Jak wybrać wykonawcę strony internetowej?

Aktualizacja: 20 grudnia 2024 Przeczytasz w: 5 min
01 Jak wybrać wykonawcę strony internetowej

Jeżeli stoisz przed wyborem wykonawcy strony internetowej – zapoznaj się z tym krótkim artykułem, w którym podpowiem Ci na jakie aspekty warto zwrócić uwagę, aby nie wejść na przysłowiową minę.

Jak wybrać wykonawcę strony – wprowadzenie

Od kiedy moja firma funkcjonuje w branży tworzenia stron internetowych, czyli od 2010 roku, na rynek systematycznie wchodzą nowe podmioty zajmujące się wykonywaniem stron. Niektóre z nich pozostają w branży na dłużej, inni po kilku miesiącach zwijają swój interes. Tak duży wybór wykonawców może przyprawić o ból głowy inwestora, który chce zlecić wykonanie strony internetowej. Postanowiłem przygotować kilka wskazówek, które warto wziąć pod uwagę przy wyborze wykonawcy. Jeśli nie masz czasu na dalsze czytanie, a po prostu chcesz wybrać dobrze – zapoznaj się z moją ofertą i skontaktuj się ze mną ☺️.

Wybór wykonawcy strony www – najprostsze rozwiązanie

Najprostszym rozwiązaniem, jak chyba w każdej innej dziedzinie życia, jest wybór firmy z polecenia. Zanim zaczniesz szukać wykonawcy strony www na własną rękę, popytaj swoich znajomych, czy ktoś z nich korzystał z takich usług w ostatnim czasie i może kogoś polecić. Jeśli tak – wykorzystaj ten kontakt i sprawdź ofertę, tym bardziej jeśli otrzymałeś pozytywne referencje o danej firmie. Pamiętaj jednak, że firmy wykonujące strony to nie roboty i zdarza się, że nie utrzymują one powtarzalnej wysokiej jakości. Może to mieć związek np. z zatrudnianiem praktykantów, czy „juniorów” i powierzanie im ważnych zadań czasem bez żadnej kontroli. Z tego powodu warto zawsze skontaktować się również z innymi firmami, które wykonują strony, choćby po to, by porównać oferty.

02 jak wybrać wykonawce strony

Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy strony

W mojej ocenie przy wyborze wykonawcy strony internetowej warto zwrócić uwagę na następujące sprawy:

  • Wielkość firmy – istnieje spora różnica między współpracą z freelancerem (osobą, która wykonuje strony) a agencją. Współpracując z freelancerem zawsze masz bezpośredni kontakt z osobą, która wykonuje Twoje zlecenie. Pozwala to na sprawniejszy przepływ informacji, szybszą realizację usługi, lepsze dopasowanie do Twoich oczekiwań i ogólną wysoką elastyczność współpracy. Jednocześnie cena pracy freelancera zawsze jest niższa niż pracy dużej agencji. Warto tylko znaleźć freelancera, który ma odpowiednie…
  • Doświadczenie – wydaje się naturalne, że chcemy zlecać usługi (w tym też tworzenie stron internetowych) firmom z doświadczeniem. Zwykle jednak wykonawca z wieloletnim doświadczeniem wycenia swoją pracę wyżej niż początkujący autor, dlatego wiele stron jest zlecanych osobom bez doświadczenia, studentom, praktykantom, synowi koleżanki, itd. Często efekt jest taki, że tego typu strony wymagają sporych poprawek by cokolwiek dalej z nimi zrobić (np. je pozycjonować w Google, czy reklamować w Google Ads). W tym momencie inwestor musi dodatkowo zapłacić za eliminację błędów i optymalizację strony, a łączny koszt jest wyższy, niż gdyby od razu zlecił stronę profesjonaliście. Pamiętaj, że strona internetowa to Twoje wirtualne biuro, dlatego nie można na tym oszczędzać. Co nie oznacza, że trzeba na to wydawać fortunę. Wystarczy wybrać wykonawcę, który oferuje wysoką jakość w rozsądnej cenie oraz może pochwalić się ciekawym…
  • Portfolio – 99% firm zajmujących się tworzeniem stron internetowych publikuje portfolio wykonanych prac na swojej stronie. Warto obejrzeć te projekty, sprawdzić estetykę pracy i ocenić, czy trafiają one w nasz gust. Poza portfolio warto zwrócić uwagę także na…
  • Referencje – zwykle są powiązane z doświadczeniem – im więcej referencji może pokazać wykonawca, tym więcej projektów zrealizował z pozytywnym skutkiem. Musisz wiedzieć, że można stworzyć najpiękniejszą stronę internetową, jednak proces jej tworzenia może być istną drogą przez mękę. Warto oceniać nie tylko efekt końcowy (portfolio), ale też opinię na temat samego procesu projektowego, które zwykle są odzwierciedlone w referencjach.
  • Kontakt – warto zwracać uwagę na takie detale jak szybkość odpowiedzi na maile, komunikatywność podczas rozmów telefonicznych, gotowość na spotkania offline i online. Co z tego, że otrzymasz ofertę na budowę pięknej strony za śmiesznie niską cenę, jeśli będziesz czekał na każdy etap realizacji tygodniami?
  • Formalności – każda usługa powinna być poprzedzona umową, która zabezpiecza obydwie strony transakcji i dokładnie opisuje zakres pracy i jej koszt. Za każdą dokonaną wpłatę powinieneś otrzymać fakturę. Jeśli tych dwóch elementów zabraknie, współpraca zarówno od strony inwestora, jak i wykonawcy, może być przykrym doświadczeniem. Bez faktury nie weźmiesz strony w koszty prowadzenia działalności, a bez umowy narażasz się na wzrost kosztów usługi w trakcie jej trwania, zawalenie terminów realizacji i inne sprawy, których naprawdę nie potrzebujesz. Rzetelny wykonawca zawsze podpisze z Tobą umowę oraz wystawi fakturę za realizację usługi.

