Google Partner arturkosinski.pl
Skontaktuj się
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny w Google Analytics 4 (GA4)?

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 19 kwietnia 2022

Jeśli korzystasz z Google Analytics do analizy ruchu na swojej stronie internetowej, to jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinieneś sprawdzić oraz wdrożyć, jest wykluczenie ruchu wewnętrznego w tym systemie. Dlaczego i jak to zrobić – przeczytasz w tym artykule.

jak wykluczyć ruch wewnętrzny w google analytics

Z tego artykułu dowiedz się:

  • co to jest ruch wewnętrzny
  • jak wykluczyć ruch wewnętrzny w interfejsie Google Analytics 4
  • jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics

Co to jest ruch wewnętrzny

Ruch wewnętrzny to nic innego, jak ruch generowany przez właściciela strony internetowej, jego pracowników lub inne osoby, które nie są potencjalnymi klientami / osobami mającymi dokonać konwersji na stronie (np. rodzina, znajomy, testerzy, itd). Tego typu wejścia mogą znacząco zaburzyć statystyki naszej strony internetowej i wpłynąć na podejmowanie błędnych decyzji odnośnie działań marketingowych online.

Aby uniknąć tego typu problemów w interfejsie Google Analytics 4 dostępna jest opcja wykluczania ruchu wewnętrznego. Dobrym pomysłem jest wykluczenie takiego ruchu we wszystkich miejscach oraz na wszystkich urządzeniach, z których my lub nasi pracownicy, wchodzimy na naszą stronę internetową.

Jak wykluczyć własne IP w interfejsie Google Analytics 4

Aby wykluczyć ruch wewnętrzny bezpośrednio w panelu Google Analytics 4, możemy skorzystać z wykluczenia naszego adresu IP (biurowego, domowego, czy innych, na których często odwiedzamy swoją stronę):

  • Wejdź w link Administracja w lewym dolnym rogu interfesju (ikona koła zębatego)
  • Ze środkowej kolumny Usługa wybierz opcję Strumienie danych
  • Kliknij w swój strumień danych
  • Zjedź na dół ekranu i wybierz opcję Więcej ustawień tagowania
  • Wybierz opcję Definiowanie ruchu wewnętrznego
  • Utwórz nową regułę niebieskim guzikiem
  • Wprowadź nazwę reguły, np. biuro.
  • Z rozwijanej listy na dole wybierz Adres IP równa się
  • W prawym polu wklej swoje IP, możesz je poznać np. na stronie https://twojeip.wp.pl
  • Kliknij przycisk Utwórz w prawym górnym rogu
  • Gratulacje, właśnie wykluczyłeś swoje IP ze zbierania danych w Google Analytics

wykluczenie ip w googne analytics 1

Podobną operację należy przeprowadzić dla innych miejsc, w których regularnie przeglądasz swoją stronę internetową.

Problem pojawia się w sytuacji, gdy Twoje IP jest zmienne. Wówczas najprostszą metodą na wykluczenie ruchu wewnętrznego z Google Analytics jest skorzystanie z wtyczki Block yourself from Analytics. Jest ona dostępna między innymi dla przeglądarek Chrome, Firefox, czy Opera.

Jak wykluczyć ruch wewnętrzny wtyczką Block yourself from Analytics

Aby skorzystać z wtyczki Block yourself from Analytics należy:

  • wyszukać wtyczkę w Google, najlepiej w połączeniu z nazwą przeglądarki, z której korzystamy
  • kliknąć pierwszy oficjalny link dostawcy naszej przeglądarki, np. chrome.google.com / addons.mozilla.com / addons.opera.com, itd.
  • zainstalować rozszerzenie za pomocą głównego guzika na podstronie wtyczki
  • po pozytywnej instalacji rozszerzenia należy wejść na swoją stronę internetową i kliknąć w ikonę wtyczki w prawym górnym rogu przeglądarki (na przykładzie Chrome) oraz zaznaczyć checkbox Block analytics for this website

block yourself from analytics

Oczywiście podobne działanie powinniśmy zastosować na wszystkich urządzeniach / przeglądarkach, na których może być generowany ruch wewnętrzny na naszej stronie.

Mam nadzieję, że ta informacja była dla Ciebie przydatna. Jeśli potrzebujesz pomocy z usługą wdrożenie Google Analytics, skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

Jak sprawdzić do kogo należy strona internetowa?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli potrzebujesz sprawdzić, kto jest właścicielem strony internetowej (a konkretniej domeny internetowej, pod którą znajduje się strona), to w tym...

Czytaj więcej

Problem z płatnościami Przelewy24 na sklepach WooCommerce

Kategorie: E-commerce

W tym artykule opiszę case study problemu, jaki ostatnio spotkał kilku moich Klientów, posiadających sklepy internetowe oparte na platformie...

Czytaj więcej

Jak zmienić zdjęcie prostokątne na kwadratowe

Kategorie: Inne tematy

Jeśli chcesz dowiedzieć się jak w prosty sposób zmienić zdjęcie z prostokątnego na kwadratowe bez znajomości programów graficznych, z...

Czytaj więcej

System rezerwacji na stronie internetowej – czy warto go mieć i jaki wybrać?

Kategorie: Strony internetowe Przydatne narzędzia

W dobie rosnącej cyfryzacji wiele firm zastanawia się nad wprowadzeniem systemu rezerwacji online na swojej stronie internetowej. Takie rozwiązanie...

Czytaj więcej

Jak reklamować w internecie biznes sezonowy?

Kategorie: Reklama w internecie

Przez kilkanaście lat działalności w branży tworzenia stron www i marketingu online miałem do czynienia z wieloma biznesami sezonowymi....

Czytaj więcej
strony www olsztyn

Rozważasz współpracę ze mną?

Sprawdź, dlaczego warto.

Bezpośredni kontakt
Rozwiń informację
Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość prac i kontaktujesz się tylko ze mną.
Działania, które przynoszą efekty
Rozwiń informację
Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania by skupić się na tych, które po prostu działają.
Szybkie terminy realizacji
Rozwiń informację
Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie!
Transparentność
Rozwiń informację
Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).
Jakość agencji w cenie freelancera
Rozwiń informację
Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych, marketing online w ekosystemie Google) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.
Ciągły rozwój
Rozwiń informację
Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwsza stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, itd.
Darmowa dawka wiedzy
Rozwiń informację
Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał oraz newsletter. Zobacz także kurs płatny - wykład mp3 na temat podstawowych form zdobywania klientów przez internet.
Certyfikowany ekspert
Rozwiń informację
Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.
Bogate doświadczenie
Rozwiń informację
Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.
Wszystko w jednym miejscu
Rozwiń informację
Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Skontaktuj się

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG