często odwiedzamy swoją stronę):
- Wejdź w link Administracja w lewym dolnym rogu interfesju (ikona koła zębatego)
- Ze środkowej kolumny Usługa wybierz opcję Strumienie danych
- Kliknij w swój strumień danych
- Zjedź na dół ekranu i wybierz opcję Więcej ustawień tagowania
- Wybierz opcję Definiowanie ruchu wewnętrznego
- Utwórz nową regułę niebieskim guzikiem
- Wprowadź nazwę reguły, np. biuro.
- Z rozwijanej listy na dole wybierz Adres IP równa się
- W prawym polu wklej swoje IP, możesz je poznać np. na stronie https://twojeip.wp.pl
- Kliknij przycisk Utwórz w prawym górnym rogu
- Gratulacje, właśnie wykluczyłeś swoje IP ze zbierania danych w Google Analytics
Podobną operację należy przeprowadzić dla innych miejsc, w których regularnie przeglądasz swoją stronę internetową.
Problem pojawia się w sytuacji, gdy Twoje IP jest zmienne. Wówczas najprostszą metodą na wykluczenie ruchu wewnętrznego z Google Analytics jest skorzystanie z wtyczki Block yourself from Analytics. Jest ona dostępna między innymi dla przeglądarek Chrome, Firefox, czy Opera.
Jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics
Aby skorzystać z wtyczki Block yourself from Analytics należy:
- wyszukać wtyczkę w Google, najlepiej w połączeniu z nazwą przeglądarki, z której korzystamy
- kliknąć pierwszy oficjalny link dostawcy naszej przeglądarki, np. chrome.google.com / addons.mozilla.com / addons.opera.com, itd.
- zainstalować rozszerzenie za pomocą głównego guzika na podstronie wtyczki
- po pozytywnej instalacji rozszerzenia należy wejść na swoją stronę internetową i kliknąć w ikonę wtyczki w prawym górnym rogu przeglądarki (na przykładzie Chrome) oraz zaznaczyć checkbox Block analytics for this website
Oczywiście podobne działanie powinniśmy zastosować na wszystkich urządzeniach / przeglądarkach, na których może być generowany ruch wewnętrzny na naszej stronie.
Mam nadzieję, że ta informacja była dla Ciebie przydatna. Jeśli potrzebujesz pomocy z usługą wdrożenie Google Analytics, skontaktuj się ze mną.
Masz pytania na ten lub inny temat?
Skontaktuj sięZobacz także
Consent Mode, czyli tryb uzyskiwania zgody – jak informować o plikach cookies?
Kategorie: Strony internetoweZbieranie danych o użytkownikach strony internetowej czy sklepu internetowego znacznie ułatwia procesy marketingowe – im więcej wiemy o potencjalnym...
Jak chronić budżet Google Ads przed „nieprawidłowymi kliknięciami”?
Kategorie: Reklama w internecieJeśli korzystasz z płatnych reklam, takich jak Google Ads, to być może spotkałeś się z sytuacją, w której według...
Zakładnie sklepu internetowgo – od czego zacząć
Kategorie: Reklama w internecieW poniższym wideo oraz artykule omawiam najważniejsze aspekty zakładania sklepu internetowego z punktu widzenia przyszłego właściciela. Jeśli planujesz założyć...
Co powinna zawierać strona internetowa?
Kategorie: Strony internetowePlanujesz stworzenie strony internetowej, ale nie wiesz jakie informacje powinna ona zawierać? Sprawdź moje wskazówki, bazujące na ponad 10-letnim...
Nie widać opinii w Google? Sposoby na znikające, usunięte opinie
Kategorie: Reklama w internecieZdarzyła Ci się sytuacja, w której ktoś twierdzi, że dodał Ci opinię na wizytówce Google, ale opinia ta nie...
Rozważasz współpracę ze mną?
Sprawdź, dlaczego warto.
Bezpośredni kontakt
Działania, które przynoszą efekty
Szybkie terminy realizacji
Transparentność
Jakość agencji w cenie freelancera
Ciągły rozwój
Darmowa dawka wiedzy
Certyfikowany ekspert
Bogate doświadczenie
Wszystko w jednym miejscu
Sztuczna inteligencja
Skontaktuj się
Poznaj opinie moich Klientów
Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.
Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.