Google Partner arturkosinski.pl
Wycena online
Wyszukaj na stronie...
Zamknij wyszukiwarkę

Jak wybrać skuteczną domenę dla swojej strony WWW

Ostatnia aktualizacja treści Ostatnia aktualizacja: 12 stycznia 2022

Uwaga, ten film został opublikowany w 2014 roku! Zobacz aktualizację z 2019 roku – kliknij tutaj. Z filmu dowiesz się w jaki sposób wybrać domenę do strony, aby w przyszłości pracowała dla Ciebie. W filmie zawarłem również instrukcję krok po kroku jak zarezerwować domenę.

 

Jak wybrać skuteczną domenę – transkrypcja wideo

W tym materiale chciałbym opowiedzieć o tym w jaki sposób dobrze i skutecznie wybrać domenę dla swojej strony internetowej. Jeśli planujesz zakup strony, obejrzyj ten film ponieważ dowiesz się z niego co zrobić, aby Twoja domena skutecznie pracowała dla Ciebie.

Na wstępie chciałbym przedstawić trzy przykłady nazywania stron internetowych, czyli nazywania domen wskaże ci wady i zalety.

Jak wybrać domenę – sposób nr 1

Pierwsza szkoła nazywania domen to jest nazywanie jej po słowach kluczowych np. firma ABCD zajmuje się produkcją i montażem balustrad nierdzewnych i nazywa swoją domenę np. balustradynierdzewne.pl. Jaka jest zaleta takiego rozwiązania? Taka, że słowa kluczowe wykorzystane w nazwie domeny stawiają cię z góry na wyższej pozycji w rankingu wyszukiwarki, niż strony które tych słów kluczowych nie mają w nazwie swojej domeny. Jeśli więc zależy Ci na dobrym pozycjonowaniu to jest to jak najbardziej dobra metoda nazywania domeny.

Jakie są wady takiego rozwiązania? Zasadnicza wada jest taka, że jeśli taką stronę (np. wspomniane balustradynierdzewne.pl) chciałbyś reklamować na billboardach, czy w jakimś innym miejscu, gdzie potencjalny odbiorca ma krótki kontakt z reklamą, to owszem może on zapamiętać, że Twoja strona miała w adresie balustrady nierdzewne, ale niekoniecznie zapamięta rozszerzenie domeny (to szczególnie ważne, gdy nie masz domeny .pl). Wpisując później adres takiej strony z pomyłką w nazwie rozszerzenia domeny, istnieje ryzyko, że klient wejdzie na stronę naszej konkurencji, która również skorzystała z tego sposobu nazwania domeny, tylko końcówka jej adresu to np. .com.pl, .com, .eu, itd. Istnieje więc ryzyko, że wydając pieniądze na reklamie swojej firmy, przez przypadek będziesz dostarczał ruch na stronie internetowej swojej konkurencji. Kolejną wadą tego typu rozwiązania jest brak jakiegokolwiek promowania własnej marki, nazwy firm w adresie domeny.

Wybór skutecznej domeny – sposób nr 2

Druga metoda nazywania domen dla stron internetowych używanie brandu, czyli nazwy firmy. Firma ABCDE miałaby więc stronę o adresie abcde.pl (jeśli taka domena będzie dostępna). Jakie są zalety tego rozwiązania? Jeśli użyjemy unikalnej nazwy firmy w adresie strony, możemy liczyć na lepszą zapamiętywalność adresu widocznego na innych nośnikach reklamy, a także minimalizujemy ryzyko pomyłek przy wpisywaniu adresu i kierowaniu do stron konkurencji. Druga zaleta – domeny brandowe są zwykle krótkie od tych omawianych w sposobie nr 1. Krótsza domena to łatwiejsze wpisywanie, przekazywanie ustne czy pisemne. Jaka jest wada takiej nazwy domeny? Niestety domeny brandowie niewiele mówią wyszukiwarce, na jakie słowa kluczowe chcemy się pozycjonować. Trzeba więc wzmocnić inne działania z zakresu SEO, aby skutecznie pozycjonować stronę z domeną brandową.

Optymalny sposób wyboru domeny dla strony internetowej

Teraz pokażę ci optymalne wyjście, dzięki któremu możesz jednocześnie budować markę (np. do promowania strony offline po nazwie swojej firmy), z jednoczesnym uwzględnieniem dobrej widoczności w Google. Pokażę to na przykładzie strony jednego z moich Klientów. Domena brandowa, którą posiada Klient, nazywa się walacik.eu. Po wpisaniu tej domeny jesteśmy automatycznie przekierowywani na domenę ustawioną do pozycjonowania – rzeczoznawcaolsztyn.eu. Dzięki takiemu zabiegowi Klient może na wizytówkach i materiałach reklamowych promować domenę brandową, a w Google pozycjonowana jest domena zawierająca słowa kluczowe.

Ten sposób wykorzysytwałem już w 2014 roku, kiedy nagrywany był powyższy film. Wspominana strona istnieje do dzisiaj i cały czas zajmuje czołowe pozycje w Google w swojej kategorii i lokalizacji.

Jedyną wadą, jaką dostrzegam w tym rozwiązaniu, jest konieczność utrzymywania dwóch domen. Jednak jest to znikomy koszt roczny w porównaniu do korzyści, jakie możemy osiągnąć, dzięki takiemu rozwiązaniu.

Rejestracja domeny – część praktyczna

W dalszej części wideo omawiam na praktycznym przykładzie proces rejestracji domeny. Z uwagi, na to, że ten fragment nie jest już aktualny, zachęcam do obejrzenia odświeżonej wersji – jak zarejestrować własną domenę internetową.

Jeśli po zazpoznaniu się z tym materiałem, chciałbyś zlecić mi wykonanie strony internetowej, skontaktuj się ze mną.

Masz pytania na ten lub inny temat?

Skontaktuj się

Zobacz także

WordPress i komunikat „Zalecana aktualizacja PHPa” – co robić?

Kategorie: Strony internetowe

Strony internetowe na systemie WordPress posiadają wbudowany mechanizm sprawdzania wersji języka PHP na serwerze (hostingu). Z tego artykułu dowiesz...

Czytaj więcej

Co powinna zawierać strona internetowa?

Kategorie: Strony internetowe

Planujesz stworzenie strony internetowej, ale nie wiesz jakie informacje powinna ona zawierać? Sprawdź moje wskazówki, bazujące na ponad 10-letnim...

Czytaj więcej

Strona typu one page, single page – co to jest?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli interesuje Cię odpowiedź na pytanie co to jest strona internetowa, czy też aplikacja typu one page lub single page,...

Czytaj więcej

Zakup strony internetowej – krok po kroku

Kategorie: Strony internetowe

Jeśli planujesz założyć stronę internetową to z tego filmu dowiesz się czego możesz się spodziewać w trakcie współpracy z...

Czytaj więcej

Kto zarządza stroną internetową?

Kategorie: Strony internetowe

Jeżeli zastanawiasz się, kto zarządza powinien zarządzać stroną internetową, czy jest to konieczne oraz czy możesz robić to samodzielnie, sprawdź...

Czytaj więcej

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj darmowe porady oraz informacje o promocjach.

Poznaj opinie moich Klientów

referencje Artur Kosiński 2

Z przyjemnością rekomenduję firmę Pana Artura jako bardzo profesjonalnego dostawcę rozwiązań internetowych opartych na WordPress. Rozpoczęliśmy od prostych stron typu landing page. Byliśmy tak bardzo zadowoleni z każdego kolejnego projektu, że zdecydowaliśmy się współpracować gdziekolwiek jest to możliwe, m.in. przy optymalizacji, utrzymaniu, projektowaniu, itd.

Filip, crescendoapp.com
referencje artur kosinski

Z firmą Pana Artura prowadzimy stałą współpracę przy promocji naszych gabinetów kosmetycznych. Od czasu rozpoczęcia współpracy widzimy znaczny wzrost ilości nowych klientów. Polecam wszystkim firmom, które chcą rozwinąć skrzydła.

Kasia, chimera.olsztyn.pl
referencje Artur Kosiński 1

Współpraca między naszymi firmami rozpoczęła się w 2015 roku, trwa do dzisiaj i odbywa się online. Zakres współpracy obejmuje tworzenie wielu stron www, pozycjonowanie strony i projekty graficzne. Wszystkie usługi były realizowane terminowo i cechowały się wysoką jakością.

Steve, treatmed.pl
referencje-miejskie-ziele

Pan Artur nigdy nie użył słów “nie da się”, sam zaproponował najbardziej optymalne rozwiązania i możliwości. Współpracując miałam poczucie pełnego wsparcia i bezpieczeństwa.

Małgorzata, miejskieziele.pl

Masz pytania? Skontaktuj się ze mną.

Przejdź do kontaktu
Zamknij okno

Zapisz się na mój newsletter i otrzymuj więcej darmowych materiałów.

Dostępność WCAG