03 Na co zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy strony

Czy to już wszystko na temat wyboru wykonawcy strony internetowej?

Temat można drążyć dalej, jednak uważam, że powyższe punkty są wystarczające, aby wybrać rzetelnego wykonawcę stron i być zadowolonym z dokonanego wyboru i efektu współpracy.

Jak widzisz, nie wspomniałem w tym zestawieniu o cenach (przy okazji sprawdź ile kosztuje wykonanie strony internetowej u mnie). Czy warto szukać najtańszej usługi? Jak to w życiu bywa – oszczędny zwykle płaci dwa razy. To samo ma miejsce w branży tworzenia stron internetowych. Jako osoba, która kupuje różne produkty i usługi, zwykle eliminuję oferty najniższe i najwyższe, a pośród średniej półki cenowej szukam najwyższej jakości. Uważam, że to rozsądne podejście i sam takie podejście preferuję jako dostawca stron internetowych.

Sprawdź moją ofertę i skontaktuj się ze mną.

 

profil 2024

O autorze

Cześć, mam na imię Artur i od 2010 roku pomagam firmom zdobywać klientów przez internet. Na co dzień zajmuję się tworzeniem stron internetowych i prowadzeniem kampanii marketingowych w internecie. Na tym blogu znajdziesz poradniki, ciekawostki i nowości związane z branżą internetową. Chcesz o czymś porozmawiać? Skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Napisz do mnie, chętnie porozmawiam.

Skontaktuj się

Rozważasz współpracę ze mną? Te rzeczy doceniają moi Klienci 🤩

Bezpośredni kontakt

Współpracowałeś kiedyś z agencją i wiesz jak ciężko się komunikować z supportem? U mnie jest inaczej. Wykonuję osobiście większość i kontaktujesz się tylko ze mną.

Działania, które przynoszą efekty

Przez lata testowałem (i nadal to robię) różne rozwiązania internetowe, by skupić się na tych, które po prostu działają.

Szybkie terminy realizacji

Większość zleceń wykonuję przed zadeklarowanym terminem. Nie obiecuję gruszek na wierzbie, nie przeciągam projektów miesiącami!

Transparentność

Przekazuję wszelkie dostępy do stron internetowych, kont reklamowych, analityki. Rozliczenia ze mną są klarowne, każda oferta opisana jest w sposób, z którego jasno wynika podział mojego wynagrodzenia oraz opcji dodatkowych (jak płatne wtyczki do stron internetowych, czy budżety reklamowe w kampaniach marketingowych).

Jakość agencji w cenie freelancera

Wąska specjalizacja w konkretnych rozwiązaniach internetowych (tworzenie stron i sklepów internetowych WordPress, marketing online w ekosystemie Google, marketing wideo w internecie) pozwala realizować skuteczne usługi niższym kosztem niż duże firmy.

Ciągły rozwój

Od 2010 roku, kiedy wykonałem pierwszą stronę internetową, stale podnoszę kwalifikacje w obszarach swojej specjalizacji poprzez najróżniejsze kursy, szkolenia, grupy branżowe, książki, itd.

Darmowa dawka wiedzy

Dzielę się wiedzą, doświadczeniem i przydatnymi wskazówkami na blogu i kanale YouTube za darmo - sprawdź i subskrybuj kanał.

Certyfikowany ekspert

Moja wiedza z zakresu prowadzenia kampanii reklamowych potwierdzona jest certyfikatami Google Ads z różnych kategorii oraz statusem Google Partner.

Bogate doświadczenie

Współpracowałem łącznie z kilkoma setkami firm i osób prywatnych, organizacjami małymi i dużymi, ministerstwami, związkami sportowymi, firmami zagranicznymi, itd.

Wszystko w jednym miejscu

Od budowy strony internetowej, przez skuteczne formy marketingu po analitykę i optymalizację działań - wszystko u jednego, solidnego dostawcy.

Sztuczna inteligencja

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.


Skontaktuj się

Luźniejsze treści Niektóre mądre, niektóre... 🙉

Opinie Klientów Większość zadowolona 😇

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się na mój newsletter 📩

newsletter

Zapisz się na mój newsletter i odbierz ebook
„10 cech skutecznej strony internetowej”.

Odbiorcy mojego newslettera otrzymują cyklicznie darmowe poradniki, ciekawostki, ostrzeżenia przez oszustwami oraz nowości z branży internetowej.

15-letnie doświadczenie w branży internetowej łączę z najnowszymi osiągnięciami sztucznej inteligencji, by dostarczać usługi na najwyższym poziomie.

Skontaktuj się
Dostępność WCAG